Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje meid....

Ik moest even erg grinnikken om je 'zwanegrschapsblunder' , maar het lachen verging me wel even...

Zit je angst zo diep? Ik heb eerst heel lang gewoon een maatje grotere bh's gedragen. Dat ging tot aan het einde helemaal prima, en na de bevalling, omdat je dan door de stuwing weer een andere maat kan krijgen, toen pas een echt voedingsbh gekocht.

Dat word ook aangeraden. maar kijk een of je het met een maatje groter red..... en anders internet, maar das ook wel heel erg lastig...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne je hoeft helemaal niet naar de prenatal (durfde ik ook niet en toen ik durfde voelde het alsof ik daar illegaal was). Bij de Hema kan je ze ook kopen. Knuffel

Geplaatst

Jullie zijn lief! Dacht net ook, haal gewoon maatje groter. Stom gedoe. Wist ook niet dat het zo diep zat, van voorjaar nog met vriendin positiekleding wezen kopen en al die winkels in geweest, maar nu voor jezelf... Bleegh. Ga lekker met boek op bank liggen. Morgen weer een dag.

Geplaatst

Knuffel voor Henne. Waar we ook zitten, wat we ook meemaken, het is allemaal heftig op een eigen manier.

Sorry voor mijn onleesbare lap tekst van daarnet. Post vanaf de iPad en hij haalt mijn witregels. Voorlopig geen laptop voorhanden dus kan het niet aanpassen.

Geplaatst

Oh Henne dikke knuffel!!!

Hier moed verzameld om weer naar het werk te gaan. Wbt zorgverlof dat is alleen voor calamiteiten en niet voor als iemand ziek is voor ???? tijd. Daar staat zo'n 24 uur per jaar voor. Dus voorlopig maar even schuiven met diensten indien nodig. Hoorde dat moeders sinds vrijdag al 1kg is aangekomen. Nu maar hopen dat het eiwit aanslaat en we nog wat meer tijd hebben met zijn allen!!

Geplaatst

Henne, ik moest stiekem toch even om je lachen hoor. Snap dat het gevoel heel diep is, maar winkels bijten niet en je bent echt zwanger nu. Als de stap te groot is inderdaad bij minder beladen winkel of via internet winkelen. Ben zelf zowiezo fan van internetshoppen. (Zit nu te kijken naar bikini's. In oktober een weekje naar Tenerife en wil nog een nieuwe bikini)

Tool, niet gewoon al testje wagen??? Scheelt weer broekloeren.

San, fijn dat je moeder al wat is aangekomen. Hoop dat je donderdag een dagje daar heen kunt gaan.

Freya, zie nu je handtekening (lees meestal via telefoon). Jullie ook al heel wat meegemaakt. Doen jullie ook bloedonderzoek mbt immuun?

Geplaatst

Dat mag hoor Kaartje. Vind mezelf ook echt een beetje een doos, snap nog niet waar al die tranen vandaan kwamen. Hormonen en verwerking zullen we dan maar zeggen. Ik koop overigens graag online, maar lingerie moet ik vaak nogal wat van passen voor ik een goed passende heb, dus dan is dat wat lastiger. Komt wel goed, we proppen gewoon nog even.

San wat fijn dat je moeder wat is aangekomen, hopen dat dit doorzet en kracht en dus tijd geeft.

Tool je eisprong was toch vrij laat, dan word je nu toch nog niet bongi?

Geplaatst

Positieve ou had ik op dag 17. Ga ervan uit dat m'n cyclus dan rond 30 dagen zal zijn. Maar...voor t zelfde geld ook korter...sinds IVF schommel ik n beetje tussen 25 en 30 dagen max. En die uitschieter naar 23 dagen...ik vermoed zo ergens begin augustus, 4e ofzo..

heb wel genoeg testen, maar dan is de klap dadelijk nog groter, alhoewel...dan weet ik wel dat ik bongi moet worden...wel duidelijkheid...lastig lastig...

Geplaatst

Weet jevwatt ook is, door t gebruik van de d.h.ea kan je cyclus ontregeld worden...en met tarwekiemolie probeer ik deze dus enigszins regelmatig te houden...maar uitschieters kunnen natuurlijk altijd ertussen zitten...

Geplaatst

henne, vooral GEEN bh kopen bij prenatal! Livera en hunkemoller zijn veel fijner. Ben zelf niet zo van de hema, want wil ook kunnen passen. Overigens: ik had de eerste weken ook enorme borsten, maar dat werd in het 2e trimester minder en heb toen zelfs weer mn gewone bh's gedragen tot ongeveer een weekvoor de bevalling. Weet nog dat ik hoogzwanger bij de hunkemoller stond op zoek naar voedingsbh's en men vroeg hoe lang ik nog moest, want een voedingsbh moest ik echt geen maanden van te voren kopen... ze bond in toen ik zei dat ik een week later uitgerekend was.

Maar goed, moraal van dit verhaal, lekker naar een andere zaak gaan. enige tip die ik je geef; koop geen beugel, want die gaat echt knellen.

Even ego: net gebeld door de orthopeed; wordt waarschijnlijk volgende week al aan mn pols geopereerd... AARRGHHH!

Geplaatst

Henne, wehkamp of andere internetwinkel waar je zonder probleem terug kunt sturen?

Fren, opeens dus snel de operatie. Dan heb je het maar gehad, maar dan moet je nu nog wel het een en ander regelen denk ik.

Geplaatst

Hmm Tool, ja dilemma. Testen op een moment dat je tijd/rust hebt om flink boos of verdrietig te zijn? Of gewoon afwachten.... Met dat stiekeme beetje hoop..... Zo irritant dat je ook niet helemaal van je cyclus op aan kunt.

Fren mijn zus zei ook al, geen prenatal. En idd liever geen beugel, hoewel die bij een zw. Bh toch breder zijn? Als ik morgen puf heb ga ik nog wel even andere winkel proberen. Realiseer me nu ook wel dat de overspannenheid misschien ook nog niet helemaal weg is *oeps*....

Geplaatst

Bij de Hema kan je niet passen maar wel gewoon ruilen hoor.

Tool, toen ik dhea slikte had ik na een paar maanden opeens twee keer een hele lange cyclus. 1x iets van 50(!) dagen en een keer 42 dagen. Wist niet wat ik meemaakte.

Fren, volgende week al?! Das snel opeens.

Vanmiddag voor Jan l*l naar Zeeland geweest. We gingen velgen halen voor de auto bij een demontagebedrijf. Van tevoren uitdrukkelijk gevraagd of ze helemaal in orde waren. Dat waren ze, zeiden ze. Komen we daar aan: Ehm het blijkt dat er toch twee beschadigd zijn. Gloeiende gloeiende. Op de terugweg zo misselijk geworden in de auto dat ik nog net op tijd naar de wc kon rennen toen we thuis kwamen. Finaal leeggespuugd, leek wel of m'n ogen eruit popten. Nu gewoon hoofdpijn ervan

Geplaatst

Fren, jeetje dat is ineens snel. Volgende week waarcshijnlijk al.

Sim, hoe is het met je knie? Ik zag nl iets voorbij komen op fb.

Sen, waarschijnlijk toch teveel geweest. Nu even flink uitrusten, hoor!

Babeth, hoe is het vandaag gegaan? Al wat bekend over een eventuele tp?

Henne, wat een bh perikelen. Combi van hormonen, mm ervaringen en iets teveel spanning? Lastig he, die tranen, maar laat ze er maar lekker uit. Het is al moeilijk genoeg geweest.

Hier trouwens geen ervaring met een zwangerschapsbh. Ik heb toen gewoon een grotere maat gekocht. Een voedingsbh pas aangeschaft toen de borstvoeding redelijk op gang was gekomen. Daar was ik ook blij om, want toen pas zijn mijn boobs echt gaat groeien. Als ik die eerder had gekocht, was alles te klein geweesst.

Succes met winkelen.

Guus, ruby, ceeke en freya en tool, even een dikke knuffel voor jullie.

San, een klein lichtpuntje dat je moeder een kilo is aangekomen. Mocht het heen en weer rijden op 1 dag met R te zwaar zijn, dan kan je altijd hier even uitrusten of blijven slapen, hoor. Hopelijk kan je donderdag weer naar jouw mams! Sterkte!

En toen was ik het echt even kwijt.....sorry.

Geplaatst

Sen sterkte, je lichaam is echt op een ander level bezig dan jouw hoofd en plannen, rustig aan kun je vast niet meer horen... nog effies knuf!

Simba las je verhaal over je knie op fb wat balen.....gaat t wel met de pijn? Of is sanne een goeie afleiding voor je?

Freya thanks voor je mooie berichtje en delen van de uitdrukking van de haptonoom! Ik ga m zeker onthouden :-) veel last van soms hardnekkige reactie op ogenschijnlijk normale dingen of gebeurtenis, het duurt dan echt een dag voor ik lekker in mn vel zit, ga na vakantie er mee aan de slag met psych, maar vind het nu wel moeilijk te accepteren' dus het beeld van de herberg ga ik zeker voor ogen houden. Het is zo raar, ik voel me mentaal goed maar soms wordt ik zo getriggerd door iets dat het me echt een dag kost om me weer goed te voelen. Helaas ook op vakantie :( heb geduldige man maar zelf kan ik t moeilijk accepteren..open die deur dus :-)

Henne jij beetje bijgekomen daar, wel 'fijn' te lezen dat je het er gelijk uit kan laten komen die tranen, hoop dat t opgelucht heeft.

San jij een knuffel wat een emoties, hoop dat je donderdag ook echt weg kan,

Heerlijk niksen vandaag, lekker op waterbedje gedobberd:-) :-) :-) :-)

Geplaatst

Ik heb altijd het idee dat die mannen van jullie heel open zijn en makkelijk over de hele mmm kunnen praten. Is dat ook echt zo of lijkt dat zo? Hier is dat namelijk niet al te makkelijk haha. Typisch verschil man-vrouw hier...

Geplaatst
Ik heb altijd het idee dat die mannen van jullie heel open zijn en makkelijk over de hele mmm kunnen praten. Is dat ook echt zo of lijkt dat zo? Hier is dat namelijk niet al te makkelijk haha. Typisch verschil man-vrouw hier...

herkenbaar, hoor!

Denk dat de beleving van mannen en vrouwen mbt de medische molen sowieso al verschilt. Althans dat merk ik. Manlief is een stuk nuchterder, maar heeft mij gelukkig wel (bijna) altijd gesteund in mijn iedeeen en wensen op het gebied van behandelingen.

Geplaatst

tja ik dacht in de auto zitten is niet echt intensief. Misschien mezelf teveel op zitten vreten op de terugweg.

Kaartje, hier een vriend die echt wel heeft gesteund tijdens zware tijden maar toch echt wel op een hele andere golflengte zit als het gaat om verwerken van verdriet. Praat liefst nergens over, dat maakt het alleen maar pijnlijker enz. enz. Zijn motto is altijd: niet klagen maar dragen. Tja als het zo makkelijk zou gaan....

Geplaatst

hoi dames

goh wat wordt er veel geschreven, ik houd het niet bij zo haha.

Henne, ohhh ik zie het helemaal voor me, arme meid!!! gelukkig is het iets gezakt en inmiddels goede adviezen gehad,ik had ook gewoon een maat groter gekocht en ik had ook hetzelfde als Fren, de groei stopte met het 2de trimester, vervolgens begon toen de buik te groeien....Rustig aan hoor Henne!!!

Moet je kijken wat raar he, zo lang in angst gezeten dat is nu gelukkig wat minder en nu maak je je druk om hele praktische zaken, komt allemaal wel goed schatje ;-)

Eef we zitten in de buurt van Pescheira maar volgens mij is dat niet al te ver van malcesinne? Wat je omschreef over de pijn en het verdriet herken ik wel in ons eigen verhaal. Mensen vroegen/vragen mij wel hoe het nu is nu Imke er is, tsja, heel veel geluk, blijheid maar daarnaast ook het gemis wat met het verstrijken van de tijd iets minder volop aanwezig is. Ik vind het onwijs fijn en mooi om te lezen hoe je in het leven staat en hoe je de draad weer opgepakt hebt, maar onwijs veel respect voor je berichten hier wat kun je alles toch mooi omschrijven!!! en je man heeft ook erg wijze woorden, ik moest er wel om lachen, zo "simpel" maar zo waar!

Freya ook jij bedankt voor je mooie woorden, ik ga het ook zeker onthouden!!! ik las dat jullie wachten op uitslagen, enig idee wanneer je ze kan verwachten?

San, in deze moeilijke tijden toch een fijn bericht dat je moeder iets aangekomen is, ik kan me voorstellen dat een kg in haar toestand heel wat is!!!

Fren poeh jij al een datum, komt wel ineens erg dichtbij, kun je het met hulp geregeld krijgen op zo´n korte termijn? toen ik het las moest ik ook even meteen aan je baas denken....die had vast weer een leuke opmerking voor je ;-)

Rubster, wat zul jij ontzettend lekker geslapen hebben na een heerlijke douche in je eigen stulpje...

Tool, het blijft hoe dan ook spannend lijkt me trek je het nog een beetje meis?

Wen, hoe gaat het met jou? en je man????

Guusje ik las over dat kaartje, sjonge zeg, heel bijzonder maar meteen ook confronterend, je weet je ook erg goed staande te houden hoor samen met je man.

Nou ik heb vachtend weer een echo en bloedafname gehad, ik kneep hem wel want ik merk echt dat het niet heel erg lang kan duren, de follikel was nu 15,5 en de bloedwaarden waren ook volgens het boekje. Voor de zekerheid donderdag nog een echo en bloedafname en dan overleg adhv de uitslagen. Ze hebben me toch pregnyl voorgeschreven , het recept werd direct gemaild waarop ik direct contact opnam met de apotheek want ik had begrepen dat de verkrijgbaarheid een tijd erg slecht was. Gelukkig hadden zij 3x 5000 liggen dus meteen 5000 weggelegd.

Wordt nu erg spannend! als alles goed gaat dan zou er misschien dinsdag of woensdag een tp zijn!

Geplaatst

Fren binnenkort al de operatie! Das snel! Veel succes!

Sen, ai, misschien net iets teveel van jezelf gevergd? Rustig aan meid!

Bh- perikelen. Ik had t met t dorste onder de trouwjurk, toen ik ging passen. Was me een maatje te klein en alles kwam eruit, hihi. En m'n boobs had ik t idee pasten er gewoon niet in, te klein weer, lol. Wat ik dus wil zeggen, gewoon n maatje groter kopen nu en als t zover is een voedingsbh aanschaffen. Komt goed meid!

Eef, lekker aan t relaxen, fijn om te lezen! Ik stuur je dat stukje morgen door!

Babeth, hoe is t gegaan in DD? Hoop alles goed en dat jullie verder kunnen!

Toen was ik t effe kwijt. Sorry!

Ga me evn douchen. Morgen weer hapto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden