Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik stel het voor, jij doet het..., ;-) Humor...mmwwaaa, als je het zo noemen wilt. Op mijn werk ben ik gewaarschuwd dat mijn cynische humor soms niet goed begrepen wordt door de wat jongeren teamleden en dat ik er dus wel mee op moet passen. Ahem....

Weet nmiddels wat ik zou moeten prikken. Zijn maar twee buisjes, dus als de huisarts en het lab meewerken moet het niet zo'n toer zijn. J heeft vlak bij werk een fedex punt die die kan het versturen. Dus dan zal ik morgen maar langs de huisarts lopen. Is gelukkig allemaal dichtbij. Dan zou ik maandag of dinsdag kunnen prikken. Wacht denk ik maar niet op de dermatoloog. Mik, bedankt voor het meedenken ook in het andere topic. Heb even getwijfeld maar besloten dat ik liever alles nu naar dd laat sturen, zodat uitslagen ook vergelijkbaar zijn.

Geplaatst

Wel makkelijk bijlezen zo :-)

Ik heb goed nieuws.....

Ik heb een nieuwe mijlpaal bereikt, ik kan mijn spijkerbroek zo van mijn kont aftrekken.....:fool:

Geplaatst

Zo zie je maar Syl, ieder nadeel heb z'n voordeel... Hou je nog een beetje vol of is t overleven?

Hier gister weinig puf, kan niet zo veel, zit met smart te wachten tot kindeke in gaat dalen en ik weer lucht krijg. Vanmiddag nog ff met schoonmams naar babypark, op ziek naar een boxkleed en morgen weer aan de ctg. Houdt me vd straat zullen we maar zeggen ;-)

Geplaatst

En henne, wat zeiden de buren? Je zag er zeker uit alsof je erg gewond was, of had je de gepelde tomaten al verwijderd.

Sen, italiaanse les, leuk! Ben je hier al lang mee bezig?

Fren, tip, koop twee boxkleden en ze moeten goed wasbaar zijn en snel drogen. Storm is goed in het gulpen over net vers gewassen boxkleden. Ik heb er zelfs drie, eerst een dikke onderlaag die van zo'n plastic stof is en dan een zachte er op. Nog even en het is jouw maand!

Syl, sterkte., er wordt aan je gedacht.

Wat goed van je dat je al zo veel afegevallen bent! Durf je al een nieuwe broek te kopen?

Ik ben sinds 1 november al bijna 9 kilo kwijt. Er is nog een lange weg te gaan en het gaat steeds langzamer maar ben super tevreden met dit resultaat. Vooral trots op mezelf dat ik braaf 3x in de week ga trainen, trots omdat het me soms erg veel moeite kost, vooral na nachten waar de kinderen wakker zijn geweest. daarom ook trots op jou syl want jij hebt bijna altijd korte doorbroken nachten.

Babeth, jij ook sterkte in februari.

Geplaatst

Tja ik had ook niet meer zoveel te melden... savonds nog steeds wat putterig en moedeloos. Maar dat gaat nu wel weer.

Ik ga zo even het huisartsenlab bellen, misschien prikken ze wel zo op basis van de mai van pf. En anders afspraak maken bij huisarts. Dacht eerst het via de assistente te regelen, maar dit lijkt me toch beter.

Syl mooi! Dat is dan in ieder gevaliets positiefs. Ik las gisteren ergens dat positieve gedachten je helpen om betere gezondheidsbeslissingen te maken. Of zoiets. Dus telkens als je in de put zit moet je denken: maar die spijkerbroek trek ik wel zo van mn kont! En dan niet erachteraan denken: "heb alleen geen geld voor een nieuwe" ;-)

Fren letterlijk en figuurlijk weinig puf. Doe kalm aan he, en spreek haar maar even goed toe dat mamma graag wat meer adem wil.

Ik moet gaan meiden, zo osteo. Tot later!

Geplaatst

he meiden,

Syl, je afvalproject gaat wel goed zo alleen is het minder dat het "stresskilo's" zijn. Hoe gaat het nu met slapen? zeker veel piekeren? denk je ook een beetje aan jezelf?!

Babeth, kan me heel goed voorstellen dat je tegen februari opziet. Ik heb dat met maart. Begin maart gebeurde het met mn moeder, daarna lag ze 10 dagen in coma en uiteindelijk ging de stekker eruit. Die 10 dagen zijn elk jaar weer vreselijk want dan komt die hele film weer voorbij :-( En dan kunnen anderen wel zeggen "het is gewoon maart hoor en we zitten in een ander jaar" nou amehoela, voor mij werkt het zo niet! Ik wens je heel veel sterkte en wij zijn er voor je!

Ursela, ik ben vorig jaar begonnen met italiaanse les. Kon instromen in het derde jaar. Ik wil voornamelijk mn spelling en grammatica optimaliseren want daar schort natuurlijk wel wat aan als je nog nooit scholing hebt gehad in die taal. Maar het is ontzettend leuk en ik heb een hele leuke italiaanse lerares en ik kan natuurlijk voldoende oefenen met mn vader, italiaanse familie en vrienden (via pc) en italiaanse tv.

Henne, moet je bloed laten prikken en opsturen??? toen ik een behandeling in DD deed en dr. Scholtes een aantal keer een bloedtest wilde laten doen op diverse dingen, heb ik gewoon mn huisarts gebeld en gezegd wat er getest moest worden en hij kruiste dat dan aan op een labformulier en die kon ik zo bij hem ophalen. Een week later kon ik een uitdraai van de uitslag ophalen en die mailde ik dan naar DD. Kan jij het niet ook gewoon zo doen?

Fren, geen extra skinnyjeans kopen hè of knielaarzen die passen er ook goed bij ;-)

Geplaatst

Hey ladies, maandag afspraak bij huisarts. Die is nu op vakantie, grrr. Maar maandag is wel op tijd. Pf vond uitstellen niet nodig en ik word pas morgen of overmorgen ongesteld dus de tp duurt nog een weekje of drie. Was wel langs de balie gelopen maar die tut daar keek zo vaag naar de mail van Pf dat ik achteraf denk dat ze misschien geen Engels kon lezen. Dus dan maar eerst naar de huisarts, maakt die ook weer eens iets mee om tijdens de lunch te vertellen, nietwaar?

Wordt alleen op werk beetje lastig, maandag huisarts, dinsdag dermatoloog,maar ik gooi alles gewoon op de "heftige allergie" ;-)

Caro ik vroeg me opeens af noe jij nog appelmoes van de grond kunt dweilen? Of heeft dat er gelegen tot je vriend thuiskwam? Je dochter vandaag ook weer alleen op pad?

Esther hoe is het met je enkel? Ging het goed me uit eten gaan?

Fren lekker geshopt? Die knielbanken van Sen kijken me wel wat: lange leren slofjes met een klein hakje eronder...ik zeg gat in de markt.

Tool is alles al een beetje bezonken! Je krijgt op het forum natuurlijk ook weer verschillende meningen en ervaringen te horen. Vraag me soms af of we het dan niet juist moeilijker voor je maken.

San zijn jullie er druk aan het klussen? Hoop dat alles voorspoedig gaat en de opleverpuntem snel zijn verholpen.

Ruby ik zou gillend gek worden van die badkamer, vind het knap da je toch vrij nuchter lijkt te blijven. En gelukkig ook leuke dingen zag ik op fb.

Guusje las op het andere topic dat je een rotdag hebt. Nogmaals een dikke knuffel meis.

Hoe is het met alle mamma's en kleintjes? Merel alweer wat beter?

En met de 'nieuwe' meiden hier? Ik moet bekennen dat de namen er nog niet zo inzitten, ik zie als ik typ altijd het lijstje voor me en probeer dan terug te halen hoe het met iedereen is. Naomie, Roos....ik vergeet vast namen maar dat komt wel :-)

Ik ga nog even lekker een de boek lezen en dan in m'n uppie eten. Gevulde kippensoep (met prei, bloemkool, rijst en natuurlijk kip). Lekker makkelijk en toch een volledig maal. Voor de buis, masterchef erbij....lekker relaxed.

Geplaatst

Babeth ook voor jou nog even...bepaalde data blijven altijd beladen en moeilijk. Ik heb net van de week nog weer een kaart in de bus gedaan bij kennissen die met 38 weken hun dochtertje zijn verloren. Het is drie jaar geleden, maar ik weet dat deze periode voor hen nog altijd verschrikkelijk is. En dat lijkt me normaal en logisch. Geef het de ruimte, geef jezelf de ruimte.....

Geplaatst

Pff, ben kaput! Maar was echt heel erg gezellig en leuk met schoonmams. Goed geslaagd voor Boxkleed, en schoonmams maakt er ook no een, dus da komt goed. Dank voor de tip ursula!

Morgen weer ctg, om 9.15 uur melden, dus niet voor 11 uur thuis (ivm de meldplicht, haha).

Vin heeft de hele dag cursus en gaat nog me collega's wat drinken daarna, dus ik maak zo wat eten voor mezelf, lekker makkelijke couscoussalade.

Ook fijn voor m'n kies, want jahaa... Die verrekte rotkies van afgelopen zomer is weer aan het opspelen. Kan links niks kauwen, verrek an de pijn, dus morgen maar de tandarts bellen. Goeie timing!

Henne, wordt een medisch weekje dus volgende week... Nou ja, oor een goed doel, toch?

Babeth en sen, heel begrijpelijk toch?! Vin heeft het de laatste weken ook moeilijk: klussen in de babykamer had hij normaal gesproken met z'n vader gedaan, maar die is 1,5 jaar geleden overleden. Hij zegt er niet veel over, maar ik zie aan hem dat ie het moeilijk heeft. We hebben ook op zijn verzoek een stukje songtekst op het kaartje staan van de lievelngsarties van z'n vader en de tweede naam van kindeke is ook een variant van de naam van zijn vader.

Moet no even verder bijlezen, dus meld me later nog even!

Geplaatst

pffff dat gemis blijft gewoon pijnlijk. Zo heeft mijn vader (was naast mijn vader, ook mijn beste maatje) nooit kunnen meemaken dat ik mama ben geworden. Ik mis hem nog dagelijks en ik had zo graag mijn zoontje aan zijn opa willen voorstellen. Volgende week is het alweer zes jaar geleden, maar de pijn die blijft.....

Sen en Babeth, beide veel kracht toegewenst rondom de pijnlijke data.

Henne, succes maandag bij de huisarts. Hopelijk gaan zij voor je prikken.

Fren, ik ben net nieuw hier, maar ben je al lekker van je verlof aan het genieten?

Geplaatst

Hi wen, ik ben sinds vrijdag met verlof, maar ben nog wel druk, haha. Heb de rust in m'n kont nog niet echt kunnen vinden, hoewel ik wel steeds minder op een dag doe. Een 'activiteit' per dag is genoeg op t moment, maar heb wel iedere dag echt iets gepland staan - van ziekenhuis afspraken, tot leuke afspraken met vriendinnetjes en dergelijke. Ik mis m'n collega's wel, de gezelligheid en dergelijke, maar het werk zelf ben ik zo goed als kwijt!

hoe is het met jou? Was jij nou degene die mag testen dit weekend (geen handtekening op de iPad), of haal ik je nu met iemand door de war?

Geplaatst

Hey fren, was maar waar dat ik dit weekend mocht testen. Dat zou betekenen dat wij midden in een behandeling zitten. Helaas kunnen wij pas op zijn vroegst in April weer van start met een vijfde poging voor een brusje.

Lekker gaan genieten van je verlof, hoor. Nog even tijd voor jezelf en de kleine dingetjes. Nog heel even en je kan je wondertje knuffelen, zien en voelen.

Geplaatst

Wij hebben net een second opinie achter de rug in Gent en besloten daar verder te gaan. Er lopen nu wat onderzoeken, waaronder bloedonderzoek en een hysteroscopie. Op 2 april hebben wij weer een afspraak staan bij de arts (zij kon niet eerder) en dan mogen wij (asl er tenminste geen hele gekke dingen uit de onderzoeken komen) van start met een poging.

Onze laatste poging dateert van december 20112, dus nu heeft mijn lichaam wel even tijd om weer bij te taken (en mijn spaarrekening weer aan te vullen...ha,ha)

Geplaatst

Henne ik doe nog best veel hoor, zou je niet zeggen met die buik maar ik heb net weer 3 dagen boodschappen gedaan en 3 avonden gekookt en tussendoor nog zuigen, dweilen... Wel met steeds zitten tussendoor om uit te blazen maar het gaat allemaal nog. Heb wel aangekondigd vandaag dat ik morgen niet kook... Is wel weer even mooi geweest, er ligt nog boerenkool etc in de vriezer dus...

Geplaatst

Voor de liefhebbers: heb net een buikfoto van vandaag geplaatst in het feb topic!

Overigens: ik snap dit jaar geen barst van wie is de mol! Ze zouden het allemaal kunnen zijn volgens mij...

Geplaatst

Ga zo Ff kijken fren.

Caro, ik vind het knap.

Ga snel slapen, morgen we werken. WIDM geweldige aflevering, weet het nu helemaal niet meer haha, truste!

Geplaatst

Fren ik dacht eerst Marit of Liesbeth, evt Frits. Maar met die laatste actie zou je denken dat Marit niet meer kon omdat zij de test het slechtst gemaakt kon hebben. Maar ze kon het ook juist wel zijn als ze er alsnog in bleef. Maar dat weten we nu dus niet. En andersom kan dat net zo oed, dat wiliam het toch is. En met dat hele onderhandelen is frist begonnen om die unanimiteit te voorkomen, maar Liesbeth ging daar vrolijk in mee. Dus ze kunnen het alledrie nog zijn. En de anderen ook LOL

Geplaatst

babeth, knuffel meid....zijn altijd moeilijke dagen, hoe lang geleden het ook gebeurd is. sterkte meid!!!

Henne, thanx voor jouw visie. Ik ga me alles eens rustig naast elkaar leggen. moet wel zeggen dat ik door de ervaringen van anderen en van ons zelf toch wel meestal een goeie beslissing kan nemen.

Vandaag overigens bij de apotheek geweest. deden helemaal niet moeilijk over de recepten van dr. P. de intralipid kon alleen maar met 10 besteld worden, tja. het zij zo. En de prednisolon krijg ik 60 stuks mee. wist niet hoeveel de aanduiding N1 was, ik zei al, geef me dan een doosje mee, mocht ik nodig hebben, dan bestel ik weer bij. Maar ze gaf me meteen al 60 mee, hihihi.

De dhea wist ze niet en uiteindelijk heeft ze met de apotheker gebeld (jazeker, de apotheker, hahahaha) en ze kon ze wel bestellen, ondanks dat het niet in NL is geregistreerd. maar dan wel in de hoeveelheid 25 mg,dus dan zou ik 2 potten van 100 stuks krijgen. ruim 200 piekeballen. Ik heb gezegd dat ik eerst eens ga navragen of ze in DD makkelijker te bestellen zijn. en anders moet het maar. de intralipid was ook niet goedkoop geloof ik. Maar ik laat alles op rekening bestellen, dus rechtstreeks bij de verzekering laten indienen. en als ik wat terugkrijg, mooi meegenomen.

Syl, goed bezig meid!! al helaas jammer dat het stresskilo's zijn. dikke knuffel ook voor jou!

Wen, 2nd opinion in Gent dus gehad. en goed gegaan blijkbaar! mooi!!! en ook jij in april opstarten! spannend!!!

ben het even kwijt allemaal.

Guusje, knuffel meid.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, onze apotheker had de rekening voor de intralippid bij onze verzekering ingediend en ik kreeg het tot mijn grote verbazing vergoed......uhh? Kost normaal iets van 250 euro voor 10 zakken. Ben er nog steeds van overtuigd dat het een foutje is, maar was er wel erg blij mee. Tis allemaal duur zat. Hopelijk gaat jouw verzekering dit gewoon nadoen!.

Ben benieuwd hoe het met de DHEA gaat lopen.

Trusten voor straks allemaal!.

Geplaatst

wen, succes morgen met de hysteroscopie!!

Ik zag op het topic DD dat je de dhea ook via een andere website kunt bestellen. Weet alleen niet welke soort, want er staan er natuurlijk meer op. en daar worden ze dus goedkoper aangeboden, ze zijn zeg maar in de aanbieding. van 69 voor 29 euro. scheelt toch wel een hoop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden