Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou je kunt dus beter wel overgeven, want het feit dat ik alles gewoon binnen houdt is kennelijk een reden om aan te nemen dat het wel meevalt :mad:

Primperan mag niet, is blijkbaar nogal heftig middel, wordt nu overlegd voor recept emfedinges. Ik zal morgen bij de echo wel proberen duidelijk te maken hoe klote ik me voel. En vandaag worstelen we dan wel weer door.

Moet zo naar psychologe maar merk dat ik helemaal niet eens meer bezig ben met het kindje of de groei of de kans dat het misgaat. Vraag me alleen maar af hoe ik deze weken doorkom :-(

Geplaatst

he henne, ik zie dat toch wel als een positief puntje hoor, wel door een vervelende omstandigheid (je voelt je rot) maar kennelijk ben je meer aan het idee aan het wennen dat je zwanger bent, en dat koekie je de komende weken het leven zuur blijft maken... Hou je taai meid!

Geplaatst

kaartje, ik snap jou standpunt. Maar deze katten gaan eerst naar de dierenarts, worden gechipped, gecontroleerd en krijgen een medisch paspoort mee. In dit geval is het ook nog zo dat ze een amputatie heeft gehad van een voorpootje. Bij nitsa hadden ze het oogje met ontsteking laten zitten. Heb ze gevraagd of ze dat eruit konden halen en het dicht maken, wegens infectie gevaar. Ik heb met deze organisatie hele goede ervaringen. En ikheb ook een kat uit het asiel in nederland, die gaat niet naar de dierenarts omdat ze niet te pakken valt. Dus ja... Maar nogmaals kan je heel goed begrijpen.

Meiden, nog steeds het gevoel dat ik zo doof als een kwartel ben. Hoesten is minder. Controle diabetes was goed. Maar moest even blijven omdat mijn hartslag wel erg laag was. maar hoef pas over 3 maanden terug te komen en nog steeds geen medicijnen voor de diabetes te gebruiken. Wel werd er weer gezegd om de dag sporten. Ik vind sporten helemaal niet leuk, maar het zal toch in mijn ritme moeten gaan passen. Wie weet toch maar de sportschool om de hoek ipv boven het zwembad. Praktijk zegt dat bij het zwembad het niet zo werkt.

Maar hier is het mooi weer en ga weer aan de bak. veel te veel te doen. Gelukkig morgen nog een dagje en dan weekend. Op naar Den Haag zaterdag voor taptoe repetitie

Geplaatst

Heb recept voor emfesane, net eerste ingebracht, hopen dat dat het wat verlichting brengt. Psychologe was tevreden, ik 'denk' op zich goed. J is zo lief vandaag thuis te blijven, kan ik me iets beter ontspannen en misschien wat bijslapen.

Is het bij jullie al warm? Hier is het bewolkt met eind, niet koud maar zeker ook niet warm.

Ruby goed van de diabetes zeg, nog steeds geen medicatie nodig. Dat doe je toch maar mooi zelf. Mijn ervaring met sporten is idd wel dat dichtbij beter werkt.

Kaartje nog even doorbijten met de administratie. Na vrijdag dan wel wat meer rust?

Fren hoe is het met de keelpijn?

Geplaatst
Mogge. Lijkt hier ietsje beter te gaan (van heel erg ellendig naar gewoon rot), heb in ieder geval wat meer geslapen dan de nacht hiervoor. Wel weer om vier uur wakker met rammelende maag, maar niet zo extreem als gisteren. Ga zo ziekenhuis bellen of ik iets tegen de misselijkheid kan krijgen, ik geef dan wel niet over maar het is niet te doen zo. Ook even vragen over bijvoeding. Sen, als die Nutricia suikervrij is wil ik dat evt. wel proberen? Tool levert HL dan ook echt calorieën? Want daar gaat het nu om.

Henne,yep. Een fitnesscollegaatje gebruikt de HL om zelfs bij te komen! Pb me maar als je meer info wilt! X

Geplaatst

Net terug van de hapto en t was een verhelderende sessie. Gepraat over mijn boosheid en dit is niet raar of vreemd en mag ik ook zijn. Hoort erbij. Maar moet wel ervoor zorgen dat ik t eruit laat, dus een manier vinden om t kwijt te raken. Verder heeft ze ook een stukje voorgelezen uit een of ander dik boek over wat de haptonomie zegt over auto-immuun. En wat ze allemaal voorlas, kwam me heel bekend voor. En ook stond erbij wat ik eraan kon doen. Komt erop neer dat ik moet loslaten. Ik probeer met alle macht iets vast te houden en daardoor zit ik nu in de situatie zoals ik me voel. Moet durven loslaten en weer een worden met het leven en mijn lichaam. Ben al jaren aan toeven in een strak ritme en dat hoeft gewoon niet meer. Een al sinds ik me kan heugen. Ook thuis heb ik altijd het gevoel dat ik iets moet doen. Nu kan dat gewoon niet, omdat ik me zo k@#%¥ voel, maar dat heeft zijn tijd nodig. Geen tranen deze keer, maar wel een stuk verlichting.

heb met een krachtig mantra liedje weer evene contact met m'n lichaam kunnen maken. Leek ook alsof het niet hoger kwam dan mijn nek en dat klopt, want mijn hoofd staat nu in standje survival.

en onder al die boosheid ligt gewoon nog heel veel verdriet...

het automatisme zal ik langzaamaan minder automatisch moeten laten worden en wat meer spontaan. Ook weer gesproken over de lessen en ik moet efficiënter gaan worden. Wil niet zeggen nu meteen, maar er zal wel verandering moeten komen.

oja, en mijn drang naar zoet is eigenlijk behoefte aan liefde...voor mezelf maar ook van a. Niet dat ik dat niet krijg, maar blijkbaar vindt mijn lichaam of geest/mind van niet...of in elk geval te weinig. Dus ga m'n blikjes dan maar laten staan en probeer wat minder te gaan snoepen. Wellicht vliegen dan ook m'n kilootjes er wat sneller af.

Ga nu even wat eten klaar maken. Tot later!

Geplaatst

Tool wat fijn dat zo'n sessie weer zoveel helderheid brengt. Ja dat moeten hè... Van mijn psychologe 'moet' ik alles waar ik 'moet' bij denk dus al niet doen haha. Weet je nog dat ik toen schreef over die sessie waar ik heb staan schoppen en slaan? Dat hielp mij wel enorm om de boosheid te verwerken. Kun je je op de sportschool niet even uitleven tegen een boksbal ofzo? En verder vooral lief voor jezelf zijn, dat betekent erkennen dat je het goed doet, want dat doe je!

Fren op de pillen. Wat een gekwakkel toch hè.

Hier lijken de zetpillen effect te hebben, durf het haast nog niet te zeggen of geloven, maar heb een heel diep gevoel van opluchting...onder voorbehoud. Voel me echt nog niet geweldig, erg moe en eten blijft moeilijk, maar dat allerergste nare gevoel lijkt vooralsnog weg....

Geplaatst

Henne lekker dat de zetpillen werken. Even rust...

voor ons is het zeker dat we zondag gezinsuitbreiding krijgen. Op facebook heb ik een foto neergezet.

Wij gaan haar ophalen in Eindhoven.

Verder niet veel te vertellen. Enkelt de zwemvierdaagse, maar daar doen we niet aan met een bongi die komt en gaat en weer komt. Dus hoop dat het na een week wel eens klaar mag zijn. Sorry mag niet zeuren.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Ruby: wat een schattige gezinsuitbreiding! Leuk!

Henne: heel goed dat het lijkt aan te slaan! Ook heel goed dat je hebt doorgezet en echt om iets hebt gevraagd. Je kent je eigen lijf nu eenmaal het beste! Jij hebt morgen weer echo: koekie kijken!

Fren: keelpijn is echt niet fijn he, hoop dat het snel over gaat. Met werken is dat ook zo irritant...

Tool: wat goed zeg die sessies van jou! Het levert jou telkens weer goede inzichten op. Super! Probeer er inderdaad ook naar te leven. Die A van jou is een schatje (in een hele stoere verpakking) en die geeft jou vast heel graag extra liefde!

Hier lekker druk met allerlei leads voor banen, erg leuk om te zien hoeveel reactie er op update status linkedin komen. Veel reacties uit het werkveld en ook wat concrete leads. Stevig mee aan de slag, hopelijk komt er wat uitrollen.

Nog even baby nieuws: E heeft haar eerste tandje en we zijn sinds deze week bezig met hapjes. Met de zogenaamde Rapley methode, waarbij je ze grote stukken fruit / groente geeft en ze zelf proberen te sabbelen / eten. We geven er ook nog wel een prakje naast om haar wat meer te laten eten, maar het is zo schattig. Wortels vindt ze helemaal niets (welke baby lust er nu een wortels???), maar mango is zwaar favoriet!

Oh ja, het is hier enorm noodweer geweest vannacht, ben blij dat wij op een hoger deel van Cork wonen, want de lager gelegen delen zijn helemaal onder water komen te staan. Enorme ravage.

dikke kus voor allemaal!

X

Geplaatst

Rauw of gekookt die wortel? ;-) veel kinderen schijnen het wel lekker te vinden vanwege het zoetige, maar ik had een oppaskindje dat alles waar wortel inzat (en dat zijn veeeel potjes) zo weer uitspuugde :-)

Geplaatst

Fiene moet vooralsnog niet veel hebben van hapjes. Vanavond weer banaan geprobeerd, maar kreeg het eerste hapje er niet eens in. Ga er nu nog geen strijd om voeren.

Net even lekker met z'n drietjes een sateetje gegeten op t terras, maar t is wel heel erg plakkerig buiten...

Geplaatst

Henne, fijn dat de zetpillen wat lijken te doen. Morgen fijn weer echo.

Fren, jij druk met de tabletjes. Hoop dat het snel minder wordt.

Ik ga hier gauw weer verder. Even laatste dingen afmaken voor boekhouding. Nog wel even mee bezig denk ik, maar einde is wel in zicht. Ben moe en wil naar huis en slapen. Helaas moet dit toch echt even gebeuren. Vandaag ook weer drukke dag hier. Leuk voor de omzet, maar vind mijn slaap eigenlijk belangrijker ;-)

Geplaatst

Gekookt, haha. Ocharm, stel je voor dat ze nu al een rauwe wortel weg moet knagen met 1 mini tandje dat net is doorgekomen :-)

Gezellig fren: terrasje!

Ik zit nu de eerste aflevering van draagmoeder gezocht te kijken. Eens met eigen ogen gaan bekijken waar jullie het over hebben gehad. Ar heeft morgen z'n laatste werkdag en guess wat: hij is nog steeds op z'n werk... Poeh: ik ga een stevige fles bubbels opentrekken als hij daar morgen klaar is!!!

Geplaatst

Haha ja weet ik veel ;-)

Kaartje sterkte met de laatste loodjes. En ivfsh ook, morgen de bubbels open!

Fren moest wel een lachen, F wil nog geen hapjes maar wel een sateetje op het terras hihi.

Hier gaat het op en af met de zetpillen. Eind vd middag heel redelijk, zelfs wat warm gegeten maar nu net weer behoorlijk misselijk. Maar ook errug moe, ga nu gewoon lekker naar bed en hoop op een wat minder onderbroken nacht (mug, plassen, eten, plassen, wekker).

Esther voel jij je wat beter? Had je de vk nog gebeld?

Ceeke weet jij al meer over je mooie eicellen? Hoe voel je je verder, nog last van de punctie?

San, Syl, Guusje, Eef, Tool...iedereen die moeilijke periodes meemaakt een extra dikke knuffel.

Geplaatst

Ik wilde ook al schrijven: je moet Fiene geen sateetje geven, maar wortels!

Bram en Kaat hebben vanmiddag samen een hele geprakte banaan weggewerkt. Bram wel wat enthousiaster dan Kaat moet ik zeggen... En tussendoor die handjes in die mond en dan langs de kleertjes en de wipstoel en... jippie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden