Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja het is een soort soya emulsie, wat het precies doet met weet ik eigenlijk niet. Het schijnt je NK-cellen te verlagen (als we die hebben), maar hoe?!?!?! Het kan iig geen kwaad om het te gebruiken, kon alleen heel slecht slapen daarna.

Heel veel succes met de punctie en de TP. Laat je er 1 of 2 terugplaatsen? Ik ga voor je duimen op een BFP test!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Twinkel succes vandaag!!! duim voor je !!!!

Stond bij jou op het recept van de prednisolon hoeveel je er mee moet krijgen via de apotheek???

Heb dr P ook gevraagd voor de intralipid, en vraag dan meteen of ie het naar de apotheek kan faxen. mss heb ik ook geluk en vergoed de verzekering het, hihihi

Geplaatst

Tool, ik heb het recept uiteindelijk van dr. H. gekregen omdat dr. P op vakantie was en hij mijn mail iedere keer niet scheen te krijgen. Van haar heb ik 20 stuks voorgeschreven gekregen. Ik kan morgen nog om een extra recept vragen. Bij de apotheek hadden ze wel zo hun vraagtekens merkte ik.

Geplaatst

Ladies! Vanochtend bij huisarts geweest. Hij trok wel even z'n wenkbrauwen op toen ik vertelde dat ik prednisolon ging slikken. Maar hij vindt het geen probleem om de wekelijkse bloedcheck te doen. Hij vroeg zich wel even af waar hij dan exact op moest prikken omdat bijvoorbeeld bezinking en ferritine van zichzelf al hoger worden als je zwanger bent. Heb nu een leeg labformulier meegekregen zodat ik dat kan scannen en dr Pf. precies kan vragen wat hij hebben wil :-) En dan krijg ik ook wekelijks een uitdraai van de uitslagen om te scannen en door te mailen.

Grappig trouwens dat je dat zegt van de apotheek Twinkelstar.... ik heb wat plekjes op mn rug waar ik een zalf voor heb gekregen en die mag niet bij zwangerschap. Had met de huisarts al besproken dat het dan net mooi voor onze volgende poging kon, maar in de apotheek gingen er natuurlijk ook wat alarmbellen af ;-) Wel erg positief dat ze er zo goed op letten, maar bij de prednisolon zal het ook daar wel opgetrokken wenkbrauwen geven denk ik.

Ga vrijdag (ben ik vrij) dr Pf. mailen voor een recept en dan kan het feest beginnen over een paar weekjes. Heb er zoooooo'n zin in (not).

Geplaatst

Esther, ben benieuwd!

Henne, mooi: missie geslaagd! Je weet van mij al wat aan te vinken. Pfeiffer kent onze formulieren niet en wat je aanvinkt ziet er anders uit dan de lijst die je krijgt met uitslagen. Hij weet alleen wat hij wil qua uitslagen.

Geplaatst

Miki klopt, ik moet jouw lijstje even naast het labforumlier leggen en dan komt het wel goed. Het was meer dat mijn huisarts zoiets had van, hoe moet ik het interpreteren als je dan zwanger bent, want dan veranderen er sowieso dingen. Op zich weet ie dat natuurlijk best, want hij zal tig zwangere vrouwen in de praktijk hebben hier in een Vinex wijk (duh). Ik denk dat ie zelf even in de war was vanwege die prednisolon in combi met zwanger willen worden.

Geplaatst

testr, dat lijstje zou ik ook graag willen hebben, als het kan/mag. Kan ik het morgen met de ha bespreken.

Mijn ha vond het de vorige keer al volgens mij niet zo'n probleem als ik dit in combinatie met prednisolon ging doen. Laat ik morgen maar even afwachten wat hij zegt, hihihi

Henne, komt goed!!!

Geplaatst

Henne, ja het is natuurlijk goed dat apotheken zo alert zijn. Ze vroeg ook aan mij; u heeft toch nog een kinderwens? Ik heb alleen ja gezegd en ben er verder niet meer op ingegaan.

Wanneer begin je precies weer met spuiten? En doe je het korte of lange protocol? Spannend weer.

Testr, ik heb je een pb'tje gestuurd.

Geplaatst

Wij hebben nog een cryo, dus ik duim mijn vingers blauw dat die goed ontdooit en blijft plakken (langer dan de vorige keren, op de juiste plek etc ;-)). In principe willen we volgende maand voor de cryo gaan, als die het niet wordt in april weer gaan prikken. Ik heb altijd een kort protocol, dus dat scheelt ook weer. Pfff, merk wel dat ik er nu toch weer heel veel mee bezig ben. Weet niet of ik dat wel zo fijn vind.

Geplaatst

Twinklestart, zoals aangegeven antwoord ik even hier. Dan is het voor iedereen volgbaar! Tool, uiteraard deel ik het ook graag met jou!

Aanleiding

Bij ons was de oorzaak onverklaard, waren al 6 jaar bezig en hadden inmiddels 6 iui's gehad, 3x ivf en 1x icsi. Spontaan waren we gemiddeld eens per jaar heel kort zwanger (max 1 week overtijd en lichte streepjes), bij een behandeling nooit. Ons gevoel was dat mijn lijf de emmies niet goed accepteert. Ook omdat ik veel allergien heb en ook ooit een bloedtransfusie heb gehad en daarnaast vaak in het 2e deel van mijn cyclus (en na TP-en) erg last had van opgezwollen buik, diarree en jeuk (helemaal erg als we kort zwanger waren!). We lazen daarom het boek van Alan Beer en over het immuun (allergie is immers een auto-immuunziekte).

Eenmaal Pfeiffer ontdekt, ging het snel. Hij bevestigde met uitgebreide bloedtesten dat mijn immuun continue actief was en zo een innesteling (zeker een blijvende) onmogelijk maakte. Allergie en bloedtransfusies zijn hierop zeker van invloed bevestigde hij. Zijn onderzoeken (en nog steeds) heb ik vergoed gekregen, omdat we het onder een verwijzing allergie doen. Wat zeker ook zo is bij ons.

Start Prednisolon

Ik gebruik 5mg Prednisolon vanaf 10 dagen voor TP. Heb toen voor en na de tp geprikt op ontsteking- en viruswaarden. Dit omdat ik die op de prednisolon (gekalmeerd immuun) moeilijk zou weg kunnen krijgen en een verhoging mogelijk weer het immuun verkeerd kan activeren. De ronde voor deze tp had ik ook een darmding, waardoor we zijn gestaakt (met de poging en de prednisolon).

Positief getest en dan

Eenmaal na de positieve test ben ik in week 4 van de zwangerschap naar dr. Pfeiffer gereden, omdat hij op veel meer check. Ook de T-cells, of de juiste wel meestijgen en de verkeerde laag bleven. Hij heeft hier zelf de meeste recente priklijst voor. Ik voelde mij in ieder geval qua allergie en die symptomen zoveel beter. Geen diarree, geen gezwollen buik, geen jeuk etc.

Bloedprikken via HA

Vanaf toen ben ik wekelijks via de huisarts op onderstaande* lijst gaan prikken. Maar het mocht om de 7-10 dagen van Pfeiffer. Uitslagen kreeg ik per mail van huisarts, met zijn interpretatie erbij. En die matchte ik met Pfeiffer. Inmiddels test ik om de 10 dagen (wel iets relaxeder) en interpreteer ik zelf (met onderstaande referentiewaarden, die wel iets veranderen na 3e maand zwangerschap). Als het goed is mail ik Pfeiffer niet. Hij heeft het druk zat. :)

Stoppen wanneer en hoe?

Toen we 12 weken waren nog 1x naar Dusseldorf geweest, om dit alles weer te checken voor het afbouwen (2 dagen 2,5 mg en dan stoppen) met Prednisolon. Zijn advies: in week 12 stoppen. Bloed was goed, tot nu toe elke keer. Maar na het stoppen nam mijn allergie direct zo sterk toe dat Pfeiffer adviseerde weer te starten. Zo'n reactie betekent een geactiveerd immuun, en dat kan eventueel "rejection" tot gevolg hebben. Dat risico wilde we niet lopen, maar wel eerst onderzoeken wat het (nu langdurig) gebruik van Prednisolon voor de kleine kan betekenen. En dan de risico's van beide tegen elkaar opwegen.

Mogelijke gevolgen gebruik Prednisolon

Mijn gyn gaf aan dat de mogelijke gevolgen voor de kleine van Prednisolon gebruik zijn: "Relatief maar bescheiden extra kans op glucose stof wisselingsstoornissen, bloeddrukproblematiek (hele kleine kans) en kans op groeivertraging (is beschreven maar ook bescheiden kans)". En omdat het door reuma patiënten al heel lang en vele hogeren dosissen wordt gebruikt tijdens zwangerschap, gaf de huisarts aan, durfde ik het aan om weer te beginnen. Mede ook omdat dit het enige middel qua allergie is dat mag tijdens borstvoeding, kun je nagaan!

Onze specifieke situatie

Een nieuwe stop poging doen wij mogelijk in week 20, op advies van Pfeiffer. Maar omdat ik ook mogelijk een andere situatie heb met antistoffen dat eventueel het bloed van de kleine kan gaan afbreken, wil ik eerst nog goed overleg hebben met hem hierover. Alleen heeft hij al zoveel vragen liggen momenteel. :)

Iedereen veel succes, wil je wat weten: drop je vraag hier. Ik antwoord graag!

xxxx

* Op het bloedlabformulier van Medial, staat aangevinkt:

Volledig bloedbeeld

Bezinking

Differentiatie

Onder kopje Haematologie.

Uitslagen zijn dan de volgende:

BSE

Hb

Ht

ery

MCV

RDW

trombo

leuko

segm

lymfo

mono

eos

baso

Referentiewaarden:

Mijn uitslag met referentiewaarden van toen ik rond de 9 weken was (sommigen licht verhoogt, maar was geen probleem):

[ATTACH=CONFIG]3311[/ATTACH]

Bij zwangerschap zijn Leuko en BSE (vanaf 3e maand ongeveer) iets verhoogt.

Tip: in het begin vinkte ik extra hcg aan, gaf me een beetje houvast. Maar ook stress! :)

Geplaatst

testr, thanx voor zo'n uitgebreide uitleg! en voor het lijstje!!!

Sunsetesther, spannend meid...benieuwd wat dr. P ervan vindt en van zegt!

liefs,

Tool

Geplaatst

Test, Dank je voor de uitgebreide info en het lijstje!

Die gaat dus ook mee naar de huisarts hier.

Henne, wat fijn dat je huisarts zo meewerkend is!!

Geplaatst

Okay, ik hoop dat jullie er wat van snappen!

HB 8.9mmol

MCV 89fl

Leucocyten 11.7

Dif Eosinofielen 0.2

Dif Baso 0.0

Dif Neutro 6.4

Dif Lymfocyt 4.5

Dif Monocyt 0.6

HbAlc 36 mmol

IgA 1.9

IgG 12.3

IgM 1.7

IgE 44.0

Myelo Mono 57.3%

Myeloid 51.0%

Monocytair 6.3%

B Lymfocyten 3.5%

CD10 plus B 0.1%

CD10 min B 3.4%

T Lymfocyten 32.9%

CD4 Plus T 20.3%

CD8 Plus T 12.6%

Plasmacellen 0.0%

Erytroblasten 0.0%

Myeloideblasten 0.0%

Lymfatische blasten 0.0%

Afw.Populatie 0.0%

Opmerkingen- conclusie....

De CD4/8 ratio is 1.6, HLADr is zwak aantoonbaar op de T Lymfo´s.

In het perifere bloed is geen afwijkende celpopulatie aangetoond.

Geplaatst

Testr, bedankt voor je uitgebreide uitleg en het lijstje. Wat ik me afvraag is of de huisarts ook niet kan zien of er een eventuele infectie is nav de bloedtesten.

Ik merk dat het mailcontact met dr. Pf nogal moeizaam verloopt.

Ze zouden bij mij voor de punctie bloed afnemen in dd maar dit is schijnbaar niet goed doorgekomen terwijl ik het minstens drie keer heb gevraagd en ze het in het systeem gezet hadden. Ik baal gigantisch. Nu doen ze het vandaag bij de tp en ik hoop maar dat er geen infectie is. Heeft iemand het gehad dat ze voor de tp al een infectie blerken te hebben?

Ik heb best veel last van mijn buik. Met name 's nachts met plassen. Ik hoop maar dat dit nog van de punctie is en niet van iets anders.

Geplaatst

Esther, zoals ook in pb: helaas. Hou je het tegen de uitslagen van Pfieffer die ik je eerder mailde?

Twinklestart, vervelend van je buik. Veel drinken he, heel belangrijk nu! De huisarts kan zeker ook die interpretatie doen. Maar als je twijfelt of er moet actie ondernomen worden, dan zeker overleg met Pfeiffer. Ik zou het altijd heel kort. Conclusie in onderwerp regel, kote uitleg en eindigen met 1 vraag. Dan maak je het hem makkelijk snel te reageren.

Geplaatst

Net even langs de huisarts geweest en verhaal uitgelegd. Hij wilde wel een formulier geven om mijn bloed te laten testen maar vond het erg overdreven om dit zo vaak te doen. Zijn argument was dat als je een ontsteking hebt je ook koorts krijgt e.d en het dan vanzelf weet. Ik vind het een lastig verhaal hoor. In dusseldorf hebben ze toch duidelijk aangegeven dat het regelmatig moest gebeuren.

Geplaatst

Mijn huisarts vind het ook overdreven! Hij heeft nog nooit meegemaakt dat iemand op de prednison een virus/infectie niet weg kreeg of dat dit uit de hand liep. Maar ondat Pfeiffer zo stellig is, doen we het toch maar. Huisarts was helemaal om toen ik zwanger raakte. Vertelt er vol trots aan andere artsen over en doet er nu graag aan mee.

Succes!

Geplaatst

Ik denk dat dr. Pfeiffer dit wilt omdat er dan op tijd hier wat mee gedaan kan worden. Ik heb zelf tijdens mijn laatste poging op ongeveer wachtdag 12/13 vreselijke keelpijn met lichte koorts gekregen, welke een week geduurd heeft, dit natuurlijk mede door gebruik van prednison. Helaas is de poging na een licht positieve test alsnog mislukt, maar ik vond het wel fijn om te zien in mijn bloed dat het fout ging. Indien de poging was geslaagd had ik eventueel antibiotica kunnen krijgen. Dit ga ik de volgende keer sowieso vragen, omdat ik op meerdere buitenlandse sites lees dat gebruik van prednison in combinatie met antibiotica wordt gegeven bij vrouwen met immuunafwijkingen. Denk dan ook dat zo'n infectie wel degelijk invloed heeft op het innestelen.

Ik ben sowieso van mening en heb dit helaas ook moeten ervaren dat nederlandse artsen de behandelingen in het buitenland overdreven vinden. Zelfs een stollingafwijking nemen ze niet serieus en wordt je doodleuk verteld dat niet bewezen is en er geen grootschalige onderzoeken naar gebruik van antistolling tijdens zwangerschap verricht is.

Alleen het Alive studie waarbij meerendeel van de vrouwen zonder erfelijke stollingafwijking aan deelgenomen hebben, heeft men aangetoond dat antistolling en aspirine werkt bij vrouwen met een verworven stollingsafwijking.

Alleen als je een eerdere trombose hebt meegemaakt krijg je antistolling tijdens zwangerschap, terwijl in het buitenland zulke vrouwen standaard ter preventie antistolling krijgen.

Juist omdat de (IVF)artsen hier zo conservatief zijn en in de meeste situaties alles op zijn natuurlijk verloop laten hebben wij misschien de hoogste babysterfte in europa!! Mijn vertrouwen in de NL arsten is in ieder geval niet meer wat het geweest is en ben dan ook erg blij dat wij overgestapt zijn naar een buitenlands kliniek.

Net even langs de huisarts geweest en verhaal uitgelegd. Hij wilde wel een formulier geven om mijn bloed te laten testen maar vond het erg overdreven om dit zo vaak te doen. Zijn argument was dat als je een ontsteking hebt je ook koorts krijgt e.d en het dan vanzelf weet. Ik vind het een lastig verhaal hoor. In dusseldorf hebben ze toch duidelijk aangegeven dat het regelmatig moest gebeuren.
Geplaatst

Hoi Roos,

Ik ben het zo met je eens over de Nl artsen!!!! Ik heb een pos ANA en Lupus anticoaguals, anti Tpo en anti tegen mijn eierstokken . Gelukkig ben ik bij een vrij jonge endocrinoloog en hij staat voor alles open. Als het geen kwaad kan doe maar. Maar hij geloofd er ook niet zo in dat ik daarom niet zwanger raak, nou ik wel!

Dus wij gaan fraxiparine gebruiken en aspirine. Hij vond het wel oke. Met mijn gynaecoloog ga ik niet eens meer praten, hij zegt dat ik er waarschijnlijk meer verstand van heb dus hij werkt mee.Ik heb zelf infuus systemen en naalden alles gekregen voor de intralipid (die we zelf thuis doen) van hem. Ik vindt het echt een zooitje met de NL artsen, en hun verstand op het gebied van fertiliteit.

Geplaatst
Mijn huisarts vind het ook overdreven! Hij heeft nog nooit meegemaakt dat iemand op de prednison een virus/infectie niet weg kreeg of dat dit uit de hand liep. Maar ondat Pfeiffer zo stellig is, doen we het toch maar. Huisarts was helemaal om toen ik zwanger raakte. Vertelt er vol trots aan andere artsen over en doet er nu graag aan mee.

Succes!

Mijn internist was ook echt negatief:

'Je moet echt geen Prednison gaan gebruiken, is hartstikke ongezond en is slecht voor een eventueel kindje blablabla'.

Op mijn vraag of hij medische onderzoeken kon laten zien (eventueel per mail zodat hij het rustig kon opzoeken) gaf hij geen thuis. En nu ik zwanger bleek (heb inmiddels een kindje) is hij helemaal om!!

En mijn huisarts vertelde mij laatst ook bijna trots dat hij laatst op een artsen bijeenkomst met een andere arts had gesproken over mij en nog een patient van die andere arts.... :)

Geplaatst
Mijn internist was ook echt negatief:

'Je moet echt geen Prednison gaan gebruiken, is hartstikke ongezond en is slecht voor een eventueel kindje blablabla'.

Op mijn vraag of hij medische onderzoeken kon laten zien (eventueel per mail zodat hij het rustig kon opzoeken) gaf hij geen thuis. En nu ik zwanger bleek (heb inmiddels een kindje) is hij helemaal om!!

En mijn huisarts vertelde mij laatst ook bijna trots dat hij laatst op een artsen bijeenkomst met een andere arts had gesproken over mij en nog een patient van die andere arts.... :)

Wat dat betreft ben ik ook blij dat zowel mijn huisarts als het ziekenhuis er niet heftig op tegen zijn. Als ik nu zwanger raak (fingers crossed) zullen zij dat zeker weten ook weer verder verspreiden. En op die manier zullen dan hoop ik toch de ideeen langzaamaan een beetje veranderen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden