Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kalimera meiden,

volgens mij zit iedereen met de gedachten bij San op deze moeilijke dag.

zelf ook niet veel te melden. Blij als t weekend is. Effe niet sporten, thuis wat aanrommelen en verder niets.

wens jullie een fijn weekend toe!

x

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

denk ook dat iedereen aan Sandra denkt.

Heb braaf de dokter gebeld; hij gaf aan dat het wel echt als migraine klinkt. Heb voor maandagmorgen een afspraak zodat ik medicatie kan krijgen. Het is erfelijk en mijn vader gaf aan dat mijn symptomen identiek zijn aan die van hem. Ben ik lekker klaar mee dus...

Geplaatst

Goed zo brave Fren... Wel balen maar het is niet gezegd dat je nu vaak aanvallen krijgt.

Ik had het een paar keer per jaar. En wat ik al schreef, het bleef iets van 10 jaar weg en ineens afgelopen juli zag ik weer flitsjes, zo begint het bij mij altijd: ik zie flitsjes of ik zie niet scherp. Dan neem ik snel 2 paracetamols om de hoofdpijn een beetje te minderen want ongeveer een kwartier nadat die flitsjes komen, komt ook de knallende koppijn en die duurt dan de rest van de dag.

Wist overigens niet dat migraine erfelijk is, mijn ouders hebben het in ieder geval niet.

Geplaatst

he Fren, als het dan met meds te verhelpen/voorkomen is, dan tja, zit er niets anders op. Gelukkig dat je gebeld hebt (brave meid, hihihi).

Geplaatst

Lieve meiden, het is achter de rug.

Het was een enorm mooie dienst en het was druk.

Heb toch zelf mijn stukje voorgelezen en mijn vader en broer ook. We hebben er een stukje van een taptoe laten zien op beamer. Het was echt een prachtdienst met een lach en een traan.

Bedankt voor jullie lieve woorden en gedachten en kaarsjes. Ik wist dat dit soort dingen nabestaanden goed deden, maar nu heb ik ook ervaren dat het echt zo is.

We kijken allemaal met warme gevoelens terug op de dienst.

R is sinds vanacht flink aan de koorts. Het arme manneke. Snotneus, doorbrekende tanden en natuurlijk de afgelopen dagen die anders waren.

Kom later terug meiden, ben moe en leeg, maar ook soort van opgelucht en dankbaar..

Geplaatst

Fren migraine erfelijk??? Ik ben ook de enige in de fam. Ik heb er Imigr.an voor. Topspul, maar ook heftig. Hopelijk krijg je het niet te vaak. Kaas, rode wijn, chocola zijn bv triggers. Moeheid en warme en emoties bij mij ook triggers.

Hoop dat het bij deze ene keer blijft.

Geplaatst

San, wat fijn dat het zo'n mooie dienst was, met zoveel belangstelling. sterkte voor de komende tijd!

En beterschap voor jullie kleine man!

doe rustig aan en we zien je weer.

x

Geplaatst

San wat goed om te lezen dt je zo terugkijkt op het afscheid, dat is zo waardevol! Ik weet zeker dat jullie mam ontzettend trots op je is, evenals je vader.

Sneu voor R dat het nu even niet zo lekker gast, hier net zo met I, zevert zich helemaal nat en door haar verkoudheid slaapt ze onrustig.

Fren weer wat wijzer, wat bizar dat het nu ineens de kop op stak zeg, bah!

Hier geen bijzonderheden,onverwacht morgen mijn nichtje en haar vader van Schiphol halen, jammer midden op de dag maar ja, maken er wel wat van!

Geplaatst

Sandra ik heb met tranen in mijn ogen je tekst op fb gelezen, zo echt... Fijn dat het een mooie dienst was, ook die hoort nu bij de mooie herinneringen die je kunt koesteren.

Meiden....migraine kán erfelijk zijn, maar dat hoeft dan natuurlijk niet perse ;-) voor Fren nu wel prettig om herkenning te hebben.

Ik heb vandaag de lamp gekregen (zo leuk!) en wat kleertjes die ik bij de B.IJ besteld had. Mijn ouders waren er net en die stonden boven het kleine vestje te snotteren. Ook fijn met mn moeder gekletst en met mijn vader een datum geprikt om aan het kamertje te beginnen, dan realiseer ik me zeker op een dag als vandaag hoe erg ik bof dat ze er beiden nog zijn en zo fit en gezond zijn.

Knuf!

Geplaatst

Meiden,

Ik zal er niet bij zijn 20 oktober.

Moetonverwacht werken. we kunnen de centjes goed gebruiken. vrie nd van ons opent om de hoek een groentewinkel.

Sorry.

Geplaatst

San, fijn dat het zo'n mooie dienst was. Knap dat je toch zelf je stukje hebt voorgelezen. Hoop dat R. ook gauw weer opknapt. Nemen jullie maar even lekker rust. Dat hebben jullie denk ik wel even nodig en ook verdiend.

Ruby, jammer dat je er niet bij kunt zijn 20 oktober, maar zo te horen voor een goed doel.

Fren, jammer van je migraine. Inderdaad maar hopen dat de aanvallen niet te vaak komen. Dan hoef je hopelijk ook niet vaak aan de (heftige) medicatie.

Henne, spannend dat je nu vooruit durft te kijken en plannen durft te gaan maken voor het kamertje en zo. Weer een heel nieuwe fase in. Kan me voorstellen dat het een emo momentje was met je ouders.

Vandaag voor het eerst sinds een paar weken weer op vrijdag vrij. Dan merk je pas hoe erg je gewend bent aan dat lange weekend vrij. Afgelopen weekend vrijdagavond thuis en zondagmiddag weer naar de praktijk. Nu donderdagavond vrij en maandagochtend pas weer naar de praktijk. Dat voelt een stuk beter :-).

Vandaag rommeldagje. Speurtraining met hond, even paard gedaggezegd, acupunctuur, boodschapjes. Lekker rustig dagje dus. Morgen en zondag ook alleen paardrijden op de planning. Lekker hoor. Wel plannen om hier in huis weer verder te gaan met opruimen (ik ga mijn rotzooi lekker 'loslaten' in de vuilnisbak ;-) haha).

Geplaatst

Ruby erg jammer, maar wel begrijpelijk. Ik moet zelf afwachten of het rijden lukt en hoe het dan met de allergie ervoor staat. Durf op dit moment niks te eten waar ik niet alle ingredienten van ken, zelfs al ken ik de oorzaak van de allergie niet.

Kaartje heerlijk, opruimen! Ik wil zoooo graag alle kasten eens grondig door. Misschien stukje bij beetje de komende weken. Loslaten gaat toch ook niet in één keer ;-)

Ik ben idd wat meer vooruit aan het kijken, november zit ik in het derde trimester dus dan durf ik denk ik echt wel aan het kamertje te beginnen. Toen J net thuis kwam en die kleine kleertjes zag en de lamp, hebben we elkaar ook echt even heel stevig vast moeten houden....

Geplaatst

San, wat sneu van Ruben!! Als I er zoveel last van heeft geef ik haar een zetpil, bij haar werkt de dhamodent van vsm ook goed, sterkte!! Wat heb je een mooie tekst gemaakt zeg, ik heb er echt even bij zitten snikken!!

henne, ik ben zo blij voor Jullie!!

Rubster jammer dat je er de 20ste niet bij bent!

kaartje wat lekker om weer door het huis te gaan maar oo tijd voor ontspanning, hoop dat het weer wat meewerkt

even een vraag aan jou als d.a , ik heb het idee dat onze kat met de nierproblemen achteruit gaat, niet qua gewicht, levendigheid maar eerst echt een soort van amoniaklucht uit zijn bek, dat is veranderd, ik vind er meer en kucht van ontlasting omheen hanen, sorry lastig te omschrijven.en het us niet zo d er iets aan zijn vacht is blijven hangen, klinkt het voor jou herkenbaar?

Geplaatst

Babeth, zou anaalklier geurtje kunnen zijn. Zit hij ook veel aan zijn anus te likken? In dat geval even anaalklieren laten legen.

San, wat zielig dat R zoveel last heeft.

Geplaatst

Kaartje bedankt, hij doet eigenlijk niets afwijkends, de geur uit zijn bek lijkt juist zo veranderd. Ik ben iig blij dat hij nog goed eet en ook aangekomen is. Ik houd het in de gaten!

Geplaatst

Ruby, jammer dat je er niet bij kunt zijn de 20e, maar fijn dat je gaat uithelpen bij de nieuwe zaak!

san, wat sneu voor R. Hoop dat ie zich gauw beter voelt!

henne, fijn dat je nu vooruit durft te kijken. En zeker een bijzonder momen weer met jou en J. Fijn dat t filmweekje is verschoven! Geeft toch wat meer rust!

hier even leeg. Moe van t sporten. Mis de mensen van de vakantie en wil t liefst weer teruggaan. Maar dat gaat natuurlijk niet. Verder begin ik verkouden te worden. Not nice!

Zo zei ik aan t begin vd week nog dat we neigen naar stoppen en toch begint t nu weer te kriebelen. En dan zeg ik al tegen mezelf. Tool, t is goed geweest. Ga verder met je leven....laat t los...

wat ben ik toch ook n raar mens...

kaartje, geniet lekker van je vrije weekend!

ben ervan door. Moet A. Ophalen.

fijne avond en weltrusten!

Geplaatst

lieve san, sinds ik ben opgestaan kom je al een aantal keer voor in mn gedachten. Hoe is het nu met je? Ik kan mij helemaal voortsellen dat je nu moe en leeg bent na zo'n week. Dikke knuffel.

Hoe is het met R?

Geplaatst

Het klinkt misschien gek, maar nu alles voorbij is voel ik me een stuk rustiger. Het is nu ook "gezellig" in huis. Het zal met vlagen denk ik erg moeilijk zijn. Pa is het nodige al aan het opruimen en we krijgen genoeg mee naar huis.

Ik neem 1 sjaal van mijn moeder mee, omdat ik die graag wil hebben. Verder gebruiksdingen die hij niet meer kan gebruiken, maandverband bv.

R lijkt ook weer wat opgeknapt gelukkig. Maar de molletjes doen zijn werk natuurlijk ook. Maar hij lacht en speelt weer ipv onophoudelijk huilen.

Nu met zijn allen wat het huishouden aan het doen en pa is een visje halen voor te eten. Straks de zonnepanelen terug op het dak leggen en misschien nog even op bezoek bij de tante die een ongeluk heeft gehad.

We zullen zien hoe het allemaal gaat als we allemaal weer het "normale" leven leven.

Geplaatst

San, wat ontzettend goed van je dat je je prachtige stuk toch zelf hebt voorgedragen. Respect daarvoor. Ik kon het echt niet opbrengen destijds met de uitvaart van mn moeder en heb het een vriendin laten doen. Goed om te horen dat jullie thuis bij je pa zoveel steun bij elkaar vinden. Beterschap voor R. en hou je taai hè

Geplaatst

Thanks..... We hebben zeer zeker steun aan elkaar. Heel belangrijk.

Had de halve nacht ervan wakker gelegen, die uitvaartondernemer vertelde over kracht die mensen hebben op zulke momenten en dat het voor verwerking ook heel goed kan zijn als het zelf lukt om te doen. Ik had met hem afgesproken voor de dienst begon dat ik het wilde proberen. Dat hij vlak voor dat moment oogcontact met me zou maken en dan zou hij wel aan mijn ja of nee geknik zien of ik het aan zou kunnen of niet. Het was "fijn" om zelf te doen.

Hoe is het met de krampjes van J??

Wen ben idd erg moe en leeg dat wel, maar de wetenschap dat ze geen pijn meer heeft is zo fijn.

Geplaatst

San, fijn dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben. De wetenschap dat je moeder nu niet meer pijn hoeft te hebben zal zeker een soort van geruststelling zijn, al zal t gemis nog duren. Sterkte!

sen, hoop dat ik jullie met m'n mailtje heb geholpen!

Hoe is t met de rest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden