Ga naar inhoud

UZ Brussel

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Raba, wat een onzekerheid. Groot gelijk om eerder te prikken! Waarschijnlijk maak je gewoon wat langzamer hcg aan en kunnen jullie over 8 maanden jullie wondertje vasthouden. Ik duim keihard voor je mee op een goede uitslag! Sterkte tijdens dit wachten!

• Reacties 231
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames, mag ik nog even inbreken op jullie topic met wat vragen betreffende icsi in Brussel?

Wij zelf gaan binnenkort van start met de vierde icsi poging voor een brusje in DD. Aangezien ik iemand bent, die graag op zaken vooruit loopt en een beetje een controlefreak ben, heb ik al nagedacht wat te doen, als deze vierde poging niet zou gaan lukken. Hierdoor kwam ik (na het lezen van heel veel positieve berichten over Belgie en dan met name Gent en Brussel) op het idee om dan een second opinie in Belgie te gaan doen met het idee om dan mischien ook wel over te stappen.Nu vroeg ik mij af of er in Brussel wachtlijsten zijn en of er een specifieke arts is aan te raden. Ook kan ik nergens echt terugvinden wat de kosten zijn van icsi en ah. Mischien dat een afspraak in Brussel helemaal niet nodig is (daar hoop ik uiteraard op) maar je weet nooit. Ik lees alleen maar bijna positieve verhalen over Brussel, waardoor dit wel mijn nieuwsgierigheid heeft gewekt.

Noor, begreep dat jij was "vreemd" gegaan in DD. Kan jij beschrijven wat de verschillen zijn in DD en Brussel?

Sorry voor het inbreken, maar mischien willen jullie wel een antwoord geven?

Geplaatst

ik ben er heen gestuurd door mijn vorige gyn omdat hij zei dat ze heel erg goed zijn in icsi (de beste in europa volgens hem). Ik heb eerst 6 icsi's bij hem in duitsland maar ook in rotterdam gedaan. De kwaliteit van de embryo's was nooit perfect maar wel goed. Mooie bloemetjes maar wel wat fragmentatie.Toen ik de eerste keer in jette kwam, dacht ik: wat een oude zooi, ik weet het niet hoor... Maar heb er uiteindelijk toch n poging gedaan omdat we daar eiceldonatie van gekende donor wilden doen als dit niet zou lukken. De arts vertelde zelf dat de gyn het verschil niet maakt, maar dat hun labo zo geweldig goed is. Daar gebeurt het uiteindelijk toch.Wat me opvalt in jette is de degelijkheid en professionaliteit. Een vast team bij monitoring dat je na elke echo en bloedprik belt om je te vertellen hoe verder te gaan. Bij de punctie word je behandeld alsof je een operatie krijgt, je laat dus niet in een hoekje je kleding uitvallen om vervolgens 2 minuten later onder narcose te zijn, maar echt eerst in je eigen kamer, dan word je naar een soort voorportaaltje voor de ok gereden en daar krijg je een infuus en dan pas punctie. Misschien onnodig maar het voelt heel veilig en vertrouwd.Er is een verschil in prijs ik heb 4400 euro betaald voor imsi, ah, gesprekken narcose, en de utrogestan die je nodig hebt. In DD was ik het alles bij elkaar ook kwijt maar als je echt alleen icsi doet in dd ben je goedkoper uit. Al krijg je in dd nog wel wataanvullende facturen voor adviezen en gesprekken.waarom ik niet terug ga naar dd is niet om miep, zeer aardig, de narcosarts ook heel aardig, het gesprek met dr. S ook heel goed, de kliniek ook heel mooi, maar puur om dat ik mijn resultaten in brussel beter vond ( veel hoger percentage bevruchtingen) en omdat ik de laatste tijd niet veel mensen hoor die daar zwanger raken. Van het goede gesprek raak je niet zwanger wel van een goed lab. En voor zover ik begrepen heb is daar een goede man van het lab weggegaan, datbrengt mij aan het twijfelen of ik daar nog wel terug moet gaan. Op een enkeling na die wel zwanger wordt zijn de meeste succesverhalen toch uit een verder verleden. Maar er wordt nog steeds wel eens iemand zwanger en waarschijnlijk heel veel alleen zit niet iedereen op dit forum. Het is dus puur een gevoelskwestie van mij persoonlijk en dus niet echt relevant. je zou de succesrate moeten opvragen, dat geeft pas een goed beeld. Alleen toen bloempje het vroeg kreeg ze een algemeen percentage van vrouwen van haar leeftijd en niet van dd zelf. Ik ga ze niet meer opvragen maar ben wel geinteresseerd. Waarschijnlijk zit mijn gevoel er heel erg naast.He wat lastig vind ik dit antwoord. ik wil wel eerlijk zijn over mijn gevoel maar het gevaar ligt op de loer dat je dan dd in eenverkeerd daglicht zet en dat wil ik ook niet, dat zou niet fair zijn. Zeker niet voor de mensen die een heerlijk kindje in de armen ( gaan) houden dat in dd is verwekt. Hou het erop dat brussel beter bij mij past en mocht deze poging niet lukken, wat ik niet hoop, dan zou je beter zelf ook eens naar jette gaan om te kijken of het je aanstaat.Liefs

Geplaatst

Noor, dank je voor je uitgebreide antwoord!!!! Ik herken je gevoel mbt DD en recente zwangerschappen. Zelf ben ik ook gewoon een beetje bang dat de punctie (te) vroeg wordt ingepland waardoor er onrijpe eitjes zijn. Dat heb ik nl de laatste tijd ook (te) vaak gelezen. En ja, het oude hoofd van het lab, dr U. is inmiddels weg gegaan.

Aan de andere kant heb ik in DD veel meer vertrouwen als in mijn oude ziekenhuis in NL. Vandaar dat wij toch 1 poging in DD willen doen. Door de echo's in Nl te laten doen, hoop ik dat dat de punctie niet te vroeg kan worden ingepland. (ik heb het gevoel dat ik er dan zelf wat meer controle op kan houden) Mocht deze poging niet lukken dat gaan wij zo goed als zeker ook maar uitwijken naar Belgie. Ik ga zeker eens een afspraak maken. Sfeer proeven, zeg maar. (afspraak afzeggen gaat altijd nog).

Nogmaals dank en iedereen ontzettend veel succes!!!! Ik zal zeker af en toen even terug komen hier.

Liefs

Geplaatst

ik wil nogmaals benadrukken dat mijn verhaal gekleurd is door het feit dat onze zoon in jette is verwekt en ik daar van elke verse poging zwanger ben geraakt, drie keer nu, en ik in dd niet zwanger ben geraakt. Als het andersom was geweest dan had dit verhaal er uiteraard anders uit gezien. Ik bedoel te zeggen dat ik gewoon enorm bevooroordeeld ben...en mijn mening is niet gebaseerd op cijfers en getallen, puur op mijn eigen situatie. of mijn mening zo veel waard is, is dus de vraag

Geplaatst

Noor, ik snap het.

Echter, de twijfels en onzekerheid die ik zelf wel eens hebt mbt DD, kwam overeen met jouw gevoel. Nu is het door alle onzekerheden ook wel logisch dat er twijfels zijn. Iedereen wilt immers het beste en positieve resultaten en ja, waar vind je dat? (blijft immers mijn vraag)

Denk dat het net is als met winkels (ja, weet het...rare vergelijking). Niet iedereen kan bij dezelfde winkel slagen. Dat is maar goed ook.

Vandaar dat ik alvast vooruit wilde kijken indien deze poging niet gaat lukken.

En het is logisch dat je je gevoel ook baseerd op de ervaringen die je hebt.

Het was mij alleen ook opgevallen dat ik de laatste tijd ongeveer dezelfde ervaringen lees mbt DD. OOk viel het mij gewoon op dat er juist de laatste tijd onztettend veel positieve berichten te vinden zijn over Gent en Brussel.

Wanneer gaan jullie overigens weer van start?

Geplaatst

hallo Wen

ik snap dat je aan het rondkijken bent en niet zomaar voor een kliniek/ziekenhuis kiest.

Wij zijn zowel over Brussel als DD zeer tevreden, ookal is het resultaat in DD 100% score (een tp en zwanger) en is de scoren in Brussel 33%, 3x icsi 1x zwanger.

de vroege miskraam tel ik dan niet mee een ook de 2 cryo-pogingen niet.

Wij gingen naar DD vanwege de Imsi methode en de niet aanwezige wachtlijst (destijds). Inmiddels doen ze in Brussel dan ook Imsi, kwam ik via Noor achter. Wij hebben nog 5 cryos in DD dus mochten we ooit de moed hebben dan gaan we daar eerst mee aan de slag.

Wat die goede arts betreft, dr. U die is werkzaam bij Geertgen, misschien handog voor jou om te weten. Ik heb hem de dag na de punctie tel. gesproken en vond het een erg prettige man, nam alle tijd, was helder en duidelijk en had een goed gevoel bij hem....ookal was de boodschap niet heel positief.

Hij gaf ons een kleine kans van slagen vanwege de zaadkwaliteit en adviseerde ons om als het niet zou lukken met de verse tp (die op dag 2 was) om dan de cryo´s tot dag 5 door te laten delen en dan pas voor een tp te gaan, om echt de beste te kunnen selecteren.

Maar goed, het ging helemaal super en we houden zijn opmerking in gedachte voor de cryo´s.

Wen en ook Noor, heeeeeel veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wen je weet wel een beetje mijn verhaal. Mijn intake in dusseldorf vond ik niet zo fijn. Niet dat dr. S niet positief was. Maar ik had geen goed gevoel erbij. En brussel voelde zo goed en zeiden alles wat we hoopte. En tot nu toe ben ik nog nooit zo ver gekomen en dat allemaal dankzij brussel. Morgen ben ik vrij dan zal ik de prijslijst van brussel even scannen en naar je mailen. Gek dat die links het niet meer deden.

Veel succes.

Ik heb vandaag gebeld met het flevo en die gaven aan natuurlijk mag je eerder komen om bloed te prikken. Ben daar erg blij mee. Dus vrijdag kunnen we kijken of alles goed gaat. Mijn man is er zo van over tuigt dat het goed komt.

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel voor de antwoorden!

Raba, wat fijn dat je overmorgen terecht kan voor bloedonderzoek. Nog "maar" 2 nachten in spanning en onzekerheid..pff...

Ik ben het met je man eens en denk ook dat het goed gaat komen. Ik blijf voorlopig even voor je doorduimen!!!

Ik zie je mailtje wel verschijnen. Nogmaals dank.

Geplaatst

Wow wat goed joh!! Is brussel ook tevreden met deze waarde? Zal haast wel toch? Wat zeiden ze er in jouw ziekenhuis van?

Volgens mij moet het goed zijn, als het binnen 48 tot 72 uur moet verdubbelen dan voldoe je daar aan.

Super spannend! tot dinsdag zwangere vrouw!

Geplaatst

Ik verlies bruin. Dit maakt me zo onzeker. Zijn we eindelijk zo ver gekomen gebeurd dit. Nu weet ik dat het late innesteling kan zijn. En dat sommige vrouwen ondanks bloed gewoon zwanger blijven. Maar liever had ik dit niet gehad. Ik ga zo maar bellen met het zh in brussel vanaf 15 uur zijn ze te bereiken. Waarom kan het niet gewoon zonder obstakels gaan

Geplaatst

He getver, maar het kan er echt bij horen hoor. Armanda uit het december topic verloor zelfs helder rood en ze is afgelopen week bevallen!

Houd moed vrouw!

Geplaatst

Raba herkenbaar, ik verloor bruin met 8 en 10 weken, met 12 weken liep het helderrood er zo uit: doodeng, was de placenta, die lag dicht tegen de baarmoederhals....het is killing maar je kunt echt alleen maar afwachten tot de echo.

Geplaatst

Nu is het rood bij het afvegen. Word hier gek van. Weet dat het niks hoeft te betekenen maar toch maakt het je zo onzeker.

Geplaatst

Heb nu rode druppels. Ging net naar de wc en had daarna het op de grond en op mijn been. En met afvegen is het nu ook rood. Net een test gedaan nog wel een dikke kruis. Straks maar weer bellen naar het zh wat is dit eng.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden