Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren en Elinorac, fijn dat alles goed was!

Henne, jeetje wat vervelend zo'n allergie cq buikgriep. Heeft dr P al iets laten weten mbt je imuunsysteem en de cryo?

Tool, hoe was je gesprek in DD?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sorry hoor fren maar ik krijg even de slappe lach van je! Zie het helemaal voor me...hormoonbommetje jij :)! Maar fijn dat het allemaal op tijd in orde gaat komen.

Super ook dat jullie weer door de apk zijn! Geldt ook voor caro trouwens! Bijzonder elke keer om die goeie berichten te lezen van jullie!

Henne bah bah bah...wat een gedoe toch elke keer! Moedeloos zou je ervan worden of niet? Irritant als je lijf je zo elke keer in de steek lijkt te laten! Hoe voel je je nu, iets beter dan gisteren?

Geplaatst

he dames,

wat een goed gesprek hebben we gehad in DD. beslist weer een stukje wijzer.

We gaan dit keer met DHEA aan de slag. Hij vond dit wel een goeie optie voor mij en wellicht dat dit mij/ons meer eitjes zou kunnen opleveren. niet dat ik er10 ofzo zou moeten verwachten, maar wellicht wwel meer dan de 4-5 die ik normaal heb.

heb ook opnieuw bloed moeten prikken, op vit. D en DHEA waarde. Dit wordt dan nog een keer getest bij de startecho.

Heb voor de DHEA ook al een recept meegekregen.

Op onze vraag hoeveel we er zouden kunnen terugplaatsen icm prednisolon en intralipid en ah, heeft ie (komen we nu achter) niet echt een antwoord op gegeven. hij begon eiggenlijk meteen over de embryoscope en wilde eigenlijk proberen om onze embryo's op kweek te zetten. Ik weet het nog niet. Hij zei namelijk dat ze dan 5 dagen op kweek gaan en als ze eenmaal voorbij de 8-cellige fase zijn, dan zou de innesteling wel moeten lukken, maar als ze niet verder doordelen dan 8, heeft een terugplaatsing eigenlijk ook geen zin, omdat de innesteling dan bijna geen kans heeft. Weet niet goed wat ik hiermee moet. twijfel hier nog echt heel erg over. of embryoscope of AH. Hier zijn we dus nog niet uit. Met 3 embryo's konden we in elk geval ook de embryoscope doen, normaal doen ze dit als er 4-5 embryo's zijn.

Recept van de meds heb ik nog niet meegekregen. dit omdat het effect van de DHEA nog niet bekend dan zijn en voor hetzelfde geld moet de dosering worden aangepast.

Hij had het ook erover om wellicht een combinatie van hormonen te doen, menopur met een ander preparaat, maar hij heeft niet gezegd welke. Wellicht is dit de DHEA?

En met de betaling, we krijgen op papier ivf in rekening gebracht en er zal icsi worden gedaan. dus dat is al mooi meegenomen.

Dus ik ga morgen of donderdag de dhea bestellen via de apotheek en dan ermee beginnen. Ook tijdens stimulatie moet ik dit gebruiken.Starten in april was dus geen probleem. DHEA moet je ongeveer 6-8 weken vantevoren gaan gebruiken/innemen.

mbt de vit. D. mocht deze niet hoog genoeg zijn, had hij het erover om een vit. D. shot te geven, iets van 20000 eenheden???

En vriend gaat ook aan de multivit., vit. D en omega 3, plus ook nog selenium en zink erbij. Als dat geen goeie embryo's worden weet ik het ook niet meer..hahahahaha

Caro, wat fijn dat alles in orde was!!!!

Fren, bij jou ook alles in orde! mooi!!! en ik zie het ook al helemaal voor me. jij en je hormonen, hihihihi. wel fijn dat ze vrijdag komen om het te repareren!

Henne, goed idee van je eetdagboek. hoop dat je het hiermee kunt achterhalen. Fijn ook dat Testr met je meedenkt. zij is toch een beetje de goeroe op dit gebied, hihihi. Testr, toppie!!!

Es, hoe gaat ie met je enkelbanden? Heb je een beetje geslapen vannacht??? hoe is het gegaan met G's tentamen?

fijne avond allemaal!

liefs,

Tool

Geplaatst

Wat goed tool, fijn dat je zo'n goed geoel aan het gesprek over hebt gehouden! Voorwaarts weer dus!

Overigens komt de babykamerboer niet as vrijdag, maar volgende week.

Es, hoe is het me je enkel? Zakt de pijn al iets?

Geplaatst

Hee meiden!

Tool: mooi dat je een hoed gesprek hebt gehad! Wb die vijf dagen in embryoscope: geen idee. Wel een en ander over gelezen hier, lijkt me nog wel een lastige keuze. Spannend hoor! Jullie gaan in elk geval goed goed voorbereid aan een nieuwe poging beginnen.

Henne: balen dat je weer bent aan het kwakkelen...

Ursula: beterschap voor je lieve merel! Storm nog niet ziek hoop ik?

Esther: hoe is het vandaag? Neemt pijn al af?

Caro en fren: mooi dat de controles weer goed waren! En fren wat leuk: op spokenjacht :-)

Miki: stoppen met prednisilon. Heel goed, hoop dat het goed gaat!

Hier alles goed, mijn ouders zijn weer vertrokken, met moeite :-). Och, kan me voorstellen dat het moeilijk is voor ze om hun dochter en kleindochter weer een tijd niet te zien.

Fijne avond allemaal!

X

Geplaatst

Weet het eigenlijk nog niet. Ik denk niet dat het slim is om te vliegen in de eerste zes weken. En ar heeft oplevering van de fabriek eind maart. Dus voordat we naar NL kunnen zal het eind april zijn, maar dan zijn zij op vakantie. Ik heb ze beetje zitten pushen dat ze gewoon in maart nog na moeten komen. Maar met name m'n moeder vindt het toch wel een hele reis en ze houdt ook biet zo van vliegen... Ach, anders boek ik de tickets voor ze :-). Dan kunnen ze niet weigeren. Haha.

Geplaatst

Toch wel fijn die positieve vibes hier, Tool een goed gesprek, Guusje weer vooruit aan het kijken.... Straks dan echt weer een paar zwangeren erbij hoor! Waaronder ikke....zeg ik lekker egoïstisch ;-)

Fren kun je niks anders verzinnen om te rellen? Even je hormonen los laten gaan hihi.

Geplaatst

ivfsh, wat vonden je ouders van Catootje??? natuurlijk helemaal verliefd op haar en flink veel foto's gemaakt. Groot gelijk!!! Met de boot is natuurlijk ook nog een optie, maar dat zal dan wel wat langer duren dat ze onderweg zijn.

lekker he, die positieve vibes, word er ook vrolijk van.

en tuurlijk zijn er straks ook weer een paar zwangere erbij. Wij lossen de anderen af, hihihi. en ik hoor daar hopelijk ook bij...

batterij is leeg, ga er vandoor!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, hoop info en stappen weer. You go girl!

Andersom ook voor jou moeilijk je ouders een tijd niet te zien, lijkt me ivfsh!

Fren, als ik binnenkort wat te rellen heb... weet ik wel wie ik ga bellen. Jou!

Geplaatst

Hahaha, goeie slogan, als ik ooit nog voor mezelf wil beginnen...

Vanmorgen trouwens nog even een auteur in haar hok terug geschopt: ze smste me dat ze niet tevreden was over het omslag van haar boek, ik heb direct gemeld dat ik met verlof was en haar niet kon helpen... Lag nota bene op dat momen aan de ctg. Was nog niet duidelijk genoeg denk ik, want ze bleef me sms'en, dus mijn tweede sms was niet mis te verstaan en daarna niks meer gehoord, oeps ;-)

Geplaatst

Fren:

1. Phone uit als je aan apparten ligt.

2. Niet reageren vaak het beste, eventueel doosturen maar niet als het zeikerds betreft. Als je niet reageert en men het echt belangrijk vindt, dan bellen ze wel naar kantoor.

Ok? :)

Hahaha, goeie slogan, als ik ooit nog voor mezelf wil beginnen...

Vanmorgen trouwens nog even een auteur in haar hok terug geschopt: ze smste me dat ze niet tevreden was over het omslag van haar boek, ik heb direct gemeld dat ik met verlof was en haar niet kon helpen... Lag nota bene op dat momen aan de ctg. Was nog niet duidelijk genoeg denk ik, want ze bleef me sms'en, dus mijn tweede sms was niet mis te verstaan en daarna niks meer gehoord, oeps ;-)

Geplaatst

Hey ladies,

Ivfsh, leuk dat je ouders geweest zijn. Ze hebben vast genoten van catootje. Alleen het vertrek is altijd weer rot. Dat kan ik me nog goed herinneren van m'n Italiaanse opa en oma.

Mik, stoppen met de prednisolon. Spannend, komt vast helemaal goed

Caro en fren, controles weer goed helemaal super!

Henne, nog in de lappenmand en weer vlekken. Wat is dat nou toch?!

Es, heb je nog veel pijn? Hoop van niet

Ursula, beterschap voor Merel

Tool, mijn vriendin heeft dat bij de 6e Icsi ook gedaan. Het bleek dat de embryo's die op dag 3 gekozen zouden zijn NIET de embryo's waren die na 5 dagen gekozen zijn! Ze heeft nu een tweeling. Dus wie weet werkt het bij jullie ook!

Geplaatst

ik moet me eens goed gaan inlezen over de embryoscope. Staat wel vanalles over op de website van DD, maar toch, ben graag goed voorbereid.

fren, hihihi nu weten we wie we moeten bellen als er iets is te rellen, hihihi.

Goed dat je die dame op haar plek hebt gezet, maar ook ik zeg; als je aan de apparaten hangt, tel. uit, hihihi.

Geplaatst

S€n,dat laatste snap ik niet helemaal. het bleek dat de embryo's die op dag 3 gekozen zouden zijn, niet de embryo's waren die na 5 dagen gekozen zijn. hoe kun je nu al op dag 3 kiezen als ze na die5 dagen pas teruggeplaatst worden?

kunnen embryo's uit de embryoscope eigenlijk ook nog wel ingevroren worden?

grmbl...wat een vragen weer...zucht

Geplaatst

Tool, volgens mij bekijken ze op dag 3 de situatie en besluiten ze dan door te 'kweken' tot 5 dagen, dan kan hè zo zijn dat er andere embryo's een groeispurt hebben gemaakt en dus kwalitatief beter zijn dan de embryo's die eigenlijk op dag 3 de beste waren.

Geplaatst

Tool zie mijn reactie in DD topic. Wij geen scope, maar onze plakker emmie leek op dag 3 niet de beste maar op dag 5 bleek het een topper (onze beste ooit)!

Fren, heel goed: braaf. :)

Geplaatst

Maar Fren, heb je dan geen aparte werkfoon? Want die kan dan toch gewoon helemaal uit en achterin de kast... Of stop er een tijdelijke simkaart in met een ander nummer, dat je alleen doorgeeft aan privé contacten. Of denk je dat ze er na een tijdje wel aan gewend raken dat je echt met verlof bent? Lijkt me toch ook geen goed idee om zo toch telkens weer me werk geconfronteerd te worden.

Tool ik ga even de laatste Freya magazine zoeken, daar stond een artikel in over allemaal nieuwe dingen en extra opties. Even checken of ze de embryoscope noemen.

Ik moe naar bed. Zo lastig van ziek zij. Je ligt en hang de ele dag al en savonds voel ik me dan nooit moe meer. Maar wil graag morgen wel weer werken dus hup met dat lijf.... Truste!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden