Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nope, mijn privenr is overgenomen door m'n werk, maar valt reuze mee hoor, word niet heel vaak gebeld, nu al helemaal niet.

Speaking of telefoons: henne en miki: ik heb jullie nrs in mijn telefoon gezet zodat ik jullie evt via sms op de hoogte kan brengen van nieuws. Is dat goed? Heb immers een meldplicht en weet niet of ik op t forum kan (en wil) tzt.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool mijn moeder belde me afgelopen week, vertelde ook van iemand die naar dd is gegaan, emmy's in de scope en huppakee...zwanger! Het was haar vijfde icsi meen ik. Mams dacht mij nog ergens over te kunnen halen om toch nog de overstap te maken :(

Maar anyway...spannende ontwikkelingen, heerlijk gevoel en ook dubbel om je weer op te maken voor een volgende ronde of niet? Zelfde geldt natuurlijk voor henne. Meiden wat zou het super zijn als er weer wat mooi nieuws komt hierzo!!!

Ivfsh bah jakkes ik moest er niet aan denken om je ouders weer zo lang niet te kunnen zien! Fijn dat je een goede tijd met ze hebt gehad! Hoe is het met jullie meiske? Doet ze het goed? En kunnen jullie je een beetje redden samen?

Fren you go girl! Geef ze van katoen! Mag nu met al die hormonen hoor! Het is frenny time!

Henne voel je je al iets beter?

Ursela een zieke merel...beterschap en geef haar een extra dikke knuffel morgen van ons allemaal!

Wb mijn enkel...ik ben geen ervaringsdeskundige eigenlijk dus weet niet zo goed wat normaal is. Ik ben geneigd te zeggen dat ik het allemaal wel mee vind vallen.

Gistermorgen deed het erg zeer, ik heb voordat ik ging slapen 2 pcm, 1 diclofenac, 1 maagbeschermer (LOL), en een nitrazepam (dikke vette doorslaper) ingenomen en daar heb ik een paar uur goed op getufd. Wel elke keer wakker als ik ging verliggen maar ik viel zo weer in slaap. Toen ik rond drie uur wakker werd kwam mijn schoonmoeder om me naar beneden te helpen, ging best goed. Vannacht goed geslapen en vandaag een redelijke dag. Ik merk wel dat mijn voet protesteert als ik teveel doe, vanmorgen bed verschoont (moet echt van mezelf als ik nachtdiensten heb gehad) en de was achter me aanslepend mee naar beneden genomen op mijn gat inclusief stokken. Was aangezet en eten klaargemaakt en tja...dat eten naar de stoel brengen gaat niet met stokken dus ik heb wel een aantal keren met 1 stok gelopen, dat is denk ik niet zo goochem want dat doet zeer. Maar verder gaat het goed. Enkel is nog wel dubbel zo dik als normaal. Maar ik heb het idee dat het allemaal wel los gaat lopen, maar nogmaals heb geen vergelijk...! Iemand ervaringsdeskundig? Hoe lang duurde bij diegene de pijn? Lopen gaat echt nog niet goed maar verder wil het wel.

Ik vind het daardoor moeilijk om me aan het verplichte zitten met been omhoog te houden... Haat verplicht zitten!

Geplaatst

Fren, prima: een hele eer!

Edr, pff een hoop drugs op. Maar hielp wel wat dus. Geen ervaring mee. Maar zou wel serieus nemen, klinkt sls iets dat lang kan nazingen. En daar zit je niet ook nog op te wachten!

Geplaatst

nee maar straks maak ik het allemaal groter dan dat het is. Straks is het gewoon een kneuzing ofzo en dan zit ik hier thuis zielig te doen. Dat zou zo rot voelen! Snappie?

Geplaatst

J had een ingescheurde enkelband, was dus niet door, en hij liep er al vrij snel weer mee. Heeft nog wel tijden een dikke bult op z'n enkel gehad. Wat pijn doet zou ik vermijden en echt heel veel hoog houden. J was zwaar eigenwijs en deed dat niet, tot mijn moeder (ex pleeg) hem door de telefoon streng heeft toegesproken haha. Ik hoop ech voor je dat het meevalt,maar ook dan duurt het zeker wel zes weken voor het weer normaal is hoor!

En nu lig ik dus nog steeds niet in bed....suftut die ik ben ;-)

Geplaatst

Es', FOEI! Je moet echt deze eerst dagen dat been omhoog houden en ER NIET OP STAAN!!

Klinkt heel streng, maar ik heb me er de eerste keer ook niet echt aan gehouden, gevolg een erg instabiele enkel. Tweede keer (op de dag af een jaar later, maar wel andere been) wel braaf geweest en van die enkel echt geen last meer. Zwelling trekt ook eerder weg als je het been hoog houdt. Dus het excuus om lekker te lezen, filmpjes te kijken en je te laten verzorgen...

Geplaatst

ja maar wat als het nou geen gescheurde enkelbanden zijn, dan zit ik hier suf te doen! Het voelt gewoon niet zo goed, ik ben eigenwijs maar heb gewoon het idee dat het allemaal bar meevalt! Was bij jou Fren de pijn ook snel weg? En Henne hoelang duurde het voordat J weer gewoon kon lopen? Ik kan me toch niet voorstellen dat ik zes weken lang niet gewoon kan lopen en dus ook niet gewoon kan werken!

Geplaatst

En tja...dat verwennen valt tegen! Gerard is hele dagen weg en s'avond na het werken direct door naar school, tentamens. Vriendinnen hebben gezinnetjes om voor te zorgen. Sorry hoor, ben een beetje aan het mopperen! Vind het zo'n stom gedoe!

Ik wil voorstellen op het werk dat ik volgende week gewoon met de taxi kom en dan kijk ik wel wat ik kan doen. Misschien wat kantoorwerk ofzo

Geplaatst

Fren tuurlijk! Ik vind dat eigenlijk best een erebaantje :-)

Es', ook een kneuzing moet je niet gelijk mee gaan lopen. En je volgt toch alleen doktersadvies op, je doet ech niet zielig! Niet zo over jezelf denken hoor, mag niet van tante Henne. Als het meevalt, nou dan is het mooi meegenomen en dan kun je lekker snel weer aan de slag. En iedereen zal liever hebben dat je n een wegkruist houdt en het valt dan mee, dan dat je nu stoer gaat doen omdat je je niet aan wilt stellen en er vervolgens langer mee zit. Soms denk ik dat we door de mmm allemaal een beetje te stoer geworden zijn, alles valt wel mee, we gaan gewoon door want we zijn niet ziek etc... Nou, je heb nu echt wel wat. Dus zitten, ontspannen en jezelf vooral heel zielig vinden ...be a man ;-) zou ik haast zeggen hihi

Geplaatst

Ook zwaar verzwikte enkelbanden moet je serieus nemen. Zolang er een zwelling zit, moet dat been omhoog, want anders trekt die niet weg. Als de zwelling wegtrekt, dan wordt de pijn ook minder. Dus zuster Esther, laat n maar iemand voor jou zorgen, je bent geen suffe zeur!

Als het wel gescheurd is, zul je na een week of een dag of tien stevig ingetaped worden en ben je wel mobieler, maar jij hebt natuurlijk een staand beroep, dus ik denk nie da je daar direct weer mee door kunt. Tenzij je natuurlijk tijdelijk een bureaufunctie kunt uitoefenen. Ik heb uiteindelijk volgens mij een week een drukverband gehad en een week of 4-5 tape...

Geplaatst

J is geloof ik na een week of twee weer gaan autorijden....de gek. Maar wel getaped door de fysio. Toen leek dat ze niet elkaar gescheurd waren mocht hij daar gelijk naartoe. Maar voor je iets gaat doen echt eerst afwachten wat er is. Pijn zeg niet alles....

Geplaatst

Denk dat je gelijk hebt Henne wb dat stoer willen zijn.

Mijn eerste reactie toen mijn collega bij me kwam in het trappenhuis s'nachts was jankend....'en ik heb al zo'n hoog ziekteverzuim'....

Geplaatst

Fren wat zitten we mooi op een lijn haha, moet er wel om lachen dat er hier werkelijk over ieder onderwerp altijd wel iemand is die er wat over weet.

Geplaatst

Ga morgen wel lekker uit eten met een vriendin, gewoon been hoog onder tafel!

Oh maar Henne ik las dat je niet mag autorijden zolang je getaped bent, ivm verzekering enzo als je een ongeluk krijgt!

Geplaatst

Als ik jou was Es', zou ik vragen of die vriendin niet voor deze ene keer bij jou kan komen (koken). Laat je iets lekkers komen, of ze kookt voor jou. Zou je echt afraden om uit eten te gaan, maar we zijn allemaal stoer en eigenwijs hier, dus ik denk dat dit tegen dovemansoren is ;-)

Geplaatst

Haha, misschien is G dan de uitzondering die de regel bevestigt, want V is wel een echte man op dat vlak, een beetje verkoudheid en hij is zijn testament aan het schrijven...

Geplaatst

Haha ja het klopt ook niet echt wan mijn man wilde ook niet zitten en been omhoog. verzekering, ja is ook zo, maar hou m eens tegen? En werk had daar ook geen boodschap aan geloof ik. Denk dat mannen me dit soor dingen juist weer te stoer zijn. Doorlopen me botbreuken enzo....kicke!!

Geplaatst

Fren meen je?!?! Laat het hem niet horen!

Die van mij vind zichzelf ook triest en zielig hoor als hij keelpijn heeft en een 'wattenhoofd'!

Ja maar ik vind het gezellig om even quality time met haar alleen te hebben en ik kan Gerard morgen met het eten moeilijk naar boven sturen :(!!!

Ik zorg wel voor een lekker plekje joh! Desnoods neem ik een kussentje mee voor onder mijn been!

Geplaatst

J ligt als hij verkouden is met een fleecetrui aan en een sjaal om in bed en gaat dan elk uur douchen omdat hij zo zweet. En vooral niet drinken. En snachts lekker dicht tegen je vrouw aan kruipen, die dan het bed uitdrijft. En dan sochtends zeggen "je was vanacht een beeje aan het zweten hè schatje?" aaarrrggghhh!

Geplaatst

Oh dat is wel errug irritant! Maar mag hij dan tegen je aankruipen? Ik ben dan heel erg hard hoor maar als gerard niet fit is dan blijf ik uit de buurt! Geen zin om ook ziek te worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden