Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

logisch Henne, ik voelde me ook nutteloos en wilde ook zo graag gewoon dingen doen maar dat komt echt wel weer. Alleen wanneer is niet te zeggen, elk lichaam is anders. Dus je kan helaas niet meer doen dan afwachten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kaartje mooie vloer, lijkt me een erg goede keuze,ook wat "onderhoud" betreft,bij de verbouwing van ons bedrijf was ik betrokken bij de keuze van vloeren, verf, en raambekleding en toen hebben we ook voor pvc gekozen, bij ons lijkt het net hout, erg mooi maar ook praktisch!ik heb ooit gehoord dat het van origine ontwikkelt is voor oa badkamers.succes!!

Het lijstje staat volgens mij op pagina 1010, ik zal straks eens kijken.

San groot gelijk dat je traktaties besteld hebt, ik moest lachen om die likkoekjes, toen ik zwanger was moest ik die ineens hebben, kan me herinneren dat we due in huis hadden toen ik erg klein was maar ineens....dus manlief van winkel naar winkel, alleen hij noemde het maar kleine koekjes met een gekleurd laagje ;-)

Ik heb voor traktatie voor I bellenblazen gekocht, pak ze in transparante folie met een doosje rozijntjes, daaraan een kaartje met een fotootje. Voor de leidsters denk ik een doosje bonbons.

Tool, ik zag het tijdstip van je post, bah zeg, wat balen zo midden in je slaap!! Ohhhh daar zou ik sjaggie van worden haha.heb je al een Andere fotograaf gevonden? Ik weet niet of er bij jullie ook iemand gaat filmen maar is ook erg leuk, hoeft niet eens een prof te doen.

Testr wat sneu dat het weer in alle hevigheid terugkwam zeg, hoop dat je snel resultaat gaat zien. Wel even confronterend voor jou, dat is duidelijk, maar wat Tool zegt, tegenwoordig zoveel kindjes met allergieën dat het denk ik steeds meer "gewoon" Wordt, gek om te schrijven want het is niet eens vreemd, maar Goed, je begrijpt me wel ;-)

Geplaatst

Henne je maakt je nu al ontzettend nuttig!! De kleine uk groeit super bij je en dat komt door jou hoor! De rest is bijzaak en komt wel weer...

Sen voor jou komt het echt steeds dichterbij hè, ik las dat je hij al wat ingedaald is, geniet van de laatste weekjes, zo bijzonder al kan ik me voorstellen dat je er naar uitkijkt om hem in je armen te houden.

Geplaatst

SàN, een lichtpuntje in donkere tijden! Hoop dat alles goed gaat met het plaatsen van de pegsonde en dat je moeder naar huis mag. Lijkt me toch een iets fijnere omgeving om te herstellen, maar van de andere kant ook wel begrijpelijk dat opname nodig was, omdat ze zo in de gaten kan worden gehouden.

geloof dat het feestje voor R. Wel gaat slagen als ik t zo lees. Doe lekker rustig aan en ook ik ben benieuwd naar de meptaartfoto's!

Geloof dat ik het overgeven in m'n droom verwerkt heb, want ik meende dat kaartje zei op t moment van gebeuren dat ze wist wat t veroorzaakt had. Jep, kaartje, je kwam in m'n droom voor. Volgens kwamen er nog meer meiden in m'n droom voor, maar ben even kwijt wie. Weet alleen kaartje nog omdat t op t moment kwam dat J.immy bezig was.

Henne, balen dat je je zo moe voelt. Maar volgens mij is er geen termijn aan te verbinden. Sommigen voelen zich de hele zwangerschap moe, anderen gaan volgens t boekje en weer anderen gaan weer anders. Denk ook niet dat je er te veel over moet nadenken, maar ik begrijp je gevoel wel enigszins. Je hebt al je chronische vermoeidheid, daar komt nu de zwangerschapsvermoeidheid bij en je wilt je gewoon weer een beetje mens voelen met wat meer energie. Ik heb ook een vermoeden dat alle vermoeidheid van de afgelopen jaren door de MMM eruit komt.

Zoals je vaak tegen ons zegt, geef eraan toe meid, zeg ik nu aan jou, geef eraan toe en probeer gewoon kleine beetjes te doen. Je zult dan zien dat je energie op de een of andere manier toch weer terug komt.

Ga vanavond uiteten met twee vriendinnen, Italiaans, lekker...ik rij, dus evengoed excuus om geen alcohol te hoeven drinken. Ben een halve kilo kwijt, dus dat begint heel langzaam te komen.

Nieuwe fotograaf hebben we nog niet, zijn nog druk aan het zoeken. Er zal toch wel iemand te vinden zijn, lol.

Geplaatst

Thanks ladies! Oorzaak nog niet gevonden hoor, gaan elimineren en dan belasten zeg maar.

Ik reageer later op de rest, gebeurt zoveel!

Alvast: wen van haaaarte!

Essie, yes een meissie (past bij je! Ik vind mezelf echt een jongensmoeder, Sen ook haha). Prachtige buik foto ook, je bent zo'n mooie vrouw!

Xxx

Geplaatst

Mik dit is dus pas het begin van ontdekken waar die rottige uitslag vandaan komt? Hmm hopelijk is de boosdoener heel snel gevonden en kan die uit de voeding geschrapt worden. Gelukkig heeft Binkie er geen last van.

Tool je klinkt weer energiek!!

Oh ja de Hema Simba, goed idee van jou!!! Daar haalden we altijd onze taart en nu gewoon vergeten hihi. Zat te denken aan zo'n diepvriestaart van Maitre Paul of zo iets. Hoeven we niet extra nog eens naar de stad. Zou echt heel fijn zijn als moeders van het weekend thuis is, kan ze lekker vanaf haar eigen bank via de video chat meegenieten van het taartmoment. We hebben besloten dat te doen wanneer het ons uitkomt en waarschijnlijk is dat 's morgens en niet als de hele huiskamer volzit 's middags. Dan is het niet meer zo spontaan als iedereen eromheen hangt denk ik..

Verder is hetr huis hier al op orde voor zondag. Alleen nog even stofzuigen en doekje door de plee voor de visite komt en het poetsen komt wel na de visite!!

Vrijdag gaat R voor een dagje naar oma en wij een dagje samen op pad. Is ook wel even nodig wat tijd samen........

Geplaatst

Ik zie je als charmante maar stoere dame, vrouwelijk en ook goed direct (lees: best lekker grof soms net als moi :-)) Denk dat jongens dat net ff meer waarderen dan meisjes!

hihihi Mik, waarom vind je mij dan een jongensmoeder? :-)
Geplaatst

San, wij hebben de taart gegeven na haar tuk, dan is ze lekker wakker, en inderdaad ook zonder visite.

Video opgesteld, camera in de aanslag.... kaarsje aan..... en FEEST!!!

Wat me doet bedenken dat ik nog steeds iets met het filmpje moet...

Geplaatst

Nou zeg....Fren, je had helemaal gelijk. Vanochtend eindelijk aangemeld voor kinderopvang. Bellen ze net van eentje al dat ze plek hebben, de papieren opsturen en of we maar Ff binnen vijf dagen ondertekenen... euh.....oké... Gezegd dat we toch echt eerst keertje willen komen kijken, maar dat was allemaal geen probleem. Dagen evt ruilen kan ook nog tot een week van tevoren. Nog even en je krijgt er een kinderkamer bij als je je aanmeldt ;-)

Benieuwd dan hoe het bij de tweede is, daar hebben we nog keuze uit drie locaties ook dus we moeten goed gaan vergelijken en afwegen. Bizar hoor, twee jaar geleden was er dus gewoon geen plek en nu kun je kiezen... nee, bezuinigingen hebben echt geen invloed hoor op werkende vrouwen...

Geplaatst
Ik zie je als charmante maar stoere dame, vrouwelijk en ook goed direct (lees: best lekker grof soms net als moi :-)) Denk dat jongens dat net ff meer waarderen dan meisjes!
Hahaha helemaal waar!
Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren opmogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Meiske74: Augustus 2012 Cryo poging

Wachtweken

Ceeke: 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Wen72: Tp van 2 cryos 19-7-2012

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is deovergang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldigleven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Het voelt zo onaardig, maar zullen we zara en roestvlek uit het lijstje halen? Sab leest nog wel een smee geloof ik? Zara zal onde de huidige omstandigheden hier niet meer mee gaan schrijven en Roestvlek heb ik gemaild, maar niks meer van gehoord....

De aanmeldingen voor de creadate gaan trouwens goed, 20 oktober staat aan kop. Nog even wachten op paar meiden en dan datum definitief vastleggen!

Geplaatst

Ik ben ook voor. En dan kan wen zichzelf ook een rijtje omlaag plaatsen ;-)

Henne, wat rust gekregen door de plek bij diverse kdv?

Hier net een kleine stoere meid voor het eerst in haar nieuwe kinderstoel gehad. Pfff wat gaat het dan ineens snel zeg!

Ook cd met foto's gehad, wow!

Geplaatst

Leuk hè, al die stappen en fases. Ben benieuwd naar de foto's! Ivfsh komt bij ons een sessie doen in februari hè ivfsh? ;-))

Ik zal het lijstje even aanpassen. Ceeke, zal ik jou bij pauze zetten? Dan vul je het zelf wel we aan denk ik? En Wen, durf je al naar beneden? Ik ben geloof ik tot na de eerste echo op het wachtbankje blijven zitten, vind het nog steeds onwerkelijk om me in het zwanger rijtje te zien staan.

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Meiske74: Augustus 2012 Cryo poging

WachtwekenWen72: Tp van 2 cryos 19-7-2012

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is deovergang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldigleven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst
En Wen, durf je al naar beneden? Ik ben geloof ik tot na de eerste echo op het wachtbankje blijven zitten, vind het nog steeds onwerkelijk om me in het zwanger rijtje te zien staan.

Vinden jullie het erg als ik nog heel even wacht met het zwanger rijtje? ik durf nog niet. Ik beleef deze zwangerschap zo totaal anders als toen bij M. Toen was ik dolblij en dezelfde dag wist iedereen dat ik positief getest had. Nu ben ik voornamelijk bang. Bang dat het mij ontnomen word. De onbevangenheid is helemaal weg. Bang voor teleurstelling. Ook kan ik nog niet geloven dat ik echt zwanger ben. Het is zo immens onwerkelijk. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. Behalve duideligheid en wat last van mijn baarmoeder, heb ik geen klachten en dat maaktg mij weer onzeker alhoewel ik tijdens de zwangerschap van M. in het begin ok bijna nergens last van had.

Ik heb vandaag echter wel op mn werk moeten vertellen dat ik pril zwanger ben.

Mischien hebben jullie wel in het nieuwd gelezen over het aantreffen van stoffelijke resten tussen het vuil. raad eens wie er weer eens piket had? ik dus. Ik kwam net thuis van een crematie van mijn lievelingsoom en zat al niet lekker in mn vel. Ik werd op mijn werkmobiel gebeld en ja hoor, ik moest a la minute naar mn werk komen. Nu weet ik dat je met dit soort onderzoeken, de eerste week in een zogenoemde stormfase zit met minimaal 15 uur per dag werken. En dat trek ik dus niet.

Ik met tranen in mijn ogen vanwege mijn oproep. Manlief boos en bezorgd dat het er aan zat te komen dat ik dus een lange werkdag en avond tegemoed ging zien. Van hem moest ik maar mijn teamleider gaan bellen en zeggen dat ik zwanger was en niet extra lang kan overwerken. Dat heb ik dan ook met knikkende knieeen gedaan. Gelukkig wel begrip. Ik moest wel komen, maar mocht naar huis toen ik te duizelig werd.

Nu zit ik met het praktische probleem dat ik in 3 teams zit en dus 3 verschillende chefs heb. Die ga ik morgen allemaal maar noodgedwongen in kennis stellen. Verder maar even een smoes verzinnen hoe ik aan mijn collega's kan verkopen dat ik na 8 a 9 uurtjes naar huis mag terwijl zij dat nog minimaal 6 uur door moeten gaan. ik kreeg vandaag al vreemde gezichten toegeworpen.

Ik ben nu aan het overwegen om de arbo officieel in kennis te stellen en met hen te bespreken of ik niet tijdelijk vrijgesteld mag worden van piketdiensten totdat de 12 weken voorbij zijn. Ik zie er nl zo enorm tegen op. Extreem lange dagen en intensief werk waarbij ik veel de deur uit moet. De meesten weten ook wel wat voor werrk ik doe en ik wil geen onnodige risico's lopen tijdens mijn werk.

Zal het raar zijn om bij zo'n prille zwangerschap dit al te melden bij de arbo?

Sorry voor dit lange ego verhaal maar ik loop echt even met mn ziel onder mijn arm. Ik ben al huilend terug naar huis gereden omdat ik zo met mn werk in mn maag zit. Stom he? Sorry!

Geplaatst

Wen zeker met de Arbo overleggen! Ook als prille zwangere heb je 'rechten' juist met zwaar werk. Maar nu eerst lekker naar bed meid en morgen rustig stappen ondernemen. Gecondoleerd ook mog met je oom. Wel een hele zware dag zo. Knuf!

Geplaatst

Helemaal niet stom wen. Heel begrijpelijk juist! En goed dat je je werk hebt ingelicht. Ja, ti's heel pril, maar daarom moet je juist voor ukkie zorgen. En ik bedoelde overigens niks met mn opmerking over t rijtje hoor. Dat is aan jou en wanneer je er aan toe bent!!

Geplaatst

Wen, volgens mij is de bedrijfsarts er juist voor dit soort dingen. Zeker mee overleggen dus. Je kunt nu beter minder uren werken dan straks helemaal uitgeschakeld zijn door oververmoeidheid. In je werk toch ook juist belangrijk dat je scherp bent.

Geplaatst

Meiden, Dank je wel! jullie zijn lief! (nu zit ik weer met natte ogen.....)

Ik ga morgen al mn moed bijeen rapen en de arbo bellen. Alles voor ijsbeertje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden