Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Henne, heel veel succes morgen. Hoop dat je genoeg afleiding hebt tot 16.00 uur en die hartslag tja, die is niet representatief. Ga ervan uit dat je "normaal" wel een lager ritme hebt ;-) Ik weet dat ik mijn weeg en meetmoment (gewicht en bloeddruk) NA de echo heb laten zetten i.p.v. ervoor want de waarden waren aan de hoge kant zo voor de echo....

Geplaatst

hoi meiden

eindelijk even tijd om bij de pc te kruipen....

Henne ik moest erg lachen om je droge opmerking over de saté van F....

Gelukkig lijken de zetpillen wat te doen en de sessie bij de psych werkt ook bij jou, heb jij dat ook, en tool trouwens dat je tijdens dat je in gesprek bent je erg moe word/ bent maar daarna behalve moeheid ook een gevoel van ruimte krijgt? zo had ik dat in ieder geval. Wat ik wel altijd erg apart vond dat ik dacht, hetgeen ik met haar besproken heb heb ik ook al met mijn man of vriendin besproken maar toch is het anders bij de psych, misschien vanwege het feit dat de feedback van een prof kwam....

Tool ik vind het iedere keer zo bijzonder hoe de sessies bij jou werken en wat ze teweeg brengen, je voelt echt, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik dat zou durven.

wat leuk zeg, 4 guppies nu ook aan de hapjes, met I begon ik ook met worteltjes, eerste hapjes onwennig maar ze at alles op, ze lust werkelijk van begin af aan alles.

tip bij ons cb was om te beginnen met groetenhapjes om te voorkomen dat ze alleen zoete hapjes willen waar de kans op bestaat als je met fruit begint.

Ivsh, bij ons krijgt I potjes van olvarit maar als wij gewone gekookte groenten eten dan geef ik haar als ze haar maatijd opheeft ook wat gewone groenten (ingepureerd) in een schaaltje, mag ze zelf mee rommelen en exerimenteren. gaat goed met bv boontjes of brocoli maar soms ook wat pasta of gekookte rijst.meestal eet ze zelf wat en vervolgens geeft ze de rest aan de hond.

Henne heel veel succes en kijkplezier morgen met de echo!

Ivfsh, alvast een mooie feestavond voor morgen en heel veel succes met alles omtrent je sollicitaties!!

Geplaatst

Henne succes morgen!

Ik ga een paar dagen naar mamma, even bijkomen dn mijzelf laten vertroetelen.

Vandaag is mijn homoman weer vertrokken naar Afghanistan voor 3 maanden :-(

Welterusten

Geplaatst

Tool, lastig hè die woede. Heb er ook erg veel last van gehad en soms nog weleens maar veeeeel minder. Was kwaad op het leven, op de hele wereld. Waarom moest mij dit allemaal overkomen?!?! En inderdaad afreageren op anderen terwijl die het ook niet kunnen helpen maar die je wel triggeren. Maar vooral vervelend voor jezelf want vervolgens loop je ook nog eens met een schuldgevoel. Je moet een uitlaatklep zien te vinden. Maakt niet uit hoe of wat, Als't maar oplucht. Sterkte meis

Henne, succes morgen met de echo. Ik moet om 12.25 uur

Nu lekker slapen, truste allemaal

Geplaatst

Wen en Sen bedankt voor de aanbieding om evt een boodschapje voor mijn ouders te doen, heb nog een broertje thuiswonen en die doet dat soort dingen als het nodig is. Kus!!

Hapjes leuk!! Ja die van ons moest met 3 maanden versnelt aan de hapjes, omdat R zijn flessen (allemaal) begon te wijgeren en hij toch wat binnen moest krijgen. Wij zijn wel begonnen met fruit en is dus (nog) absoluut geen zoetekauw. Moet niks van jam en chocopasta hebben (gelukkig!) Wij doen nu net als Babeth een potje geven en als hij nog wakker genoeg is om bij ons aan tafel te zitten als wij eten dan geven we hem wat te proeven van ons. je had zijn gezichtje moeten zien van de week toen hij een sperzieboontje in zijn mond stak hihi hilarisch.

Oh je een sirene boven, later!!

Geplaatst

henne, succes vanmiddag. Hoop dat je weer een beetje geruststelling krijgt.

Hier ratrace vanmorgen: Fiene gevoed, verschoont, aangekleed. Even snel naar boven om te eten terwijl vin even met haar speelde. Op het moment dat ik weg moest met haar kwam de halve fles er weer uit, dus fiene weer wassen, nieuwe kleding aan en weg. Pfff! En dat na een nacht die toch al korter was dan gepland!

Geplaatst

Sen, jij ook veel succes met de echo! Ben je je dagen al aan het aftellen? En hoe gaat het met zijn kamertje?

Henne ik hoop dat je wat beter geslapen hebt.

Moet je zien san, begonnen met zoet en ook geen moeite met groenten, i vind ook alles lekker ook vooral de vis, en die stinken haha

Syl, gezellig en fijn om bij je moeder aan te gaan, wat je zegt je lekker laten vertroetelen

Ceeke jij heel veel succes aandraag met de tp!!

Ivfsh al aan de bubbels ? ;-)

M heeft vandaag geen afspraken staan, ligt nog lekker te slapen en straks dan vervroegd weekend vieren...helaas is het bewolkt en geen zon te zien, maar iig geen plakweer.

als het gaat lukken dan vandaag met I naar de kapper.

Caro wanneer moet jij weer met b naar de ostheopaat? Merk je nog steeds verschil?

Geplaatst

Ik zie het al voor me fren, en inderdaad F heeft iets te zwaar getafeld.....wat een gerace dan op de vroege morgen, wel mooi dat V wel al op was ;)

Geplaatst

Mogge!

Ceeke veel succes straks bij de tp! Tenminste. Ik ga er even vanuit dat die vandaag is? :-)

Babeth alvast fijn weekend vieren, het zonnetje komt vast nog wel door.

Sen veel plezier bij de echo!

Ik heb heel redelijk geslapen. Van ca twaalf tot twee, toen wakker voor crackers, maar van ca drie tot acht aan een stuk geslapen. Menig jonge moeder zou er jaloers op zijn denk ik ;-) Nu wel wat misselijk, maar ontbijt gaat redelijk. Gooi er rond tien uur weer een zetpil in en dan hopelijk nog wat slapen. Begin wel wat de kriebels te krijgen voor vanmiddag. Kan me haast niet voorstellen dat het niet goed zit, ben zo zwanger, maar ja als ons koekiemonster toch niet genoeg groeit....het blijft toch heel erg spannend.

Geplaatst

Sen en henne, succes bij de echo vanmiddag.

Ik heb ook kriebels, want onze Truli (kat) komt echt zondagmiddag naar Nederland. Wat kan je blij zijn met een diertje...

Verder druk op het werk.

Dikke knuffel voor iedereen..

Geplaatst

Kalimera,

Heb ik nu het nieuws van ceeke gemist? Ceeke, vandaag tp? Hoop t zo!!

Gisteren is de les niet doorgegaan, twee deelnemers. Dus heb toen maar een kleine 40 minuten op de crosstainer gestaan. Zou wel fijn zij als ik er eentje thuis had...maar helaas, lol.

benauwd gisteren, niet normaal. Toen ik A. Ging halen gisteren om 23 uur was het net zo lekker warm als in Griekenland...en toen kreeg ik meteen weer heimwee...

Kaartje, heb je alles afgekregen voor de aangifte?

Ruby, jullie zondag een nieuw huisgenoten ophalen! Leuk leuk! Heb de foto op fb gezien, echt lief!

Over hapjes enzo kan ik niet meepraten, alleen over mijn eigen drang naar zoetigheid, lol. Vanaf maandag probeer ik echt erop te gaan letten. Neem gewoon een foto van A. Mee naar mijn werk en als ik zoetigheiddrang heb, geef ik foto maar een zoen, lol.

Syl, lekker laten verzorgen en vertroetelen bij je mams! Geniet!

Henne, en alweer bijn een uurtje voorbij. Fijn dat de zetpillen hun werk doen! Mocht je interesse hebben, je weet me te vinden!

Wen, hoe is t bij jou? Hoe is t met M. Hij vond de cakejes wel erg lekker, hihi. Bij een volgende meeting zal ik er weer wat maken!

in september hebben we vakantie en ik neig toch steeds meer om gewoon een vakantie te boeken naar ons Lesbos. 11 dagen.

In oktober ergens afspreken? Vanaf 12 oktober heb ik een paar dagen vrij...hihi weet niet of 13 oktober dan een goed idee is, als het trouwfeest al langer gaat duren. Lol

Ivfsh, had een filmpje bij Jou op fb gezien over dat onweer, maar was het er echt zo donker?? Dat je gewoon niets kon zien? Alleen bij een bliksemflits? Heavy hoor, ik zou 1000 kleuren in m'n broek doen, haha

Geplaatst

Leuk Ruby!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Henne komt goed! Veel plezier!

Babeth ik ben woensdag weer geweest met Bram en het verschil is kleiner dan de eerste keer, maar dat was van plat op zijn armpjes met zijn hoofd naar een beetje omhoog dus dat verschil was veel opvallender. Ga over 2 weken nog eens terug en hij gaat overleggen met de fysio die hier geweest is.

Vandaag eerste dag van de vakantie voor de oudste! Ze zit nu voor te lezen uit Het grote boek van Merel, erg leuk...

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Vandaag inderdaad terugplaatsing;-) Gebeld en van de 16 eicellen zijn er 10 embryo's ontstaan!! Dat is dus echt een mega score. Zo dadelijk gaan we twee goede embryo's (6- en 7-cellig, kwaliteit 2; het waren net geen toppertjes zei het lab) ophalen en daarna ga ik maar eens rustig op de bank liggen met deel 3 van Zita West op... (dank Henne!! zijn heerlijk om naar te luisteren! en ja, over twee weken gaan we voor de volgende sessies;-).

Vanmiddag meer, lekker spelen met de ipad! Tot straks!! Ik stuiter nog even door...

Liefs,

Geplaatst

Caro dat vraagt haast om een foto.... Zolang B maar vooruit gaat is het belangrijkste

Henne vanmiddag de echo joepie!! logisch dat je nerveus bent. Dat heb ik ook hele zw gehad. Koekie doet het vast beter dan verwacht!! Je hebt het wel over hele dagen eten maar crackers zetten natuurlijk geen zoden aan de dijk. Is maagvulling maar geen voedingswaarde. Hopelijk kan je steeds vaker en meer, "goed" voedsel binnenkrijgen.

Ceeke hoeveel zijn er bevrucht??? Of heb ik daar helemaal overheen gelezen??

Fren leuk he als je ze vlak voor vertrek nog ff snel helemaal kan verschonen. Wij weten er alles van. Ik kreeg er op een gegeven moment handigheid in en had altijd al een 2e setje klaarliggen voor het geval dat hihi. Maar weer gelukt dus.

Babeht lekker vervroegt weekend voor het gezin, lekker he. Vergeet geen fotoo's te maken van de kapper!!!

Syl lekker laten verwennen door mams hoor!! Geniet ervan.

Voor de rest een hele dikke knuffel!!..

Hier met R naar de bakker gelopen, het korstje wat hij daar krijgt gaat helemaal op door het hongerwolfje hihi. Nog wat op de grond gespeeld en gedanst op Kabouter Plop en al weer in diepe rust. Ik dus ff met een bakkie op de bank. R is per vandaag echt over naar maatje 74 en is wel even slikken om de doos te gaan vullen straks met 68 en die op zolder te zetten. Helaas voor alijd. Op zulke momentjes doet het weer even heel zeer dat ie maar alleen blijft. Gelukkig kan ik er nu over het algemeen redelijk mee omgaan, althans voor het moment.

Gister uitslag van moeders gehad. Het zit aan de bovenkant van de slokdarm en luchtpijp. Vanwege haar 40!!!! kg kan ze geen chemo krijgen dus dinsdag hebben ze een afspraak met de radioloog over de bestralingen. Weer een spannende tijd dus. Hopelijk is dat voldoende om het weg te krijgen, opereren daar zit het te diep voor. Ze zei dat de arts haar goede kansen gaf.

Geplaatst

Sanne krijgt over het algemeen vers gekookte groente met aardappeltjes.

Meestal wordt er voor een paar dagen gekookt, en dat gaat dan in de koelkast, en dat warmen we op.

Alleen bij weinig tijd, of als we ergens heen gaan, krijgt ze nog wel eens een potje.

We zijn begonnen met fruit, en later ook de warme hap erbij. Maar ik emrk niet dat ze een zoetekauw is. Alleen witlof was ze niet weg van.

Maar gewone yoghurt gaat er met heeeel veeeel plezier in. En dat is niet echt zoet ;-)

Ook fruit gaat er vers in.

Ceeke succes!!

En Henne jij ook erg veel succes!! Maar ik heb er alle vertrouwen in...

En Sen, jij gewoon lekker geniet van Gup kijken!!

Geplaatst

Ceeke ook hier mijn succeswensen, pfff wat spannend, ik was zelf nerveus en omdat I weer op bed lag ging ik maar even lekker douchen, toen ik beneden kwam las ik je mooie sms, geweldig!!!!!

Henne Koekie en mamacracker doen het goed hoor, de echo zal dat bevestigen, gisteren is het je zelfs gelukt om warm eten naar binnen te krijgen, niet te sterng voor jezelf, ja mag jezelf ook weleen complimenteren! succes meid maar je zenuwen zijn heel logisch.

Es hoe gaat het bij jou?

Tool lekker als jullie toch nog even naar Lesbos kunnen, een soort van pre-huwelijksreis, op vakantie na de bruiloft is zo standaard ;-)

Caro fijn te horen dat B vooruit gaat, op zich is de eerste stap toch al een groot verschil? geweldig, en dan grote zus aan het voorlezen, hoe vertederend.....

Simba bij ons krijgt I met name een potje als avondmaaltijd en dan naderhand nog iets van ons in de vorm van groeten die ze in de hand kan pakken, alleen als we een iets van groenten en aardapppelen eten dan wel maar dat is niet zo vaak. Lang leve de potjes. Wel begint ze meer met ons mee te eten en inderdaad yoghurt heeft ze ook graag.

Misschien is het in de regel helemaal niet zo dat kinderen zo vroeg een voorkeur hebben. Net als met drinken, meestal rooibosthee en soms roosvicee maar ze drinkt net zo goed gewoon water.

Geplaatst

San wat een gevoelens weer he meid, heel begrijpelijk dat het flink slikken is met het opruimen van die te kleine kleertjes, het blijft confronterend. Sterkte met je moeder!!!

Geplaatst

Ceeke wat een mooie score! Super hoor. En fijn hè die sessies, maken je dat rustig. Net zelf ook nog weer een hypnosessie gepakt.

San crackers alleen schiet idd niet zoveel op. Nu zijn het wel roggecrackers, volkomen, dus wat meer dan een wit tarwecrackertje. En ik eet ook wel brood, kaas, drink melk en probeer elke dag iets van fruit en vlees binnen te krijgen. De psychologe zei tegen me: eten, drinken en rust is wat je nu nodig hebt, dus als je dat doet mag je jezelf een schouderklopje geven. Denk dat meer meiden hier zich die raad aan mogen trekken ;-)

Ruby vrijdag jullie nieuwe aanwins opalen. Wat een prachtig koppie heeft ze, met die grote oren!

Sandra heftig nieuws voor jullie, rotziekte, bah! En dan telkens ook weer van die kleine dingen die je verdriet triggeren. Geen makkelijke periode voor je. Gelukkig is er een vrolijke brokkenpiloot om je blij te maken.

Pff, de misselijkheid blijft vandaag nogal hangen ondanks de pil. Zullen wel senuwe zijn ;-)

Geplaatst

Ceeke wat een fijn nieuws! Jij vanmiddag een tp van 2 prachtige emmy's! Wanneer hoor je of je nog cryo's hebt? Fijn hoor!

Henne vanmiddag heel veel succes met de echo!

San dikke knuffel voor jou, en ook voor jou Tool!

Guus hoe is het met jou? Trek je het allemaal een beetje?

The rest...lees mee, denk aan jullie maar erg druk hier. Werken en dingetjes erom heen. Voel me niet toppiejoppie maar kindje doet het prima. Deze week twee keer hartje geluisterd.

Nog een drukke week en dan vakantie.

Geplaatst

Ben het met je psych eens, een schouderklopje voor jezelf!!

Rub, ik heb je foto gemist denk ik? Ik zal eens op fb kijken.

Hier geen kapperbezoek voor I, papa wilde gaan winkelen, daar maak ik gebruik aÀn uiteraard! kapper morgen of anders een extra speldje ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden