Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Balen Tool..... Grrr...

Nu maar lekker focussen op jullie trouwpartij. dat zijn tenminste zaken dat als je daar je best voor doet, het wel gewoon lukt!

deze oneerlijke loterij maar eens even een maandje in de koelkast zetten.

Stom gedoe ook allemaal....

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, hoe is het nu met jou?? Ben net maar eens op zoek gegaan of er bericht was over je punctie, en heb je verhaal gevonden.... moest erg lachen om je wijze van beschrijven (Paula met haar judogreep). Heftig momentje voor je, gelukkig met een goede afloop. Denk je dat je door de wol geverfd bent en alles nu wel zo'n beetje hebt meegemaakt op ivf-gebied maar nee hoor, dit was vast weer een nieuwe ervaring voor je. Ik duim voor mooie bevruchtingen!!

Henne: leuk buikje al zeg!! Al gelegenheden gehad om ermee te pronken? :-)

Hier vanmorgen gestart met de Prednisolon, benieuwd hoe ik me ga voelen (en of het ook een positieve invloed heeft op fibromyalgie/gewrichten).

Brief van dr Pf tbv toediening Intralipid in NL helaas nog steeds niet binnen, ondanks 2 mailtjes in het Duits (vanuit het secretariaat van dr S in DD).

Zelf nog op zoek geweest naar info over de mogelijke -negatieve- invloed van Intralipid op endometriose, ivm soja olie / fyto-oestrogenen, maar nog niets gevonden. Zijn er hier mensen met endo die al Intralipid geprobeerd hebben?

Geplaatst

Tooltje wat balen had jou liever zwanger voor het altaar gezien. Hoop dat je nu toch wat kunt gaan genieten van jullie komende trouwpartij!

Dee, dr. Pfeiffer ik word er kriegel van. Heb al een week geleden heb een mail gestuurd en nog steeds noppes.

Geplaatst

Vraagje: hoe zat het ook weer met prednisolon en krampen? Ik heb geen pijnlijke krampen, maar waarschijnlijk wel nu al harde buiken. Hoeft niet erg te zijn, maar ik vroeg me toch af of er een relatie is met de prednisolon en wat dan het ergste van twee kwaden is, allergie of harde buiken. Het zal ook eens normaal gaan...

Geplaatst

Hee Deetje wat een gedoe he intralipid..

Ik heb zelf een beetje het idee dat er wat probleempjes zijn bij het lab van dr. Pf. Hij zegt wel techn problemen maar miss zijn het andere problemen, zoals bijv problemen met een overheidsinspectie of gewoon interne problemen. Weet namelijk wel iets van labo's af en een ding is zeker, voor elk technisch probleem is het 1 belletje en dezelfde of de volgende dag heb je een vervangend apparaat van de leverancier. Maar goed, wat het ook is, hoop dat ie t snel onder controle heeft. Zal vast snel weer smooth gaan. Of wie weet is ie gewoon met vakantie en checkt hij niet a la minute zijn mail daar.

Ik heb trouwens ook endo en intralipid gecombineerd. Kan me nauwelijks voorstellen dat het tweemalig toedienen van een beetje soya olie kwaad zou kunnen voor endo. Maar dat is op niets gebaseerd.... Dus niet zo waardevol. Ik zal nog ff googelen voor je.

Gaaaaaaaapje wat heb jij nog nodig van dr. Pf? Receptje of wil je nog wat laten onderzoeken?

Liefs

Geplaatst

henne, kan je geen antwoord geven op je vraag mbt prednisolon en harde buiken. Balen, meis dat het nou nooit eens normaal en soepeltjes kan gaan. Kan pf er geen antwoord op geven of reageert hij weer eens traag?

Dee, ik had hier ook vaak last van mn gewrichten, maar sinds ik prednisolon gebruik is het zo goed als over. Hopelijk werkt het voor jou ook goed.

Noor en Gabrie, Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Samen met mijn man bloed laten onderzoeken (chromosomen enz enz.) En nu blijkt dat ze mijn man geen formulier hebben laten ondertekenen voor dat onderzoek. Als ik intik word ik al weer moe.............................................

Maar ik was erbij en stond er naast en we hebben alle 2 moeten tekenen. Formulier is dus kwijt geraakt.

@#$@#%% adem in......@!#$@#$#@$ Adem uit.........

Geplaatst

Lieve Henne, ik had ook al heel snel harde buiken, volgens mij met een week of 18. Ik schreef het elders al. Volgens mij komt bij ons gewoon alles sneller, we krijgen eerder een buikje, zijn eerder misselijk, hebben heftigere zwangerschapsverschijnselen, etc. Onze kindjes worden gemiddeld 10 dagen eerder geboren. Ze zijn gewoon sneller omdat ze zo welkom zijn ;-))) Ik ga niet zeggen 'maak je niet druk' want dat doe je toch wel, je kan hooguit proberen zo veel mogelijk afleiding te zoeken. 'What to expect when your expecting' is bijna uit op iTunes en vast al te huren. Lekker kijken en verstand op nul!! Je bent bijna op de helft! X

Geplaatst

Alles behalve zwanger worden dan ;-)

Maar ik heb je tip uit het andere topic opgevolgd en idd even Veilig zwanger erbij gepakt en die doen heel nuchter over harde buiken. Stelde me toch weer wat gerust. Weet je, ik voel het kindje sinds twee dagen ook al schoppen af en toe. Dus met net 17 weken. Volgens de meeste boeken is dat bij een eerste pas vanaf ca twintig weken! Een van de gynaecologen die ik tijdens die bloedingen gezien heb zei ook al: je bent slank, je hebt totaal geen vet, je baarmoeder ligt naar voren en de plaventa lig er niet voor, geen wonder dat je alles voelt! Herinnerde me vandaag opeens dat ik haar toen ook al gevraagd heb of het normaal was dat mijn baarmoeder soms echt een harde bal was. Dus dan heb ik met veertien weken al 'harde buiken' gehad. Oké, niet dat ik nu gelijk vrolijk zingend en zorgeloos verder ga, maar ik voel me wel weer iets beter. Tot de volgende crisis ;-)

Overigens had ik gisteren reactie van onze jarige job: ik kan evt tot dertig weken op 5mg blijven zitten. Weet nog niet of ik dat wil, wil er toch ook wel graag vanaf. Maar met het oog op de allergieën en mijn onzekerheid nu, ga ik in ied geval tot twintig weken door en dan overleg ik nog wel weer. Ik zit nog een beetje met het verhaal van die krampen, maar weet niet meer hoe dat precies zat. Of je die m kreeg door gebruik van prednisolon of door afbouwen... Lottie wist jij dat niet?

Geplaatst

Noor, zag dat je een tp van 3 hebt gehad! Hoe ver waren ze qua deling? (kon het zo snel even niet terug vinden of je dat ergens gemeld had)

Spannend, we duimen weer voor je!

Henne, snap dat het allemaal verontrustend is, krampen, harde buik, allergie.... Hoop dat je toch nog wat vertrouwen en rust kunt vinden tussen alle kwalen door. Heb je m'n handtekening gezien? 'Hope is the only thing stronger than fear'....

Hier trouwens het vermoeden dat ik reageer op varkensvlees (irritatie/bultjes/jeuk), eet jij dat?

Gabrie, wat vermoeiend zeg, zulk soort zeikdingen.... slordig dat het kwijt is. En nu?

Hier ook diep zuchten af en toe: intralipid die niet per 2 zakken verkrijgbaar was bij apotheek (nu gelukkig wel in huis ;-)), moeite met het vinden van een organisatie die het kan toedienen, vervolgens nog steeds geen brief van dr Pf die we daarvoor nodig hebben (dus stellen ons toch maar in op extra tripjes DD), naalden en infuusset die wel/niet/wel/niet via apotheek konden (nu in huis via website die jullie doorgaven). Afgelopen vrijdag 2 zakjes fysiologisch zout gehaald bij apotheek voor naspoelen infuus, kijk ik 's avonds nog eens goed, staat erop dat het bestemd is voor het doorspoelen van (urine)catheters!! gggggrrrrrrrrrr Lijkt me ook niet de bedoeling. Dus morgen nog maar eens naar de apotheek. Heb via iemand van jullie begrepen dat het geen must is, dus anders maar niet......

Hè dat lucht weer even op... ;-)

Geplaatst

Meisie toch wat een gez....K! Echt heel ergerlijk is het zeg!

ik hoop maar dat die paar ritjes je toch nog bespaard blijven. Echt niet leuk.

Ja drie lieve schatjes teruggekregen, 2x10 en 1x12 cellig op dag 3 en nagenoeg geen fragmentatie dus dat is mooi. Helaas waren er 7 niet goed, paar niet rijp, eentje kapot bij injecteren en 1 met maar 1 kern.

Na ja we'll see, afwachten maar weer he. Meer kan ik niet doen :-)

Sterkte meiske ik vind het echt rot dat het zo moeizaam gaat met intralipid.

Liefs

Geplaatst

Noor, heel veel succes met deze drieling! Jij gebruikt nu toch ook clexane / herparine of fraxiparine?

Volgens mij schreef je dat je medicatie had gehad voor 10 dagen.

Ik moest fraxiparine gaan gebruiken vanaf de TP. Na negatieve test / menstruatie stoppen. Bij positieve test doorgaan tot sowieso 12 weken.

Vraagje aan de meiden hier. Iemand bekend met een medische indicatie voor een bevalling vanwege prednisolongebruik. Dit vanwege toepassen stressmedicatie na bevalling?

Mijn gyn / arts assistent begon er namelijk over.

Bij de DDD mieden, staat info beschreven wanneer iemand voor stressmedicatie in aanmerking komt. Dan blijkt dat bij onder meer prednisolon gebruik, langer als drie weken en meer als 7,5 mg je binnen die categorie valt.

Ik had Pf daar nog niet eerder over gehoord.

Ik zal de info over stressmediactie hieronder wel plaatsen.

Iemand kennis hier over?

Geplaatst

Dit staat er in de richtlijn over het stress schema:

Stress schema richtlijnen gelden voor de volgende groepen patiënten:

1. Alle patiënten met een aangetoonde primaire of secundaire bijnier-schorsinsufficiëntie
  2. De volgende categorieën patiënten die prednison (of equivalente doseringen van een ander glucocorticoïd) gebruiken of gebruikt hebben :

• a
    . patiënten die
    korter
    dan 3 weken geleden gedurende een periode
    korter
    dan 3 weken
    meer
    dan 7,5 mg prednison gebruikt hebben (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

• b
    . patiënten die
    korter
    dan 1 jaar geleden gedurende een periode
    langer
    dan 3 weken
    meer
    dan 7,5 prednison gebruikt hebben (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

• c
    . patiënten die op dit moment
    meer
    dan 7,5 mg prednison gebruiken (of een ander corticosteroïd in een gelijkwaardige dosering).

Indien bij de groepen patiënten genoemd onder a of b de hypofyse-bijnierfunctie is getest en goed is, gelden deze richtlijnen niet. Er is sprake van een voldoende functionerende hypofyse-bijnieras indien de basale cortisolspiegel groter is dan 0,55 µmol/l. Indien de basale cortisolspiegel groter is dan 0,10 µmol/l doch kleiner dan 0,55 µmol/l dan dient een zogenaamde Synacthen® test plaats te vinden met 250 µg Synacthen® (tetracosactide). Een stijging van het cortisol na 30 minuten tot 0,550 µmol/l of een stijging van meer dan 25 % t.o.v. van de cortisol waarde direct voorafgaande aan de toediening van Synacthen® sluit een primaire bijnierschorsinsufficiëntie uit. Een relatieve of betrekkelijk kort bestaande secundaire bijnierschorsinsufficiëntie is hier overigens niet geheel mee uitgesloten

Kortom het wordt ingewikkeld, er wordt prednison gebruikt om het afweersysteem te onderdrukken, gevolg is dat je lichaam minder "actief "zou kunnen worden om zelf cortisol aan te maken, en zeker in situaties waarbij er veel stress ontstaat, operatie, opname, ziekte, bevalling .. kan het zijn dat je zelf niet voldoende cortisol produceert in de bijnierschors.. Maar dit geldt dus alleen in specifieke gevallen bij bepaalde doseringen gedurende een bepaalde tijd.

Het lijkt me echt iets om bij de voorschrijver na te vragen. Ik denk dat per dosering en duur verschilt. Maar hierboven is toch wel een duidelijke richting gegeven aan duur en hoogte dosering.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Gisteren naar Dusseldorf geweest voor de 1e echo voor een cryo terugplaatsing.

Voor woensdag staat een TP in de planning.

Ook hadden mijn man en ik een afspraak bij dr. Pf. Een gesprek met hem gehad, en bloed af laten tappen. Maandag zouden we de uitslag krijgen.

Hij adviseerde ons om ook een infuus te doen, een dag van te voren.

Omdat ik hier op het forum wel eens gelezen heb, dat het lastig te regelen is in Nederland, gaf ik dat ook aan.

Dat beaamde hij, dat in Nederland het lastig is om iemand te vinden.

Zijn reactie was: hier om de hoek zit een instantie, die het infuus wil aanbrengen, en een boel nederlanders gaan daar ook naar toe voor het infuus.

Op de terug weg in de auto realiseerde wij ons, de cryo's worden dinsdags ontdooit volgens I. Maar stel dat geen van onze 4 cryo's goed ontdooien, dan hebben we voor niets het infuus gedaan, voor nopes naar DD gereden en een overnachting geboekt. Heeft iemand advies? Of is het gewoon niet anders te regelen?

Daarnaast vraag ik mij af, wanneer DD weet of de cryo's het overleefd hebben. Is dat al direct na het ontdooien, of later pas? Of is dat zelfs een reden om I. maandag lastig te vallen en haar hierover te bellen?

Groetjes Lottepot

Geplaatst

lottepot, heb je morgen al de tp? Zo ja, heel veel succes!!!!

Iemand nog info over sressschema's? Ik zal anders deze week dr Pf (en ook serum) eens mailen.

Ik ben echter vandaag niet echt heel lekker. Keelpijn (al 3 dagen), hoofdpijn en gewoon erg moe en hangerig.

De wekelijkse bloeduitslagen lieten ook een verhoogd BSE, leukocytren, neutrofiiele granulocyten en monocyten zien. Na wat google onderzoek zou dit kunnen duiden op een virus, infectie of ontsteking.

Tevens een laag HB en Hematocriet waarde, hetgeen op ijzertekort kan duiden.

Ik heb inmiddels vanavond dr Pf gemaild en hoop dat hij snel terug regaeert. Ben benieuwd of ik gewoon moet uitzieken, een kuurtje moet krijgen of dat dit gevolgen kan hebben voor de zwangerschap. Ik heb de term "urgent" in de onderwerpregel gebruikt, dus ik wacht maar af........

(anders ga ik morgen mischien mijn huisarts wel even lastig vallen).

Geplaatst

Wen, hoe was je crp? Bezinking kan ook door zwangerschap iets hoger zijn, de andere waarden die je noemt veranderen sowieso onder invloed van de prednisolon (zijn bij mij al maanden afwijkend). Neemt niet weg dat jouw klachten idd wel op een virusje wijzen, goed uitzieken meis. Hoop dat Pf snel zijn advies geeft.

Lottepot hoop dat vandaag alles goed is gegaan met het infuus en de tp morgen doorgaat!

Geplaatst

Hallo,

Gisteren inderdaad een infuus gekregen. Erg vakkundig allemaal, zat er zo in. In Nederland met een operatie wel andere ervaringen gehad.

Daarna doorgereden naar KWC, en daar hoorden we van I. dat het ontdooiproces goed was gegaan. Helaas kon ze ons pas de volgende dag zeggen of de embryo's ook doorgedeeld waren. Zo niet, dan belde ze ons tegen half 9.

Geen telefoon om half 9, maar toch jullie kennen het wel; je haalt dan vanalles door je kop heen, misschien lukte het niet om ons te bereiken. En om half 10 ging de telefoon........ was het de buurvrouw die ff succes wilde wensen. Lief mens, maar nu maakte ze toch zenuwachtig met haar belletje ;-) Ze wilde ff laten weten dat we vandaag precies 3 maand getrouwd zijn, + 9 maanden is een jaar getrouwd zijn. Zover waren en zijn wij nog geen eens, we leven stapje voor stapje, en de eerste stapjes zijn gezet.

Eenmaal in het KWC, hoorde we van dr. S. dat de embryos 4 cellig waren, waarvan eentje matig en eentje goed eruit zag.

Geen idee of dat goed is 4 cellig of als dat betekend dat ze achter liggen op schema. Is immers de eerste cryo TP voor ons.

Berichten over TP van blasto's maken mij zenuwachtig, of haal ik dingen door elkaar?

Over 14 dagen mogen we testen. Maar als ik de 10/11 dagen door kom, dan gaan we testen kopen, want verder dan 10 dagen ben ik nog nooit gekomen.

De uitslagen van dr.Pf. heb ik inmiddels ook al binnen. Heb ze gemaild naar Henne. Het zei ons namelijk helemaal niets. En Henne is tegen wil en dank toch behoorlijk ervaringsdeskundig geworden.

Lief van haar dat ze hier naar wilde kijken!

Wel mag/moet ik 10mg Prednisol nemen. Neem ik 's avonds met het eten in.

Grappig detail is dat dr. Pf. precies de forums op kon noemen waar hij voorbij komt.

Op de terug weg realisserde wij ons, dat ik nog steeds een schema heb met 2x daags progynova. Heb het vanmorgen dan ook trouw genomen. Maar we vroegen ons af, of dit nog wel nodig is. Dus hebben we eigenhandig vanavond geen Progynova genomen. I. had van de week gemaild, dat ik vandaag zou horen hoe of wat. Maar dat is iedereen dus blijkbaar vergeten. En I. hebben we geen eens gezien. Bij thuiskomst haar gelijk gemaild, maar het KWC was al gesloten.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Dr. S. is inderdaad behoorlijk kort door de bocht. We vinden het moeilijk om echt contact met hem te krijgen. Dit in tegenstelling met dr. Kis... die we de vorige keer gehad hebben. Hij gaf ons alle ruimte om vragen te stellen.

Wel voor het eerst, [2 TP in Nederland gehad, en eentje in DD], zonder tang gewerkt. Na ietwat proberen had dr. S. hem er zo in, en dat voelde ik ook met een plofje.

Wen72 fijn ook dat je zwanger bent! Heerlijk ik hoop dat je ervan kan genieten.

Ik lees regelmatig [elke dag] dit forum, maar ben niet zo'n actieve schrijver.

Iedereen succes.

Geplaatst

Lpttepot even snel: prednisolon moet je sochtends nemen omdat dan ook je natuurlijke cortison level het hoogst is. Vanaf morgen dus bij ontving nemen :-)

Fijn dat de Tp goed is gegaan!

Geplaatst

Lottepot, jaaa, 2 cryo's teriggeplaatst! Heel veel succes in de wachtweken.

Ben inmiddels weer wat aan het opknappen. gelukkig reageerde dr Pf erg snel. Hij zag geen reden voor een ati biotica kuur maar kon wel zien dat er een bacteriele infectie aan het woeden was. Ik ben dus maar even een dagje onder de wol gekropen.

Henne, ik heb inmiddels Pf gemaild over de stressmedicatie. Ben beniewd wanneer hij met een antwoord komt. Ik had het namelijk een mail gestuurd met 6 vragen (ook vanwege de fraxiparine gebruik). Mijn ervaring is dat hij bij veel vragen niet altijd alle vragen benatwoord. Even afwachten maar.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb vandaag dit hele topic met tussen pozen, nog eens doorgenomen.

Vandaag voel ik mij ietwat zweterig, en toevallig las ik dat hier ook op het forum; met het advies 5mg prednisol erbij te nemen.

Heb dus zojuist 5mg erbij genomen uit eigen beweging.

Koorts heb ik niet, wel een brok gevoel in de keel.

In het verleden heb ik dit nooit geinterperteerd als griepverschijnsel.

Iemand raad? Het is zo stil in dit topic, helaas..........

Geplaatst

Hier weinig energie, probeer morgen echt naar mail te kijken Lottepot!

Wat betreft de verschijnselen, zou Pf nog even mailtje sturen maar denk dat hij ook zou zeggen 5mg erbij. Wel alles nu in één dosis nemen in de ochtend hè! Je zit nu vier dagen na de tp toch? Hoe oud waren de emrbyo's bij tp? Vijf dagen? Dan zou het zeker een reactie op een innesteling kunnen zijn.

Wen had jij al reactie op het stress schema? En hoe is het met je?

Ik heb van de week opnieuw een allergische reactie gehad, erg vervelend. Komt dus ook door 5mg heen, dus prednisolon heef op dit moment weinig meerwaarde meer denk ik. Heb woensdag twintig weken echo, daarna Pf nog maar eens om zijn mening vragen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden