Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een vraagje over het prikken van de AMH waarde. Bij ons is het in Nl en DD nooit gedaan. Althans in DD is mijn bloed alleen maar geprikt vlak voor de punctie. Wordt dan ook het AMH waarde bekeken of is dat een apart bloedonderzoek?

Hier ook het boek van Alan Beer besteld. Hij heeft ook nog een webpagina, waarop het eea aan info te vinden is. (ben alleen de link ff kwijt)

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O zal ff google naar zijn site. De laatste 100 blz zijn onderzoeken dus daar heb je niet zo veel aan. Nog eens 50 bladzijdes waar mensen vertellen hoe geweldig hij is en hoeveel kinderen ze hebben gekregen, dat deel heb ik overgeslagen. Het stukje van de voedingsmiddelen en welke categorie je valt (weet het eigenlijk nog steeds niet) is wel leuk en welke middelen je kan gebruiken en waarvoor ze dienen. Vond het de 22,50 excl verzendkosten niet waard. Ik ga vanaf vrijdag stimuleren, dan hopelijk 6 febr een telefoontje dat de dooie goed is gegaan en 8 febr TP.

Heeft iemand hier al ervaring met Humira? Dat geeft Dr Beer als iVIG geen resultaat geeft, alleen is wel veel goedkoper dan IVIG?

Geplaatst

@wen72, bij ons is dit voor het begin van een behandeling al geprikt, maar dat was bij ons dan ook een uitgebreid bloedonderzoek. Dit waarschijnlijk omdat

dr. S het een en ander wilde weten, doordat wij al veel behandelingen in NL hadden gehad, waarbij 5 miskramen.

Ligt denk ik aan een beetje aan je geschiedenis in de MMM.

Geplaatst

@Sylvia, ik denk dat het per persoon verschilt of je wat aan het boek van Alan Beer hebt. Ik vond het persoonlijk een verademing omdat ik eindelijk mezelf geheel herkende in zijn boek. Ook een levensverhaal van een van zijn clienten was bijna exact dezelfde als de onze. Ik vind het boek echt een aanrader voor iedereen die in de MMM zit. Ben van mening dat zelfs de meeste artsen wat kunnen opsteken van dr. Beer. Jammer dat ik het boek niet eerder gelezen heb.

Helaas zijn wij nog niet (blijvend) zwanger, maar met de hulp van dr. Pfeiffer en dr. Scholtes hoop ik een keertje op een positief resultaat.

QUOTE=Sylvia10;517250]O zal ff google naar zijn site. De laatste 100 blz zijn onderzoeken dus daar heb je niet zo veel aan. Nog eens 50 bladzijdes waar mensen vertellen hoe geweldig hij is en hoeveel kinderen ze hebben gekregen, dat deel heb ik overgeslagen. Het stukje van de voedingsmiddelen en welke categorie je valt (weet het eigenlijk nog steeds niet) is wel leuk en welke middelen je kan gebruiken en waarvoor ze dienen. Vond het de 22,50 excl verzendkosten niet waard. Ik ga vanaf vrijdag stimuleren, dan hopelijk 6 febr een telefoontje dat de dooie goed is gegaan en 8 febr TP.

Heeft iemand hier al ervaring met Humira? Dat geeft Dr Beer als iVIG geen resultaat geeft, alleen is wel veel goedkoper dan IVIG?

Geplaatst

Wen, testen ze dit niet standaard in dd? Of is dat fsh? Dr. S. Heeft wel iets getest bij mij en aan de hand daarvan kon hij dan bepalen hoeveel hormonen je moest gaan spuiten.

Ik ben nu ook begonnen in het boek van dr. Beer. Sommige stukken zijn wel erg Amerikaans en er wordt wel erg vaak verteld hoe fantastisch dokter beer wel niet is. Toch is het verder wel interressant om te lezen. Ik vind de stukken over de ervaringen van andere mensen ook leuk om te lezen.

Geplaatst

Twinkle, Op het verplichte bloedonderzoek na, is er bij mij nooit iets onderzocht in DD. Geen bloed prikken oid. Kon ook niets in mijn dossier terugvinden hierover. Zou dus niet mijn FSH als mijn AMH waarde weten. In gent zijn er nu wel 11 buisjes bloed afgenomen, dus hopelijk wordt ik daar iets wijzer van.

Dr. S baseerde de hoogte van de dosering op basis van mijn oude Nederlandse schema.

Geplaatst

Lang leve mijn huisarts. Nadat ik het gisteren van de apotheek niet mee kreeg op basis van het recept van Pf (was bijna hilarisch), heeft hij een recept voor me geschreven. Dus ja, laat dan nu die cryo maar komen he....

[ATTACH=CONFIG]3384[/ATTACH]

Geplaatst

Hihi, ja zo voelt het ook haast ;-) Ik verwacht rond 17 feb een tp (als ons koukleumpje goed ontdooit) dus ga denk ik de 6e met de prednisolon starten. Heb ik een beetje slag om de arm ivm uitslag bloedtest ed na een week. wil nergens op hopen, maar het begint toch echt wel weer te kriebelen. Zeker omdat een van m'n beste vriendinnen zwanger is, dus ik heb te maken met kamertjes, namen, kleding ed. En dan is dat gevoel van "ik wil ook weer" wel heel sterk.

Geplaatst

Henne, je hebt ze in huis. Wat spannend weer allemaal. Steeds een stapje dichter bij

Geplaatst

Henne, waarom wilde de apotheek het niet meegeven? Gelukkig was je huisarts zo aardig om het uit te schrijven. Spannend weer.

Gisteren weer prednisolon gehaald bij de apotheek. Pfff, Was ook weer een heel gedoe. Of ik niet al zwanger was enzo... Ze gaven aan dat bij gebruik dan langer dan 3 weken het kindje een lager geboortegewicht krijgt. Heeft iemand dat hier al eerder gehoord?

Geplaatst

Het recept van Pf stond geen aantal en dosering op en een buitenlands recept moest ook een stempel van de huisarts op. Ik vind het echt fijn dat mijn apotheek heel alert is, maar het was n net alsof ik illegaal bezig wa ofzo haha.

Twinkelstar ik heb net de bijsluiter gelezen, overigens word je daar niet erg vrolijk van maar dat terzijde, en er staat alleen in de er nog te weinig bekend is en dat het in overleg moet. En dan ga ik liever op een arts af dan op een apotheker. En het is dan nog altijd een risico op, geen vaststaand feit lijkt me. Ook gelden dit soort dingen vaak voor hoge doses. Testr heeft er volgens mij veel over uitgezocht, die kan je vast geruststellen.

Geplaatst

super henne laat de cryo maar komen en goed plakken. Ik duim super hard voor je het is je zo gegunt.

Ik mag ook weer vandaag te horen gekregen dag 21 waarschijnlijk de tp. We gaan het toch dit keer alleen met de vitamine d en omega 3 proberen. Ik hoop zo dat het lukt.

Geplaatst

Dank je testr. Had ik inderdaad al eens gelezen maar is niet helemaal blijven hangen... Het is natuurlijk goed dat apothekers zo alert zijn maar ook wel vervelend. Moet steeds het hele verhaal uitleggen.

Hoe doe jij het trouwens altijd met de bloedtesten die je in nl laat doen? Ik had doorgegeven bij de prikpost dat ze het moesten faxen naar dusseldorf. Helaas is dat dus schijnbaar niet gebeurd (kwam ik vandaag einde middag achter). Opsturen is ook niet handig aangezien er dan erg veel tijd overheen gaat. Het enige wat ik nog kan doen is het iedere keer ophalen bij de huisarts en dan zelf inscannen en doormailen. Maar ik heb nogal een drukke baan en mis al best veel door alle behandelingen en heb dus eigenlijk te weinig tijd om iedere keer langs de huisarts te gaan. Nu zou ik dat ook wel aan mijn ouders kunnen vragen maar het is allemaal wel een gedoe.

Geplaatst

Bij mij deed de apotheek ook moeilijk de 1e keer voordat ik zwanger was nog! Omdat er zwangerwens in mijn dossier stond. Sinds ik er een indicatie (bij mijallergie) op laat zetten gaat het nu goed. Heb de 2e keer ook eerst gebeld, of het nu zonder discussie mee gegeven kon worden. Telefonisch toelichten minder arelaxed dan in volle apotheek.

Mijn huisarts, de assistente mailt ze naar mij en ik stuur (indien twijfel) door naar Pfeiffer. Huisarts krijgt het ook digitaal of per fax binnen. Je kan ook bloedprik lab vragen wat er mogelijk is. Als je huisarts zelf niet mailen kan, wellicht kan hij op formulieren jouw mailadres invullen (maak er dan 1 aan die niet verdacht is: bijv. Bloeduitslagen@gmail.com ofzo).

Geplaatst

Ik moet het ook ophalen, scannen en mailen helaas. Mijn huisarts krijgt de uitslagen in een speciaal systeem en het is lastig daar een digitale uitdraai van te maken. Gelukkig is het hier echt om de hoek, maar het zal best nog gedoe geven. Mijn planning is om op maandagen bloed te prikken en dan dinsdagochtend langs te gaan voor de uitdraai. Hopen dat die routine gaat werken.

Raba ook weer bijna in de race. We kunnen weer flink gaan duimen straks.

Geplaatst

Hmm bloedprikken an sich is al best een gedoe zo vaak. Wel geluk met mijn huisarts merk ik nu.

Werkt bellen met assistente en dan zelf meetypen niet sneller? Deed ik met vervangende artsen, tijdens vakantie. Wat overigens de 1e keer niet echt soepel ging.

Tijdens vakantie van huisarts plande ik op vrijdag te prikken, dan was het maandag gewoon bij eigen praktijk. Vervangers hebben het druk zat.

Geplaatst

Testr, ja je hebt het wel getroffen met jouw huisarts zo te lezen. Ik had laatst al bij een andere bloedtest gevraagd of het gemaild kon worden maar dat was niet mogelijk. Ik kan de uitslagen ook rechtstreeks naar dusseldorf laten opsturen per post maar dat duurt denk ik wel erg lang....

Geplaatst

Lieve meiden, even een snelle vraag: wie is het gelukt om in Nederland bloed te prikken en dat op te sturen naar DD (zonder problemen ;-)) Zou dan graag horen hoe je dat precies hebt aangepakt.

Ivm allergische reacties en starten met de cryo adviseert Pf me om bloed na te kijken, maar ik zie enorm op tegen het gedoe en naar DD rijden binnen een week is echt geen optie. Zal dus via de huisarts moeten, maar dan wil ik graag gewapend met instructies die kant op. ZUCHT

Geplaatst

Henne wat een gedoe weer. Inderdaad dat klopt wat elliebellie zegt. Misschien kan je ze anders pb.

Bah het zit jou ook niet mee.

Geplaatst

Heb wen een pb gestuurd. Zag al dat zij het via fedex had gedaan. Ja en dan morgen maar bij de huisarts gaan vragen, totaal geen zin in. Aan de andere kant: als ik zwanger raak moet Pf toch ook tregs ed monitoren dus dan kan ik dit net zo goed nu uitzoeken dan wanneer ik moe en misselijk ben. Zit eigenlijk voornamelijk met de kosten. De vorige keer is het niet vergoed en dan wordt het toch een duur grapje,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden