Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi meiden,

Even stilte…wil graag op iedereen reageren, soms komt het er niet van, soms heb ik een baaldag…kom dan vaker op de site wanneer ik zelf weer “wat te melden”heb…dat voelt nogal egoïstisch maar is absoluut niet de bedoeling…

@Essieislief

Wat een naar bericht. Fijn dat de arts zo duidelijk maar begripvol was, hoewel het je verdriet om weer een teleurstelling ws niet minder maakt. Ik hoop dat de start van het niewue jaar een hele positieve zal zijn voor je..

@ Okaasan

Het wachten is weer begonnen voor jou…kan me de angst voor teleurstelling goed voorstellen. Ik hoop op een hele mooie afsluiting van 2011!

Oh, op je vraag : ivm lage amh waarde en dus “de tijd die dringt” is afgesproken per cylclus te kijken of we starten met ivf (wanneer meerdere follikels zichtbaar) of toch iui. Omdat er maar twee follikels zichtbaar waren is gekozen voor iui. Voor icsi is er momenteel geen indicatie voor ons (zaad is goed).

@ Amy81

Wat herkenbaar; ik bevind me soms ook in die negatieve flow waarin ik alleen nog maar de meest pessimistische situaties voor me kan zien. Ik doe met je mee; proberen hoop te hebben en ook de positieve kanten van de dingen te zien…

Hoop voor je op een mooi resultaat morgen!

@Apple en MarS

Spannend, binnenkort de eerste metingen!

@Hoopvol, Esseke en Roxanne

Duim,duim,duim!

@Breden

Er gebeurd een hoop bij jullie in het proces zo te lezen, maar fijn dat het zo positief verloopt!

@Liesje

Mooi omschreven, hoop dat de hobbels geen bergen zullen zijn dit keer, veel succes!

Nou m’n eigen verhaal is niet zo positief…ben nog een medische molen groentje (eerste iui) en heb nog maar weinig meegemaakt in vergelijking met vele meiden hier, maar toch wat pessimistisch gestemd..

Cd 8 eerste fm gehad…twee follikels zichtbaar, 5,6 mm, kleiner dan verwacht zou mogen worden. De gyn gaf aan dat ik moeilijker te stimuleren ben en ze er vanuit gaat dat de stimulatiefase juist wat langer zal gaan duren.

Duidelijk ik ook dat mijn fsh te hoog is (deze ronde 18) en mijn amh te laag (deze ronde nog niet binnen, oktober 0,2).

Het ziekenhuis doet (nog) geen uitspraken hierover maar mijn zoektocht naar informatie leverde alleen negatieve berichten op. De prognoses zijn niet gunstig en er zijn zelfs ziekenhuizen die dames met deze waardes niet helpen. Ik weet dat ik niet moet afgaan op het internet maar dit maakt me toch erg onzeker, pessimistisch en angstig voor wat komen (of wat er juist niet gaat komen) gaat…

Zaterdag de tweede fm…

Grtjs

• Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Start Prikken::icon_flower:

8 november Esseke (Menopur)

14 november Amy81 (Puregon)

5 november Mar S (decapeptyl)

14 november Okaasan (Gonal-F)

16 november Hoopvol07 (puregon)

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

22 november Breden (Gonal-F + Menopur)

24 november Herfst80 (Menopur)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

12 november Esseke 1e FM

22 november Okaasan 1e FM

23 november Amy81 1e FM

23 november Hoopvol07 1e FM

29 november Herfst80 1e FM

3 december Apple2011 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

2 december Mar S - 1e FM

1 december Breden 2e FM

3 december Herfst 2e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

24 november Okaasan (punctie)

25 november Esseke (punctie)

25 november IUI hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

4 december Breden (punctie)

29 november Amy81 (punctie)

Testdatum:

gekruiste%20vingers%203.gif

6 december Roxanne

10 december Hoopvol

11 december Okaasan

12 december Esseke

Geplaatst

@Herfst80: ik kan me wel vinden in jouw verhaal, mijn AMH en FSH waarden liggen in de buurt van de jouwe (0,2 en 17) dus ook in mijn geval was het vooruitzicht begin deze maand niet super optimistisch. Ik moest 300 eenheden Menopur spuiten en 3x daags Suprefact neusspray, en jij? Bij mijn follikelmetingen bleek al gauw dat zich rechts helemaal niets goed ontwikkelde, en links ook maar eentje. 2 dagen voor de punctie bleek uit een echo dat de grote follikel links 16mm was, en nog een kleintje van 9 mm. Tijdens de punctie zijn beiden toch weggehaald want de kleine had schijnbaar een groeispurtje gehad, en een dag later bleek dat beiden goed bevrucht waren, en tijdens de terugplaatsing waren ze al allebei zo "goed" dat het feitelijk niet veel uitmaakte welke ze terugplaatsten en welke werd ingevroren. Nu moet ik evengoed 2 lange weken wachten op de test ... maar ik ben in elk geval al blij dat het tot nog toe beter gaat dan verwacht, en dat we er al een "in de vriezer hebben" voor het geval dat het nodig mocht zijn in de toekomst.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Mag ik mij bij jullie op het wachtbankje voegen?

Wij zijn afgelopen zondag (cyclusdag 3) gestart met de hormonen voor onze vierde icsi poging voor een brusje. Ik gebruik nu in de ochtenduren Menopur en in de avonduren Puregon. Voor deze vierde behandeling zijn wij overgestapt naar DD.

Aankomende vrijdag 2 december heb ik mijn eerste FM meting (in een plaatselijk ziekenhuis).

Breden, ik las je stukje mbt communiceren met dr. S. kan mij dat voorstellen! Wat een chaoot is het en hij spreekt zichzelf ook wel eens tegen. Heb jij gewoon om die andere arts gevraagd??? (ik heb nl niet altijd een even goed gevoel bij dr. S. Hij is mij te chaotisch. Dat ben ik nl zelf ook en heb juist wat meer behoefte aan duidelijkheid en structuur).

Heb mij zelf ook maar even op het lijste gezet:

Start Prikken::icon_flower:

8 november Esseke (Menopur)

14 november Amy81 (Puregon)

5 november Mar S (decapeptyl)

14 november Okaasan (Gonal-F)

16 november Hoopvol07 (puregon)

22 november Liesje '74 (Lucrin)

2 december Liesje '74 (Gonal-F)

22 november Breden (Gonal-F + Menopur)

24 november Herfst80 (Menopur)

27 november Wen72 (combi Menopur en Puregon)

1e echo en metingen : :myfignerscrossed:

12 november Esseke 1e FM

22 november Okaasan 1e FM

23 november Amy81 1e FM

23 november Hoopvol07 1e FM

29 november Herfst80 1e FM

3 december Apple2011 1e FM

12 december Liesje '74 1e FM

2 december Mar S - 1e FM

1 december Breden 2e FM

3 december Herfst 2e FM

2 december Wen72 1e FM

Punctie en Terugplaatsing: :goodluck1:

22 november Roxanne (2 cryo's tp)

24 november Okaasan (punctie)

25 november Esseke (punctie)

25 november IUI hoopvol

27 november Okaasan (TP)

28 november Esseke (TP)

4 december Breden (punctie)

29 november Amy81 (punctie)

Testdatum:

gekruiste%20vingers%203.gif

Voor alle meiden: Ontzettend veel succes en op naar een supergroene afsluiting dit jaar!

Geplaatst

Zucht.... :gekruiste vingers 4

Net een super aanval gehad van "buikpijn" .. heel de dag voel ik al krampjes.. maar nu is het gevoel weg..

Ik word helemaal gek zeg.. ik wil eventueel zaterdag al testen als ik niet ongi ben geworden..

Tjonge jonge.. wat een ellende dit..

Geplaatst

heb me weer even een tijdje niet laten horen...druk gehad... Maar ondertussen is de punctie goed verlopen en is er vorige week een mooie 7 cellige type 1 terug gezet... ik mag 7 December bloed komen prikken voor de zwangerschapstest... nog een klein weekje...begint weer spannend te worden...

Geplaatst

@Roxanne: welkom terug op het forum. Klinkt heftig je verhaal. Fijn dat acupunctuur je zo goed helpt. Ik heb het ook een tijdje gedaan en had niet heel erg het idee dat het mij hielp. Oh, je bent de eerste ww al door zie ik. Dat schiet al weer lekker op. Spannend!

@Breden: Hoe was je FM vandaag?

@Esseke en Hoopvol: hoe gaat het met jullie? ik hoop dat de wachtweken jullie beter af gaan dan mij.

@Amy: En? Waren er mooie bevruchtingen? Ik ben benieuwd.

@HErfst, geeft toch niets dat je soms alleen iets over je zelf meldt. Geen probleem hoor.

@Wen: Welkom hier, tuurlijk mag je aansluiten. Succes morgen met je FM. Hoe werkt dat nu als je in DD loopt? Moet je dan zelf een plaatselijk zkh zoeken dat de FM wil doen, of hebben ze in DD een lijst met zkh die dit soort dingen wel willen doen. Ik heb nl. wel eens gehoord dat niet alle zkh hier aan mee willen werken.

@Femmie: jij ook al in de tweede ww. Spannend hoor. Heb je er een goed gevoel bij?

Hier gaat het echt superk.t. Ik voel me echt heel ellendig, alles is gewoon STOM!

Ik heb het gevoel dat de wachtweken al minstens 2 weken duren en dat ik nog een maand moet wachten voor ik iets weet. Daarentegen zitten we pas op wachtdag 4. Ik vind het wachten echt hels deze keer. Ik weet niet hoe het komt. Vorige keer was ik zo suf en belabberd van de punctie dat ik een week lang alleen maar geslapen heb. Ja, dan gaat de tijd wel snel.

Er komt echt niets uit mijn handen, ik heb nergens zin in en alles voelt zo nutteloos. Net ergens weer ergens aan begonnen en na 5 minuten lukt het me al niet meer. Als er nu iemand BOE tegen me zou roepen, zit ik hier geloof ik te huilen. Gatverdamme, ik haat dit echt.

Sorry, geen betere berichten hier dus. Ik hoop dat het heel snel ophoud, want morgen gaat mijn man een dagje weg en blijft daar dan ook slapen. Hoop dat er een vriendin vrij is. Dan hoef ik tenminste niet in mijn eentje te sippen.

Geplaatst

Roxanne: kramp hoeft ècht helemaal niets te zeggen he!

Nieuwkomers welkom! Hopen op een mooie groen bankje als afsluiter van 2011!

Femmie: oef, ik kan de spanning bijna voelen, vreselijk is dat he, die laatste dagen! Nog even moed houden!!!

@all: wij hebben 5 bevruchtingen! Joehoe, ik ben er erg blij mee! Nu hopen op een toppertje ertussen maar het feit dat we kansen hebben voelt al helemaal goed. Bizar he, ze hebben ons zelfs de keuze gegeven deze poging te stoppen en zie hier nu: ben er blij mee!

Geplaatst

Okaasan, dikke knuffel meis: het is gewoon een heftig traject en er hangt zoveel voor je vanaf he. Probeer vertrouwen te houden, linksom of rechtsom, jullie weg wordt wel duidelijk en meer dan wat je nu doet kan je er echt niet aan doen! Maar hee, ik wet het makkelijker gezegd dan gedaan, over een week zit ik er ws. precies zo bij;-)

Geplaatst

Amy... ik hoop het.. ben nu wel behoorlijk misselijk.. en vanochtend en nu.. maar ik ben ook ziek thuis me buik deed zo'n pijn (opgezwollen) maar heb gisteren kipfilet gegeten bij een Pizzeria .. dus misschien is dat het.. ??

En wat goed zeg 5 bevruchtingen.. zo zie je maar weer.. hopelijk is dit één van je baby's .. wanneer krijg je een terugplaatsing?

Okasaan... ok tja bij de ene werkt het misschien en bij de andere niet.. je weet het toch niet..

Ik zit nu inmiddels op wachtdag 9 spannend hoor.. over 2 dagen ga ik echt testen.. ik moet weten waar ik aan toe ben.. als die misselijkheid terecht is vind ik het geen probleem.. maar ja ik ervaar nu ook weer

puistjes die altijd voor mijn menstruatie zich laten zien.. kan het zo zijn dat je alle menstruatie klachten hebt, puistjes, dunne def, krampen.. maar toch zwanger ben? Of is die kans nihil?

Groetjes en fijne avond

Geplaatst

Die kans is niet nihil: die is heel groot! Ik had het vorige keer ook en tochn positieve test! Blijf reeel maar laat niet alle hoop varen he?:-) sterkte!

Amy... ik hoop het.. ben nu wel behoorlijk misselijk.. en vanochtend en nu.. maar ik ben ook ziek thuis me buik deed zo'n pijn (opgezwollen) maar heb gisteren kipfilet gegeten bij een Pizzeria .. dus misschien is dat het.. ??

En wat goed zeg 5 bevruchtingen.. zo zie je maar weer.. hopelijk is dit één van je baby's .. wanneer krijg je een terugplaatsing?

Okasaan... ok tja bij de ene werkt het misschien en bij de andere niet.. je weet het toch niet..

Ik zit nu inmiddels op wachtdag 9 spannend hoor.. over 2 dagen ga ik echt testen.. ik moet weten waar ik aan toe ben.. als die misselijkheid terecht is vind ik het geen probleem.. maar ja ik ervaar nu ook weer

puistjes die altijd voor mijn menstruatie zich laten zien.. kan het zo zijn dat je alle menstruatie klachten hebt, puistjes, dunne def, krampen.. maar toch zwanger ben? Of is die kans nihil?

Groetjes en fijne avond

Geplaatst

Hai allemaal!

Ik schrijf mee in het draadje van de ICSI dames van november maar vandaag heb ik een embryootje teruggezet gekregen en is het beruchte wachten begonnen. Ik lees graag met jullie mee en hopen dat jullie me door deze twee weken heen kunnen sleuren ;-)

Liefs

Nicole

Geplaatst

Morgen m'n laatste spuit decapeptyl zetten na een maand gebruiken. En dan komt er voorlopig geen naald in mijn lijf hoop ik hihi.

Ben wel een beetje zenuwachtig voor de echo morgen. Hoop dat alles goed is en dat ik mooi opgebouwd slijmvlies heb, zodat ik een cryo tp kan krijgen.

Al veel meiden in de wachtweek, zet hem op! Ik hoop me snel aan te sluiten.

Okaasan: geef de moed niet op meid, knuffel voor jouw.

Amy: topscore! Zo zie je maar weer dat de artsen er ook wel eens naast zitten, vertrouw op je lichaam.

Liefs Mar

Geplaatst
Hai allemaal!

Ik schrijf mee in het draadje van de ICSI dames van november maar vandaag heb ik een embryootje teruggezet gekregen en is het beruchte wachten begonnen. Ik lees graag met jullie mee en hopen dat jullie me door deze twee weken heen kunnen sleuren ;-)

Liefs

Nicole

We gaan je mee sleuren meis.. hihi komt goed...

Amy pff ok.. nou ja ik blijf hoopvol maar ook reeël .. ja .. denk ik.. ga ik proberen haha :clap2:

Geplaatst

verdorie!!!!! ik had gister op jullie fsh en amh bericht gereageerd... en er staat niks, word er echt moe van dit is al de 3e keer deze week.....een heel verhaal getypt en weg !!

even in het kort hetzelfde als gister, (met een chaggerijnig koppie) ;) vorig jaar was mn fsh 13, de gyn was niet erg positief, en mn amh was minder zorgwekkend maar toch niet 100% goed

en nu is mn fsh 7!!!! ik dacht echt wtf?? maar ja nu ben ik weer ''normaal'' volgens de artsen

wat ik hiermee wilde, is jullie geeen valse hoop geven, maar wel laten zien dat het erg kan schommelen.... het is ook een keer 11 geweest, maar kijk, tussen 13 en 7 is bijna de helft

ik lees zo de rest:) x

Geplaatst

@okaasan: even doorbijten meis, morgen is het alweer vrijdag en dan begint de tweede wachtweek alweer bijna.

@amy: wow dat is een mooie score zeg!

@ncm: kom er gezellig bij op het bankje, we hebben nog plaats genoeg :happy:

Ik heb zelf vandaag ook gewoon een ontzettende baaldag gehad. Vooral veel last van opvliegers de hele dag, of dat nog door de hormonen komt? Nou ja vanavond maar rustig aan doen, en dan zien we morgen wel weer verder.

Dit weekend vieren we Sinterklaas met de familie van mijn man. Behalve zijn ouders weet nog niemand daar van onze poging dus ben benieuwd of ik mn mond kan houden. Maar het liefst ga ik pas wat tegen andere mensen zeggen als ik 100% zekerheid heb dat het wel (of niet) gelukt is.

Geplaatst

Vanmorgen hartstikke misselijk toen ik wakker werd. Heb ik normaal nooit last van, dus of het iets betekent of dat ik me nu vanalles in mn hoofd ga halen? En de rest van de dag in elk geval nog steeds een gevoelige buik met af en toe een lichte steek.

Maar wellicht kan het ook zijn dat de ongesteldheid eraan zit te komen natuurlijk...

Geplaatst

Oh oh oh.. wat ben ik ziek geweest van die niet goede kip!! Heb echt heel veel buikpijn gehad..

Morgen ga ik testen.. ben benieuwd.. maar geeft deze negatief aan .. dan ben ik ik nog niet gelijk down.. want ja ik mag officieel pas dinsdag testen..

Maar ik hoop dat ik morgen al goed nieuws te vertellen heb!! :laugh:

Hoopvol, Okaasan voelen jullie al wat?

Geplaatst
Vanmorgen hartstikke misselijk toen ik wakker werd. Heb ik normaal nooit last van, dus of het iets betekent of dat ik me nu vanalles in mn hoofd ga halen? En de rest van de dag in elk geval nog steeds een gevoelige buik met af en toe een lichte steek.

Maar wellicht kan het ook zijn dat de ongesteldheid eraan zit te komen natuurlijk...

Spannend en wie weet doet de beeb dat!!

Geplaatst

@Hoopvol

Tsjonge, nou heb ik vanmorgen op jouw bericht (en dat van de andere dames) gereageerd, zie ik nu dat mijn bericht ook niet geplaatst is...hmmm In het kort; lief bericht, dit voelt meer steunend dan de negatieve ervaringen en verhalen die ik zelf (bewust, niet goed he) op zoek..

@ Esseke

Ik gebruik Menopur 75 eenheden, dit omdat we zijn gestart met iui. Ik begrijp dat jullie direct zijn begonnen met ivf. Ons zh is hier terughoudens in ivm laag aantal zichtbare follikels. Maar zie bij jou; twee toppers! Nu duimen voor een positief resultaat!

@Amy

Wow

Hoop dat alle dames die afwachtend zijn de spanning nog enigszins volhouden en voldoende afleiding kunnen vinden!

Grtjs

Geplaatst

Mag ik mij hier ook melden? Wij zijn in oktober begonnen met de 1e ICSI poging. Helaas is deze mislukt. Gelukkig hadden we nog wel cryo's in de vriezer. Na veel controle in het ziekenhuis, omdat mijn eisprong maar niet wilde komen, hebben we woensdag toch een embryo (morula) teruggeplaatst gekregen. Nu dus wachten.

Gisteren leek ik wel licht bloedverlies te hebben, was lichtroze bij afvegen. Maar dat was maar 1 keer. Nu heb ik lichte steekjes in mijn buik. Maar misschien is het ook wel verbeelding :).

Liefs,

Anita.

Geplaatst
Mag ik mij hier ook melden? Wij zijn in oktober begonnen met de 1e ICSI poging. Helaas is deze mislukt. Gelukkig hadden we nog wel cryo's in de vriezer. Na veel controle in het ziekenhuis, omdat mijn eisprong maar niet wilde komen, hebben we woensdag toch een embryo (morula) teruggeplaatst gekregen. Nu dus wachten.

Gisteren leek ik wel licht bloedverlies te hebben, was lichtroze bij afvegen. Maar dat was maar 1 keer. Nu heb ik lichte steekjes in mijn buik. Maar misschien is het ook wel verbeelding :).

Liefs,

Anita.

Spannend zeg wat houd Morula eigenlijk in?

Geplaatst

@Roxanne&Marcel: ik duim voor je als je gaat testen, hopenlijk lezen we hier snel een positief resultaat!

@Herfst80: wij zijn inderdaad direct met IVF begonnen (geen eileiders meer dus eicel kan niet zelfstandig tot in de baarmoeder komen). Ik duim met je meer voor een goed resultaat voor je!

@anita79: kom d'r gezellig bij en alvast veel succes!

@alle anderen: bijna weekend en hopenlijk volgende week de eerste berichten over positieve testen en meer succesvolle puncties/TP's

Geplaatst

Herfst: je berichtje was wel geplaatst, ik heb m vanochtend nog gelezen maar hij is weer verwijderd, raar, dat was ook net bij een ander topic!

Esseke en Roxanne: ik hoop toch dat de misselijkheid bij jullie een goed teken is en Roxanne, een eerste groene naam deze maand zou geweldig zijn!

Anita: wauw, klinkt goed! En het beetje bloedverlies bij de weg ook, wie weet de innesteling!

@all: net terugplaatsing gehad van twee toppertjes, verder geen cryo's maar het is goed zo. Vorige week dachten we er nog aan te stoppen en nu heb ik gewoon twee emmies van topkwaliteit warmpjes bij mij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden