Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahaha, zo bedoel ik het ook, volgende week zaterdag...ik zit al met de carnaval in mijn hoofd en dan ben ik alle besef van tijd en dagen kwijt, hahahaha

Geplaatst

Henne, en nu moet Arnold lekker bij je blijven voor de komende 9 maanden :-)

Ik heb zelf 2x een lastige/moeilijke TP gehad. Heel vervelend rotgevoel. Bij mij is de oorzaak de littekens van operatie in 2007.

Maar ach, Arnold is bij je ;) en daar gaat het om. Ik ga nu duimen draaien voor je, en daarna ga ik je snel volgen ;)

Geplaatst

Guusje strak plan! En dan Tool en Sylie ook! En de rest :) Ik ga eens op zoek naar het lijstje...

Gevonden!

Guus dat zei de verpleegkundige trouwens ook. Ik zei dat ie op de juiste plek moest gaan zitten en dan ook langer dan twaalf weken. Zegt zei gelijk: tot 38 weken, laten we maar heel precies zijn want we willen geen risico meer lopen :-)

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Guusje: Bongi eind feb, we gaan weer voor 2 cryo's in natuurlijke cyclus.

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA weer medio maart laten testen, dan ook icm startecho afspraak met dr. S. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Behandeling:

Henne: cryo poging met prednisolon, tp 16 feb, testen 25 feb.

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van zoon en dochter

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Henne :-) fijn dat vandaag zo mooi is gelopen, geniet ze en rustig aan, wat een kadootje zo'n blastocyste:-)

Sen beterschap!

Beetje te moe voor uitgebreide reactie, xxx voor ieder

Geplaatst

Zo, Arnold is binnen!! Mooi gezegd.. Huisarrest voor de eerste 9 maanden!!

Zo.. Nog een hypermobieltje.. Wordt gezellig zo!! Zorg dat je spieren en je conditie zo sterk en goed mogelijk blijven Sen!! Daar win je echt heel veel mee. Ik heb tot aan week 38 elke week fysio gehad. Al 5 jaar elke week hoor, maar nmijn fysio wilde zo lang mogelijk doorgaan, om mijn spiercorset en conditie zo goed mogelijk te houden.

Nu weet ik niet hoeveel hinder je er in het dagelijks leven van hebt, maar neem jezelf in acht.

Met instabiele (flexibele) gewrichten heb je gewoon wat meer kans op BI, en vraag aan Sandra.. Dat wil je echt proberen te voorkomen!!

Na je zwangerschap komt er nog genoeg neer op je gewrichten!!

Geplaatst

Kalimera dames!!

Henne, heb je lekker geslapen???

Syl heeft niets meer gehoord van Caro, ze heeft ook eigenlijk niet meer gesms-ed, want ze had ze al een keer wakker gesms-ed, hihi. Denk dat Caro het druk heeft met B+K.

Btw, Henne, als jij kun testen volgende week zaterdag en je test gewoon positief, dan moet iemand me dat effe sms-en, want wij zijn een weekendje weg. en denk niet dat ik op internet kom.

Zal Syl eens vragen of ze me op de hoogte wil houden. Neem aan dat ze dan wel weer terug in den lande is.

Nog een dagje werken en dan lekker vrij tm woensdag, effe nergens aan denken, lekker carnaval vieren. morgen bij mijn ouders langs, want die gaan een weekje naar mijn oudste broer, nog wat laatste boodschapjes doen voor de optocht en voor dinsdag (maar volgens mij zijn de supermarkten gewoon open tijdens deze dagen bij ons in de buurt, vroeger was gewoon alles dicht). en dan nog effe verder werken aan mijn pakje en de buttons voor de optocht maken. en klaar is Tool, alaaf!!!

knuffel voor iedereen!!!

Geplaatst

goedemorgen,

Ben lekker verkouden, moe en hoofdpijn. Hoop een uurtje eerder naar huis te kunnen. ben al vanaf 8 uur aan het werk.

Caro zal het druk hebben met B+K. Hoop zo dat het goed met ze gaat.

Tool, ik heb gewoon een pak gekocht hoor. Had geen zin iets in elkaar te zetten. Morgenochtend eerst nog even een paar uurtjes werken en dan omkleden sminken en spelen.

Druk dus.

Hoe ishet verder met iedereen??

knuf van mij

Geplaatst

he Ruby, ik heb ook uiteindelijk een pak gekocht, maar ik sier het altijd nog wat meer op, werk graag met boa's, dan lijkt het wat sierlijker en vind ik het net iets mooier uitzien. Ik zal het resultaat al hier plaatsen, want als ik het op fb zet, dan weet iedereen natuurlijk hoe ik eruit kom te zien met de optocht, hahahaha

Geplaatst

en beterschap!!! balen dat je je zo voelt, verkouden en hoofdpijn en moe, yak, en dat zo voor de carnaval!!

ik hoor iedereen om me heen die het te pakken krijgt, en ik probeer me er zoveel mogelijk vanaf te houden. Ben nu al bezig ook al: wat als ik straks met de prednisolon begin??? dan is het namelijk voorjaar en krijg je weer een ziektegolf over je heen. Toch maar eens met mijn baas gaan praten. Wil sowieso al halve dagen werken tijdens de spuitweken, maar ja, wil toch echt geen risico lopen. Denk ook wel dat hij mee zal denken/werken, mijn baas. tot nu toe altijd gedaan...

Geplaatst

Tool daar zat ik ook heel erg mee (goedemorgen trouwens) maar inmiddels ben ik er wat geruster op. Na de eerste week prednisolon met zelf een verkoudheid en heel veel (half) zieke, hoestende en proestende collega's, waren mijn bloedwaarden prima. Ik let wel op dat ik bijvoorbeeld mijn snotterende neefjes/nichtje niet uitgebreid knuffel, maar ben wat minder angstig dan in het begin. Hopen mensen slikken veel hogere doses en maken zich nergens druk om.

Ruby beterschap! Sen hoe is het met jou vandaag? En Miki?

Caro zal het idd wel hartstikke druk hebben. Niet één, maar twee kleintjes om aan te wennen en voor te zorgen.

Fen hoe is de nacht bij jullie verlopen?

Ik heb onrustig geslapen, ondanks de hulp van Zita. Veel gedroomd, ook heel raar gedroomd. Vroeg wakker. Merk dat ik me nu na een dag al zorgen begin te maken. Komt denk ik door die rare teugplaatsing, ik voel nog wel dat er flink gerommeld is, mn rug trekt nog wat....voel af en toe wat afscheiding-achtig iets... Dat werkt niet mee aan een rustig gevoel. Probeer mezelf op te peppen door naar de prachtige foto te kijken, hoe perfect wil je 'm hebben...? Maar ja, de volgende stappen he. En die korte wachtperiode is leuk bedacht, maar op zich maakt het weinig uit merk ik. Je duikt gewoon meteen vol de tweede wachtweek in. En dat is toch de ergste. Hoef niet zo lang te wachten, maar het kan dus ook met een ruime week alweer over zijn, SLIK.

Geplaatst

Pamela À hier... Jemig wat een stuwing, ben normaal al gezegend met een behoorlijke voorevel, maar di slaat alles...

Hier een vermoeiende nacht gehad, Vincent is sinds gister geveld door de griep en is slaapt alleen maar voelt zich hondsberoerd. Gevolg is helaas wel dat ik er in de nacht alleen voor sta en dat is wel erg heftig... Vanmorgen toen de nieuwe kraamhulp belde dat ze iets later was dus ook in janken uitgebarsten. Gelukki is ook deze erg doortastend. Heeft fiene van me overgenomen en me eerst onder de douche enzo doorgestuurd. Nu ga ik maar ff iets eten en kijken hoe de da verder gaat lopen. Vin staat helaas buitenspel vandaag...

Later meer

Geplaatst

Ruby, beterschap!

Tool, herkenbaar. Maar zie aan Henne en kijk naar mij, het valt echt me op de Prednisolon!

Fren, oei oei. Pittig dame. Ik lees veel over borstvoeding nu en die stuwing waarschuwde de yogajuf ook al over. En dan Vin geveld. Bah, laat je (schoon)moeder ook maar helpen dan hoor op de momenten dat de kraamhulp er niet is. Ook al heb je daar wellicht niet zo'n zin in nu, je hebt ECHT hulp nodig!

Knuffel iedereen, hier elke dag fitter en weer lekker aan het werk.

Geplaatst

Och nee Fren, dat is wel heel pittig zo! Sluit me aan bij Miki, schakel alle hulp in die je kunt krijgen. Als ik het ook maar voor hele gewone dingen of om voor Vin te zorgen. Sterkte voor jou en beterschap voor Vin!

Geplaatst

ah Fren, dat is minder, V. geveld door griep en dus de zorg voor fiene op jouw schouders eventjes.

Kan me voorstellen dat het je teveel werd. Gelukkig heb je een goeie kraamzorg!

Henne, je moet je voor ogen houden dat dit gewoon je eerste wachtweek is, die vliegt namelijk zo voorbij en logisch dat je angst hebt, maar ik heb er een goed gevoel bij, je komt dadelijk bij het rijtje van Testr en S€n te staan!! Gevolgd door Guus en dan ik en Syl.

als het goed is, hoef ik vanaf april ook niet meer zoveel te vervangen en kan ik mijn lichaam wat meer rust geven ter voorbereiding op de komende ivf/icsi.

Babeth, je zei laatst dat mijn lichaam helemaal erop voorbereid wordt, dat klopt ook eigenlijk wel. in balans komend met de muziekwaterbedtherapie en de acpunctuur, de vitamines, supplementen, hormonen. Als het nu nog niet gaat lukken, dan weet ik het ook niet meer. Dan is het echt einde oefening voor ons.

Mijn DHEA-waarde was trouwens 4,5. heb eens gecheckt en dit is idd aan de lage kant. Nu dus hopen dat de dhea-tabletten hun werk doen.

S€n, hoe voel je je?

Testr, is bij jou ook weer alles op orde?

Simba, wat is Sanne toch een scheetje, hihihi

San, hoe gaat het met de verhuizing/verbouwing/klaarmakerij van jullie nieuwe paleisje??? Alles nog im Griff???

ivfsh, hoe is het in het Ierse met jullie gezinnetje???

Hoe vonden je tante en oom Catootje???

Laika, hoe is het met Jim? gaat het alweer iets beter met hem???

Weet effe niet meer hoe het met de rest van de meiden zit/zat/staat/stond/loopt/ligt, hihihi.

liefs,

Tool

Geplaatst

Nog even een ego berichtje: ik had een slimme ingeving en heb mijn broertje even gebeld waar hij nu precies allergisch voor is. Blijkt dat een stofje te zijn dat oa zit in: NEUTRAL shamppo en douchegel....aaarggghhh! Als dit het bij mij ook is, klopt het dus dat het nu niet minder wordt. Het klopt ook dat ik het altijd sochtends heb, en het klopt ook dat ik het soms wel en soms niet had want ik gebruikte altijd twee shampoos en de ene zit het wel in en de andere niet. Ik ga hier de komende weken dus even goed op letten en dan kan ik er hoop ik straks die dermatologe mee om de oren slaan..tsss....gebruik neutral..... lekker hoor.

Geplaatst

17 MAART LUNCH GERESERVEERD!

Ik heb gereserveerd bij Vroeg, in Bunnik. Voor zaterdag 17 maart vanaf ca 11 uur, lunch rond 12.30 uur. Ben uitgegaan van 15 personen. In verband met de grootte van de groep vinden ze het fijn als we een dag van tevoren doorgegeven wat we willen eten, dan kunnen we ook gewoon helemaal a la carte en krijgen we wel allemaal gelijk ons warm eten ;-) Ik krijg via de mail de meest actuele menukaart, dus die zal ik dan doormailen. Kunnen we ook de dag ervoor een definitief aantal doorgeven.

Heb er zin in!

Geplaatst

Ohw henne, lekker dan van de dermatoloog gebruik neutral...

En top dat je gereserveerd hebt voor 17 maart. Ik heb er ook zin in.

Fren, is nu ff zwaar dat vin ziek is balen zeg!!!

Nou onze badkamer is een verhaal zonder eind. Ze waren ff vergeten nog een 2e en 3e offerte op te vragen. Dus pas april weten we meer. ben er echt klaar mee. Ga een nooddouche huren en dan mogen hun dat betalen.

En verder niet veel te vertellen.

Toitoitoit allemaal...

Geplaatst

hoi meiden,

Fren, sterkte meid. Het zal wel even zwaar zijn. En dan Vin ook nog ziek. Wat zijn er veel mensen ziek trouwens! niet normaal. Doe lekker rustig aan meid en pak alle hulp aan

Henne, dat zijn inderdaad korte wachtweken. Heeft zn voor- en nadelen natuurlijk maar je gaat inderdaad wel snel al die 2e engste week in. Maar positief blijven, tot nu toe zit alles mee!

Rubster, jij ook beterschap

Tool, lekker aan het voorbereiden voor Carnaval. Ben benieuwd naar je outfit

hoe is het met de rest? ben het weer even kwijt

hier nog steeds beroerd. Ga zo weer even stomen. Heb mn leidinggevende gemaild dat ik nog niet beter ben, uitputtingsverschijnselen heb van ruim 7 weken overgeven + fikse bijholteonsteking en dat ik niet weer wanneer ik weer kan komen werken. Heb nog geen reaktie gekregen. Daarnaast mn direct collega gemaild, die mailde gelijk al terug dat het chaos is, ze zeker weet dat ze vandaag niet voor 18 uur weg is en zeker weet dat het dan volgende week vast gaat lopen... pfff

Geplaatst

Jeetje Ruby wat een sukkels zeg. Groot gelijk hoor, nu voor jezelf kiezen want dit is niet vol te houden.

Hier even stress...maar goed dat ze gisteren had gewaarschuwd voor bloedverlies want had bruinige prut. Nu had ik dat zelf waarschijnlijk ook wel in verband gebracht met de moeilijke tp, maar toch.....pfffff....eng. Meer dan dit moet het niet worden hoor, want dan krijg ik de zenuwen. En zelfs met zo'n perfecte blastocyste is het écht nog te vroeg voor innestelingsbloed..... Bleeegh, ben dom genoeg toch bang dat het geen goed teken is. Jullie gaan me hier heel vaak zien de komende dagen hoor, want alleen hier kan ik het echt van me afschrijven en een reactie verwachten die me ook helpt.

Geplaatst

Nou zeg Sen, dat vind ik best een lullige (en egoistische) reactie van je collega. Niks van aantrekken hoor! Het is natuurlijk vervelend voor haar, maar JIJ hoeft dat niet op te lossen. En zeker niet door aan het werk te gaan als het eigenlijk niet kan. Uitputtingsverschijnselen lijkt mij ernstig genoeg klinken. Mensen denken vaak 'zwanger is niet ziek', maar je kunt er echt goed beroerd van zijn. En jij hebt tot nu toe maar doorgezet en nu is het op. Dus denk aan jezelf en pak je rust. Een arboarts zal lijkt me het advies van de huisarts toch ook overnemen, dus laat je niet overhalen oid door je baas of een collega!!!

Geplaatst

dat dacht ik zelf ook al Henne, maar noemde het niet omdat ik even andermans mening wilde horen. Ik wilde eerst terugmailen van kan je niet dit of dat... maar ik ga het niet doen ook!

Geplaatst

You go Sen! Zelf net ook bij de Arbo geweest, ik stond natuurlijk nog ziek gemeld al werkte ik al wel weer. Beter melden vanaf maandag is oké, maar ik moet nog wel een tandje lager... "die deadlines maar even vergeten" Toen ik daar heel bedenkelijk bij keek, heeft ze het advies aangepast in weer aan het werk maar op 75% belasting oid. voor twee weken. Ook in het kader van de tp. Zij vond rust nu heel belangrijk voor me. Moet het nu overlaten en erop vertrouwen dat mijn lijf er toch echt een keer aan toe moet geven. Grappig toch, je komt voor buikloop en krijgt advies over de IVF :-)

Syl!!! Zag in een ander topic dat je er weer bent, woehoe! Welkom terug meis. Hoe hebben jullie het gehad? De boel een beeje de boel kunnen laten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden