Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogge. Redelijk geslapen. Redelijk rustig, maar wel erg op mn hoede. Voel buik, rug en benen nog steeds, is gisteren natuurlijk ook vel aan gerommeld. Vannacht niet echt bloedverlies gehad, een druppeltje, heb wel het idee dat het nog wat zit/komt, weet niet waarom. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Wil vertrouwen houden, maar is lastig. Twijfel nu ook weer over aanschaffen dopler om zelf hartje te horen. Het hele punt is: als het in dit stadium mis gaat, kunnen ze toch niks doen. Uiteindelijk is het afwachten en de dagen doorkomen. Echt, het mag van mij morgen februari zijn. Zwanger zijn zal best heel bijzonder en speciaal zijn, maar ik wil de zekerheid van dat kindje in m'n armen en niet al dit gestress.

Moet nu opschieten want auto moet naar garage. Gaan niet naar mijn vaders verjaardag, wil dat eind nu niet van huis zijn. Kom later nog wel weer bijlezen. Dank voor alle liever berichtjes! Kus

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd met je vader! Succes bij de garage, en sterkte. Begrijp dat t moeilijk is om onbezorgd te vertrouwen. Hoop dat t je toch lukt om te vertrouwen.

Geplaatst

Oh Getver Henne wat moet jij geschrokken zijn. Maar gelukkig goede echo gehad. Pffff niet goed voor je hart hoor dit! Maar geloof me, koop nou zo'n doppler! Ik weet dat het geen garanties geeft maar er is niets wat wel 100% garantie kan geven. Sterkte meis

Caro, fijn dat alles goed is gegaan tijdens de vakantie!

Syl, ook weer back in town. Wat ga je in Genève doen?

Wen, hoe gaat het vandaag?

Geplaatst

Hee meiden!

Henne, wat een schrik!! Het vertrouwen is al zo broos... Gelukkig was alles goed. Kun je niet gewoon proberen om elke twee weken controle te hebben? Ik heb er echt best veel gehad: 12, 16, 19, 20 weken. En ik mocht vaker komen als ik wilde. Doppler durfde ik zelf ook niet aan terwijl ik me voor kan stellen dat wel veel meiden er heel blij mee zijn. Ik zou er zelf stress aN hebben gekregen.

Ceeke: heerlijk xo'n avond bijkletsen. Gied dat je op je werk aan de el trekt, zodat je wel zowel mogelijk kunt blijven doen en niet opeens helemaal uitvalt. Kus voor jou!

Guusje, heb nog vaak aan je gedacht... Bah, uitgerekende datum. Moeilijk... Hoe gaat het nu met je?

Syl: druk, maar je klinkt heel positief! Gaat het inderdaad ook goed met je?

Tool: die hoop hè... Kon je die knop maar omzetten en zien wat er gebeurt zinder er teveel mee bezig te zijn. Maar dat gaat nu eenmaal niet denk ik. Die deal met de fotograaf is fantastisch!! Leuk hoor! Krijg e alle foto's ook op cd naderhand of moet je oer foto betalen?

Babeth: bijna weer tp: hoe spannend is dat!!! Hier wordt volop geduimd!!!

Klaartje: klusweekend: hoop dat het meevalt. Weet e al wat je gaat doen met oppassen op je toekomstige neefje/nichtje? Hoe gaat het met je zus trouwens?

Esther: goed geslaagd? Ben benieuwd naar jullie kamertje straks!

Ruby: nog volop aan het genieten van de douche?? Ik verheugd me ook zo op weer een normale douche!!! Het in Ierland heb je vande elektrische douches waar totaal geen druk achter zit. En straks ebben we ook weer een bad! Jihaa!

Sen: hoe is t met jou? Beetje geslapen?

Miki: wat jammer van de huidproblemen van je kleine mooie mannetje. Hoop dat je erachter komt waar het door komt. Kleine van een vriendin heeft er ook last van, zij zijn met een crème een heel stuk verder gekomen. Hopelijk groeien ze erover heen!

En toen was ik het weer kwijt...

De verhuizers zijn bijna klaar! De wijkverpleegkundige komt zo nog een langs om dag te zeggen. Ze lief! Ik had om een kopie van E's dossier gevraagd en toen plande ze meteen in om nog even langs te komen. Lief is dat. Vanavond nog eten bij goede vrienden, dan een nachtje hotel en morgen door Cork wandelen en dan zit het erop!!!

X!

Geplaatst

Sen, heb een doppler besteld hoor. Als het me onrustig maakt, kan ik m altijd gewoon wegleggen en niet gebruiken. Maar nu het ik het idee dat elk beetje bevestiging welkom is.

Ivfsh ik heb tot nu toe elke twee weken een echo gehad en dus nog twee keer tussendoor op de spoed ook. 13 weken zwanger en 7 echo's....dat is al best royaal ;-) Ik moet vd week bellen voor de uitslagen van de kweekjes, dan wil ik ook vragen of ik eerder dan 16 weken nog een keer mag komen. Hangt er ook vanaf wat het bloedverlies verder gaat doen. Na nog wat geprut vanochtend lijkt het nu weg, naar voor hoe lang... Ik vertrouw er nog niet op.

Wel besloten tot en met het weekend even heel rustig aan te doen. Deed al niet veel, maar nu even echt platte rust zeg maar. Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik denk dat het de placenta is die ietsje voor de baarmoederhals ligt. Dat schijnt zich met rust op te lossen. Let's hope so... Dit moet niet veel vaker gebeuren. Het vervelendste vind ik zelf nog dat ik er erende rug, buik en benen bij blijf houden. Dat is gewoon niet geruststellend, maar kan tegelijk ook doodnormaal zijn.

Genoeg Henne....

Wen hoe is het met jou en de duizeligheid? Vandaag gelukkig wat eerder naar huis.

Guusje hoe voel jij je vandaag, gisteren een beetje 'goed' doorgekomen? Ik vond het zelf heel fijn om op onze manier afscheid te nemen van die zwangerschap en het kindje. Ga je nog iets met die Chinese spreuk doen? Vond dat erg mooi.

Ceeke goed dat je op jezelf let en idd ook hulp zoekt. Signalen herkennen is al de halve winst.

Tool jij klinkt wel weer strijdlustiger.... Of valt dat nog tegen?

San nog twee daagjes tot jullie kanjer jarig is. Ons het nou morgen al...hè nou ben ik het kwijt :-) Hoe is het vandaag met je moeder?

Simba, gewoon even lekker kop in het zand wat betreft die knie. Na de vakantie verder zien. T is klote, maar zo lijven lopen schiet je ook niets mee op.

Fren heb jij de logistiek al geregeld voor de operatie?

Caro welkom terug! Fijn om te lezen dat jullie het goed hebben gehad en dat de kleintjes het ook zo super deden. Hoe is het eigenlijk met de schouder van je vriend?

Ivfsh afscheid van Ierland. Ik denk dat Cork je altijd bij zal blijven als de plaats waar je zwanger bent geweest en moeder bent geworden. Bijzonder om later met E terug te gaan :-) En nu op naar de bitterballen, het witbier en het bad. Ook we leuk toch?

Babeth Nog bedankt voor je pb. Ik kreeg gisteren de oproep van het U.w.v en nu blijkt het om een herbeoordeling te gaan...dus ik denk voor de w.ajong en niet voor de z.iektewet. Snap er nu zelf helemaal geen bal meer van. Zien woensdag wel.

Sylvie er alweer vandoor :-) voor werk of plezier? Hoe gaat het zakelijk? En privé natuurlijk. Hoorde via via dat mijn eerste werkgever failliet zou zijn. Een zaak die twintig jaar bestaat... was toch even slikken hoor. Geloof wel dat ze doorstarten, hoop het.

Ruby is de badkamer inmiddels echt af? Ook je mozaïekwerk?

Kaarje de dag een beetje doorgekomen vandaag met de vloerenleggers?

Eef nog heerlijk aan het het genieten van de Italiaanse zon en uitzichten? Volgens mij kom je bomvol schilder inspiratie terug.

Esther goed geslaagd van de week met inkopen? En nu dus weer aan het werk. Is G ook weer een beetje uitgerust van de vakantie? Klaar om er weer tegenaan te gaan en werk en studie?

Lieverds, ik ga proberen wat te slapen. Gaat de tijd nog het snelst..... Dikke knuffel!

Geplaatst

ik zat trouwens net terug te rijden van het werk en ik bedacht me dat stel het zou lukken (komen we weer, al die hypotheses) de komende maand, dan ben ik dus net zwanger voordat we met vakantie gaan, zou dan bij een cyclus van 30 dagen in week 36 kunnen testen en in week 37 gaan we met vakantie...mmmmmm is vliegen wel goed??? eigenlijk belachelijk dat ik me daar nu al druk over maak, maar om de een of andere reden heb ik nu pas voor het eerst een gevoel dat het wel eens zou kunnen lukken met predn. erbij...en als we zwanger zijn, en het blijft goed gaan, ja dan hebben we natuurlijk de vakantie van ons leven, maar mocht het onverhoopt misgaan, weet niet of ik het zo prettig vind om in het buitenland een mk te krijgen ook al ben ik bekend met de omgeving....

Geplaatst
Tool jij klinkt wel weer strijdlustiger.... Of valt dat nog tegen?

Van de ene kant wel, van de andere kant niet. Ik moet zeggen, ik voel me lichamelijk wel heel erg goed eigenlijk door het gebruik van de predn. heel raar, maar waar, alsof ik daar energie van krijg.

Voor de overige dingen begin ik nu langzaam ook weer wat meer energie te krijgen. Moet me er wel toe zetten, maar dat komt wel.

maar het strijdlustige, ja, dat is er geloof ik wel weer...dat ik alweer eraan durf te denken om weer ervoor te gaan. had het er nog met de hapto over. de boosheid, die is er niet meer, tenminste, niet zo aan het oppervlakte, is eigenlijk wel een doorbroken laag, het verdriet is er wel nog, maar niet dat je zegt, ik kom er niet doorheen, ik krijg het niet verwerkt. Het komt met vlagen en dan geef ik er gewoon aan toe. Zo zat ik vanochtend met tranen in mijn ogen naar de reactie van A. van Gr.un.sve.n te kijken op haar dressuurrit, waarbij haar man niet aanwezig was. Ik schoot ook vol...mijn moeder blijkbaar ook, hihihi, want die vroeg me er ook naar toen we vanmiddag daar waren.

Ook het feit dat ik me meer op mijn lichaam kan concentreren bij de muzieksessies en niet meer zo in mijn hoofd blijf, is een hele mooie en goeie vooruitgang, waarop ik zei, dat het wel weer in een redelijk snel tempo was gegaan, maar dat was niet erg, zei ze, je bent gewoon een sterke vrouw.

ik heb er goed aan gedaan om idd maar halve dagen te gaan werken en dit niet al te snel weer terug te brengen naar fulltime werken.

Ik ben mezelf nu vorm aan het geven en ben ook bezig om duidelijk voor mezelf te kiezen en dingen voor mezelf te doen en niet alleen maar voor anderen. Wil niet zeggen dat ik dat niet meer mag doen, maar niet meer zoveel als eerst...

Geplaatst

Probeer bij te blijven tijdens mijn vakantie maar dat lukt niet helemaal.

Henne, wat een schrik! Controle gelukkig oké en je hoort het vaker, maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om vertrouwen te hebben. Sterkte.

Ceeke, wat goed dat je zo voor jezelf zorgt door op tijd aan de bel te trekken. Ik ben na onze miskraam een tijdje uit de roulatie geweest (overspannen) en merk dat ik nu ook beter mijn eigen grenzen bewaak, maar blijf dat wel heel lastig vinden. Fijn, zo'n avondje kletsen met een vriendin!

Guusje, moeilijk hoor, de uitgerekende datum. Ben je de dag een beetje goed doorgekomen?

Vertelde laatst toch van die collega die tegelijk met mij zwanger was? Van de week werd haar zoon twee. Toen ik de foto's zag op FB, moest ik toch prompt weer flink huilen. Alles kwam omhoog. Wel goed want ik voelde al een paar dagen dat het zich aan het opbouwen was en ik wist er geen weg mee en nu is het er maar uit. Leidde bovendien tot een verdrietig maar goed gesprek met manlief (of eigenlijk, vriend, we zijn niet getrouwd). Voel het lijntje tussen ons weer steviger worden. Was de laatste tijd wat minder. Niet dat het echt slecht ging maar niet zoals ik van ons gewend ben. Nu weer fijn.*

Ivfsh, fijn dat je bijna weer naar Nederland komt, met mooie herinneringen aan Ierland die je mee kunt nemen, zo te lezen. Lijkt me een prachtig land. Wil er graag eens op vakantie, maar dat weer hè? Haha.

Kaartje, mooie vloer maar balen dat het dan toch nog zo loopt terwijl je het zo goed hebt gepland. Hopelijk verloopt het toch allemaal voorspoedig.

Je vroeg wanneer wij hebben besloten te stoppen met behandelingen. Dat was afgelopen november, na, of eigenlijk tijdens, de poging in Gent, onze vierde IVF.*

Tool, wat ontzettend jammer dat er toch geen wondertje was deze maand. Die onzekerheid is vreselijk hè? Dat is de reden dat wij zelfs vaak niet onbeschermd vrijen. Heel tegenstrijdig: ik wil dolgraag een kind maar kan de spanning, teleurstelling en het verdriet elke maand niet meer aan. En dat vind ik dan soms wel een beetje zwak van mezelf. of nou ja, zwak is niet het goede woord, maar het wringt wel een beetje af en toe.

Fijn hè, die haptonomie. Herken erg wat je schrijft over jezelf vormgeven. Moedig en knap dat je dat proces zo vol in gaat.

Verder weet ik het even niet meer, meiden. Allemaal een dikke knuffel!

Geplaatst

Henne, hoe is het verder gegaan vandaag, meis?. Heb aan je gedacht. Veel rusten, hoor. Bah, waarom kan het nou niet gewoon eens onbezorgd.

Tool, Deed mij goed om te lezen dat je schreef dat je nu wat meer bezig ben voor jezelf in plaats van anderen. Jezelf op de eerste plaats. Goed zo!

Oja, ik had namens een kennisje (ook in medische molen) even een vraagje: Zijn er specifieke dagen dat je je bloed moet laten prikken met DHEA gebruik? Dus bijvoorbeeld op bepaalde dagen in je cyclus of maakt dat niet uit? Of heeft dat te maken met hoe lang je het gebruikt ofzo?

Caro, terug van vakantie. Fijn dat jullie het heerlijk hebben gehad. En wat top de de twins het zo goed hebben gedaan. Dat geeft voor jezelf ook weer rust.

San, druk met inkopen voor R? Hoe is het met je moeder?

Sen, hoe is het met jou? Wilde aan jou nog even vragen hoe je dat ook al weer geregeld had om onder behandeling te blijven bij een gyb ipv de verloskundige. Volgens mij heb je het ooit verteld, maar ik ben het even kwijt. Ik wil namelijk deze keer ook liever bij de gyn blijven ipv de verloskundige. Kan ik zelf bellen of moet dit via Gent of de huisarts lopen?

Babeth, wat zal jij een bijzondere woensdag tegemoed gaan! Alle kaarsjes gaan nu voor jou aan!

En toen was ik het helemaal kwijt........

Wat ik nog wel wil zeggen is dat ik een aantal lieve dames ontzettend wil bedanken voor de superlieve kaartjes!!!!! Wat een verassing! Ik ben er echt heel blij mee! Ze staan te pronken op de kast (en worden snel weggehaald als de deurbel gaat...hi,hi).

Dat brengt mij trouwens bij de vraag: is er ook een adreslijst ofzo? Ik heb ook al een paar keer situaties gehad dat ik een van jullie wel een kaartje had willen sturen vanwege een bijzondere situatie, maar ik heb geen adressen. Kan iemaand mij die mailen?

Geplaatst

Wen, ik ben van de kliniek naar het ziekenhuis hier gegaan en daar was ik de eerste periode onder controle bij een gynaecoloog en na het eerste trimester moch ik kiezen: of naar een verloskundigenpraktijk of in het ziekenhuis onder controle blijven bij een VK.

dames de eerste 2 augustuskindjes zijn geboren.... het komt nu zoooo dichtbij allemaal

Geplaatst

Oma, ik mocht kiezen van de gyn of ik bij haar bleef of naar de vlos ging. Maar omda ik op medische indicatie in het zh moest bevallen leek het me handig daar te blijven zodat ik de mensen zou kennen. In de praktijk stond er iemand aan m'n bed die ik nog nooit gezien had, haha! Vlos is denk ik wel persoonlijker.

Geplaatst

Gezien mijn vorige bevallingservaring (medische indicatie) wil ik nu sowieso in het ziekenhuis bevallen. En gezien de hele geschiedenis lijkt controle van de gyn mij wat veiliger. Zeker vanwege het prednison en heparine gebruik. Ik zal volgende week eens aan gent vragen of ik verwezen kan worden naar de gyn hier.

Fren, ik ga babeth mailen. dank je!

Sen, nog heel eventjes en je bent echt aan de beurt, hoor! Onwerkelijk he?

Geplaatst

Ja begin hem al te knijpen brrrr

Naar welk ziekenhuis wil je dan Wen?

Adressenlijst heb ik niet meer, stond in m'n oude mail. Heb alleen de adressen van de dames die hebben aangegeven een geboortekaartje te willen ontvangen

Geplaatst

Ik ben van M bevallen in het voormalig Rode kruis ziekenhuis. Was goed bevallen. (leuke woordspeling). Ooooh, ik zou jou nog mn adres sturen vanwege het kaartje.Sjips helemaal vergeten. ga ik nu even doen.

Geplaatst

Hi meiden, vandaag sinds 12 uur geen bloedverlies of gekleurd gedoe meer.....even checken....nee nog steeds niets ;-) Voel me redelijk rustig maar wel erg op m'n hoede. Vertrouw het nog lang niet. Als het van de placenta komt kan het ook makkelijk nog vaker gebeuren en zelfs al gaat het verder goed, ik vind het toch naar. Merk ook dat ik een fikse stap terug heb gedaan in 'durven'. Nadenken over namen, kamertje, dingen zoeken op internet, alles staat weer on hold. Heb zelfs neiging om de positiekleding die ik besteld had zo terug te sturen, maar dat zou stom zijn want heb eeeecht broeken en bh's nodig.

Oh ik het gisteren trouwens ook een vk gebeld hier in de buurt. Reageerde heel leuk en praktisch. Heb nu een afspraak oor de week na de controle bij de gyn. Als ik toch bij de gyn moet blijven kan ik alsnog afbellen en anders lekker een week later alweer controle :-) Wen ik vind het erg fijn om in eerste instantie bij de gyn te zijn en zoals gisteren dan ook gelijk het ziekenhuis te kunnen bellen. Maar ik kijk er ook wel naar uit om straks, hoop ik, 'gewoon' zwanger te zijn en naar de vk te mogen.

Tool goed bezig meid. Heel moeilijk dat proces om jezelf vaker en meer voorop te stellen. Zeker als je dat niet gewend bent. Ik voelde me vaak zo egoïstisch. Maar uiteindelijk voel je je er beter door en andere mensen wennen er vanzelf aan ;-) Lastig dilemma wat betreft vakantie en evt zwanger.... Misschien maar gewoon laten komen zoals het komt? Er is elke maand tenslotte wel iets. Stel je raakt zwanger en wordt zo moe en misselijk als ik of Sen....dan sta je kotsend in je bruidsjurk te slapen... Moet je daar eigenlijk ook weer op wachten...

Ga zo maar slapen, t is weer net als in het begin, blij als ik naar bed kan en zonder enge dingen de dag door ben.Truste meiden!

Oh, Simba, Esther en Miki als jullie afspreken voor de creadate nog even invullen, dan kunnen we een datum vastleggen!

Geplaatst

Henne wat waardeloos te lezen dat je zo'n rotervaring weer achter de rug hebt, lekkker je bed in met crackers binnen handbereik....sterkte en dikke knuffel, hoop zo dat er een wat meer ontspannen tijd aan mag komen!

Verder wel bijgelezen maar beetje moe voor uitgebreide reactie na lange dag fietsen en etentje, iedereen xxx

Geplaatst

Kalimera!!

San, van harte gefeliciteerd met jullie kleine man!!!

Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's van de meptaart!!

X

Geplaatst

R is morgen toch jarig? Ik ben niet zo goed met data hoor, zou je van mij niet verwachten he ;-), maar verjaardagen vergeet ik snel.

Hier een 'schone' nacht, net wel klein beetje bruin slijm met afvegen (niet lezen tijdens het ontbijt dames). Hoop dat de post vandaag de doppler brengt én dat het dan lukt om het hartje te vinden. Zou me denk ik nu echt veel rust geven. Ga vandaag en morgen nog heel kalm aan doen in ieder geval.

Allemaal ene fijne zaterdag gewenst, hier regent het maar op andere plekken schijnt hoop ik de zon! xx

Geplaatst

Idd meiden, R is morgen jarig. Gister schandalig veel ingeslagen natuurlijk. 6 kadoos. 5 ervan bij Ikea dus dan kan je nog wel eens een deur intrappen hihi. En ook iets met batterijen en herrie hihi. De meptaart staat te ontdooien in de koelkast. 120 sateetjes voor op de bbq liggen er ook. Vanavond slingers en ballonen op hangen en morgen nog stokbrood halen.

Morgen voor het moment bellen naar mams en dan via de videochat taartslaan!!!!

Moeders is thuis, had een luchtbel in haar maag en daardoor veel pijn in buik. Vandaar de ct-scan donderdag. Gister is ze thuis gekomen, 2x per dag komt er iemand voor de sonde en 1x om te helpen met verzorging. Hopelijk komt er vandaag ook het hoog/laag bed voor in de huiskamer. Bah nu ik het zo schrijf besef ik weer even dat het echt niet zo heel goed gaat. Haar seductiemap (eiwitinfuus) heeft ze goed verdragen en nu afwachten en ik geloof 9 aug beginnen met bestralen. Ze is wel in 1 week 1.7 kg aangekomen. Ze is veel moe en valt regelmatig even "weg"

Geplaatst

Henne had nog niet op je "avontuur" gereageert. Bah wat vervelend zeg. Ik weet er idd alles van. Hopelijk blijft het bij deze ene keer. Bij mij was het weken zo.... Lekker rustig aan doen, zal waarschijnlijk je placenta wel geweest zijn die nu verder naar boven aan het groeien gaat. Het blijft schrikken.. Hou je goed meis. Hoe is J eronder??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden