Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zei net al tegen J dat de eerste vijf dagen van de wachtweken al voorbij zijn :-) Het vroegste dat ik ga testen is denk ik over een week op mijn vrije dag, of als ik het echt niet uithoud woensdag want dan werk ik thuis. Maar nu loop ik weer lekker op de feiten vooruit haha. Eerst maar de komende drie dagen lekker ontspannen, idd met Zita, elke dag even wandelen, op tijd naar bed. Gewoon goed voor Arnoldje zorgen.

Nu eerst even douchen en omkleden, loop nog n m'n sportshirt haha. En dan beetje relaxen tot we naar het ziekenhuis gaan.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, fantastisch henne!!

GO -ARNOLD - GO!!

Meis, ben helemaal blij, de eerste o zo belangrijke horde is genomen. Iedere dag is er een en ik denk dat jouw Arnold op meer suport kan rekenen dan die andere, hihi!

Geplaatst

WAUW Henne... Wat een heerlijk nieuws voor jullie!! Helemaal geweldig en super fijn dat Arnold het zo goed doet. Succes vanmiddag en daarna, lekker broeden!!

@Babeth, jaaaaa dat is ook wat mij als eerste te binnen schiet als ik de naam Arnold hoor!! Wat erg!!! Ik hoop niet dat iemand hier die naam overweegt want dat zou ik dus heel genant vinden. Voor degenen die hem niet kennen... misschien een keer lunch in Eindhoven met een kennismaking met mister Arnold from Eindhoven. Dan weten jullie meteen wat Babeth en ik bedoelen:happy7:

Nu weer aan het werk!!

Geplaatst

gefeliciteerd henne, een stapje dichterbij. Pff, ik ben nu al plaatsvervangend nerveus, hoe gaat het dan wel niet met jou de komende weken. Ik wou dat ze nu al voorbij waren, en dan het liefste meteen vier maanden verder waren. Dan was het ook meteen lekker zomer, bijkomend voordeel.

Geplaatst
WAUW Henne... Wat een heerlijk nieuws voor jullie!! Helemaal geweldig en super fijn dat Arnold het zo goed doet. Succes vanmiddag en daarna, lekker broeden!!

@Babeth, jaaaaa dat is ook wat mij als eerste te binnen schiet als ik de naam Arnold hoor!! Wat erg!!! Ik hoop niet dat iemand hier die naam overweegt want dat zou ik dus heel genant vinden. Voor degenen die hem niet kennen... misschien een keer lunch in Eindhoven met een kennismaking met mister Arnold from Eindhoven. Dan weten jullie meteen wat Babeth en ik bedoelen:happy7:

Nu weer aan het werk!!

Ceeke, toch niet zo erg, ben even gaan googelen en nu blijkt hij Arnol te heten haha

http://nl.wikipedia.org/wiki/Arnol_Kox

Henne ik moet lachen om je vooruitkijken, ik hoor mijn man al zeggen, "echt weer een vrouw in de bocht, wat is dat toch?, waarom niet stap voor stap?"

haha hebben wij al zoveel discussies over gehad, we houden het er maar op dat de man juist niet echt vooruitkijkt en wij als vrouwen dat enigszins moeten compenseren :-)

heul veul succes lieverd!

Geplaatst

Euh.....bloos, bloos,......ik weet de uitgetekende datum al als het goed gaat... Oeps... Kijk altijd ver vooruit, wl altijd veel plannen. Deels vanwege mijn vermoeidheid en soms heeft het ook echt wel meerwaarde, in werk ofzo. Maar in dit soort gevallen is stap voor stap misschien wel beter ja :-()

Geplaatst

Yiehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

Go Henne....

Hoe laat mag je Arnold ophalen?

je hebt toch geen rokje aangedaan he? Dan krijgt ie het koud...

Maar GO Arnold! GO Arnold!!!!!!

Geplaatst

joehoeeeee Arnold heeft de vrieskou doorstaan, dat moet toch wel een bikkel zijn. Hij zei het nog toen'nie de kou in ging; "I'll be back" :-))))

Henne, ik ga nu weer vol gas duimen voor jullie. Dit wordt'em!

Fren, wat heerlijk dat het zo goed is gegaan jullie eerste nachtje thuis.

Ik zit met smart te wachten op een foto van Kaat & Bram

Ik heb straks om 16 uur een afspraak bij de HA. Heb de situatie uitgelegd aan de assistente en ze vond ook wel dat ik even langs moest komen. Ga gelijk mn gewrichtsklachten ook weer ter sprake brengen. En ow wee als hij zegt dat het psychosomatisch is, dan doe ik hem wat!

Geplaatst

Mik vraagt of je iets leuks aantrekt voor Arnold.

En daar ging ik even op verder....

Tjee meid... had net pauze toen ik het las.. Maar dat is maar goed ook... zag eventjes mijn beeldscherm niet zo scherp meer...

Meid, wat ben ik blij voor jullie... Een hele grote hobbel verder!!

Geplaatst

Lieve, lieve Henne.... wat een supernieuws! Krijg er natte ogen van, hopelijk is het geluk deze keer echt aan jullie zijde. Toi, toi, toi lieverd!

Geplaatst

@Henne, hoop dat je Arnold al hebt opgehaald en een veilig plekje heb aangewezen. Dus niet doorzwemmen naar een eierstokje, maar netjes een mooi plekje in de baarmoeder opzoeken. Als ie dan netjes de placenta aan de achterkant wil leggen dan heb je er ook nog profijt van als ie groot genoeg is om te voelen... Maar dat is maar een kleinigheidje. Belangrijkste is een kei mooi plekje opzoeken en daar 9 maanden (- 5 dagen) goed groeien!

@Meiske en Ceeke, het is toch triest dat ook ik gelijk aan de Eindhovense Arnol (d) dacht. Die beste man krijg je, al zou je het willen, niet uit je geheugen gewist...

Geplaatst

Henne, lekker genieten dadelijk van je lekkere vismaaltijdje om het te vieren!!! je hebt het verdiend!!!

toi toi toi en we slepen je door deze week/weken heen!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey meiden,

Net bij de ha geweest: fikse bijholteontsteking en oververmoeid door het al wekenlang spugen. Heb antibiotica kuur gekregen. Amoxicilline, er staat in de beschrijving dat je het mag gebruiken bij zwangerschap maar ben toch huiverig. Ik zei ook dat ik al de hele week niet ben wezen werken en maandag echt weer moet gaan. Hij zei als het niet gaat, gaat het niet. Maar er ligt zoveel werk en er zijn deadlines. In ieder geval zei hij dat Als er binnen 4 à 5 dagen geen verbetering is, hij me weer wil zien

En wat het spugen betreft. Meestal wordt het minder na het eerste trimester maar je hebt pechvogels die blijven er last van houden

En dan de gewrichten: volgens hem ben ik heel flexibel (?) en nu door hormonen wordt het nog erger. Nou, voel me helemaal niet flexibel, eerder een houten plank...

Ok tot zover even m'n ego bericht ik denk dat ik even een dutje ga doen

Tot later

Geplaatst

Jeetje Sen, vervelend. Dat werk moet maar wachten hoor. Boeien, eerst beter worden. Je bent eindelijk zwanger!!!

Henne, wow die ziet er wel heeeel gaaf uit zeg. Wat een topper! Bijna geen cellen meer te zien, mooi egaal geheel!

Geplaatst

Hihi Tool, goeie.... Nee ik probeerde een foto te plaatsen maar via de iPad was dat even uitvogelen hoe. Nu staat er als het goed is een linkje. Foto is een beetje wazig want de tafel met de pc wiebelde door de apparaten ernaast hihi. Maar het is een supermooi embryo, blastocyste stadium. Heb nog gevraagd of het met een speciale reden op dag vijf is ingevroren, maar de laborante vertelde dat het dan waarschijnlijk op dag twee en drie niet goed genoeg is geweest want bij voorkeur vriezen ze eerder in. Nou,i k ben wel blij met deze niet voorkeurs topper :-)

Tp zelf was letterlijk nog wel een hobbeltje. Ik heb blijkbaar een soort randje oid in de baarmoederhals zitten. Is altijd een gevoelig bobbeltje dat ze Over moeten met de katheter, maar nu lukte het eerst gewoon niet. Heb ik nog nooit gehad. Denk toch geen vol genoege blaas ofzo. Uiteindelijk ben ik helemaal naar voren geschoven in die stoel zodat m'n bekken kantelde en toen ging het, maar het was zo gevoelig dat mijn baarmoeder helemaal krampte en ik het warm kreeg en misselijk werd. Was niet leuk. Maar goed, hij zit erin en hij gaat er nu ook niet meer uit! Voorlopig heeft Arnold huisarrest ;-) Ben nog gewaarschuwd dat ik wat bloed kan verliezen door het gepor, maar dat ik daar niet van moet schrikken. Tot nu toe nog niks en ook de krampen trekken weg. Wel besloten nu te blijven liggen en J erop uit gestuurd voor eten. Vis komt morgen wel.

Pfff, meiden wat een verhaal. Ik ben ook echt een beetje vol van, deze dag. Zelfs in het ziekenhuis hopen ze zo dat het nu echt eens helemaal goed gaat. Zowel de arts als verpleegkundige als de laborante maakte daar een opmerking over, zo lief. Ik mag lekker volgende week zaterdag al officieel testen trouwens, joehoe, lekker korte wachtweken.

Is er inmiddels al meer nieuws van Caro? Ergens in mijn hoofd is nog wel wat ruimte voor andere meiden hier hoor ;-)

Dikke knuffel!!

Geplaatst

Henne, ziet er mooi uit!!!

S€n, balen zeg, maar als het niet gaat, dan gaat het niet, jij gaat nu even voor!!! je bent eindelijk zwanger!!! kan niet iemand anders je werk overnemen? Snap natuurlijk wel dat je het liever zelf doet, maar jij en je beeb gaan toch echt even voor!

sterkte!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja hij is mooi hè :-) ben er ook erg blij mee.

Sen wat alen zeg. Zou de antibiotica gewoon nemen, snap dat het je tegenstaat maar als het volgens de bijsluiter kan is het echt 100% veilig en zoals jij je nu voelt schiet ook niet op toch? werk moe je sowieso loslaten, ook dat is moeilijk maar ook daar ga jij voor. Een vriendin van me heeft de hele eerste drie maanden in de ziektewet gezeten wegens extreme misselijkheid. Ze is inmiddels bijna aan verlof toe en werkt nog steeds maar een paar uur per dag. Helaas blijven sommige vrouwen idd langer, of de hele zwangerschap misselijk. Maar een holteontsteking en pijn zullen daar ook niet aan bijdragen. Wat betreft je gewichten. Tegen hypermobiliteit kun je zink, mangaan en magnesium proberen. Kan geen enkele kwaad voor je kindje en wie weet helpt het wel tegen de pijn en stijfheid. Heb zelf ook van die buigzame gewrichten, die dan soms kennelijk in bedwang worden gehouden door hele samengetrokken spieren en pezen. Heb toen van min orthomoleculair arts die combi gekregen. Hoop dat je snel opknapt meisie!!

Geplaatst

Berichtje van Syl:

Super voor henne!!! Hoop dat alles is goed gegaan. En nee niet dubbel maar blij dat alles is goed gegaan. Kan me trouwens voorstellen dat Babeth zelf het moeilijker heeft X

henne, Arnold is trouwens ook de tweede naam van mijn lover, hihihi. en das ook een grote sterke beer, dus die van jou ook!!! lekker snel, zaterdag al testen!! heerlijk!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden