Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Bedacht net trouwens dat wij in Vb wel antibiotica kregen voor het starten. Alleen een veel kortere kuur dan waar Serum het over heeft.

Ga eens bij mijn schoonzus informeren, zij werkt in Athene bij de fertiliteitskliniek (een andere). Eens vragen of zij Serum kent.

Hey Henne, weet jij nog hoe lang voor een behandeling je antibiotica hebt gebruikt en hoe lang was de kuur? Ben je na de tp gestopt met de antibiotica? Ik heb dr. P gevraagd of ik naast de prednison ook antibiotica mag gebruiken, omdat dit in andere landen vaker wordt toegepast. Dr. P is geen voorstander van antibiotica.

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het was in vb voordat je met de eerste poging begon, ik geloof een kuur van drie of vijf dagen en dan de man en vrouw tegelijkertijd. Dat laatste was erg belangrijk zodat je elkaar niet weer besmet met evt aanwezige bacteriën. Het was eenmalig, hoeft niet vir elke poging herhaald te worden. Ik zou er zel ook geen voorstander van zijn. Serum heeft het over kuren van 30 dagen! Dan is je complete darmbloeding naar de klote... Om het zo maar even te zeggen. Zou voor mij geen goed idee zijn :-)

Geplaatst

Hé meiden, heeft iemand voor mij compact de info over vit D en omega 3 in relatie tot immuun? Bij voorkeur artikel of zo? Mijn zusje heeft namelijk koe(melk)allergie en ik heb haar geadviseerd om nu ze kinderwens heeft ook extra vit D en omega 3 te gaan slikken voor zekerheid. Ze wil daar graag meer info over.

Geplaatst
Het was in vb voordat je met de eerste poging begon, ik geloof een kuur van drie of vijf dagen en dan de man en vrouw tegelijkertijd. Dat laatste was erg belangrijk zodat je elkaar niet weer besmet met evt aanwezige bacteriën. Het was eenmalig, hoeft niet vir elke poging herhaald te worden. Ik zou er zel ook geen voorstander van zijn. Serum heeft het over kuren van 30 dagen! Dan is je complete darmbloeding naar de klote... Om het zo maar even te zeggen. Zou voor mij geen goed idee zijn :-)

Goh ik sta er toch wel versteld van dat ze dit in Voorburg doen. Doordat ze in NL niet vaak iets aparts doen, dus vind het wel positief klinken.

Een kuur van 30 dagen lijkt mij inderdaad best wel lang. Ik denk dat wij de testen in Serum wel gaan doen. Ben heel benieuwd wat hier uitkomt.

Geplaatst

Kaartje ik heb een wetenschappelijk artikel over get belang van voldoende Regulatory Tcells, vit d en omega beïnvloeden dit positief. Ik mail je straks wel eea.!

Geplaatst

Eva, hoe is het gegaan vandaag?

Hier inmiddels bericht terug van dr. Pf. Hij heeft best uitgebreid antwoord gegeven op de herhalingsonderzoeken. Voor de komende poging dacht hij zelf om te starten met 10 mg prednisolon (dat had serum mij ook al geadviseerd). Ik doe echter de pipelle (had ik in de mail vergeten te vermelden) en dan schijn je geen prednisolon te mogen gebruiken omdat het dan de werkling van de pipelle tegen houdt ofzo. (althans dat heb ik gelezen op internet). Moet eerlijk zeggen dat ik nu wel een klein beetje aan het twijfelen ben gebracht.

Geplaatst

Henne, mocht je iets horen over dat Serum in Anthene dan ben ik best wel benieuwd.

Zou jij mij dat wetenschappelijk onderzoek ook willen mailen? Alvast bedankt!

Geplaatst

Hoi wen,

ik heb een bricht gehad van Dr Pf ,dat mij afspraak verzet naar 23 april.

dus aanstande maandag heb ik met hem een afspraak.

als je nog informatie hebt over het serum?kan je misschien naar mij mailen?

gr,

Eva

Geplaatst

Eva, ik zal proberen de gehele mailwisseling dfie ik heb gehad met Serum via een pb naar je te sturen. Je mag anders ook je mailadres even via een pb-tje naar mij sturen dan stuur ik alles door. (is wel iets makkelijker).

Geplaatst

ik krijg helemaal de PIEP van het hele bloedprikgebeuren.

had dus geregeld dat ik het via de ha kon laten doen, de controle van het bloed ivm het gebruik van de prednisolon, dus ik wilde dit morgenochtend doen, blijkt dus dat ze de uitslag pas de week erna binnen krijgen...zucht...

ach ja, ik ben morgen toch al in DD voor het infuus, dan laat ik daar ook maar meteen weer bloedprikken en dus weer 60 euro aan de broek. Ik ga dit dus declareren, vind het goed.

heb dr. Pf ook maar een mail gestuurd.

krijg er een beetje de nerven ervan kapot.

Geplaatst

Toolte, adem in........adem uit.........zen..........alles voor het goede doel.

Makkelijk gezegd als gedaan........(ik weet het)

Kan mij voorstellen dat je er even de PIEP van krijgt. Onnodige stress, bah!

Succes! Ik blijf megahard voor je duimen, meis!

Geplaatst

Tool dat bloedprikken is niet zo essentieel dat je je er zo druk om moet maken meis. Het gaat erom tijdig evt infecties te detecteren, maar de kans op een infectie is erg klein. Het is voorzorg geen voorwaarde om verder te kunnen. Dus idd rustig in en uit ademen lieverd en probeer te ontspannen. Dikke knuf!

Geplaatst

thanx meiden!! jullie kunnen me altijd weer rustiger maken! heb ook al contact met dr. Pf. gehad en die zei dat eerder wel beter was, maar dat ik het kon opsturen wanneer ik de uitslag binnen had. Dus ik ga morgenochtend gewoon bij de ha prikken met mijn lijstje en dan ga ik daarna door naar DD voor het infuus.

het komt uiteindelijk idd allemaal goed.

Eva, pb betekent privé berichtje, als je op de naam van Wen klikt, dan kun je kiezen voor de optie privébericht. en dan je mailadres doorgeven ;-).

nog 10 minuten en dan de pregnyl erin.

Geplaatst

Heb een reactie van Pf, hij adviseert nu 10mg prednisolon vanwege de allergische reactie die ik de vorige keer kreeg twee dagen na de tp. Moet er mog even over nadenken, was zelf aan het verwegen het juist zonder te doen.,..hmmm...

Geplaatst

Tja, best moeilijk zo'n beslissing. Ineens een verhoging van de prednisolon zet je dan toch weer aan het denken. Mischien een dooddoener: maar wat zegt jouw eigen gevoel?

Geplaatst

Ik ben de vorige keer van 5mg naar 10mg gegaan vanwege die allergische aanval. Dus in dat opzicht is het logisch nu gelijk met 10 te starten. Gevoel....tja.... twee weken voor de vorige tp waren al mijn waardes perfect. Op basis daarvan zou ik nooit prednisolon overwegen. Maar twee dagen na de tp reageerde mn hele lijf in afweer: allergische reactie, griepachtig gevoel. Dus ja, kwam dat dan van de tp, van iets anders (buikklachten) of door de prednison zelf? Ik heb nog even de omgekeerde redenering bedacht dat de prednisolon me gevoelig maakt voor infecties, waardoor bij het minste of geringste mn immuun reageert. Maar dat klopt zo niet haha.

Ik denk dat ik toch ga voor vertrouwen op Pfeiffer. Zijn verhaal en advies klopt tot nu toe altijd. En op zich had ik weinig last van de prednisolon. Vond alleen het afbouwen niet zo fijn, dat zou ik nu veel langzamer doen.

Idealiter zou ik een keer prednisolon moeten slikken in een gewone cyclus, zonder tp. En dan voor en na prikken op TRegs etc Maar dat wordt me gewoon te kostbaar, in tijd en in geld. Pfff, het blijft nog even lastig. Maar ik heb no twee weken om erover na te denken :-)

Geplaatst

Jeetje Henne is inderdaad lastig, maar je hebt in ieder geval nog twee weken de tijd om erover na te denken.

Ik heb dit ook weleens gedacht zoals jij, dat het weleens kan komen dat doordat je immuun deels onderdrukt wordt je hierdoor juist ziek wordt. Ik denk dat wij als leek een logische denkwijze hebben. Gelukkig weten de (meeste) artsen meer omdat zij hiervoor gestudeerd hebben haha. Meeste heb ik tussen haakjes gezet, omdat ik bij sommige artsen op IVF gebied hier weleens over getwijfeld heb omdat wij na zoveel jaar onderzoek en van elkaar zoveel leren dat ik het idee heb dat ik soms meer weet dan sommige artsen, zoals bijv. huisartsen etc.

Wat ik over mijn eigen situatie kan zeggen is dat mijn waarden na een terugplaatsing dusdanig veranderd dat je kunt zien dat er iets aan de hand is geweest. Dr. Pfeiffer heeft een keer tussentijds (geen behandeling) mijn bloed onderzocht, waaruit bleek dat de bloedwaarden ook niet zo heel goed waren, zoals bijv. hoge trombocyten, maar dit kan komen omdat ik factor v leiden heb en ook verhoogde NK cellen etc. Hieruit konden wij zien dat mijn immuunsysteem overactief is, maar dit ook door mijn allergien. Overigens heb ik van dr. Pfeiffer tijdje terug de tip gehad om allergiehoezen over mijn matras te trekken, waarvan ik altijd het idee had, dit werkt toch niet, maar eerlijk waar sindsdien is mijn huisstofmijt allergie zo goed als verdwenen, geen verstopte neus meer hierdoor. Aan de waarden van mijn eosinofielen kan je dit ook zien, die zijn drastisch gezakt.

Dus wat dat betreft heb ik vertrouwen in dr. Pfeiffer.

Geplaatst

Na nu al 3 dagen jullie topic doorgespit te hebben, word ik steeds enthousiaster. Al is enthousiasme een beetje vreemd woord in deze context maar ik heb eindelijk het gevoel dat er een oorzaak is voor onze infertiliteit.

Mijn hele hoofd loopt echter over van alle informatie die ik in korte tijd heb gelezen. Ik ga nu in ieder geval ook het boek van Alan Beer bestellen, maar ik heb nu ook een paar vraagjes aan jullie als ervaringsdeskundigen:

zoals te zien in mijn handtekening ben ik wel 1 keer zwanger geweest. Helaas is mijn prachtige dochter geboren met 22 weken. Verder heb ik van de 7 terugplaatsingen in totaal 4 keer HcG geproduceerd. Bij mijn ziekenhuis is het standaard om bloed te prikken 14 dagen na TP, waardoor ik dit weet. Anders had ik het nooit geweten aangezien ik gewoon ongesteld werd.

Ik heb koemelkallergie, wat eigenlijk verergerd is sinds de geboorte van mijn dochter. Verder ben ik (naar wat ik weet) kerngezond. Is het ook mogelijk om het immuunprobleem te hebben, ook al ben ik dus 1 keer zwanger geweest?

En slikken jullie nog extra vitamines behalve de Omega 3, Vitamine D en foliumzuur?

Ook ben ik erg benieuwd hoe jullie gynaecologen reageerden op jullie verzoek op testen of de prednison? Ik krijg namelijk steeds te horen dat het "domme pech" was en dat er waarschijnlijk wat mis was met het embryo dat ik wel HcG produceerde maar toch ongesteld werd.

Ik heb nu nog 1 cryo in de vriezer zitten en we wilden deze in juni/juli terug laten plaatsen, maar ik begin nu te twijfelen of ik niet eerst andere onderzoeken moet laten doen.

Geplaatst

Hoi Dolfijntje, dat 'enthousiasme' herken ik wel hoor, dat is de herkenning, de hoop dat er misschien een 'simpele' oplossing is en het weten dat jij dus niet 'gek' bent ;-)

Het boek van Alan Beer geeft een waslijst aan zaken die immuunproblemen kunnen veroorzaken. Simpelweg stress is al voldoende. En achter een fikse koemelkallergie zit vaak ook nog wel meer begreep ik van mijn dietiste. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of er bij jou een immuunprobleem is, maar het lijkt me zeker het uitzoeken waard.

De bloedonderzoeken in Duitsland heb ik op eigen houtje gedaan. Daarna wel het gesprek met onze fetiliteitsarts aangegaan omdat ik niet zomaar zonder dat zij het wisten prednisolon wilde gaan gebruiken. Als het alleen bij de vit D en Omega3 was gebleven had ik ze verder denk ik niks gezegd. Overigens reageerde zij er wel goed op, ze kon zich voorstellen dat ik het wilde proberen. Mijn huisarts werkt redelijk goed mee, hij schrijft eht recept uit (apotheek accepteert geen Duits recept hier) en doet braaf elke week bloedonderzoek. Weet dat als je je in dit onderwerp stort, je waarschijnlijk veel zelf moet regelen en 'het gedoe' ook echt af en toe wel zat zult zijn. Maar een mailtje naar dr Pf kan uiteraard geen kwaad....

Succes met je zoektocht en blijf hier rustig vragen stellen en je ervaringen delen!

P.S. Het boek van Alan Beer is heel informatief maar ik werd er absoluut niet vrolijk van. Is wel goed om dat vooraf te weten misschien ;-)

Geplaatst

Henne, bedankt voor je snelle reactie! Je schrijft dat je elke keer bloedonderzoeken laat doen bij de huisarts, wat doe je met de resultaten en wie beoordeelt deze? Stuur je elke keer de uitslagen naar dr Pf of kan de huisarts ze ook interpreteren?

En heb je "gewoon" dr Pf een mail gestuurd met de vraag of je bloedonderzoek kon doen? Of moet je eerst een afspraak maken om het door te spreken? Hoe duur waren de eerste onderzoeken?

En hoe zit het tarwekiemolie, gebruiken jullie dat ook? En vitamine B6, B12 en vitamine E? Wat een vragen hè, maar het bubbelt gewoon helemaal in mijn hoofd. Ik lees nu zoveel en denk met alles "oh, zou dat de oplossing zijn?"

Bedankt voor de waarschuwing van het boek ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden