Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Breek even in om sen en de kersverse papa te feliciteren met de geboorte van j.imie!

Een prachtig mooi lang en gelukkig leven wens ik hem toe.

Breek weer uit

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

"Nog twee-en-een-halve dag wreken..."

Is het zo erg Tool? :-)

Heerlijk meid, in de Griekse zon, lekker warm zeewater... oh ik ben jaloers! Wees maar blij dat jullie toch geboekt hebben, kunnen jullie goed gebruiken!

Geplaatst

Moes gister wel een beetje grinneken: ik heb natuurlijk hè hele weekend gewerkt, dus alles kwam op vin terecht. Zei hij gisteravond toen ik uitgeteld in bed lag, dat hij toch wel toe moest geven dat ik het merendeel van de verzorging van fiene op me nam... Heb er nooit een punt van gemaakt, maar vond de bevestiging wel fijn.

Fientje schuift nu overigens voor het eerst op haar buik de kamer door! Binnenkort dus huis maar even fiene-proof maken!

Geplaatst

hee meiden!

Ik heb een prima eerste dag gehad. Heb veel te leren daar :-). Maar leuke collega's, met veel mensen gesproken, veel stukken gekregen om door te lezen, dus ik ga me niet vervelen :-). E had wel een beetje een zware dag op KDV, het was een beetje veel allemaal, dus wilde het liefst heel de tijd heel dicht bij de juffen zijn. Ons kleine bange poepertje.... Maar thuis ontdooide ze weer helemaal, flink schaterlachen en toen doodop naar bedje toe.

Tool: bijna op vakantie!!!!!!!

Henne: hoe voel jij je vandaag?

x

Geplaatst

Ah, arme E! Ze went vanzelf, fiene begint nu al te lachen als we de voordeur vh kdv binnenlopen en ze herkent de juffen ook. Hoe vond mama het om haar kleine meid achter te laten?

Geplaatst

ik vond het eigenlijk prima om haar achter te laten. Ze was helemaal happy toen ik haar achter liet. De hele ochtend was het prima gegaan, maar vanaf de middag was de koek blijkbaar een beetje op. Maar ja, E is dan ook echt nog helemaal geen held. Als er maar een beperkt aantal mensen zijn en als het redelijk rustig is, is ze helemaal in haar element. Als het te druk wordt, dan komen de tranen...

Geplaatst

À gossie... Kleine e ;-)

Hier een rustig dagje, Poe, was ik wel aan toe! Vanmorgen nog even geslapen toen fiene ook weer sliep, ze maakte me wakker om 10.15 uur wakke met haar gezang;-)

Geplaatst

Vandaag moeie dag, slecht geslapen, veel last van buik (combi van darmen, bandenpijn en harde buiken, not nice). Wel erg fijn om even niets te hoeven, mis alleen J erg.

Ivfsh wat sneu voor E. Ik was vroeger net zo. Zat natuurlijk niet op opvang, maar klom thuis soms zelf (!) in de box om even rust te hebben van broer en zus en op de peuterspeelzaal zocht ik dan een rustig hoekje met een boekje ofzo. Misschien kunnen ze E in de middag even ergens een rustiger hoekje geven?

Fren hilarisch van de pepernoten, jullie op zoek en nu overal te koop. Zou volgend jaar even bij AH informeren naar eerste verkoopdatum voor je de shoots plant ;-) Morgen controle van je pols toch?

Tool lekker gewroken? ;-)

Wen de gyn die jij noemde ken ik niet van naam trouwens, maar misschien wel als ik haar zie, heb er inmiddels zoveel gezien daar :-)

Eef mij heb je niet ongerust gemaakt met de info, ben er juist erg blij mee. Ga even uitzoeken hoe en wat. Wen misschien namens ons beiden even mail naar Pf?

Esther hoe is het met jou! En met je vriendin?

Sen, kom je alweer een beetje bij van de aanrijding met de truck? En hoe is het met J.imi?

Geplaatst

Ola,

Onderwijl aan het genieten van junior MC australia... Heerlijk....

Hier nu het echte leven weer begonnen, we werken al wel weer een week, maar de gastouder had nog vakantie.

Zij is nu ook terug, dus nu kan er weer iets van een ritme gaan komen.

Sen.. hier ook nog,.... van harte met jullie mooie mannetje!!!! Ik hoop dat jullie ten volle kunnen genieten!!

Fren, wat een lieve foto, Fiene met die afstandsbediening!

Caro.. respect, goed hoor van je dochter. Helemaal uitgelopen!

Hier nog wel een beetje van de leg.... Ik mis mijn schaduw.. Waar ik was was Simba, en nu niet meer..... en dat tja.... is raar..... doet zeer..... en elke keer als ik Pumba even zie, denk ik nog steeds Simba te zien...

En ach... daaroverheen vandaag naar de orthopeed geweest, en even horen dat je onderbenen 'verkeerd gemonteerd' zijn. zo zei ie dat niet hoor...

Maar mijn onderbenen zijn dus gedraaid tov mijn bovenbenen, met alle ellende van dien met die knieen dus... Daarbij, of daardoor zit de peesaanhechting niet goed geplaatst. de knieschijf zit door de hypermobiliteit te hoog en spoort niet goed.

Dus alleen de peesaanhechting verplaatsen lost wel iets van het probleem op, dan gaat de knieschijf wat beter 'sporen', dooe de gleuf van bovenbeen naar onderbeen, maar dan blijft de rotatie bestaan..... maar het onderbeen draaien is een mega operatie....

Nu gaat mijn knie getaped worden, zodat door de tape mijn knieschijf iets naar beneden duwt. zodat die meer gaat sporen. Als ik daardoor minder last krijg, zou alleen de peesaanhechting verplaatsen afdoende kunnen zijn, want dan wordt ook de knieschijf al iets naar beneden gehaald.

Nu over 6 weken terugkomen...

Sorry voor het ingewikkelde verhaal hoor....

Maar goed, ik heb even zoiets van... moet dit nou echt allemaal????

We zien wel........

Geplaatst

Heel ingewikkeld... maar sterkte in ieder geval, klinkt vervelend!

En de kat... aaah zielig hoor! Was zo'n mooi en vast ook lief beest! Ik vrees de dag dat de onze gaat... is al 17 dus tja...

Geplaatst

Simba, klinkt ingewikkeld allemaal en pijnlijk. Sterkte. Over 6 weken terug dus?

en dat gevoel je schaduw te missen, niet leuk!

Ivfsh, fijne dag op je werk gehad, gelukkig! En arme catootje. Ze zal hopelijk snel gewend zijn!

Fren, F. Al aan de kruip. Nu zal t snel gaan.

caro, wie weer wanneer de twins gaan kruipen.

Henne, lekker bij mams? Wel sjips dat je J. Zo mist. Hoe lang is ie weg?

last van je darmen en bandenpijn en je buik. Balen! Rustig aan doen, maar goed, dat deed je al.

Heb vandaag lekker gewroken, hihi. Wel moe toen ik thuis kwam. Vanaf deze week weer fulltime en dus 100% beter gemeld. Morgen en overmorgen nog en dan vrij. Heerlijk.

meiden,ik ga naar bed. Zojuist nog naar de feestlokatie geweest en nog de laatste/voorlaatste dingen besproken. Zo goed als alles geregeld. De opstelling, indeling avond, drank, etc.

Nu naar bedje toe. Ben moe.

Fijne avond nog en slaap lekker!

Tot morgen!

Liefs,

Tool

Geplaatst

Nou, kruipen is een groot woord hoor, ti's meer buikschuiven en vooralsnog heeft ze alleen pas de achteruit gevonden ;-) heb wel vandaag voor het eerst de kamerdeur dicht gedaan, just to be sure.

Henne, last je lekker verwennen. Je bent al bijna op de helft! Hoop dat je snel wat meer vertrouwen in jezelf, je lijf eb koekie krijgt. Vind t zo zonde dat je tot nu toe nog weinig kunt genieten en hoop nog steeds dat dat moment voor jou ook gaat komen!

Tool, bijna weg, goed vooruitzicht!!

Simba, idd ingewikkeld verhaal, hoop dat t tapen helpt.

Essie, Syl, waar zijn jullie? Gaat t goed?

Morgen idd weer controle. Ben benieuwd. Zal wel horen dat t moet "slijten"...

Ondertussen ook steeds meer zin in volgende week; zaterdag over een week ga ik naar new york! Heerlijk me-time in m'n eentje. Wel hard werken, heb veel afspraken (ma en woe 8 op een dag...) maar ook nog wel tijd om een beetje te shoppen en een showtje op Broadway mee te pakken!!

Geplaatst

Hey meiden,

J.imi ligt nog op de afd neonatologie. Hij doet het goed en heeft een lekker kleurtje alleen is hij af en toe wel misselijk. Vanmiddag komt de uitslag van de bloedkweek en dan weten we of hij bij ons op de kamer mag (pappa is hier bij mij).

Zelf heb ik erg veel last van duizeligheid door het bloedverlies, van top tot teen spierpijn en een opgezwollen hoofd van het langdurige persen. En laten we het maar niet over de onderkant hebben want dat is net ground zero. Lopen, zitten en plassen doet PIJN. Maar komt allemaal goed

Dikke knuffel allemaal

Geplaatst

Hey sennie, fijn dat H bij je is, nog fijner dat kleine J straks hopelijk de familie compleet maakt. Rust lekker uit, laat je verzorgen, ti's niet niks wat je achter de rug hebt! En die klachten verdwijnen vanzelf, als je t maar de tijd geeft.

Geplaatst

Heftig en herkenbaar Sen! Heb je een gieter met water bij het plassen? Dat was mijn redder in nood. :) Hopelijk je mannetje snel op de kamer. Sneu dat ie misselijk is. Gelukkig je kerel wel bij je! Ik had dat ook, anders zo moederziel alleen in ene.. Het wordt allemaal weer beter hoor, echt. (ik kan amper meer geloven dat ik zwanger was). Heb je nu alleen nix meer aan.

Geplaatst

Ik plaste alleen onder de douche... Wel onhandig steeds natte benen enzo maar wel de eerste dagen het fijnste!

Sterkte, heerlijk dat je nu in een geboortehotel ligt en jullie samen zijn!

Geplaatst

Sen, succes meid. Lijkt me geen pretje als ik het zo hoor. J.imi is aan het aansterken.

Henne, meid heb met je te doen. Ik heb al een poosje als ik naar het toilet moet om te poepen dat het klamme zweet me uitbreekt. Maar dat hebben meer endo patienten heb ik begrepen.

Ben net een kwartier op het werk. Naar de cardioloog geweest. Lekkage hartklep is minim dat ik me daar echt geen zorgen over hoef te maken.

Wel een kastje meegekregen voor de hartslag. Dus 24 uur aan de draadjes met een klein digitaal kastje in mijn broek. Volgende week de uitslag. We zien wel.

Vanavond sporten en aan de kaarten maken.

Ivfsh wat sneu voor E. Maar het zal wel wennen denk ik

Fren, jij gaat lekker even eruit. Zal raar zijn zonder F.iene denk ik

Caro, die twins gaan vanzelf wel hoor. Even nog van genieten dat ze niet de kamer doorgaan.

Fijne dag en dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Hallo dames,

ik kom even binnen met een brutale vraag.

heb een lange tijd meegeschreven in het topic uitgerekend in december 2011. Maar daar wordt niets meer geschreven en ik merk dat ik het toch wel leuk vind om ervaringen uit te wisselen. Mijn dochter is 5 weken te vroeg geboren in November en ik vroeg me af of ik me in jullie topic toe mag voegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden