Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nog even voor het naar bed gaan...

Henne ,een bijzonder mooie dag gewenst morgen!!

Wen, ik dacht nog toen ik die fotoop fb zag, perfecte zonsondergang met wie weet erg groot nieuws, ik hoop het!

Eef, bedankt voor je mooie bericht, zelf vanuit het mooi italie weet hè me te raken, ik denk dat velen iets an je bericht hebben, thanks!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Ik ben er weer hoor. Op vakantie waar mogelijk steeds ook meegelezen. Gisterochtend thuis gekomen. Weer hele nacht in vliegtuig niet geslapen. Eenmaal thuis over mijn slaap. Gisteravond dus pas mijn bed in. Was toen wel afgedraaid. Vakantie was super. Gek om weer thuis te zijn. Vanmiddag en vanavond al weer gewerkt. Merk dat ik wel even vooral met mezelf bezig ben. Even geen puf voor uitgebreide reactie op iedereen verder. Komt wel weer.

Henne, succes morgen. Ik heb er alle vertrouwen in.

Tool, knuffel. Heel herkenbaar je gevoel op dit moment. Zelf ook af en toe verdrietig. Gevoel gewoon toelaten en doen waar jij je goed bij voelt.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Welkom thuis Kaartje!

Eef geniet van je vakantie!

Wen nog even blijven hopen hoor!

Henne veel plezier morgen!

Genieten van het zwoele avondweer... zit hier te zweten in mijn dunne ponnetje met het raam open gelukkig af en toe een zuchtje wind dat naar binnen komt... Lijkt wel een avond in Griekenland... was het maar waar!

Geplaatst

Skaap lekker allemaal...

Wen, ook ik blijf gewoon nog duimen!!

Henne, morgen naar koekie zwaaien!! Ga ervan genieten...

En Kaartje, welkom thuis...

Ik ben vandaag met mijn vader en zijn vriendin en natuurlijk Sanne naar een dierentuin(tje) hier in de buurt geweest. Was erg leuk. Sanne vind alle dieren maaaaauws.. Tot en met de kamelen aan toe ;-)

Ze had wel wat last van de warmte, maar vertikte het om te gaan slapen in de kinderwagen... Thuis lekker met duplo in de tuin gespeeld...

Geplaatst

Henne 12w1d!!!!! Je bent de grens gepasseerd!!!! Hopelijk kun je genieten van de echo vandaag. Meid wat een mijlpaal!!

Eef mooie en leuke foto's op fb. Geniet maar lekker van het weer, de omgeving en vooral elkaar!! Veel plezier verder.

Kaartje weer terug. Fijne en bijzondere vakantie geweest. Nu weer omschakelen en op je eigen tempo weer de draad oppakken van jullie leventje hier.

Caro lekker warm he. Ogen dicht en wegdromen naar Griekenland.

Babeth I bewust wat pasjes los!!! Knap hoor. R kijkt wel hoe het moet, probeert het dan, maar vind het te eng nog om te doen. Hij zakt dan weer door zijn knietjes en kruipt naar zijn doel. Wat genieten is het he?

Bij S dus alles Maaaaauw Simba hihi. Grappig he? Bij roepen is ook alles een oerkreetje.

Wen spannend he die laatste dagen. We blijven hier met zijn allen met de duimen draaien hoor!!

Hoe is het hier? Nou weer een stapje verder met niet weten zoals mijn vader dat noemt. Vandaag krijgt ze een buikecho om te kijken of ze toch de peg-sonde krijgt. Als ze die krijgt dan gaat ze ook aan het infuus met een soort eiwitten die de kankercellen aanvallen of zoiets en zo de tumorgroei kunnen remmen. Dat betekend wel een opname van 1á1 1/2 week..... Heb was zitten googelen en ja was wel confronterend te lezen dat ze dit ook wel in de palliatieve fase toepassen ter verlichting. Klap in het gezicht zeg maar. De kans is dus heel groot, zeg maar 110% dat ze niet op R zijn verjaardag aanwezig is. Daar heb ik het nog het moeilijkste mee momenteel. Dat ik dit momentje niet samen met mijn moeder kan delen. Vanavond weten we weer ietsje meer hopelijk, zware dagen en merk dat ik vooral op mijn werk overal tegenaan schop en me zo moet inhouden de bewoners niet af te blaffen.. Nog maar 2 avonddienstjes en dan weer weekend.

Gister voor het eerst in lange tijd weer eens wat nieuwe shirtjes gekocht, deed wel goed weer eens echt voor mezelf zorgen en naar de kapper geweest, lekker kort weer. Moet goed voor mezelf zorgen de komende tijd, zal zwaar genoeg worden. De onzekere tijden kabbelen voort hier......

Toch met momenten intens genieten van het zitten in de achtertuin, is nog niet af hoor, maar wel lekker onder de parasol met een boekje en beetje relaxen. Als R vanmiddag naar de opvang is om kwart voor 1 en ik pas om kwart voor 3 naar mijn werk hoef weer even lekker met mijn boek op de tuinstoel kruipen.

Geniet allemaal nog even van het lekkere weer!! Gaan wij ook proberen.

Geplaatst

Kalimera!

San,da komt dan hard aan, en is even slikken, en wat had ik het graag anders gezien voor je moeder! Veel succes voor je moeder met de buikecho vandaag! Zal een vreemde dag worden denk ik. Knuffel meid!

Enne, R. Gaat als ik het zo lees, ook binnenkort aan de wandel! Fijn doorgemeten meid!

Wen, Ben zo met mezelf bezig dat ik gewoon helemaal vergeten ben dat jij een cryo-tp hebt gehad! de laatste dagen zijn aangebroken! Hoop dat je binnenkort met goed nieuws komt aanzetten!

Henne, veel plezier vandaag! En zoek maar wen mooi plekje uit voor het eerste kanootje en de eerste knuffel van koekiemonster!

Caro, was je vriendin alweer terug naar het Noorse? Hoop dat ze binnenkort genoeg moed en vertrouwen heeft om zich ervan bewust te worden dat ze het over haar hebben of over zichzelf heeft als er gesproken wordt over bv. Haar buikje of haar zwangerschap.

Simba, wat lief, S. Die alle dieren Manaus vindt! Hihihi

Sen,Is het nog uit te houden voor jou met dot warme weer? Nog iets van 3,5 week schat ik?

Eef, dank voor je lieve woorden. Kan me er wel in vinden wat de Dalai lama in het boek schrijft. Zei gisteren nog tegen de bedrijfsarts dat het gewoon heel erg moeilijk is om dingen los te laten en het op een andere manier te doen dan wat ik al die jaren al doe. Ben me er gelukkig wel van bewust dAt het anders gedaan moet worden, en probeer ook bewust niet meer te zeggen, ik moet dit, ik moet zo. Nee, ik kan en mag zus en zo. Al is dat ook soms moeilijk!

iets voor mezelf alleen is toch nog moeilijk in de praktijk. Maar goed, ik ben er mee bezig en dat was ook goed voor mezelf zorgen.

Babeth, hoe is t met je vinger? Kreeg de rillingen toen ik het las, yak...en hoe istie verder? Ben je je er van bewust dat jullie eigenlijk in de race zijn? Ook Al is het dan zonder het vele gespuit.

Sorry, en het voor de rest even kwijt.

Tot later, ik ga maar eens werken..

Liefs,

Tooltje

Geplaatst

Oja, gisteren effe op en neer geweest naar DD om m'n DHEA-waarde te laten testen. Je kon merken dat t de vakantieperiode was, want er stonden maar it's van 2-3 auto's op hun parkeerplaats en de wachtkamers waren leeg...over een weekje de uitslag. Wat ik daarmee ga doen, nog geen idee. Zit erover te denken om contact met de gyn hier op te nemen, met wie we het gesprek na de eerste echo hebben gehad en haar om medewerking t e vragen. Evt. Controles, echo's.

En nog iets vreemds. Vanochtend en gister pijn in m'n (.) (.). Ik denk echter niet dat t iets kan zijn, en dat t dat beetje hoop is dat om de hoek komt kijken...

Geplaatst

Oh Tool dat lichaam he?? Soms wilde ik dat ik het uit kan zetten, helaas werkt het niet zo. In je achterhoofd weet je dat het niks kan zijn, toch is er dan dat kleine vlammetje van hoop wat ons weer op de been houdt. Wie weet net zo'n wonder als Es????

Hele dikke knuffel voor jou in deze moeilijke tijd!!

Geplaatst

Lieve meiden, weet gewoon ook niet goed wat te zeggen. Hier zijn we zo vol hoop en verwachting en blijdschap en het raakt me enorm om te lezen waar een aantal van ons doorheen moeten. Een deel daarvan hebben wij ook meegemaakt en herken ik, maar ik sta nu 'aan de andere kant van de lijn', ik heb gekregen waar we het voor deden.....wat voor een recht van spreken heb ik dan? Heb het gevoel een aantal van jullie in de steek te laten en dat wil ik absoluut niet! Tool ik denk maar even terug aan de goeie, gemeende knuffel die we elkaar gaven bij de bbq en stel me voor dat ik je die nu nog een keer kan geven. San, wat jij nu doormaakt is zo moeilijk en oneerlijk en zwaar....je geeft aan dat je het moeilijk kan opschrijven, weet dat je altijd mag bellen als je behoefte hebt. En zeker weten niet alleen mij. Ceeke, fijn dat je weer ondersteuning krijgt bij de verwerking en het nemen van beslissingen. Jullie hebben toch ook al veel te veel meegemaakt. Ik blijf hopen en bidden en duimen voor heel veel wondertjes voor dit bijzondere clubje meiden.

Dikke kus,

Henne

Geplaatst

Henne het gevoel van aan de andere kant van de lijn ken ik ook. Het voelt zo oneerlijk tegenover anderen, terwijl je heel goed weet dat juist die anderen het je zo gunnen. Daar waar je voor bezig bent geweest, zoveel voor hebt geknokt, zoveel voor hebt gelaten. Het is jullie zo gegunt!!! Geef jullie koekie maar een hele grote grijns namens de riddertjes!!!!

Hier al weer de ramen achter gezeemt. Merk dat ik nu vooral bezig ben met bezig zijn vandaag. Die kleine man zal zo wel wakker worden dus nog even een bakje koffie en dan bedenken wat te gaan doen met hem. Even een boodschapje dat zowiezo, hij heeft erg last van de warmte, maar ja wie niet. Is er gewoon een beetje sjacho van, maar aan de andere kant denk ik ook dat hij heel goed aanvoelt dat zijn moeder nu erg verdrietig is en soms heel opstandig. Tja kijk naar je kind en zie hoe je zelf bent/doet zeggen ze wel eens......

Geplaatst

San.... Doe waar je je goed bij voelt. En als dat lekker bezig zijn met Ruben is, dan moet je dat doen. Ga lekker een stukkie met hem fietsen, door de rijwind is het dan vaak iets koeler.

henne Succes!!! Hoe laat moet je eigenlijk? En je weet dat iedereen het elkaar gunt.... en het voelt dan we als de andere in de steek laten, maar dat is toch wat we allemaal voor elkaar willen? Mar als het jezelf overkomt, ga je je opeens zo voelen... Wat zitten we eignlijk raar in elkaar....

Tool.... Hoop doet leven..... Rustig aan meid.... en wat goed dat je al wat minder dingen 'moet' van jezelf.... Daar kunnen heel wat mensen al wat van leren....

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

San, sterkte meid. Ik hoop dat de uitslag van de buikecho meevalt. Hoop ook echt dat je moeder toch op R z'n eerste verjaardag kan zijn

Henne, veel succes met de echo. Ook ik sta nu aan de andere kant van de lijn. Maar vergeet niet dat ons dat ook niet cadeau is gegeven... Verre van dat. Maar snap wel een beetje wat je bedoelt.

Babeth, eerste stapjes voor I. Wow!!!

Kaartje, welkom terug!

Tool, heb geen last van de warmte alleen dikke voeten en vingers. Verder zit ik gewoon lekker in de zon. Ben hitte gewend, altijd van jongs af aan 3 maanden italie waar het 40+ graden is. Dus dit is peanuts ;-) morgen ben ik trouwens 36w dus nog 4w. Maandag weer controle

Geniet nog van de laatste dag zon meiden, morgen is het weer voorbij

Geplaatst

Nee nee Sen het mooie weer mag nog niet voorbij zijn............ Ach een verkoelend regebuitje 's nachts mag wel maar geen hele dagen meer zoals de weken hiervoor.

Geplaatst

Dacht dat het morgen nog wel ging hoor? Maar daarna... pfff gaan wij eindelijk een paar dagen op vakantie... kan alleen maar hopen dat het meevalt. Had zo'n romantisch beeld van het speelkleed lekker onder een boom in het gras met de tweeling er op... als we alleen binnen zitten is het erg op elkaars lip en met de precaire relatie die ik met mijn zus heb...

Mijn vader zei: waarom nemen jullie de sleutel van het huisje in de Ardennen niet mee, dan kunnen jullie altijd nog uitwijken daar naartoe, dus die heb ik maar in mijn tas gestopt...

Geplaatst

prima uitwijkplek Caro! hopelijk is het niet nodig maar toch een prettig gevoel dat het kan

Als ik de weerberichten moet geloven is het morgen bewolkt maar wel warm en broeierig, kans op een bui/onweer. Daarna gaat de temperatuur weer zakken naar zo'n graad of 18-20 dus onder het gemiddelde voor de tijd van het jaar en meer bewolking. Niet die regen van vorige week hoor, alsjeblieft zeg!

Geplaatst

Pfff, banken!!! En dan vindt de overheid het gek dat de woningmarkt in het slob zit... We krijgen hoogstwaarschijnlijk de extra hypotheek niet: waarde vd woning is gezakt tov 2006 en onze huidige hypo is dus al hoger dan 104% vd executiewaarde. Da heeft de overheid als max ingesteld voor hypotheken, dus dat kunnen we wel op onze buik schrijven. Fijn -not! Ga een vriendinnetje vragen om een vrijblijvende taxatie van ons huis te maken om te zien of het zin heeft een echte taxatie te doen, maar blij wordt je er niet van :-(

Henne, heel veel succes en vooral plezier vanmiddag!!

San en tool, heel dikke knuffel. Hoop dat jullie naast de moeilijke momenten toch ook momentjes kunnen vinden om te genieten van kleine dingen.

Geplaatst

Misschien wel, maar het is nu zo star dat er geen enkele flexibiliteit meer mogelijk is. En mensen die net als wij gekocht hebben op de top van de markt (2006-2007) staan dus met hun rug tegen de muur. Verhuizen is onmogelijk, want huizen verkopen niet, en woningverbetering is ook nie mogelijk, wan geen financiële ruimte door lagere taxatiewaarde vh huis.

Geplaatst

Hmz dat is inderdaad zwaar balen. Dus er zit nu niets anders op dan geduld hebben en wachten tot de markt weer bijtrekt?

Geplaatst (aangepast)

Balen Fren. Soms snap ik het ook niet hoor. Wij kunnen onze hypotheek betalen, maar zouden die nu nooit meer gekregen hebben. Destijds kregen met gemak nog even 30.000 er bovenop omdat de meerwerkkosten tegenvielen! Het is nu zo star. Kijk wat verder dan je neus lang is. Maar ja zolang de arbeidsmarkt niet aantrekt, zal de huizenmarkt dat ook niet doen want hypotheken hangen nu eenmaal af van inkomens. Is er op een andere manier een lening af te sluiten of is dat veel onvoordeliger? Ik ben niet zo'n lener dus weinig verstand van.

Hier hebben ondertussen de zenuwen toegeslagen....heb een hartslag van 200 ofzo, klamme trillende handjes en ben mega onrustig. Tegelijk een soort blij en hyper, dus heel raar gevoel. Ook al drie keer staan janken om niks vanochtend :-) dus dat beloofd wat. Btw ik heb pas Wifi als ik thuis ben hè, dus als wij gaan winkelen voor koekiemonster kan het wel even duren voor jullie wat horen, dat is dan niet perse slecht nieuws ;-) Echo is om half drie.

Oh Caro, goeie oplossing van je vader, praktisch bedacht. En wat het weer betreft, Frankrijk zal allicht iets beter zijn dan hier ook al zit je niet heel zuidelijk?

aangepast door Henne
Echotijd toegevoegd
Geplaatst

Fren, wat irritant. Dat soort regels zijn er inderdaad om de consument te beschermen. De regels zijn alleen soms ook wat overdreven vind ik. Als jullie die extra lasten toch kunnen dragen en dat ook aan kunnen tonen zie ik het probleem niet. Balen hoor.

Sen, nog maar 4 weekjes. Heb het idee dat die weken bij jou allemaal zo snel voorbij zijn gegaan. Nog even genieten van je buikje dus.

Henne, hoe laat mag je ook al weer vandaag?

Tool, denk dat je wel goed bezig bent hoor. Je moet gewoon een ander ritme vinden. Je had zo'n enorm actief leven. Als je daar wat verandering in wilt brengen kost dat gewoon tijd en aanpassingsvermogen. Ik herken het helemaal. Heb dat proces 2 jaar geleden doorlopen. Echt een enorme stap terug. Ben nog steeds actief, maar niet meer zo idioot druk als ik toen altijd was.

San, krijgen jullie vandaag ook al gelijk uitslag over de buikecho? Erg confronterend allemaal. Zelf vind ik het ook gezien haar snelle verslechtering niet zo positief klinken. Ken teveel verhalen van mensen die opeens heel snel achteruit gingen en helaas niet meer lang te leven hadden in vergelijkbare situaties. Hoop zo voor jullie dat ze haar toch nog kunnen behandelen en ondersteunen zodat jullie nog wat tijd met elkaar hebben.

Syl, jij ook een lekker drukke vakantie ;-)

Simba, zie in je handtekening dat jullie afspraak hebben gehad? Heb ik overheen gelezen denk ik. Eind van het jaar dus door met cryo? Ben erg benieuwd naar de slagroomfoto's van S.

Eef, leuke foto's op FB. Klinkt als een leuke vakantie.

Es, ben benieuwd naar de groei van jouw buik in je vakantie. Weet alleen even niet meer wanneer je ook al weer terug zou zijn.

Wen, hoe voel je je vandaag? Zaterdag wil je pas gaan testen toch?

Ik moet mezelf hier echt weer dwingen om nuttige dingen te doen op het werk. Zit nog een beetje in vakantiemodus. Zit mezelf ook een beetje in de weg denk ik. Ik had zo'n goed gevoel in de vakantie door de signaaltjes van mijn lijf dat ik nu af en toe opeens gewoon verdrietig ben. Dan hoeft M. maar iets heel kleins te doen/zeggen en ik begin al te huilen. Gaat nu gelukkig weer beter dan paar dagen geleden. Laatste vakantiedagen echt last van. Wat kan je lijf je toch voor de gek houden. Ik ben ook gewoon ondanks alles nog zo positief ingesteld dat ik daar mezelf mee in de weg zit af en toe. Die bbz heeft voor mijn gevoel toch bewezen dat het kan en dat maakt de hoop weer groter. Ga me dus gewoon proberen te focussen op mijn a.s. neefje/nichtje. Echo van mijn zusje was dinsdag weer prima bij 11 weken. Leuk vooruitzicht om straks op te gaan passen op dat hummeltje. Het duurt alleen nog zo lang...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden