Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ola!

Syl, wat een k-nieuws! Het houdt echt niet op he? Ik hoop zo dat de curator nog een truc uit z'n hoge hoed weet te trekken...

Wen, 'fijn' dat de hysteroscopie goed ging. Ik ben niet echt thuis in die onderzoeken, wat bekijken ze dan?

Ceeke, geen punt toch dat je hier minder bent. Ook al zo'n moeilijke situatie. Het blijf een rotziekte, kan er niks ands van maken. Balen dat je de vakantie hebt moeten annuleren, maar verstandig om wel vrij te nemen om even bij te tanken.

Caro, oje, het vocht doet z'n intrede? Ik las op het februari topic da veel drinken daar -idioot genoeg- een remedie voor is. Dat en eten van bleekselderij en witlof.

Hier alles z'n gangetje. Vin was uit met een collega gister en waarschijnlijk toch een bakkie te veel op, want om half 4 ging m'n mobiel: volgens meneer had ik de knip op de voordeur gedaan, maar dat was helemaal niet het geval, ik had de deur op slot gedraaid, en dat in combinatie met een klemmende deur en een niet al te heldere vin zorgde ervoor dat ie de deur niet meer open kreeg... Ik was natuurlijk klaarwakker daarna, meneer was zo vertrokken (en slaapt nog steeds). Heb uit voorzorg m'n oorplugs maar ingedaan, en toch nog tot 9 uur geslapen.

Net een kappertje gedaan, en boodschappen voor de komende week. Hoop da vin wel een beetje bijtijds z'n bed uit is, want alles staat nog in de auto, haha.

Fijn weekend meisjes!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee caro, ik ben nu het meeste van m'n vocht kwijt gelukkig. Heeeel veel geplast en snachts heeeeel veel gezweet :). Kilos vlogen er af en kan nu ook m'n trouwring bv weer om, laarzen gaan weer dicht. Duurde bij dus idd 10-14 dagen na bevalling.

Geplaatst

Vandaag idd veel twijfel. Maar voornamelijk uit angst. Ben ban dat ik slecht reageer op de prednisolon, bang dat ik ziek wordt, heel erg bang dat de cryo niet goed ontdooit, bang om hoop te hebben, bang dat ik zwanger word en het weer mis gaat, bang dat ik het fysiek en mentaal dan niet meer trek, bang dat ik mijn baan dan kwijtraak en zo kun je nog wel even doorgaan. Een maandje wachten...,tja, zit ik dan niet volgende maand weer zo? Ik denk het eigenlijk wel. Pf vindt uitstellen ivm de allergie iig niet nodig, acupuncturist zegt ook gewoon doorgaan...en ik wacht tot ergens dat hoopvolle we gaan ervoor gevoel weer boven komt drijven, maar dat is er op die manier gewoon niet meer. Misschien als de cryo eenmaal goed ontdooit is... We zien wel.

Geplaatst

Henne, sterkte, heel herkenbaar dat sommige angstgedachte gewoon niet te stoppen zijn. Je kan nog honderd redenen bedenken dat het allemaal wel los gaat lopen, en dat jullie je weg zullen vinden hierin...maar er zijn van die dagen....bij mij helaas altijd vlak voor een nieuwe cyclus. Hoop dat je een beetje kan genieten van je nieuwe aan koop (fb ; - ) leuk) en dat je het een plek kan geven dat het nu onrustig is. Knuffel ook van mij

Hier een leuke week gehad met een dip als afsluiting. Heb al ongeveer een half jaar klachten van mijn heup, en dit komt voort uit probleem met enkel. Uitgebreid fysio gehad, en uiteindleijk is conclusie verminderd ruimte in de heup, blijven rekken en letten op looppatroon. Ik weet dat ik niet lang kan staan, en dat ik beweging en zitten moet afwisselen en niet te laag moet zitten. Maar goed. Lang verhaal kort: eergister nieuwjaarsborrel werk en ongeveer 3 uur staan achter de rug. De dag er op mank lopen, pijn in enkel en heup en niet goed kunnen zitten. (en eerste dag cyclus) er viel dus niks te beredeneren, het komt wel weer goed, volgende keer een krukje om op te zitten, en ach, dit gaat weer over, even goed rekken, nee hoor drama, supersjaggerijnig de hele dag, en avond, en vandaag, en begin eindelijk weer een beetje bij te komen. En kan weer een beetje relativeren.. wat een gedoe. Horrormonen!! Denk ook op zo'n moment dat pleegzorg gewoon beter niet kan omdat het niet te combineren is. Kortom.conclusie is dat op bepaalde dagen ik zal moeten accepteren dat ik niet kan relativeren...helaas maak ik op zo'n dag ook gebruik van de mogleijkheid iedereen op het werk op de problemen te wijzen en de verantwoordelijkheden hahaha. Ze zullen wel niet blij met me zijn; - )

Fijn dat de hysteroscopie goed ging Wen

Fren, wat een leuke feestvierder heb je toch als manleifd; -)

\\

Miki genoten van je taart?

San, respect voor jou, verbouwing, kapper Ruben verzorgen, petje af!Q!

Babeth, sterkte voor jou deze moeilijke maand, je schrijft altijd zo lief en attent mee, knuffel voor jou!

Laika, ik lees af en toe mee op uitgerekend in oktober topic, ik ben zo trots op je te lezen hoe jij en je man je door deze moeilijke periode heen slaan! jullie zijn echt superouders, Jim kan zich geen betere pappa en mamma wensen!!

Syl, weet niet goed wat te zeggen, hoop zo dat er ook voor jou en je man betere berichten komen!

Caro, Stoer hoe je het volhoudt, zo fijn om te lezen dat het goed gaat, hou vol enne die klompvoetjes...komt vast weer in orde

Knuffel voor iedereen

Noor, als je dit leest, gefeliciiteerd!

Ceeke, moelijkijke tijd voor jou, sterkte!!

Liefs voor iedereen xxx eef

Geplaatst

He meiden,

Niet allemaal even leuke berichten hier...Henne en Syl, dikke knuffel allebei!

Misschien lezen jullie soms mee in het oktober topic (in ieder geval Eef zo te lezen) en onze lieve Jim ligt nu in het ziekenhuis ter observatie vanwege zijn enorme krijsen en slechte slapen. Het gaat hier met ups and downs. We kregen gisteren te horen van de arts dat Jim zijn slokdarm waarschijnlijk beschadigd is waardoor hij veel pijn heeft. De medicatie moet nu aanslaan maar dat kan wel even duren. Daarnaast is het ook gewoon en pittig mannetje, geen goede combi met reflux. Gelukkig vinden we wel wat rust hier en Jim lijkt het prima naar zijn zin te hebben in het ziekenhuis, dat is het belangrijkst. Maandag weten we of we naar huis gaan of nog even moeten blijven

Geplaatst

Syl, ik was er een beetje bang voor, op de een of andere manier trek je vaak in de rechtbank aan het kortste eind als je het eerlijk speelt. Wat een suf duf rot vonnis, kan je helemaal niets mee. Sterkte.

Eef, ik vind het juist een goede indicatie dat je twijfelt of pleegzorg wel te combineren is. Ik denk namelijk dat het feit dat jij dit afvraagt duidelijk maakt dat jij een verantwoordelijk persoon bent.

Caro, bij mij duurde het meer dan een maand voordat al het vocht uit mijn lichaam was, ik was dan ook extreem opgezwollen, mocht aan de steunkousen etc. Het begon ook niet meteen, ben het vooral kwijtgeraakt door snachts te zweten. Gelukkig dat het geen hoogzomer is voor jouw klompjes. Enne...je kan MAKKELIJK omhoog zitten met die voeten en niets doen, kom op, je bent keiveel zwanger!

Alle meiden waarop ik niet reageer, sorry maar er wordt zoveel geschreven dat het moeilijk bij te houden is. Wil niet zeggen dat ik jullie graag zou willen steunen, toeschrijven, etc. Liefs voor allen.

Geplaatst

1) ik ga deze hele week om uiterlijk half tien naar bed, niet meer lezen, direct slapen

2) ik accepteer voor nu dat rommelende buik ed bij me horen en ga voorlopig niet meer op de weegschaal (afvallen maakt me ook bang)

3) ik zie deze cryo poging als een test voor de prednisolon, hoe reageer ik erop etc en als ik zwanger raak is het mooi meegenomen

4) ik ga niet vanwege de afleiding lopen hyperen thuis en op werk, bang zijn mag, huilen mag, bale mag, maar ik wil ook de mooie dingen zien en genieten

5) ik ga morgen naar de kapper en word weer blond ;-)

Eef, elke keer als het fysiek minder gaat vraag ik me af of ik überhaupt wel kinderen moet willen.Met pleegzorg vraag je je dat misschien nog wel tien keer sterker af omdat je daarbij natuurlijk ook verantwoordelijkheid neemt voor andermans kind. Maar ook dat doe je samen. Net als dat wij heel bewust besproken hebben dat J bepaalde periodes waarschijnlijk wat harder moet lopen, zullen jullie deze keuze ook samen maken en het aan kunnen. Ik sluit me ook helemaal aan bij Ursela, erg mooi gezegd!

Overigens wel erg rottig zeg, zo van je heup. Ik merk zelf dat m'n rug erg kwetsbaar is zo begin van m'n cyclus, alles trekt dan toch in die regio. En dan is drie uur staan idd zeker niet niks. Zo stom ook hè, dat je dan achteraf pas bedenkt dat je 'gewoon' een kruk had moeten pakken. Mijn haptonome waarschuwde me daar erg voor: niet stoppen als je op de nullijn zit. Met andere woorden, niet laks worden als het allemaal wel oké gaat. Heb daar zelf zowel fysiek als mentaal mog moeite mee, met als resultaat dat je nooit echt reserves opbouwt dus ook telkens toch weer terugvalt.

Wijsheid komt met de jaren zeggen ze hè?

Laika wat heftig voor jullie en de kleine Jim. Jeetje zeg, zo'n hummeltje met zoveel pijn, dat lijkt me als ouder heel zwaar. Ik hoop voor jullie dat de medicatie snel aanslaat en dat je mannetje snel weer thuis is. Ik lees niet zo mee in andere topics, dus hoop dat we hier, via op of iemand die wel meeleest, een beeje op de hoogte blijven. Knuffel!

Wen fijn dat het goed gegaan is. Weer een stapje dichter bij poging vijf.

Ivfsh fijn dat je goed herstelt en dat jullie zo genieten!

Caro, waarom kan dat niet, met de benen omhoog? Je bent hoogzwanger van een tweeling! Wat betreft het vocht, al geprobeerd om zout en suiker te minderen? En idd veel water drinken.

Esther wanneer moe jij nu eigenlijk voor controlle? Na het weekend toch?

Ceeke heel veel sterkte met je schoonvader!

Fren die Vin denkt ook, ik neem en er nog even van haha. Moet er wel om lachen, al had ik J denk ik in zo'n situatie behoorlijk uitgekafferd. Tja en toch houden we van ze hè ;-)

Zien jullie ook zo tegen die kou op of zijn hier enorme schaatsliefhebbers? Ik ben allang blij dat er waarschijnlijk geen sneeuw komt, maar als ik voor eind vd week -6 zie staan....walgelijk, wordt er echt niet vrolijk van. Gelukkig wel met zon, dus dat compenseert.

Geplaatst

Goeie top 5 Henne! Nu nog je er aan houden...

Laika wat vervelend dat Jim in het zh ligt, maar zo te lezen heb je er wel vrede mee en hij is natuurlijk in goede handen.

Ik zit ook wel veel met mijn benen omhoog, heb ook geslapen vanmiddag, drink me suf, maar het helpt allemaal niet echt. Ik hou natuurlijk al vocht vast sinds week 16, maar tot nu toe was het vooral vingers en enkels, nu ook bovenop mijn voeten, lijkt wel of ik hele kleine teentjes heb... Kon gelukkig mijn schoenen nog aan maar moest de veters wel weer losser doen. Dat wordt volgende week met blote voeten in mijn moonboots...

Ik hou erg van sneeuw en ijs maar niet als ik hoogzwanger ben... Ben benieuwd...

Geplaatst

Nummer 1 ga ik nu in praktijk brengen, nog wel heel even lezen dan omdat ik ruim voor half tien ben. Nummer 5 hoop ik morgen echt ook te doe. De rest is wat lastiger haha, maar zal beter gaan als nummer 1 lukt want dan ben ik minder moe en is alles makkelijker.

Caro het zal er dan wel 'bij horen' maa het lijkt me een van de hinderlijkste kwalen.

Truste meisies! xx

Geplaatst

Laika heel veel succes met Jim, wat een toestanden allemaal. Ik hoop dat jullie in de tussentijd even kunnen bijtanken. Sterkte.

Henne goede voornemens, ik vind het zo rot voor je dat je lichaam niet altijd meewerkt, en die angst voor alles wat er bij de cryo komt kijken. Veel plezier bij de kapper, blonds have more Fun!

Geplaatst

Zo gisteren nog ff bijgelezen maar alleen het berichtje van Laika is blijven hangen.

Meis wat vervelend zeg allemaal. Gelukkig hebben ze nu de oorzaak gevonden en wordt er hard aan gewerkt. Fijn dat Jim het daar "naar zijn zin" heeft. Kunnen jullie vast ook heel even bijslapen. Sterkte!!!

Voor iedereen verder hele dikke knuffel!!!!!

Oh ja Syl jullie ook nog steeds kl*te dus. Ook veel sterkte meis..

Hier dus erg druk, maar het is te doen (heb ook weinig keus hihi).

Gister nieuw behang gekocht en de Ikea leeggekocht hihi. Daarna weer aan de klus klus. De bedrading in de keuken is bijna af en de benedenverdieping is helemaal geschuurd (de muren) en in de diepgrond gezet. Die kunnen we dus gaan behangen!!!! Hopelijk gaat het nu beter en we beginnen nu met wit dus kiertjes vallen dan niet op en gaan dan weer beginnen aan de bruine muur hihi. 2e ronde nieuwe kansen zeg maar.

Ruben is lekker bij ons dit weekend en het gaat super!! Het doet me goed hem in de buurt te hebben en tussen het klussen door de fles, fruithap en knuffeltjes te geven. Hij hoort erbij en ik ben echt een leeuwin als ik hem voor het klussen weg moet brengen. Maar nog een paar weekjes en dan wonen we daar. Helemaal zin in!!!!

Ruben ligt al weer met een vol buikje en gebadderd te slapen en wij kunnen dus ff wat hier in huis doen, ontbijten en straks als hij wakker is en de fruithap op heeft weer richting ons project!!

Morgen komt de keuken, pa en oom komen helpen zetten. Van de week komen ook de jaloezieën en de douchecabine. Week daarop wordt de vloer geleverd en een dag voor de verhuizing gelegt. Tot zover loopt het dus weer op rolletjes. We gaan nu ook maar zelf de muren doen boven, als we moeten wachten tot ze dat komen doen van de aannemer kunnen we straks niet meer verder en we willen per se Rubens en onze slaapkamer af hebben voor de verhuizing. Die logeerkamer, zolderkamer en gangen en trapgat komen later wel!!

Meiden allemaal een productieve of lekkere relaxte dag!!!

Geplaatst

Syl, echt klooooote zooi. :( Knuffel

Laika, wat sneu voor het ventje! Hopen maandag weer thuis. Jullie slapen daar? Lijkt me anders zo zwaar.

Henne, achtbaan... Maar wel 1 met eigen structuur. Herken je geslinger en stappen zo. Je bent op de goede weg.

San, spannend moment: keuken morgen! Good luck.

Caro, veel vocht en beperkte beweging. Bah. Maar goed nieuws dat ivfsh dat alweer zo snel kwijt was! Hang in there.

Fren, lekker laat naar bed gister? :)

Hier nog in mandje met iPhone. Zo lekker aan de latte (cafeine vrij) met rest van de frisse appel cake. :-) Vrijdag en gister vol met verjaardagen. Daarna en tussendoor echt stuk, maar pak wel genoeg bijtank momenten gelukkig.

Geplaatst

Laika, ik lees inderdaad ook mee in okt en heb diep respect voor jullie. Jullie doen het super, en ik hoop dat de kleine man opknapt vh zh!

San, klinkt goed hoor allemaal. Fijn dar Ruben t ook zo goed doet en daf je m dus lekker mee kunt nemen.

Henne, mooie top 5! Snapte alleen puntje vd kapper niet; is die op zondag open??

Mik, nee, ik lag er - compleet afgepeigerd na een verjaardag - om 11 uur in, maar vin heeft nog een tijdje WF gespeeld op de iPad ;-) nu ook nog in bed met snurkende vin naast me.

Vanmiddag komt een vriendinnetje op de thee, misschien dat ik daarvoor project box aan ga pakken. Maar misschien ook niet ;-) heb een nieuw breiprojectje nl, alleen jammer dat dat niet echt opschiet met dunne pennen.

Geplaatst

Mogge! Puntje 1 is redelijk gelukt gisteravond, alleen net iets te lang liggen lezen. Vanacht wel weer keer wakker door veel zweten (pre menstrueel ergernisje), maar vanochtend was de bongi duidelijk doorgezet dus dat kwaltje is hoop ik ook weer geweest. Miki ik ben dan toch wel blij dat jij het herkent, betekent voor mij dat het meer 'normaal' is en minder aan mij ligt ;-)

San jammer dat het behangen over moet. Donkere kleuren en patronen zijn ook lastig, hier met die donkergroene muur ook best lang bezig geweest. Superfijn dat de vloer komt voor de verhuizing. Dat scheelt enorm veel gesleep en stof.

Enne Fren, het winkelcentrumpje hier is op zondag ook geopend. We zitten aan een plas en zijn dus blijkbaar een toeristische bestemming ofzo, hoe zit dat? In ieder geval kan ik dus op zondag naar de kapper haha. Wil er wel om twaalf uur voor de deur staan (brrr) want ze werken zonder afspraak en dan zit je zo een half uur te wachten. Nu in ieder geval snel douchen, kan ik nog even strijken voor ik ga, Heb ik als ik terug kom vast geen zin meer in.

Geplaatst

ola chicas,

het is geloof ik weer kappertijd. ik ga de 2e, denk ook dat ik weer probeer om lichter te worden.

ceeke, heftig nieuws van je schoonvader. jammer dat de vakantie is geannuleerd, maar wel begrijpelijk en goed dat jullie dan toch gewoon vrij nemen. Reden is natuurlijk minder! sterkte in elk geval!

Laika, ook voor jullie heftige tijden met Jim in het zh. jeetje, zo'n klein ventje en dan zo'n pijn. kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit moet zijn voor de ouders. Ook al heeft hij het naar zijn zin in het zh. ik hoop toch dat ie weer snel naar huis mag! sterkte!!! en een knuffel!!

San, klussende moeder, leuk!!! succes met behangen van de bruine muur! gaat zeker goed komen!! ben ik effe blij dat er meerdere ikea-vestigingen zijn,hahahaha. als ik genoeg geld, dan zou k m ook leegkopen en daarbij de xenos ook nog, hahahah

Caro, lekker met die voetjes op!!!

Fren, vin zal idd gedacht hebben, ik neem het er nog even van, dadelijk kan het niet meer, hihihi.

Wen, fijn dat de hysteroscopie meegevallen is!!! idd bijzonder om mee te kijken! en fijn dat alles in orde was en nu dus weer een stapje dichter bij poging 5.

henne, mooi lijstje!!!gaat helemaal goed komen met het afvinken!!! Kan ik hieruit opmaken dat jullie gaan opstarten?

ivfsh, fijn dat alles goed gaat en ook dat je steeds verder kunt lopen!! ks is zeker een heftige ingreep, dus als iemand zegt, doe mij maar liever een ks, tja, dan heeft ze waarschijnlijk nog niet meegemaakt hoe het is.

Guus, hoe istie met jou???

Eef, juist omdat je zoveel nadenkt over jullie situatie met pleegzorg in combinatie met met je heup en enkel en de gevolgen die dit heeft en de daarbij behorende 'beperkingen' maakt alleen maar voor mij duidelijk dat je een heel verantwoord persoon bent en dat het wel snor zit mochten jullie voor pleegzorg gaan. en ja, wellicht ben je dan iets minder flexibel dan andere pleegouders, waarom zou jou dit dan een mindere pleegouder maken?

hier hangen weer beetje bij beetje de carnavalsspullen op de muur en voor het raam. begin er echt zin in te krijgen. Goed teken dat ik dit gevoel weer begin te krijgen.

Gisteren de jaardienst van mijn opa en oma gehad. gisteren 22 jaar geleden precies dat mijn opa overleden is. Weet nog precies wat we dat weekend deden. Wij hadden met het zwemmen de winterkampioenschappen en op de zondag kregen we te horen dat mijn opa overleden was en ik heb toen een pr gezwommen, voor hem. heel bijzonder.

moet eigenlijk gaan strijken, maar toch niet veel zin, zucht. ga het toch maar doen. Moet echt gebeuren.

tot later meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi hoi

Bij mij is ook het bericht van laika het meest blijven hangen. Meid dat lijkt me heel zwaar, je kleine hummeltje die zoveel pijn heeft. Dan zou je het willen overnemen van hem maar helaas werkt het zo niet. Ben ook benieuwd of jullie in het ziekenhuis slapen zodat je bij hem in de buurt bent. Lijkt me zo erg om hem daar achter te Laten. Ook al is hij in goede handen. Hoop dat Jim snel weer naar huis mag

Syl, in een woord kl*te allemaal. Hou je taai hè

Hier koppijn sinds gisteren. Avondeten kwam er ook weer uit. Lig ook geregeld s nachts wakker en dan begin ik te malen. Vanacht ook 2 uur wakker gelegen. Wil vanmiddag wel even eruit maar na2 à 3 uurtjes ben ik zo moe en word ik ook weer meer misselijk. Dus rustig aan dan maar

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Hier trots momentje: heb alleen de box in elkaar geklust, kon het toch niet laten. Wilde m'n mooie boxkleed op de juiste plek neerleggen, haha, hoezo nesteldrang. Zie alleen dat de bodem gewoon lelijk bruin is, ipv wit, zoals de rest vd box, dus heb er nog een klusje bij voor van de week. Stel je voor dat ik niks meer te doen zou hebben... Vin lacht zich rot, hij zegt dat ik me straks twee weken ga vervelen omdat ik echt niks meer kan verzinnen om te doen...

Henne, hier wel appie, Dirk en kruitvat open op zondag, maar de rest niet. Wel relaxed dat je op zondag naar de kapper kunt. Fotootje zo op FB?

Sen, balen dat je je zo moe e misselijk voelt. Nog ee paar weekjes, dan is het waarschijnlijk van de een op de andere dag verdwenen!

Tool, heb je weer zo'n mooi pak gemaakt als vorig jaar? Bizar eigenlijk dat dat al weer een jaar gelede is, er is zo veel gebeurd in de tussentijd, bij ons allemaal!

Syl, knuffel!

Geplaatst

he Fren, jij bezig knutselbijtje, hihihi. Je vindt beslist wel wat om te doen. Hoe is het met je breiwerk?

Ik heb het dit jaar iets eenvoudiger gehouden. Ik ga dit jaar in de kleur geel en heb eigenlijk al een kant en klaar gele nonnenjurk gekocht, gele boa's, gele beenwarmer, een gele pruik (met zilvere plukken erin), gele handschoenen, helemaal in het yellow dus, oja, nog een gele cowboyhoed, en een zonnebril.

De nonnenjurk ga ik natuurlijk wel nog wat aan aanpassen, anders is het zo saai, hihihi.zet tzt wel een foto of fb of al evven hier

S€n, misselijkheid en moeheid is er dus nog, hoop dat het niet al te lang meer gaat duren. Hoe ver ben je nu??

Ik zag eigenlijk ook te denken om te kijken of ik iemand kan vinden die me het intralipid infuus al een keer bij mij wil aansluiten, om te proberen. Heb er toch 10, hahahaha. eens overleggen met de huisarts. vriend zit overigens ook braaf aan de supplementen en vita's.

liefs,

Tool

Geplaatst

Nou pfff, drie (!) uur bij de kapper gezeten, maar wel een stuk blonder. Highlights erin, kost altijd zoveel tijd bij mij. Overigens bleek de kapster twee icsi's achter de rug te hebben, dus gespreksstof genoeg ;-) Zal hieronder een fotootje plakken, zo lastig om een foto van jezelf te maken, hoe doen jullie dat zonder dat die foon je hele gezicht bedekt??

[ATTACH=CONFIG]3452[/ATTACH]

Tool ik las dat die intalipid soyaolie was en nu ben ik best blij dat ik die niet doe. Met een lactose intolerantie kún je ook overgevoelig reageren op soya, dus voor mij misschien niet het meest voor de hand liggende spulletje haha. En ja, ik ga morgen het ziekenhuis bellen om aan te melden. We gaan het maar gewoon proberen.

Fijne zondag nog verder meiden! Sen sterkte met de misselijkheid en hoofdpijn.

Geplaatst

Ook hier even, leuk je haar Henne! Staat je goed! En morgen aanmelden, weer in de race. Spannend meis!

Geplaatst

leuk Henne! by the way, je kan toch met iphone ook foto's van jezelf maken terwijl je gewoon naar je beeldscherm kijkt?! ik wel tenminste, weet niet welke iphone je hebt?

Fren, bezig bijtje!

Tool, al volop voorbereidingen voor carnaval aan het treffen. Persoonlijk heb ik helemaal niets met carnaval, behalve als het in Venezia is dan :-)

vanmiddag zijn we even wezen kijken voor een amerikaanse koelkast. Heb een interessante gezien en ben nu een beetje online aan het kijken/prijsvergelijken en wow wat een verschil zit daarin zeg! de voordeligste met de duurste scheelt wel 500 euro!

net pasta met een licht vegetarisch sausje gegeten.. hopelijk blijft het erin hehehe. Wat hebben jullie gegeten/gaan jullie eten?

Geplaatst

Leuk geworden hoor Henne, je haar!

Dank meiden, het is inderdaad wel zwaar om ons moppie in het ziekenhuis te hebben maar we mogen altijd bij hem blijven en dus ook blijven slapen (doen we dus ook). Meestal gaan we 's avonds, nadat hij na de fles van ongeveer 19 uur in slaap gevallen is, naar huis om te eten en dan is een van ons twee (meestal mijn vriend want ik slaap echt heel slecht in zo'n ziekenhuis) weer in het ziekenhuis voor de late fles van 23 uur.

Waarschijnlijk gaan we morgen naar huis, morgen nog een gesprek met de arts en waarschijnlijk wordt het voortzetten van de weg die we nu ingeslagen zijn, dwz medicatie, indikken van de voeding en overdag inbakeren. Verder hebben we technieken geleerd om Jim overdag wat meer te laten ontspannen en dat lijkt ook wel te werken. Vandaag had ie een rommelig dagje (veel hazeslaapjes) maar hij heeft voorafgaand aan elk slaapje niet langer dan vijf tot tien minuten gehuild en dat is al veel beter dan een week geleden (toen huilde/krijste hij 's avonds anderhalf uur...).

Geplaatst

Ik heb een oud model sen, de oude van J. Geloof niet dat bij deze de camera ook omgekeerd kan. Nou ja, maakt het uit. Ik sta toch niet graag op foto's ;-)

Wij hebben rijst gegeten met een nieuw probeersel, gestoomde balletjes van kipgehakt en krab. Was er niet wild van, volgende keer recept beetje aanpassen. Maar dus wel weer iets nieuws geprobeerd, ik probeer m er nog steeds in te houden eens per week. Voor morgen boerenkool uit de vriezer gehaald. Op werkdagen is het opwarmen uit eigen voorraad :-)

Caro? Meldplicht? ;-)))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden