Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik heb altijd het idee dat die mannen van jullie heel open zijn en makkelijk over de hele mmm kunnen praten. Is dat ook echt zo of lijkt dat zo? Hier is dat namelijk niet al te makkelijk haha. Typisch verschil man-vrouw hier...

Nou ik denk dat velen het juist wel herkennen, mijn man zei nooit zoveel, achteraf zei hij dat dat was omdat ik al verdriet genoeg had en hij juist het gevoel had de stabiele factor had moeten zijn voor mij.

Hij heeft wel in de loop der tijd geleerd om zich wat te uiten, moest ook wel anders was hij echt ingestort.Maar wat ook wel lijkt is dat mannen moeilijke om kunnen gaan met situaties waar geen pasklare oplossing voor is en als je dan een partner hebt die juist alles uitgelegd en verlaard moet hebben....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kaartje, die van mij is niet zo open hoor. Ik moet het vaak uit hem trekken hoe hij zich voelt en wat ie denkt. Maar af ertoe komt ie ook heel verrassend uit de hoek.

Hij is de nuchtere van ons twee en was me ook een beetje aan het temperen toen ik zwanger was. Bescherming voor teleurstelling.

Ik heb altijd het idee dat die mannen van jullie heel open zijn en makkelijk over de hele mmm kunnen praten. Is dat ook echt zo of lijkt dat zo? Hier is dat namelijk niet al te makkelijk haha. Typisch verschil man-vrouw hier...
Geplaatst

Spannend, Babeth! Het lijkt heel snel te gaan allemaal!

Mijn handtekening is ernstig verouderd, sorry! Op,de iPad zie ik hem niet en ik vergeet daardoor steeds hem aan te passen. Die onderzoeken zijn allang achter de rug. Ik blijk heterozygoot te zijn voor factorV Leiden en heb dat MCHR-gen(?). Sinsdien slik ik cardox ( vitamine B6,11 en 12. Na deze onderzoeken hebben we nog één IVF-poging in Voorburg gedaan, met aspirine en fraxiparine. Poging niet gelukt.

Daarna hebben we een vierde poging gedaan in Gent. Daar bleek uit bloedonderzoek dat ik misschien iets autoimmunerigs zou kunnen hebben, dus bij die poging heb ik naast de cardox, aspirine en fraxiparine, ook vitsmine D en prednisolon gebruikt. Weer niet gelukt.

Tussen beide pogingen zat volgens mij bijna een jaar omdat ik er erg tegenop zag. De poging kostte me uiteindelijk zo veel energie, het viel me zo zwaar, dat we hebben besloten te stoppen. In principe zou het mogelijk kunnen zijn dat ik spontaan zwanger raak, maar daar geloof ik niet in. Ik wil dat eigenlijk ook niet want ik wil nu evht dat het over is. Dat ik niet langer met elk been in een andere wereld sta: één met en één zonder kinderen. Ik wil duidelijkheid en door met mijn leven, al is dat dan zonder kinderen en met veel verdriet.

Kaatje, tijdens de zes jaar dat we aan het proberen waren, konden mijn man en ik er erg goed over praten. We ervaren en verwerkten het niet altijd op dezelfde manier maar dat geeft niet. Het lukte heel goed om elkaar daarin de ruimte te geven.

Nu we gestopt zijn en dus geen kinderen gaan krijgen, merk ik dat mijn man het moeilijker vindt erover te praten. Hij lijkt zich er een beetje voor af te suiten. We hebben nu samen vakantie en ik heb hier juist met hem over gepraat. Ik heb het nodig om wel te horen hoe hij zich voelt. Dat is ook nodig voor onze relatie. Langzaam breken we dat muurtje weer bij hem af.

Geplaatst

Ja, het gaat wel met de pijn, al is het heel wisselend.... Maar de laatste periode wel behoorlijk toegenomen.

Nu wel behoorlijk wat pijn.

Was wel een klap in mijn gezicht. Ik dacht dat hooguit een kijkoperatie nodig zou zijn om te spoelen. En daar twijfelde ik ook al over, maar niet dus.

De hoek van mijn knieschijf op de aanhechtingvan de pees op het onderbeen is ruim 24graden, en dit zou hooguit 14graden mogen zijn.... Daardoor maakt de knieschijf en de pees telkens een hoek, dat veroorzaakt, samen met de slijtage die dat geeft voor de pijnklachten.

Daar schrok ik echt even van...

Die arts vond die 24 graden ook heel fors, dat gaf me nog veel meer een niet fijn gevoel.....

En tja.., hoe dan verder..... ik ga in september nu naar de arts in het MCA die deze operaties uitvoerd, en dan wordt er verder gekeken. Zoals deze arts zei... Wil je het onderliggende probleem aanpakken, is deze operatie misschien nodig. Maar ja, als ik het niet doe, blijf ik dweilen met de kraan open, en daar heb ik ook geen zin in.. maar in een forse operatie heb ik ook geen zin :-S

Bij de operatie verplaatsen de ze de peesaanhechting op het onderbeen, zodat de pees en de knieschijf soepeler beweegt bij traplopen fietsen ed.

Geplaatst

Jeetje Fren... Das al wel heel snel!!

Krijg je dat allemaal georganiseerd? Daar ben ik nu al over aan het peinzen, en jij moet dat effe snel regelen...

Maar ik hoop dat je er baat bij gaat hebben!!!

Geplaatst

Jeetje simba, dat is ook niet een kleine ingreep! Zo'n blessure zou voor mij funest zijn met m'n gesport. Ik wilde je overigens nog laten weten dat ik je heel mooi op de doopfoto's vond! Ook met je mooie jurk!

Geplaatst

Doordat sommigen hier schrijven over veel praten met hun man begon ik me af te vragen of dat bij iedereen zo ging. Dan is de man van Eef de enige denk ik LOL. Of het lijkt alleen maar zo in je verhalen Eef. Mijn man vindt altijd dat eindeloos over hetzelfde praten niet zoveel nut heeft, want het verandert toch niks aan de situatie ;-). Dat muurtje afbreken herken ik ook. Is hier alleen een best stevige muur. Ach, als er maar een gaatje in zit waardoor we goed contact houden ;-). Ik merk wel dat mijn man sinds de bbz een positiever gevoel heeft over een eventueel spontaan wondertje. Zijn motto: gewoon veel oefenen haha.

Babeth, spannend om het traject weer in te stappen.

Freya, ik begreep je handtekening al niet in combi met wat je eerder schreef. Door je handtekening lijkt het inderdaad alsof je nog in de mmm zit, terwijl ik al had begrepen dat je daar juist mee gestopt was. Maakte dat ik me afvroeg of ik het wel goed had begrepen. Wanneer was je laatste behandeling?

vandaag ook weer wat handig. A.s. zaterdag komt er een nieuwe vloer in de praktijk. Nog steeds onderdeel van het hele waterschade gebeuren vorig jaar september. Met vloerenbedrijf kunnen regelen dat ze het op zaterdag komen doen. Expres een zaterdag uitgekozen in het vrije weekend van mijn man ivm verplaatsen van allerlei spullen. Deze zaterdag eigenlijk voor ons de enige handige dag in een langere periode. Vloerenbedrijf geregeld dat er pesoneel beschikbaar is ondanks vakantieperiode. Alles dus geregeld... krijgt mijn man bericht vandaag dat hij onverwachts moet werken zaterdag. Iedereen van de motorploeg die niet op vakantie is is opgeroepen. Lekker handig. Nu maar geregeld dat we hulp hebben om vrijdagavond alles te verplaatsen en zondag alles weer terug te zetten. Nu zit ik dus gezellig alleen de hele zaterdag op de praktijk met een ploeg vloerenleggers. Nou ja, komt ook wel goed, maar ik baal er stiekem toch van.

Geplaatst

Wat een teleustelling simba.....benieuwd wat je besluit, revalidatie zal wel lang zijn...in sept dan def advies en beslissen dus? Heb je nog even voor bezinken :(

kaartje, je las het niet helemaal goed hoor....:-) ik heb een lieve en geduldige man en we kunnen regelmatig goed praten maar niet altijd:-) en de mmm en het ongewenst kinderloos zijn hoe we dit beleven verschilt ook nog eens, en dan ook nog eens het verschil dat ik altijd direct alles wil bespreken, en hij de voorkeur geeft aan er even 24 u niets over zeggen......leuke combi:-) :-) :-) :-) vandaar laatst zijn opmerking 'we vinden elkaar gewoon even niet' daar kan ik dan wel weer vreselijk om lachen haha. Ik had nog wel een bank willen beroven en naar Spanje vertrekken voor eiceldonatie, hij dus absoluut niet, tja. Ben heel erg blij met ons samen, maar er zitten zat moeilijke momenten in het mmm verhaal die het mars/venusverhaal prima zouden illustreren:-) :-) :-)

Babeth zal je bij terugkomst mailtje sturen, makkelijker met laptop en jij hebt nu toch veel belangrijkere dingen aan je hoofd:-) :-) :-) spannend! Bijzonder om te lezen hoe je het verlies van de tweeling nu ervaart naast het geluk met I, en hoe je man zich opgesteld heeft als steunpilaar terwijl hij zelf ook zijn verdriet had en heeft!

Ladies slaap lekker voor straks xxx

Geplaatst

Fren,wat spannend al zo snel...lukt het om dingen te regelen? Moest ook gelijk aan je leuke baas denken :-)

Freya, das wel t fijne van vakantie he, dat je rustig tijd samen hebt en ook stil kunt staan samen bij verdriet. Niet leuk zulke momenten maar het voelt wel heel fijn om te delen, kaartje nogmaals niet dagelijks hoor ...

Geplaatst
Dacht al dat jullie allemaal van die enorm praatgrage mannen hadden ;-)

Haha wel praatgraag maar erg onderwerp afhankelijk zeg maar ;-)

Wat een gedoe met de nieuwe vloer, waar heb je nu voor gekozen novilon? Succes in ieder geval!

Eef, bedankt alvast, tsja mijn man heeft mij enorm opgevangen, en op het moment dat het met mij war stabieler ging ging het hem minder, logisch natuurlijk, is en blijft mens. We hoorde later dat je dit vaker ziet bij heftige gebeurtenissen,dat het een soort van overlevingstechniek is die die je samen onbewust inzet.maar het vreemdeling als hij bepaalde verdrietige gevoelens uit die op de een of andere manier mij meer pijn doen.vreemd hè hoe mensen toch in elkaar zitten....

Guusje ik zag dat je in het aug. Topic gereageerd hebt, wat ontzettend lief van je!

Simba wat ongelofelijk ellendig van je knie zeg, jeetje! Dit viel je natuurlijk rauw op je dak...is een 2nd opinion nog en optie? Sterkte ermee in ieder geval.

Ohhh ik ga nu echt mijn bed opzoeken...slaap lekker allemaal

Geplaatst

Babeth, ik heb gekozen voor een pvc vloer. Er ligt nu geel marmoleum en het wordt bruin/grijs pvc ( http://www.mflor.eu/nl/product/10/30/langster-plank-53629-water-ash ). Ben erg benieuwd. Zal er totaal anders uitzien straks. Dat geel doet soms gewoon pijn aan je ogen ;-). Nog wel even een projectje dit weekend. Morgen vast plintjes verwijderen zodat ik de wat losgelaten randjes behang weer kan vastlijmen voordat de nieuwe plinten erop gaan.

Geplaatst

Geen idee. Ben de weg kwijt. J.immy onze katerheeft zojuist zonder aankondiging overgegeven aan en op de bedkant van A. Die nog beneden tv lag te kijken (krijg je als je vrij hebt en niet hoeft te werken en een man bent). Dus hoeslakens verschoond.komt ie me even helpen...loopt meer in de weg dan iets anders. Wil graag mn nest weer in.maar meneer wil me even n knuffel gevdn. Ja daahaag! Doe dar maar morgen...

Nu maar weer zien in te slapen.

Geplaatst

Op zich goed, lief dat je het checkt.Exzeem was weg maar nu des te heftiger terug. Ik start waarsch met een koemelk vrij dieet. Doe ik graag uiteraard, maar het brengt wel nare herrinneringen uit mijn jeugd omhoog (pesten, altijd speciaal geval zijn o.a). Hoop dat hem dat bespaart blijft.Hij blijft wel vrolijk en kan in ene zo breed lachen en flink (terug) brabbelen!Jij succes met de eventuele tp, ik duim!!!

Testr hoe gaat het met Binky en jou? is de eceem al wat minder?
Geplaatst

Kalimera!

Ah testr, balen dat de eczeem erger terug is. Volgens mij komt t tegenwoordig steeds meer voor, een koemelkallergie en hoop niet da dit een reden gaat worden dat jullie Binkie later gepest gaat worden.

mijn neefje heeft ook een koemelkallergie en die wordt niet gepest. Is nu 8 jaar.

Geplaatst

Thanks Tool, dat is goed te horen. In mijn jeugd was allergie ook iets uitzonderlijks. Helaas is dat tegenwoordig niet meer zo inderdaad. Betekent ook meer kans dat je oorzaak vindt, denk en hoop ik!

Jij spannend zelf aan de prednisolon. Het zou toch wat meis! Ik volg je redenatie om het te proberen hoor!

Geplaatst

Testr het kan toch ook dat jullie Binkie er straks overheen groeit? Omdat hij nog zo klein is? Wel vervelend voor nu natuurlijk. Wel fijn dat de oorzaak in ieder geval gevonden is!!!

Tool zou toch wat zijn he meis, een wondertje daar hopen we met zijn allen op voor jullie!!

Hier ook beetje goed nieuws. De peg-sonde gaat vandaag geplaatst worden. Moeders is heel nerveus en ik ben ook pas echt gerust al ik weet dat het goed gegaan is. Als dit goed loopt dan mag ze naar huis om verder aan te sterken en dan gaat de bestraling beginnen op 9 aug is nu de planning. Toch een lichtpuntje in deze donkere tijden. Ok het is alleen tijd rekken dat weet ik, maar als dat beetje extra tijd samen nog menswaardig is dan zijn we daar heel dankbaar voor!!

Verder boodschappenlijst aan het maken voor R zijn verjaardag zondag. Simba wij gaan voor R toch ook een grote meptaart kopen. Prima voorbeeld hadden jullie!!!!! Ok misschien slagje kleiner, maar hij moet wel wat te meppen hebben nietwaar?? Vond de foto's van S zo snoepig. Ben benieuwd hoe hij het vind. Mijn schoonmoeder wilde heel graag voor de taart zorgen voor de "grote" mensen dus ben benieuwd naar het resultaat!! Zo lief van haar, ze maakt ook de aardappelsalade en een gehaktbrood. Dat past prima bij de satehtjes met pindasaus en stokbrood!!

Ben heel lui en heb de traktaties voor R van het kdv via internet besteld. Had er geen zin in om ze zelf te maken en het zijn een klein zakje likkoekjes in een feesthoedje geworden verpakt en dan een kaartje eraan. Nu maar hopen dat het wel op tijd binnen is..

Geplaatst

Ben misselijk en moe, weinig te melden. Baal beetje van alle boekjes die beweren dat ik nu moet barsten van de energie enzo, ahem... Lees 's nachts half en half bij, maar ben het dan 's ochtends alweer vergeten.

Miki, wat betreft die allergie, volgens mij is dat nu echt een stuk normaler dan vroeger. Vriendinnetje van me mocht geen melk e.d. en kon daardoor vaak niet naar kinderfeestjes omdat ouders het onzin vonden en er geen rekening mee hielden, volgens mij heeft tegenwoordig bijna elk kind wel een vriendje/vriendinnetje dat iets niet mag, gluten, koemelk. Eigenlijk triest, maar het is in ieder geval meer geaccepteerd.

Rest is me weinig bijgebleven, sorry. Lijstje? Ik denk ergens rond de tp van Wen d'r eskimootjes?

Dikke knuf, ik duik terug in bed.

Geplaatst

goedemorgen dames,

San, ik hoop dat het lukt met de sonde en dat je moeder snel naar huis mag. Succes met de voorbereidingen voor R. z'n eerste verjaardag. Zo te horen gaat dat allemaal wel lukken.Kan niet wachten op de foto's met de meptaart

Mik, vervelend dat Bink zo'n last heeft van eczeem maar zoals al gezegd is dat tegenwoordig helemaal niet meer raar of vreemd. Was het dan vroeger zo taboe of kwam het gewoon minder vaak voor dan nu, vraag ik me dan af.

Tool, getsie kat op bed gekotst midden in de nacht. Lekkere timing zeg.. maarja doet beestje natuurlijk ook niet met opzet. Hier vandeweek eentje die had één of ander onherkenbaar beest op zitten vreten en amper gekauwd zo te zien. Ging hij even nèt voordat ik ging eten voor mn neus uitkotsen iewwww. Dat zag ik vervolgens dus de hele tijd voor me...

Babeth, nog één echo en dan de tp als ik het goed heb begrepen? toi toi toi meis

Henne, vergeet die boekjes... het is toch allang gebleken dat wij niet tot dat deel behoren waarbij alles volgens de boekjes loopt?! ik werd alleen maar zieker en zieker na 12 weken en loopt tot op heden nog te kosten. Mn maag voelt momenteel aan als een beerput

oja Guusje, wilde nog even tegen je zeggen dat ik het zo lief en dapper van je vind dat je hebt gereageerd in de uitgerekend in augustus topic. Je bent een kanjer! dikke knuffel

verder ben ik het inmiddels ook weer kwijt...

meiden geniet van de zon

Geplaatst

Henne er zijn genoeg zw die niet barsten van de energie hoor bij de 12 weken, meestel hoor je het van de 16 weken. Kop op meis nog een half jaar en dan vervaagt deze moeilijke tijd naar de achtergrond!!

Geplaatst

Ja hihi dan ben ik sowieso uitgeput ;-) Aan de ene kant denk ik, zolang ons monstertje het maar goed doet. Maar na drie maanden bed en bank (en eigenlijk al langer door die pds) begin ik toch echt wel behoefte te krijgen aan wat normale activiteiten. Gewoon een boodschapje doen, even wat schoonmaken, weer eens wat mensen zien of me nuttig voelen. Nou ja, zal wel komen. En anders niet :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden