Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee tool: borstvoeding :-). Ze drinkt nog zo'n 8 keer per dag. Baby's die bv krijgen drinken over t algemeen wat vaker op n dag. Veel plezier met carnaval! Vandaag begint t echt!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mogge meiden,

Fren fijn even wat van je te horen. En dat Vin weer beter is! Goede beslissing om te stoppen met bv. Ik ben voor proberen, maar niet voor doordouwen als het niet gaat. We hebben tegenwoordig hele goede vervanging tenslotte. En super dat jullie meiske het zo goed doet!

Ivfsh ook lekker vroeg haha, ja je krijgt wel een ander ritme he, met een kleintje om voor te zorgen.

Caro hoe gaat het inmiddels bij jou? Ik roep altijd wel 'ik wil wel een tweeling' maar als ik er goed over nadenk....poeh he...

Tool veel plezier de komende dagen!!!

Hier voel ik me 'Ik ben Henne en ik doe Roadrunner na: "Miep miep zzzooefffff". Remember...? ;-) Miepen, zeuren en ondertussen vliegt alles me door de vingers. De tijd gaat gelijk snel en langzaam, er komt niks uit mn handen, ik voel me onrustig, sjagrijning, moe, mezelf niet.... bah zeg. Vooral die allergie van gisteren heeft er heel erg ingehakt. Erg bang dat het de innesteling afgebroken heeft. Erg bang dat het terugkomt. Verder zie ik nu als een berg op tegen komende week. Moet weer aan het werk en moet dus ook opeens woensdag naar DD. Of ergens een priklab vinden waar ik de buisjes en verzendmateriaal wél zelf mee kan krijgen om op te sturen. Net bedacht dat ik morgen Voorburg even moet bellen, kijken of zij kunnen helpen. Zou een hoop schelen.

Verder niks bijzonders. Het gewone wachtweken verhaal. Je voelt van alles, je voelt niks. En geen van beiden voelt goed. Het ene moment overtuigd positief, het volgende moment zeker weten dat het niet gelukt is. Word er echt gek van. Merk ook wel dat ik er misschien te veel druk op leg nu alles zo geregeld en gecontroleerd is. Alsof het de eerste keer met prednisolon MOET lukken, omdat het anders geen zin meer heeft ofzo. Om de een of andere reden heb ik deze poging een 'nu of nooit, alles of niets' gevoel. Komt misschien ook doordat ik in mei 37 word. Heb het gevoel dat ik haast moet maken. Maar dan moet ik misschien nog maar eens even naar Caro kijken haha.

Meiden, ik ga een uurtje of twee werken. Slapen doe ik toch niet meer en als ik dan woensdag naar DD moet rijden, hoef ik me in ieder geval niet in allerlei bochten te wringen met werk. En als ik niet naar DD hoef, dan heb ik maandag en dinsdag ruimte om een uurtje eerder te stoppen. Ook lekker.

Fijne dag allemaal, het zonnetje schijnt te gaan schijnen dus lekker allemaal naar buiten!

Geplaatst

Knuffel Henne! Hou hoop he, je hebt nog tijd. Echt.

Jij ook knuf Fren, zo begrijpelijk hoe je je voelt. Maar wat gaat het, ondanks dat borstvoeding gedoe, goed zeg! Ook de tranen moeten er vroeg of laat uit. Fijn dan Fiene en Vin het ook zo geweldig doen. Net als jij, trots op je dame!

Hier lekker ochtendtranen weer, vaste prik aan het worden. Bijna komisch wel. :)

Van de week weer controle op bloedcirculatie kleine en de 3d echo.

Liefs!

Geplaatst

ivfsh,hahahah, ja klopt, dan ben je idd zo vroeg op, hahahaha. maar het gaat dus allemaal prima met jullie meid!!! fijn fijn !! carnavallen gaat wel lukken, vandaag een rustdag, morgen de optocht lopen. wordt helaas een jaartje ouder en hou het allemaal niet meer vol anders, hahahaha. die drei daag lang, tröate an d'r kop, dat lukt me niet meer, hahahaha.

henne, net ook al in het andere topic gereageerd. wou dat ik het van je kon overnemen, je achterbaangevoelens, maar ze zijn o zo herkenbaar. maar meissie, je zorgen maken om iets dat over een paar dagen speelt heeft geen zin (zegt iemand die precies hetzelfde zou doen, ahum). ik begrijp je wel!! ik heb er nog steeds vertrouwen in en het zh zal je zeker wel kunnen helpen. probeer daar vanuit te gaan. voor alles is een oplossing te vinden!!! hou je taai meissie!!!

Geplaatst

Oh meiden wat een achtbaan is dit toch... zit ik net te beweren dat ik niks meer voel, krijg ik zo'n weeig gevoel in mn onderbuik. Waarom trappen we er toch elke keer weer in, die wachtweken????

Mik jij hebt dus nu tissues naast je bed ipv crackers? Laat mar lekker lopen meid, ook bij jou moet er veel uit.

Tool je bent een lievie!

Geplaatst

Henne, sterkte met de achtbaan, wat een rollercoaster!

Wat super dat die arts gelijk terugmailde na je allergie aanval, blij te lezen dat t wat beter gaat. Wel goed idee om duidelijke foto's te maken, goed voor dermatoloog...

hou je taai meis! Dag voor dag en wel rustig aan doen he?

Fran, goed te lezen dat jullie goed gaan, op korsten na dan :( /brrr sterkte en hoop dat je steeda meer kan faan genieten, laat die kraamtranen er. Maar lekker uit!

Hier niet veel te melden, zo even naar buiten. Al paar weken erg moe, stiekem beetje onzeker of alles niet beetje veel is, met vrijw werk er bij, maar ja het is te leuk om te laten schieten.. xxx

Geplaatst

Eef wel goed op jezelf passen he? Denk dat je vrijwilligerswerk zeker niet moet laten schieten, dat geeft je juist voldoening en energie. Ikdenk persoonlijk dat het hele emotionele aspect van de laatste maanden het meest vermoeiend is en dat vlak je niet even uit. Je moet er echter wel ruimte voor hebben/maken. Dus als het je echt teveel wordt, misschien kijken of je ergens aan verplichtingen kunt schrappen, juist om tijd en energie over te hopuden voor verwerken en de dingen die je daarbij helpen. Sterkte lieverd!

Geplaatst

Eef, rustig aan meid!!! alles wat de afgelopen jaren is gebeurd en zeker wellicht de laatste maanden/het laatste jaar heeft er flink ingehakt en waarschijnlijk komt het er nu bij jou uit.

Sluit me aan bij henne, neem de tijd en probeer her en der wat te schrappen juist om tijd en energie voor jezelf te maken en te krijgen!.

knuffel meid!!!

Ik merk bv aan mezelf dat ik via het sporten een uitlaatklep heb gevonden, maar dat het me nu toch langzaamaan teveel aan het worden is en dat ik rust nodig heb. Hoe leuk ik het sporten/lesgeven ook vind.

Denk aan jezelf meid!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom ook even miepen... Voel me zo rot. Lig nog in bed en heb geen zin om eruit te komen. Gistermiddag ruzie gehad met vriend. Hij viel vreselijk tegen mij uit en zei hele lelijke dingen. Kwam er nieteens tussen. Heb vreselijk zitten janken, kreeg er buikpijn van. Zit nu in de war of het allemaal geen kwaad kan voor het kindje. Heb de rotzenuwen. Nog geprobeerd het uit te praten maar toen verloor hij weer z'n geduld en kwam ik er weer niet tussen. Ben maar boven film gaan kijken en verder is er niets meer gezegd.... Hij zegt dat ik alleen maar verwijten maak maar die zijn naar mijn mening wel terecht. Hij gaat verwijten terug maken door te zeggen en jij dan, je ligt al de hele week op de bank. Ja hallo ik ben ziek. Ben zo boos en verdrietig.

Sorry meiden voor m'n ego berichtje

Geplaatst

@Henne, probeer jezelf niet gek te maken in deze wachtweken. Arnold moet nu al voor zichzelf zorgen, namelijk een prachtig plekje uitzoeken en daar minimaal 8 maanden lekker smikkelen van mam haar eten/energie. Dus zorg dat je jezelf goed verzorgd en niet te veel energie verspilt aan iets waar je geen invloed op hebt. Fijn dat je dokter zo snel al reageert!

@Fren, verstandig op te stoppen met bv. Het moet namelijk wel genieten blijven voor alle 2. Ook fijn om te lezen dat V weer beter is en zo'n steun voor je is. Wat betreft de kraamtranen, wees blij dat ze eruit komen. Ik zat erop te wachten en bij mij kwamen ze niet. Terwijl het toch echt een opluchting geeft als je al die opgekropte gevoelens kwijt bent. Duurde bij mij veel langer en nog niet helemaal daar doorheen. Nam er geen tijd voor door alle medische perikelen in onze kraamweken. Dus laat die tranen maar rollen!!! En natuurlijk geniet van je kleine meid!

@Eef, zorg dat je datgene wat je leuk vindt en dus energie geeft niet als eerste gaat wegstrepen. Dat zal je juist energie opleveren!

@Caro, heel veel succes met het vinden van een ritme met 2 van die kleintjes. Petje af hoor!

@Tool, fijne carnaval!

Voor de overigen, fijn weekend en voor sommige fijne voorjaarsvakantie.

Hier nog 1,5 week verlof opgenomen, aangezien mijn zwangerschapsverlof er nu officieel op zit en ik de voorjaarsvakantie nog wilde meepikken. Dus nog even genieten, maar ook zin om weer aan het werkende leven deel te nemen. Krijg waarschijnlijk spijt van die uitspraak, maar dat zien we dan wel weer. Met onze grote meid gaat het goed, heeft sinds deze week ontdekt waar die handjes voor dienen. Speeltjes pakken en langzaam naar de mond brengen. Ook mama's haren pakken is favoriet, zal echt vaker een staart gaan dragen want zo'n aapje in je haren is ook niet alles hoor... En helpen met de fles is ook heel leuk, fles vastpakken en dan wegduwen en dan boos zijn dat de fles weg is. Of handjes tussen de speen en haar mondje ook heel makkelijk drinken. Kortom nog een weekje en dan geven we haar de fles in haar handjes en zeggen doe het zelf maar :laugh:.

Geplaatst

Herkenbaar helaas. Hier ook mot. Man is mijn houding meer dan zat "ik weet niet hoeveel ik kan nu en straks (ben extra onzeker en over beschermend na zoveel jaren hier naar toeleven)". Ik was altijd al labiel 2x per maand, maar nu continu. Het lukt hem niet altijd dat te doorzien en vind dat dat er teveel op zijn schouders komt. Misschien maar beter sommige dingen niet meer uit te spreken naar hem. Want voorlopig laten mijn daden vaak genoeg (vind ik) een heel ander ding zien dan mijn onzekere houding.

Sterkte dame, niet teveel zorgen maken. Stress hoort erbij en ook onze mannen moeten zich kunnen uiten. Ik ben ook maar ff weg gedoken hier. Allebei in een opruim/nesteldrang manie.

Hoi meiden,

Ik kom ook even miepen... Voel me zo rot. Lig nog in bed en heb geen zin om eruit te komen. Gistermiddag ruzie gehad met vriend. Hij viel vreselijk tegen mij uit en zei hele lelijke dingen. Kwam er nieteens tussen. Heb vreselijk zitten janken, kreeg er buikpijn van. Zit nu in de war of het allemaal geen kwaad kan voor het kindje. Heb de rotzenuwen. Nog geprobeerd het uit te praten maar toen verloor hij weer z'n geduld en kwam ik er weer niet tussen. Ben maar boven film gaan kijken en verder is er niets meer gezegd.... Hij zegt dat ik alleen maar verwijten maak maar die zijn naar mijn mening wel terecht. Hij gaat verwijten terug maken door te zeggen en jij dan, je ligt al de hele week op de bank. Ja hallo ik ben ziek. Ben zo boos en verdrietig.

Sorry meiden voor m'n ego berichtje

Geplaatst

Oh Mik, jullie ook al :-( hier ook eentje die vindt dat er teveel op zijn schouders komt. Terwijl hij nu in principe alle tijd heeft (is zzp'er en zit tussen 2 klussen). Maar hij doet echt alsof alles aan mij ligt en dat is gewoon niet waar. Voel me een beetje in de steek gelaten.

Jij ook sterkte Mik

Geplaatst

Sen en Miki wat rot... Dat soort uitbarstingen is wel herkenbaar. Mijn vent kropt het ook allemaal op, tot het hem te gortig wordt. En dat is dan juist altijd op momenten dat ik er helemaal doorheen zit, dan is voor hem de maat opeens vol. We hebben ooit op vakantie een nacht letterlijk met het nachtkastje tussen de hotelbedden geslapen en dat dacht, nu is het dus over. Inmiddels weet ik wel beter,maar ik weet ook beter waar de grens ligt en wanneer er dus een crisis dreigt. We hebben schatten van mannen, die om willen en kunnen gaan met al onze makken omdat ze van ons houden. En wij compenseren onze 'gebreken' voor hen ook met andere dingen. Maar als dat tegenwicht een tijdje zoek is doordat we echt te lamlendig zijn om iets te doen en optimistisch en vrolijk te blijven....ja dan trekken zij het ook niet meer. Logisch, maar wel erg rot getimed.

Sen, voor je kindje kan het in ieder geval echt geen kwaad. Je zou maa de hele zwnagerschap geen ruzie mogen hebben, of niet mogen huilen. Langdurige stress is slecht, maar dat is echt heel iets anders dan dit. Geef elkaar maar even ruimte en probeer dan rustig duidelijk te maken dat je er echt ook voor hem wilt zijn en zal proberen minder in je eigen angsten en beperkingen te leven. Maar dat je hem daar wel heel hard voor nodig hebt, omdat je gewoon nog steeds heel erg bang bent.

Hmmm, deze wordt denk ik ook copy-paste over een paar maanden ;-)

Sterkte lieve meiden!

Geplaatst

Nu zit ik tegelijkertijd te huilen en te lachen: om jullie lieve woorden en om de foto van tool

Thx meiden, you're the best!

Geplaatst

Net even bijgelezen, maar moet zo weer de deur uit. Vandaar dus een korte reactie.

Wilde Henne en Sen even een dikke knuffel geven! Pfff, meiden... denk aan jullie en stuur jullie alle positiviteit toe!.

Kom later weer even uitgebreider terug.

Geplaatst

Tool!!! Wat een geweldige outfit!!! MOoi op deze rustige zondag!! Wat een outfit ; -) volgens mij ga jij het wel gezellig hebben !!!

MOEt weer even verzuchten hoe fijn ik dit forum vind ; - ) hoe we elkaar altijd weer weten te vinden...Sen en testr en Henne, jullie een extra knuffel van knuffelsmurf vandaag ; -) en idd wat Henne ook beschrijft...ergens heel herkenbaar hoe dit soort dingen gaan..: (

Ik ben blij met jullie advies, ik denk er over om ipv 1 dag vrij, 2 halve dagen te gaan nemen, en die huishoudster.... nu gewoon echt doen. HEt is met die cursus en wat avondjes praatjes, gewoon teveel geweest bij elkaar. Ook ga ik de examen van de cursus van t werk, voor 6 weken uitstellen ; -) geeft net iets meer rust ; -) (was projectmanagement, wel heel leuk, maar wil ik het goed doet, dan moet ik er meer tijd in steken) Ik denk dat ik uiteindelijk iets minder wil werken, maar hoe...dat moet ik nog even rustig laten bezinken.... ;- ) Lieve lieve meiden, grote knuffel nogmaals, en pak dat laatste zonnestraaltje vandaag ; -) xxx Eef

Geplaatst

Hoi meiden,

Sen en testr, bah die ruzie en hormonen, het gevolg van de hormonen, de onzekerheid maar toch klote! Dames,mijn hormonen gingen ook alle kanten op , maar dat komt echt goed, de zwangerschap verandert je totaal en ook voor papa in spé is het spannend, mannen weten zich dan soms ook net echt raad mrt hun gevoelens of angsten, eiden lot echt goed hoor!!

Henne mooi verwoord!

Tool wat zie e er geweldig uit! Have fun!!

Eef misschien dat je dadelijk ook wat meer Rust vind als je thuis hulp hebt, ik denk ook dat je dat vrijwilligerswerk niet moet laten schieten, e klinkt zo heerlijk blij als je er over schrijft!

Fren, wat fijn Dat Vin weer opgeknapt is, en zo mooi hoe je over hem schrijft, ondanks de korsten Auwahhh toch nog de humor, knap! Dat ze maar snel genezen en Fiene komt met de fles ook groot, je hebt het geprobeerd nietwaar?

fijn joh alweer bijna terug op je oude gewicht!

Hier geen. Nieuws, dadelijk naar mij moeder voor de laatste dingen.

Geplaatst

Klopt Babeth, dat is gewoon te leuk, de kinderen hebben afgelopen woensdag les gehad over Gaudi, allemaal plaatjes gezien van de sacrda familia, de vormen, de kleuren, en vervolgens zijn ze zelf aan de slag gegaan met waskrijt en inkt, zo mooi geworden!!!! en helemaal leuk om ze bezig te zien... ik denk idd dat ik op woensdag middag iemand ga laten komen.....voor de badkamer en de wc's ; ...

Geplaatst

Onze beste keuze van de afgelopen maanden: hulp in huis. We investeren er echt in, ze komt vier uur en doet dan alles: wc, badkamer, keuken, stoffen en zuigen van slaapkamer, woonkamer, trappenhuis en gang. En de ene week dweilt ze dan, de andere week stoft en zuigt ze de logeerkamertjes etc. Wij moeten best nog wel iets doen hoor, maar dat zijn de dingen waar we anders nooit aan toekwamen en ook de dingen die wel een weekje kunnen blijven liggen. Van de wekelijkse klussen doen we alleen wassen en strijken nog zelf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden