Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roos, wat een goede vraag! Ben ook benieuwd of dr Pf. hier iets over kan vertellen.

Hopelijk is de combi verhoogde prednisolon met intrapillid wel de succesformule voor je.

ego: Vandaag bloed geprikt en bij feddex gebracht. Ben benieuwd. Driemaal is scheepsrecht. Ga het morgen wel horen.

Fijne avond

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Henne, onderstaande tekst heb ik van internet gekopieerd.

Maar ik zal mijn vraag binnenkort ook stellen aan dr. Pfeiffer, maar moet hier wel even voor gaan zitten om dit fatsoenlijk in het duits te schrijven.

Ik denk ook wel dat de toename van mijn Regulatoire t cellen te maken kan hebben met mijn allergiën. Ik heb nl. ook ergens gelezen dat hierbij deze Tregs toenemen.

[h=3]T-cellen in moederkoek[/h]In een recent artikel in The Journal of Immunology beschrijft promovenda Tamara Tilburgs hoe regulatoire T-cellen van de moeder er tijdens de zwangerschap voor zorgen dat de foetus wordt getolereerd. In vergelijking met niet-zwangere vrouwen bleken de zwangeren minder regulatoire T-cellen in hun bloed te hebben. Maar bij de laatste groep zaten er wel een heleboel in de moederkoek. “Regulatoire T-cellen verhuizen bij een vrouw die in verwachting is dus van haar bloedsomloop naar het moederlijk deel van de moederkoek. Daar onderdrukken ze de afweer tegen het kind. Haar afweersysteem zorgt er zo actief voor dat het kind niet wordt afgestoten”, zegt prof. dr. Frans Claas (Immunohematologie en Bloedtransfusie). Dit is een heel mooi mechanisme, vindt Scherjon. “De moeder verlaagt de immuniteit alleen ter hoogte van de moederkoek. Haar lichaam reageert verder met een normale immuunrespons op bijvoorbeeld infecties.”

Groet roos

Geplaatst

Wen72, ik hoop inderdaad dat de combi verhoogde prednisolon met intralipide zal aanslaan. Genoeg positieve voorbeelden van vrouwen waarbij dit goed heeft geholpen.

Met jouw bloed gaat het deze keer goedkomen, driemaal is inderdaad scheepsrecht...

Geplaatst

Thanks Roos, interessant. Nu ik het zo lees denk ik dat ze wel onderzoek hebben gedaan naar vrouwen die al verder in de zwnagerschap waren. Anders is er nog geen moederkoek. Het sluit dus eigenlijk aan op het verhaal van dr Pf. In het begin van je zwangerschap zouden dan de TRegs in je bloed toenemen en die verhuizen vervolgens naar de moederkoek om daar een soort verdedigingslinie te vormen. Zoiets? heb van dr Pf een artikel gekregen over belang van voldoende TRegs bij zwangere muizen. Dus het is zeker wel een onderwer dat actueel is in onderzoeksland. Hopen dat we daarvan gaan profiteren meiden.

Nemen bij allergieën trouwens niet juist de NK Cells toe? Ik moet er toch weer eens wat literatuur bij gaan zoeken denk ik. :-)

Geplaatst

Even een kort ego berichtje: Mijn bloed is eindelijk in DD terecht gekomen, dankzij feddex! Toch drie maal scheepsrecht! Nu wachten op de uitslag.....

Geplaatst

Helaas nog geen eerste uitslagen, maar begreep via het DD topic dat dr Pf vandaag voor een congres in spanje ofzo zat. Het zal wel na het weekend binnnen komen. Nog maar even afwachten, dus.

Geplaatst

hi dames,

ik voeg me ook bij jullie.

Gaan ook ons bloedwerk en immuun laten onderzoeken.

Hebben al een mail naar dr. Pf gestuurd. nu in afwachting van zijn reactie.

Het boek van Alan Beer heb ik ook al binnen. Nog niet in begonnen.

Wen, hoop dat je de uitslagen snel binnen hebt!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Hey Henne, inderdaad denk dat je dan verder in de zwangerschap bent, want in begin heb je helemaal geen moederkoek, stond hier even niet bij stil haha.

Dit verklaart het verhaal van dr. Pf, dat in begin van zwangerschap je TRegs in je bloed stijgt.

Hmm wat betreft NK cells bij allergieën is wel iets wat ik ff kan googlen over hoe dit dan precies zit.

Ik had een explosie van TRegs en toch echt een negatieve test toentertijd, dus denk wel dat een allergie hier wat mee te maken heeft doordat je TRegs de NK cells proberen te compenseren. Jeetje wat ingewikkeld allemaal. Toch maar een mailtje aan dr. Pf sturen met deze vraag.

Geplaatst

Neee....helaas niet! Noge helemaal niets gehoord van dr. Pf. Ik heb hem net een mailtje gestuurd. Ik begreep van Tool in het DD topic dat zij ook nog niets gehoord had. Wie weet is hij erg druk. Even afwachten wanneer hij een reactie geeft op mijn mail. (ik heb een cc-tje naar het algemene mailadres gestuurd). Ik hoop dat er snel uitslagen komen, want wij willen eigenlijk nog deze maand van start. (desnoods met prednisolon als dat nodig is).

Geplaatst

Dat is snel.! Krijg nu net al een reactie terug. Dr. Pf gaat mij vanavond de uitslagen mailen. Ik ben echt ontzettend benieuwd. Ik laat het jullie vanavond of anders morgen wel weten.

Tool, jij inmiddels al iets gehoord? Hoe is het met je buikgriep?

Geplaatst

Spannend Wen, ben erg benieuwd. Ik was zelf echt zenuwachtig voor de uitslagen. Wist ook echt niet meer of ik nu wel of niet wilde dat er wat gevonden was haha. Ben daar eigenlijk nog niet echt uit ;-)

Geplaatst

He wen, nee, heb nog niets gehoord. ga mijn mailtje ook nog maar eens doorsturen. Wie weet is ie die van mij vergeten.

Spannend, benieuwd wat eruit komt.

buikgriep was gelukkig maar een dagje/nachtje (maar wel een vreselijke nacht).

Geplaatst

Jaaa...de uitslagen zijn binnen. Ik snap er alleen nog niet heel veel van. Ik zie wel dat bepaalde waarden verbeterd zijn ten opzichte van het summiere onderzoek enkele weken geleden, maar ik zie ook dat er toch wat afwijkingen zijn ten opzichte van de referentiewaarden. Ik ga mij er maar eens in proberen te verdiepen.

Er is nu omega 3 geadviseerd en ik moet alles van vitamine C vermijden. Aangezien ik dit al ruim 1 jaar doe (extra omgea 3 en geen vitamine c) heb ik dr. pf teruggemaild. Ook had ik nog wat vragen naar aanleiding van de uitslagen. Ben dus weer benieuwd. Ik zal het weekend anders wel gaan proberen om ook wat uitslagen hier neer te zetten, maar weet totaal niet hoe je documenten kan invoegen hier.

Lottie, ik heb je trouwens een PB-tje gestuurd.

Tool, Wat fijn dat de buikgriep beperkt is gebleven! Heb jij al iets gehoord? Wanneer heb je nu je afspraak bij Dr. S?

Geplaatst

heb bericht van dr. P. gehad dat hij vandaag tijd gaat zoeken om mijn mail te beantwoorden. Sorry for the delay. Ik voel me echt schuldig dat ik hem nog een keer gemaild heb, wil niet te pusherig overkomen.

1 december hebben we de afspraak bij dr. S. dus heb ook nog even tijd om het boek van Alan door te lezen en me daarin te verdiepen.

Wen, fijn dat de uitslagen binnen zijn. Ik denk ook niet dat ik er iets van zal snappen. Maar kun je hem dat dan niet vragen? simpele uitleg, hihihi.

liefs,

Tool

Geplaatst

ik heb hem idd wat vragen gemaild, maar er zijn vandaag alweer nieuwe vragen bij mij opgekomen. Zit nu op mn werk, dus kan hem pas vanavond weer mailen en kijken of er al wat antwoorden zijn. Tool, ben benieuwd wat dr. Pf jou gaat mailen.

Geplaatst

Meiden, mijn ervaring is dat dr P sneller reageert op korte bondige vragen. In onze complexe situaties soms lastig, maar daarom ben ik juist vragen gaan doseren.Wij donderdag de 24e bij hem bloedprikken. Dat is heel kort, maar vorige keer vraag ik hem dan ter plekke ook nog meteen veel. Let mijn man op de antwoorden, want mij gat het vaak te snel.Hoop dat er snel antwoord en duidelijkheid komt voor jullie!Toi toi toi, Miki

Geplaatst

Testr wordt dan ook duidelijk wanneer je met de prednisolon gaat afbouwen?

Hier een klein dompertje dat de verzekering de bloedonderzoeken niet vergoed heeft. hadden we ook niet op gerekend, maar als we dit nog een paar keer moeten herhalen loopt het wel op. Zucht.

Geplaatst

Hmm das balen Henne.

Wij gaan afbouwen vanaf week 12, eerst 2 dagen halve dosis dan stop. Lees op andere fora dat anderen dit ook doen, dus we durven het aan.

Geplaatst

Henne, balen meid.

Vannacht heeft dr. P ons gemaild. Het komt erop neer dat het zeker zinvol is om mijn immuunsysteem te laten onderzoeken, gezien de ziektes die in mijn familie voorkomen (suiker, trombose, antifo_sfo_lip_ide_sy_drom, kort het later af met afl-syndrom). Hierdoor "is it very clear that my immun system is surely partly activated. This circumstance could reduce the capability fir inducing tolerance towards the fertilized egg as an allotransplant".

Wil mijn hoop niet al te hoog weer krijgen.

We gaan in elk geval een afspraak maken in DD met dr. P en het laten onderzoeken.

Testr, je gaat binnenkort dus beginnen met afbouwen, mooi!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden