Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Helemaal in een dip hier. Net een giga allergische reactie. Waarop blijft een raadsel. Ben zo bang dat m'n immuun nu al bezig is het af te stoten :-((( Heb Tavegil genomen, dus ga nu maar tukkie doen. Denk erover dr Pf. Te mailen of ik prednisolon moet verhogen... Kan echt wel janken.....en m'n bloedwaardes waren zo mooi pas geleden.... Klotezooi!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Niet fijn Henne, zoals ik in andere topic schreef: zeker pfeiffer mailen! Wellicht kan hij je adviseren of gerusttellen. In beide is hij goed!

Geplaatst

Oh Henne daar word je inderdaad niet geruster op. Ik zou ook dr Pf mailen. Misschien hoeft het niets te betekenen en kan hij je gerust stellen. Sterkte lieverd

Tool veel plezier met carnaval. Het feest is inmiddels toch al losgebarsten? Hier in deze regio merk je er weinig tot niets van. Ik heb er zelf dus ook niets mee. Behalve dan carnaval van venetië Ohhhh wat zijn ze dan prachtig verkleed. Kijk altijd m'n ogen uit. Echt een aanrader om in die periode daarheen te gaan

Hier nog niet verbeterd. Gisteravond weer een vreselijke hoofdpijnaanval en kotsmisselijk. Hoelang duurt het gemiddeld voordat antibiotica gaat werken. Weet iemand dat?

Ik denk dat ik inderdaad maar m'n afwezigheidsassistent aanzet bij m'n werkmail. Alleen normaal gesproken doe ik dat alleen met vakantie. Dan weet je ook wanneer je weer aanwezig bent en zet je dat erbij. Das nu lastig dus moet even kijken hoe ik dat ga formuleren. Iemand tips?

Meiden, geniet van jullie zaterdag. Het waait hier aan de kust behoorlijk hard zo te horen

Geplaatst

Henne wat rot! Dit is echt niet wat je wilt nu. Hoe zit het met je doucheschuim etc? Heb je daar wat in veranderd? Heb je zelf enig idee wat deze allergische reactie veroorzaakt kan hebben?

Ben het helemaal met miki eens...waag er een mail aan. Sterkte meid!

Sen ik ben even kwijt waarvoor je die antibiotica ook alweer hebt? Over het algemeen werkt ab na een 24-48 uur merkbaar.

Wat die mail betreft geen tips...ik vraag me af of je er perse bij moet vermelden wanneer je weer aanwezig bent? Is het niet afdoende als je gewoon een verwijzing doet naar een collega (in overleg natuurlijk) in de tijd dat jij afwezig bent?

Geplaatst

Ha Es,

Ik heb de AB gekregen omdat ik een fikse bijholteontsteking heb. Ik ben er donderdagavond mee begonnen. Het heet amoxicilline

Geplaatst

afgelopen donderdagavond begonnen.. las inderdaad in de beschrijving dat je er misselijk van kunt worden maarja dat was ik toch al

Geplaatst

Meiden, na een dutje gelijk mijn mail gecheckt en al reactie van Pf! Die man verdient echt een standbeeld hoor. Prednisolon verdubbelen en woensdag bloed checken op Tcels ed. Dat wordt dus een ritje Dd. want binnen 24 uur bloed daar krijgen is me niet gelukt de vorige keer.

Wat betreft mail en werkmail, ik heb met parttime werken en regelmatig ziek zijn een aantal dingen geleerd:

1) Hou privé en werk mail strikt gescheiden!!! Het lijkt makkelijk om da niet te doen, maar zeker privé mail vanf je werk is niet slim. Stel dat er iemand in jouw mail moet als jij onverwacht afwezig bent? Bovendien: je moet dus voor je privé mail ook buiten werk in je werkmail. Dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan als je die wilt negeren.

2) Geen werkmail checken als je afwezig bent is voor veel mensen heel moeilijk. Maar, reageer nooit buiten je werktijden! Op zondagavond bijlezen of op je vrije dag bijhouden wat er gebeurd à la (beter ook van niet) maar zodra jij in de avond, op een vrije dag of nu het weekend ook maar een keer hebt gereageerd, gaan mensen denken dat dit normaal is. En dan heb je dus nooit meer echt vrij. Wek gewoon die verwachting niet!

3) Ben je onverwacht ziek en moet je nog dingen overdragen, doe dat via je procesmatig. Begin met te zeggen dat je niet in je werkmail in zult loggen, maar dat zus en zo daaruit nog moet gebeuren. Of mail je wachtwoord zodat een collega de mail kan checken. Ook daarom: werk en privemail gescheiden houden! Op mijn vorige werk waren alle analisten gemachtigd voor elkaars mailbox en tijdens afwezigheid door ziekte of vakantie hield een collega je inbox bij.

4) Ook als je je leidinggevene per mail op de hoogte houdt van je herstel: doe dit via je privemail om duidelijk te maken da je niet inlogt omda je nu niet kunt werken.

Thuiswerker is fijn, het kan je flexibeler en vrijer maken. Maar de keerzijde is dat werk en privé te veel door elkaar gaan lopen. Heb daar zelf ook best moeite mee, maar bovenstaande helpt wel.

En Sen, waarom zit je niet gewoon in je melding "wegens ziekte ben ik niet op kantoor aanwezig, voor dringende zaken kunt u contact opnemen met... " dan hoeft er geen datum bij.

Zo, hèhè, dat moest me even van het hart hihi.

Sen antibiotica werkt bij mij meestal vrij snel. Zorg dat je het na/bij eten neemt, scheelt een stuk in de misselijkheid. Maar dat doe je waarschijnlijk al... Beterschap!

Geplaatst

Oh lieve meiden, willen jullie in FB berichtjes niet te veel verwijzen naar 'nu' ;-) in mijn omgeving weten dit keer maar een paar mensen dat we een tp hebben gehad. En 1en 1 is toch al snel 2.... Thanks!

Geplaatst

Henne, top dat dr. P al zo snel gereageerd heeft. hoop dat het werkt de verhoging van de prednisolon!!! blijf duimen voor je !!!!

Geplaatst

Es, wat doet het me goed om te lezen dat jullie zo van elkaar genieten en dat het nog zo goed gaat en nog steeds bij elkaar zijn en van elkaar houden ondanks een moeilijke start!!! knuffel meid!!!

Geplaatst

Hee sen,

Nog ff aanvulling op mail Henne. Wat ik vaak heb edaab als ik in avond of weekend mail zat weg te werken: automatisch pas laten verzenden op de volgende werkdag. Dan ziet de ontvanger iig niet dat je buiten werktijd hebt zitten weken en verwacht hij/zij dat een volgende keer ook niet.

Dit staat trouwens los van het ziek zijn: dan niet werken! Vond die mail van je collega heel lullig trouwens: jouw gaan vertellen hoe druk het is...

Tool: have fun!! Lekker even uit je dak gaan!

Henne: zag je foto's op fb, ziet er niet fijn uit... Top dat dr ph meteen reageerde! Ik denk dat Arnold het nog heerlijk heeft bij jou!!!

Hier alles goed, was erg gezellig met moeder en tante van ar. Ook nog uitgebreid gesproken over hun kinderloosheid, met heel wat tranen, maar wel fijn gepraat. Ook meer gehoord hoe dat in hun tijd was: taboe! Ongelooflijk, haar man is zelfs verslaafd geraakt aan alcohol omdat hij er niet mee kon dealen... Ik had wel eens stukken van dat hele verhaal gehoord, maar dit was voor t eerst dat ze het zo uitgebreid aan me vertelde. Heftig hoor. Ze heeft gelukkig ook volop van evie kunnen genieten en zelfs 1 van haar eerste glimlachjes gekregen :-)

Geniet van jullie weekend meiden!

Xxx

Geplaatst

Oeh sorry, omdat je altijd zo open bent dacht ik dat het kon. Weghalen? Zeg het maar!

Oh lieve meiden, willen jullie in FB berichtjes niet te veel verwijzen naar 'nu' ;-) in mijn omgeving weten dit keer maar een paar mensen dat we een tp hebben gehad. En 1en 1 is toch al snel 2.... Thanks!
Geplaatst

Heftig maar ook heel mooi Ivfsh!

Sen, bij mij duurt soms wat langer dat antibiotica aanslaat. Makkie aan nu.

Henne, ook even hier: fijne vent he Pfeiffer! Hou hoop hoor, ik hou het erop dat dit een signaal is dat er wat gebeurt.

Babeth, grote renovatie gepland?

Rubby, al een nooddouche gescoord?

Fren, Vin iets oogeknapt? Hoe gaan jij en Fiene?

Kusss

Geplaatst
Oeh sorry, omdat je altijd zo open bent dacht ik dat het kon. Weghalen? Zeg het maar!

Nee hoor, zo erg is het niet. Maar als er straks meerdere keren staat 'juist nu' dan gaan precies degenen waarvan ik het niet wil er iets achter zoeken.

Geplaatst

Miki ik denk ook zeker de er wat gebeurt en vanochend had ik er vanwege bepaalde dingen die ik voelde ook best goeie hoop op. Maar ja, wat gaat nu winnen hè? Mijn wil in combi met onze mooie Schwarzenegger en prednisolon, of het agressieve trekje van mijn imuunsysteem?

Wie vroeg er trouwens naar de zeep ed? Ik heb vanochtend bij de Bas, of all places, zeep en shampoo gekocht zonder cocamidopropyl. Was tip van mijn broertje. Alleen was nu de aanval van vanochtend ne nadat ik volgens mij niks me de stofje gebruikt had. Lekker ironisch.

Geplaatst

Incubatietijd kan soms maken dat aanval later komt Henne! Bij mij met name de kleurstoffen allergie (72u). Daarom kon ik die ook zo moeilijk herleiden! Allergoloog kan je daar goed bij helpen nav uitslagen.

Geplaatst

Ja is zo. Moet ook wel want het s nooit direct na iets. Wel altijd in de ochtend dus ik zoek het je wel in iets in mijn ochtendritueel, maar het kan idd ook nog komen van avondeten een aantal dagen ervoor. Misschien de garnalen piri piri of de shoarma. Dat daar iets in heeft gezeten. Maar ook uit mijn eetdagboek kan ik dat nog niet afleiden.

Ben trouwens ook mega sjagrijnig, echt zo onredelijk hormonaal. Kan ook zowel een goed als slecht teken zijn. Ben wel in navolging van de hapto sessie laatst een eind gaan wandelen en gewoon heel boos geweest in plaats van me laten troosten en in een hoekje kruipen. Weet niet of ik me nu beter voel...haha.

En lieve meiden, hoe is het verder met jullie??. Ik vervuil onderhand het hele topic met mijn gemiep :-( Zal proberen morgen mailtje te sturen over de 17e. Wen stuur je mij nog even jouw email? Dan neem ik je op in de verzendlijst.

Geplaatst

Henne echt miepen wat je kwijt wil hoor!!hier kan niet vervuild worden.wat goed dat dr Pf. Zo snel reageerde, kan me een eerder bericht van Testr herinneren dat wanneer het nodig is hij echt snel reageert, top!!

Testr de woning van mijn moeder wordt volledig gerenoveerd, ze zit nu voor 2.5 maand in dempen tijdelijke woning

Wij zijn vanmiddag geslaagd voor een nieuwe bank en eetkamerstoelen, helemaal blij!

Ivfsh wat erg van jullie tante, die taboe dat geloof ik direct, wat moet dat moeilijk geweest zijn zeg! Fijn dat jullie toch genoten hebben van hun bezoek, bijzonder en waardevol!! En owww het eerste lachje, smeltttt

Geplaatst

henne, gewoon van je afmiepen, ben jij het kwijt, en wij helpen je verder!!! helemaal niet erg meid!! weet je nog: door dik en dun meisjes!!!

slaap lekker, morgen voel je je beslist beter!!!

Geplaatst

Hi meiden, heb kog niet terug gelezen, maar even een teken van leven. Hier hebben de laatste 2 dagen in het teken vd befaamde kraamtranen gestaan: alles kwam eruit, 5 jaar klooien om zw te worden, vermoeidheid, vin die ziek was, en -last but not least- de borstvoeding die maar martelen bleef. Heb echt al 4 dagen de korsten op m'n borsten (weer 'ns wat anders dan worstjes op m'n borstjes...) en alles doet zeer. Gister na het zoveelste tranendal de knoop doorgehakt om te stoppen met bv. Zal t wel af moeten bouwen, maar das niet erg. Het was te veel gemartel en te weinig genieten van ons kleine grietje.

Dat kleine grietje doet t overigens fantastisch: slaapt goed, drinkt goed, is vrolijk en alert; een genot om naar te kijken.

Op de tranen na gaat t met mij ook super. Ben, op 2 kg, al terug op gewicht, hechtingen genezen goed gelukkig en de rest van m'n lichaam is eigenlijk ook al weer zoals voor de bevalling.

Vin is sinds gister weer beter en mijn grote held. Hij is fantastisch met fiene en steunt mij werkelijk op alle vlakken!

Oh, meisje is wakker, ik ga voeden.

Tot later lieverds, ik denk veel aan jullie, aan Arnold, enkels die niet meewerken, badkzmers die dwarsliggen, en carnavallende meiden.

Tot snel!

X

Geplaatst

Hee fren!

Fijn om even van je te lezen! Jammer dat borstvoeding niet gaat, heel goed dat je de knoop hebt doorgehakt!

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! Heerlijk om te lezen.

Blijf lekker genieten!

X

Geplaatst

he Fren, jammer dat het niet gaat met de bv, maar een goeie beslissing als het ten koste gaat van het genieten van jullie meisje! laat de traantjes maar lopen. niet meer dan logisch dat het er nu allemaal uitkomt!!

V gelukkig weer beter, dat is alweer een zorg minder, hoe lang heb je de kraamhulp nog????

geniet van je dag en tot gauw!

ivfsh, wat ben jij maar vroeg???? was catootje wakker??

x

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden