Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja, ook zo gek! Heb gewoon zere borsten, en ze lijken wel groter ! En dat zonder pregnyl, TP of iets.. Bijwerking medicatie? Iemand anders ook zoiets gehad?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inge, die zere borsten heb ik ook, maar ik zit op dag 8 van de deca en 7 van de Puregon, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Succes met de punctie, is te doen hoor. Duimen draaien!

Geplaatst

@belladonna: hoi bella, ik had al direct een bericht voor je geschreven op de ipad maar dat ging weer eens mis. Ik zou echt furieus zijn, niet om jou een rotgevoel te geven, maar dat kunnen ze toch echt niet maken, vind ik. Begrijpen zij wel hoe stressvol dit allemaal is, tussen hoop en wanhoop leven. Maar goed, jij kan er niets aan veranderen, dus ga ik maar heel hard met jou samen duimen, dat het gewoon goed komt. Ik denk echt wel dat ze hun uiterste best doen omdat ze toch wel begrijpen dat het anders wel heel zuur is. Ik duim voor je.

@esma: dank je wel voor je peptalk. Ik wil ook echt aan de slag, maar merk dat ik totaal geen energie meer heb, weet niet waardoor het komt, hoef nu niet te spuiiten, maar misschien nog hormonen van vorige ivf poging. Hoofdpijn, moe, misselijk, je zou bijna zeggen dat ik zwanger ben haha, maar helaas. Na dit bericht ga ik weer aan de slag.

@Megan: ik ga heel hard voor je duimen, dat is wel even schrikken, maar we gaan voor deze keer, als we telkens voor de reserves gaan, schiet het niet op toch. Het gaat lukken. Bij lala op bankje augustus was het ook laatste keer en gelukt. :) Goed nieuws doorzetten.

@ Suzz ik ben net terug uit Elsendorp, ik moest de hele tijd aan je denken :). Ik duim voor je. Op naar de zolderverbouwing:

@Liminous: nieuwe kans op een groter groen bankje

Intussen dat ik dit aan het schrijven ben is mijn vriendinnetje aan het smsen dat ze thuis is vakantie en dat ze graag wil bellen. Ik zou het liefst willen smsen dat heel mijn agenda vol zit dit jaar en dat ik vijf maanden op vakantie ga, dan zit het jaar vol en is ze in januari bevallen. Heerlijk toch. Ik begrijp mijzelf niet. Ze is echt een van mijn beste vriendinnen, maar toen wij drie jaar geleden zijn gestart met al de ellende wist zij niet eens dat ze kinderen wilde en in een maand zwanger, en dan ook nog eens die trotse glimlach. Natuurlijk moet ik het haar gunnen, en dat doe ik ergens ook, zoals ik bij alle voorgaande kinderen heb gedaan, maar ik kan het gewoon niet. Misschien moet ik het nu doen, nu ik weer een beetje hoop heb omdat ik net te horen heb gekregen dat mijn TP wel doorgaat vrijdag. JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEE, misschien lukt het mij dan, maar intussen is het al aardig beladen geworden..pff blijft lastig nu, eerder kon ik het wel, en nu gewoon niet.

@all succes met wachten, overigens moet je bij een cryo ook die ballen inzetten?

Geplaatst

Hoi Inge,

alles wat met spuiten en ivf te maken heeft staat gelijk voor mij aan bijwerkingen. De een heeft het wat meer dan de ander, maar het hoort er allemaal bij. Van hoofdpijn, naar moe, naar overgevoelig, tot zere borsten en het rijtje kan nog veel langer. Succes x

Geplaatst

Ymkeh , ik leest stiekem mee op dit bankje, en lees net het stukje van je vriendin die zwanger is.

Ik denk dat dit voor iedereen heel herkenbaar is, ook ik zit zo, mijn beste vriendin nu ook nog eens mijn schoonzusje is al 2maanden bezig zwanger te worden , ik weet dat ze der alles aan doet om mij geen zeer te doen , maar ik kan niet mee genieten dat ze bezig zijn om zwanger te raken .

Ik weet nu al dat ze volgend weekend ongie moet worden (ziij hoopt natuurlijk van niet) maar ze is al bezig met extra vitamine , ovulatie testen en ga zo maar door.

Ze is dan wel bijna 37 dus ik snap dat ze al lang dit wilt maar toch he doet mij zeer.

Ik vraag uit beleefdheid hoe ze zich voelt net zo als ze al jaren bij mij doet ( want ze is harstikke lief) maar ik vind het zo confronterend.

Het liefst spoel ik deze tijd door en zet hem op play als haar kindje 2 jaar is.

Hebben we de zwangerschap bevalling eerste verjaardag eerste jaar al gehad:(.

Ik wil ook verdomme gewoon een gezin !

Liefs Roos

Geplaatst

Hoi lieve Roos,

Ja we herkennen het allemaal. . . het is zo verdomde lastig omdat niets zeker is en dat is zo lastig bij iets wat zo natuurlijk bepaald is en waarbij zo'n groot verlangen komt kijken. Hoe gaat het nu met jou. )mijn vraagteken doett het niet meer, zoals ook mijn andere tekents niet meer. Zit jij op het oktoberbank=

Geplaatst

Nee door mijn endometriose word ik eerst 3 maanden in de overgang gebracht, ik denk op zijn vroegst december als mijn bloed goed is.

Gelukkig hadden we een verassing we hebben 3 cryo's in 1 rietjes als toetje , ook al waren ze niet al te best ze vonden ze zonden om niet te proberen:)

Geplaatst

dat is dan wel spannend, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat endometriose is. We hadden het daar ook al over op augustus bank je volgens mij. Oh lieve Roos hoop zo dat het bij je lukt, jouw verhaal staat mij nog erg bij. Zucht, het moet ons net als de andere meiden toch ook gaan lukken..

Geplaatst

3 augustaus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

15 augustus Ilse (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

23 augustus Ilse

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Pgd1986 (1 cryo)

26 augustus. 2 cryos. Ymkeh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Ymkeh, top zeg! Op naar vrijdag!

Limious, mooi zeg, en succes.

Inge, suc6 met de pregnyl, bij mij ging ie zaterdag erg makkelijk. Weet inmiddels t plekje te vinden waar het het minste pijn doet.

Hier gaat ie wel goed, heb nog even t ziekenhuis gebeld wanneer ze weten of er uberhaupt ontdooit gaat worden, maar ze weten t pas vrijdag. Als ik een maand moet wachten, dan ben ik volgemde maand zeker aan de beurt en moet een ander wachten. Tsja, tuurlijk baal ik er van, maar zo zonde van mn energie om heel boos te gaan zitten zijn . Zal ik vrijdag wel zijn hoor. En t is wel vervelend, want ik werk na een terugplaatsing halve dagen. Heb een erg stressvolle baan met zo'n 50 uur per week werken als t niet meer is. Maar ja, om nu mn hele agenda op zijn kop te zetten voor misschien helemaal iets... Ppfff

En ja zal ik me nu op t lijstje zetten, tp 26-8?

Geplaatst

Hallo allemaal,

We zijn nu onderweg vanuit het zh!! Ik heb net de terugplaatsing gehad van een 5 cellige cryo! De terugplaatsing ging wat moeizaam... Heeft iemand daar ervaringen mee? Met moeizame tp en 5 cellige cryo?

Het is toch wel een beetje een eng idee... Je denkt dan dat het er niet goed inzit...

Verder voor iedereen succes! Nu is het moeilijke wachten aangebroken...

Liefs

Geplaatst

Juist telefoon gehad van het ziekenhuis, tp gepland maandag 29/08

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

31 augustus Liesje

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Ik heb net op aanraden nog even getest , zaterdag was het een week geleden dat ik een tp heb gehad, en een heel licht streepje te zien , tja of dit nou hoop gevend is weet ik niet heb liever een knal streep zeg maar.

Geplaatst

Ymkeh, goed dat jouw terugplaatsing toch ook gepland is! Ook twee zie ik! Ik duim dat ze alletwee goed ontdooien...

Ik moet voor een cryotp al een week voor de tp utrogestan beginnen opsteken (vanaf morgen dus), maar bij mij is het wel een kunstmatige cyclus, dus ik weet niet hoe het zit bij een natuurlijke cyclus....

Ik snap trouwens ook wat je schrijft over je vriendin, heb hetzelfde... Heb je het haar al uitgelegd? Ik heb dat wel gedaan en mijn vriendin heeft er wel begrip voor. Ze vindt het wel spijtig, maar snapt het wel...

Pgd, wat ging er dan moeizaam aan de tp? Ik wist eigenlijk niet dat dat ook moeilijk kon gaan... Ik duim alleszins dat het lukt!

Belladonna, pfff, moet zo frustrerend zijn om zo afhankelijk te zijn van de planning van het ziekenhuis! Ik snap echt niet dat ze je alles laten ondergaan en dan nog zouden kunnen zeggen dat ze geen tijd hebben... Ik snap niet goed dat ze dat pas de dag zelf kunnen weten? Maar ik hoop dat het kan doorgaan! Inderdaad wel best om te proberen je er niet te druk in te maken, maar mij zou't niet lukken denk ik ;-)

Geplaatst

Hee hallo,

Hier wachtdag 2.......pomtiedom..

Yes nieuwe terugplaatsingen bekend! Goed ymkeh en tascha! En veel met 2, dubbel kans!

Bij mij gaat terugplaatsing ook weleens moeilijk, maar niet als ik voor een enigszins gevulde blaas zorg.

Bella, belachelijk gedoe zeg. Ze weten toch wel hoeveel ze er moeten ontdooien cq terugplaatsen? Waar slaat dat op?!

Nou heb je wel gelijk, moet niet aan jou gaan vreten, maar ik vind t wel stom.

Inge succes met pregnyl. ik heb weleens gehad dat ik bij het afhalen van de dop vd naald dat hele ding eraf trok. En de spuit nét ondersteboven hield. ....dus daar let ik sinds die tijd wel op.

Ymkeh, ergens zit een punt waarop je je niet sterk genoeg kunt houden voor een zwangere vriendin. Als dat nu is, gewoon aan toegeven. Denk inderdaad als je een tp hebt gehad je je veel beter voelt. Dus lekker weekje uitstellen. Dat kun je haar ook gewoon uitleggen toch?

Succes en liefs allemaal! Megan

Geplaatst
Hallo allemaal,

We zijn nu onderweg vanuit het zh!! Ik heb net de terugplaatsing gehad van een 5 cellige cryo! De terugplaatsing ging wat moeizaam... Heeft iemand daar ervaringen mee? Met moeizame tp en 5 cellige cryo?

Het is toch wel een beetje een eng idee... Je denkt dan dat het er niet goed inzit...

Verder voor iedereen succes! Nu is het moeilijke wachten aangebroken...

Liefs

Ja, ik heb ooit een moeizame TP gehad.

Arts was aan het wriemelen en proberen om dat slangetje er in te krijgen.

Dus dacht hij doen we de eendebek vervangen door een grotere.

Nog meer au (ik kon me moeilijk ontspannen)

opnieuw slangetje erin wriemelen, kwam niet in mijn baarmoeder uit.

Toen kreeg ik een grotere katheter, waar de kleinere doorheen gestoken werd.

Na 10 minuten wriemel en pluk werk, was mijn emmy aan boord.

Ik zag op de echo dat het goed was, prima op z'n plek.

Dus ik duimduimduim voor je dat je over een week of 2 een heerlijk positieve test hebt!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Mag ik mij ook bij jullie aansluiten.

Vanmiddag een terugplaatsing gehad om 14.40.

Aangekomen in het ziekenhuis hebben we eerst te horen gekregen dat er van de 6 eitjes, 3 bevrucht zijn geraakt maar er uiteindelijk maar 1 over is gebleven. Onze 7 cellige emmy, en deze zit nu veilig in mij baarmoeder : ) Baarmoederslijmvlies zag er goed uit. Ben echt heel erg blij maar was toch ook best teleurgesteld dat we geen cryo's hebben. Zegt dit nu ook iets over mijn eikwaliteit?? Nou ja maar niet te druk over maken en maar hopen dat deze gewoon blijft zitten. Ben ook helemaal vergeten te vragen naar de verdere kwaliteit.. Maar goed dat is misschien maar goed ook, mocht het een middelmatige zijn geweest had ik me alleen maar meer zorgen gemaakt. De vrouw van het lab die het embryo daadwerkelijk heeft losgelaten zeg maar heette toevallig ook Shirley en is zwanger, zal dat een goed teken zijn, hahahaha.

Succes verder allemaal met het vervelende wachten..........

Geplaatst

Hoi Shirley,

Welkom wat mij betreft! :-)

In welk ziekenhuis ben je geweest?

Hoi Tascha,

Nee wist ik ook niet... Heb de eerste x helemaal geen moeite gehad, maar nu kon de dokter niet goed in de baarmoeder komen. Bij mij werd er geen echo gebruikt dus heb niets kunnen zien, maar we gaan er maar vanuit dat het goed zit!

Succes!!

Liefs

Geplaatst

Hoi,

We zijn terug van vakantie, hebben een heerlijk relaxed weekje achter de rug!

Zie dat er heel wat geschreven is, teveel om op iedereen te reageren, want dan vergeet ik zekers een paar van jullie en dat wil ik niet, dus vat alles effe een beetje samen.

Voor iedereen die ik nog niet begroet had, welkom op dit bankje!

Voor alle spuiters, echo's, puncties, bevruchtingen en terugplaatsingen heel veel succes, duimerdeduim!

Voor iedereen die in de slopende wachtweken zit, heel veel succes en hopelijk heb je genoeg afleiding, mijn duimen draaien!!!

Zelf ben ik vandaag met de stimulatie (menopur) begonnen. We hebben nog vakantie en ik merk dat het best lastig is om "stiekem" te spuiten, niemand weet er dit keer van. Stop een koeltasje in Isa's luiertas, pak de medicatie er ongemerkt uit en zit dan op het toilet te spuiten, nadien weer stiekem de naalden wegstoppen, voel me net zo'n junk die niet betrapt wil worden, hahaha....

Fijne avond allemaal,

Liefs Liesjuh

Geplaatst

Mijn tp gingen ook niet lekker. Een knikje in mijn baarmoederhals maakte het moeilijk. Ze hebben toen een klemmetje gepakt, of ik even wilde hoesten. Ze pakten met dat klemmetje mijn baarmoederhals vast auwwwwwwe gvd en konden toen zo de emmie naar binnen schuiven. Dit ging niet prettig.

Geplaatst

Ymkeh wat herkenbaar van je vriendin! Kan het ook even niet, en soms weer wel.. Heb geleerd om niet te streng te zijn voor mezelf en ook aan vriendinnen te melden als ik het even niet aankan. Het ophouden van de happy face terwijl je hart schreeuwt van verdriet lukt me nu gewoon niet! Dus zeg het haar hoe je je voelt, dat mag er ook zijn en echte vriendinnen snappen dat!

@ megan wat moet ik grijnzen om je pomtiedom ;-) nog 16 lange dagen t gaan.. Ik volg je hoor! Hopelijk zaterdag TP!!!

Ik ga me toch al toevoegen aan het lijstje... Durf het bijna niet, maar doe het gewoon! Net de pregnyl gezet, venijnig spuitje maar te doen!

@ de rest die ik nu niet noem! Sterkte allemaal!

Liefs,

Inge

Ps heerlijk idee voorlopig niks meer spuiten! Hoera hoera!

Geplaatst

Juist telefoon gehad van het ziekenhuis, tp gepland maandag 29/08

3 augustus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

Uitgangsecho's

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

Follikelmetingen

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

31 augustus Liesje

Terugplaatsing

27 augustus Inge35 (1 embryo, hopelijk)

29 augustus Tascha (hopelijk 2 cryo's)

Testen

2/3 september Suzz

3 september Megan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden