Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou daar ben ik weer en ik begin natuurlijk bij onze nieuwe mamma's.

FREN & CAROLINE gefeliciteerd met jullie baby's zo bijzonder 3 kindjes op 1 dag van ons topic en alles goed godzijdank.

Ook hele mooie namen en bij beide vlot gegaan.

Ik heb niets meer van Caro gehoord, ik stuur ze anders morgen wel een sms maar wil mijzelf ook niet opdringen.

Ik mis wel een geboorte topic voor Fren en Caro??? Of is dat express gedaan?

Henne jij gefeliciteerd met Arnold, dat je maar snel op het zwijntje komt te staan.

SeN heel veel beterschap.

Ruby voor jou een moeilijke dag dinsdag, ik hoop dat de steun van de meiden hier heeft geholpen.

Tool ik hou je op de hoogte volgende week of over 2 wk, ik hoor het wel wanneer je weg bent.

Moet er weer even inkomen, zorgelijk ik in Frankrijk zonder wifi zeg met deze dagen, haha!!!

Gelukkig heel gezellig geweest maar nu weer over tot de orde van de dag, soms moeite met ontspannen maar over het algemeen redelijk gelukt. Kayla is ook weer thuis en blij.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn dat je er weer bent Syl! En heerlijk dat jullie je even ehbben kunnen ontspannen...zo verdiend!

Henne oei wat herkenbaar al die emoties, hersenspinsels, gedachten bij jou! Het is gewoon zo'n heftige tijd, die wachtweken! Schrijf het lekker van je af hoor!

Sen jij bent nu belangrijk met je kleine...hoe moeilijk het ook is als dat betekend dat je nu eens heel duidelijk je eigen grenzen aan moet geven!

Geplaatst

Wekom terug Syl! Hoe gaat het met Kyala? Beetje bijgekomen zelf?

EDR, nu weer gyps toch. Duurt ook maar, sterkte hoor.

En Ruby, wat frustrerend dat badkamer gedoe! Nog ff volhouden, straks beloond!

Henne, zoek eens naar louis widmer shampoo (incl conditioner), ook een merk met een lijn zonder parfum. Iets duurder, maar ook echt heel goed. Ik had trouwens op dag 2 licht bruine afscheiding. Ik weet zeker dat dit bij mij de innesteling was. Jouw embryo oogde nog net iets verder dan die van ons, dus positief blijven hoor!!

Sen, sjonge jonge. Nu snap ik waarom het werk je zo moeilijk loslaat. Ze laten je ook niet los! Lullig en echt hun probleem. Jij hebt je handen vol. Goed dat je even afstand neemt. Zoals iedereen ook zegt, is er maar 1 (of 2) ding(en) belangrijk nu. Jij en de kleine.

Hier lekker gewandeld met moeders, vandaag ook voor het eerst niet meer zo intens moe. Wel draaierig en misselijk. Zeker bij mams in de auto. Ze is al 70+ en helemaal relaxed zit ik niet naast haar, qua hobbelige auto en haar onrustige rijstijl. Maar zou het zo lullig vinden als ik helemaal niet meer bij haar in de auto durf te stappen. Toch begin ik het wel serieus te overwegen (ook met ongeluk van vorig jaar nog best vers). Maar ja, straks met die kleine kan het ook voorkomen. Ze zoekt al naar autostoeltjes enzo. Enfin, loopt vast wel los.

Fijn weekend lieverds, xxx

Geplaatst

Lieve meiden, even heel kort want ik moet weer naar mijn bed: strenge kraamhulp...

Het gaat goed met ons, het bevallingsverhaal vertel ik nog wel een keer, Kaat en Bram zijn gewedig! Lichamelijk herstel moeizaam, vandaar dat ik nu pas langskom en ook maar zo kort. Heb vannacht besloten te stoppen met borstvoeding want het is echt te zwaar met 2: last van mijn schouders...

Hele fijne kraamhulp, goeie klik.

Foto's volgen. Geboortetopic (zag ik in de gauwigheid Syl) laat ik graag aan jou over Syl!

Tot over een paar dagen. xxx

Geplaatst

Goed wat van je te horen caro! Fijn dat het goed gaat met jullie allemaal. En wat die bv betreft...vond je het moeilijk om het besluit te moeten nemen te stoppen? Je hebt het geprobeerd meid! Heb het fijn met elkaar!

Miki fijn dat je wat opknapt!

Geplaatst

Syl, welkom terug meid!!! fijn dat jullie het gezellig hebben gehad. zeer zeker ook verdiend!!! als je me in het weekend van 24-25 26 februari op de hoogte wil houden, graag!!! wij zijn zondagavond weer terug,

Henne, herkenbaar waar je door heen gaat. schrijf het hier van je af, wij geven je steun zoals we altijd doen als de door-dik-en-dun-meiden gewoon zijn!!! Die bruine prut is nog van de moeilijke/lastige tp, jullie Arnold zit nog veilig binnen en is een plekje aan het zoeken. je hoeft ja toch niet altijd een innestelingsbloeding te hebben toch??? ik had dit dus niet bijv. toen ik zwanger was!! Zodra je merkt dat je trek in iets anders hebt, dan weet je waarschijnlijk al meer, maar niet raar opkijken als je het dit keer bijv. niet hebt!! iedere zwangerschap is anders!! En wat fijn dat ook je arbo-arts meedenkt!!!

enne, zou het dan toch zomaar kunnen dat je die allergie van dat stofje in Neu tral zou hebben??? heftig...

S€n, wat een niet leuke opmerking van je collega. Ik herken het wel hoor, je voelt je dan toch weer meteen geroepen om te reageren op je werk, maar probeer het niet te doen! je lichaam geeft niet voor niets aan dat het even te veel is en dat je nu voor jezelf moet kiezen. Denk ook dat een arbo-arts het advies van een ha niet naast zich zal neerleggen lijkt me. Hoop dat je je snel beter gaat voelen meid!! maar doe het rustig aan!!!

verder weet ik het niet meer, over een half uurtje weg naar de sportschool om les te geven. in carnavalskleding, dus ik moet me nu al gaan klaarmaken.

fijne avond en tot gauw!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Fijn wat van je te horen Caro! Het zal ook wel zeer pittig voor je zijn allemaal. Goed dat je een super hulp hebt en we horen van je zodra het weer beter gaat. Veel sterkte, geluk en toch ook fun saampjes!

Fren, een geboorte topic heb ik bewust niet voor jou aangemaakt. Volgens mij communiceer jij het liefst. Maar geeft maar aan wat je fijn vindt he?

Geplaatst

Hey Caro, fijn even wat van je te horen! Heerlijk te horen dat Kaat en Bram het zo goed doen!

En nu je bed weer in ;)

Geplaatst

Hi meiden

Ook even snel, nwe kraam is super, en vooral heel erg begaan met mij. Veel tips eb advies gekregen om t allemaal wat makkelijker te maken.

Topic is leuk, ik overzie nl alle reacties momenteel niet.

Caro, fijn iets te lezen, die rustig aan

Syl, welkome back!

X Fran

Geplaatst

Caro wat fijn om even wat van je te horen! En goed luisteren naar je strenge kraamhulp hoor. Heerlijk die zin 'Bram en Kaat zijn geweldig' Dat zeg toch alles :-)

Testr noem je dit dan al dag twee? Het is nu nauwelijks 24 uur na de tp, zo snel zal het toch niet gaan? Nou ja, er zit niks anders op dan af te wachten. Heb net met de wekelijkse boodschappen de kar nog geen centimeter geduwd haha, niks zwaar gepakt, niet gebukt. Zal eens kijken naar die shampoo, maar in mijn normale merk zit het in de ene wel en in de andere niet. Heb net alleen geen handzeep kunnen vinden zonder cocamidopropyl betaine. Kijk voor de gein maar eens op je zepen, shampoos etc....het zit werkelijk bijna overal in!

Geplaatst

Henne, ik noem dit bij jou wachtdag 1. Bij mij dus dag erna. Ja, ik weet qua allergie hoeveel ingrediënten overal in worden gebruikt. Te belachelijk. Vanille in leverworst van supermarkt. Cacao in tacomix e.d.

Geplaatst

Topic voor Caro is geopend.

Zal zeker zwaar zijn borstvoeding bij 2, fijn dat verder alles goed gaat. 1 baby lijkt mij al pittig laat staan 2.

Esther je zit in het gips? Balen zeg en hoelang moet dat dan nog?

Hoe is Deurne bevallen?

Tool ik hou je op de hoogte van ontwikkelingen.

Fren balen dat Vin ziek is, veel beterschap.

Geplaatst

Nou je bent weer aardig bij hoor Syl :-)

Door die twee geboren topics word ik opnieuw weer helemaal blij, was echt een mooie dag voor ons formupje.

Geplaatst

daar ben ik ook weer even

Syl: welkom terug. Goed dat jullie het zo naar je zin hebben gehad in Frankrijk.

Caroline: goed om wat van je te horen en fijn dat Kaat en Bram het zo goed doen. Nu goed voor jezelf zorgen en snel opknappen.

Wij hebben vanmiddag de uitslag van het bloedonderzoek voor de combinatietest gehad. Ze zei dat het een goede uitslag is. Kans op down 1:2200 en nog twee dingen waren ook goed uit de test gekomen maar ben de getallen vergeten. Zal het bij de volgende echo eens navragen. Ze zei dat we in ieder geval ver van een verhoogde kans zitten. Gelukkig....

net nog even werkmail ingekeken. Nog een lullige reaktie van een andere collega gehad. Er was een ernstige klacht binnengekomen via de mail die naar mij (ik ben klachtencoordinator) en de verantwoordelijke was doorgestuurd. Ik had vanmiddag geen zin om iedereen afzonderlijk te gaan zitten mailen dus heb de klacht doorgestuurd naar mijn leidinggevende en gevraagd of zij wil navragen of deze klacht is opgepakt. Hierop heeft mijn leidinggevende, die vandaag thuiswerkt, deze mail weer doorgestuurd naar mn collega die verantwoordelijk is om de status op te vragen en laatstgenoemde stuurt mij nu een mail "waarom niet aan mij navragen?!". Wilde al direct terugmailen en in de verdediging gaan:

1. ik ben ziek thuis en ga niet iedereen afzonderlijk zitten mailen

2. leidinggevende heeft me pas nog op het hart gedrukt over dit soort dingen direct op de hoogte gesteld te willen worden (ze bleek dus niets te weten van deze klacht die afgelopen dinsdag al is binnengekomen)

maar heb mn mail maar weer verwijderd en besloten het niet te doen. Maar ze geeft me nu het gevoel alsof ik aan het klikken ben ofzo?!?!

bleh ik kijk straks nieteens maar die mail in als het zo moet!

sorry dames, moest het even kwijt

Geplaatst

syl deurne was leuk! Fijn even samen weg geweest. Lekker gegeten en gerelaxed.

Enkel idd in gips. Maandag heb ik tape gekregen maar dit was niet zo'n succes :(! Na overleg met fysio dinsdag is woensdag toch besloten om te gipsen. Niet zo lang hoor, de 27e mag het er weer af. Ik hoop dat ik de fase tape over kan slaan nu.

Sen fijn dat de uitslagen goed zijn!

Geplaatst

oh Es, zit je nu weer in het gips? hoop dat het nu snel hersteld en dat je weer wat mobieler wordt. Goed om te horen dat jij en G. zo'n fijn weekend hebben gehad. Vind jouw woorden altijd zo liefdevol als je over G. praat, mooi om te lezen :-)

Geplaatst

Sen autorereply aan en niet meer inloggen, dan lost het zichzelf wel op en hoef jij je niet meer op te winden. Ik heb ook veel met klachten gewerkt, die blijven komen en intern spanning/geziek opleveren. Maar nu voor jou even niet ja! Zolang je blijft inloggen, blijven mensen reacties van je verlangen en zich ook afvragen hoe ziek je bent. Dus schat, echt even niet meer doen!

Geplaatst

Ik ben nu mobieler dan die 2,5 dag met tape sen! Komt vast helemaal goed!

Maar ik houd ook echt enorm veel van mijn mannetje! Niet om te pochen maar Gerard is echt een man uit één stuk! We hebben het gewoon echt heel, heel fijn samen. Dit is in het verleden (eerste twee jaar van ons trouwen) heel anders geweest en het feit dat het nu zo fijn is maakt denk ik dat wij ons nu zo heel erg bewust zijn van ons geluk samen.

Geplaatst

nou Es, des te bewonderingsbewaardiger (is dit een goed woord?) dat jullie het niet hebben opgegeven tijdens jullie eerste twee huwelijksjaren. Je moet ze de kost eens geven die allang hadden gaan scheiden. Bewijst maar weer hoe groot jullie liefde voor elkaar is. Uniek is dat.

Testr, je hebt gelijk. Ze bekijken het maar even. Vind het zoiezo ook lullig dat leidinggevende wel die mail over de klacht oppakt maar niet even de moeite neemt om naar mij terug te reageren en beterschap te wensen. Dat is toch een kleine moeite. Ze was blijkbaar niet blij met mn bericht... nou das niet mijn probleem (zei ze heel stoer)

Geplaatst

S€, ik herken het zo met je mail.

Ik krijg al mijn privémail ook op mijn werkmail en ik moet me soms echt ertoe dwingen om niet te reageren (ook al heb ik mijn afwezigheidsmelding aanstaan).

Totdat ik een keer een reactie kreeg van een collega: ach, ik mail je ook gewoon tijdens je vakantie, want je reageert toch altijd. of je nu vrij hebt of niet, handel het maar af.

Dat was toen voor mij de druppel en nu probeer ik het zo min mogelijk te doen. Maar het is een algekend probleem.

Zou idd je afwezigheidsmelding aanzetten en dan kijken hoe het allemaal afloopt.

zo even kijken op de topics voor Fren en caro.

Geplaatst

Ik weet het wbt de mail problematiek. Zet het uit, helaas heb ik die luxe niet altijd, behalve als ik geen wifi heb.

Sen heerlijk dat alle metingen goed zijn en voorbij de 13 wk, wauw!!!

Miki ook als een speer vooruit en nu het stokje door naar Henne.

Iemand vroeg over Kayla, Miki volgens mij maar daar gaat het nog steeds goed mee. Ze is nu erg mieperig en klef omdat ze weer bij mij is, ze moet acclimatiseren zeg maar. Sterk hondje!

Geplaatst

Hoi meiden,

Fren wat ontzettend ellendig dat Vin geveld is door de griep, net nu, ik weet hoe pittig het in het begin is en dan kun je je partner eigenlijk niet missen, sterkte! Hoop dat hij snel opknapt. Gaat het goed me de bv? Las over stuwing, lijkt me geen pretje.

plukt het ook met de kraamvisite ?

Caro, fijn te lezen dat het goed gaat!! Groot gelijk dat je met de bv gestopt bent, met een hummeltje kan het al zo intensief zijn!!erg leuke namen, ben benieuwd naar huntweede namen.

hoe reageert N op haar broertje en zusje? Nou meid, geniet!!

Syl jullie ook weer terug, n de accu weer wat opgeladen?

Moet zeggen dat ik er ook geen moeite mee heb met de geboorte van de tweeling van Caro,(ook niet met andere) maar ben wel blij dat Fren, Caro en iemand in onze omgeving niet op de 26ste bevallen zijn.zal wel een tic zijn? ;)

Tsonge wat doet Julle Kaya het toch ged hè, wT een knokker!

Tool veel plezier met carnaval, vier het mar meteen voor volgend jaar, dan ben je net bevallen!

Henne kan me voorstellen dat je nerveus werd van de afscheiding maar klinkt ook nietvreemd na zo'n tp, maar voor je mooie blastocyste maakt dat hobbelgewogen niet uit hoor, ligt in een heerlijk "bedje", ik duim voor je en met de prednisolon is je puzzel compleet!

Sen wat vervelend met je werk! Alles uit en als je je er prettiger bij voelt het even uitpraten met je collega, is vaak makkelijker dan via email.

Testr, knap dat je ondanks je schrik och bij je moeder instapt en wat fijn dat ze nog kan autorijden zeg!

San, zijn jullie al overgehuisd?

mijn man is even boodschappen halen en als Imke straks waker is dan weer er op uit voor een nieuwe bank en stoelen, morgen nog even bij mijn moeder de schuur leeghalen en wT laatste dingen doen dan kan de renovatie beginnen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden