Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden dank jullie wel voor jullie lieve woorden!

Hier een redelijke nacht gehad heb naar dat ik iets gekregen had om te slapen toch nog een paar uur geslapen.

Met mijn onrustige buik gaat het beter het is tenminste niet elke 6

min bikkel hard straks nog een echo om 10:00 hopelijk is er niet veel veranderd en mag ik naar huis. Heb al wel te horen gekregen dat ik niks meer mag doen dus dat word weer bed/bank hangen bah moet ook nog 3 maanden.

Quin, balen dat je zo slecht slaapt maar net wat sandra zegt dat nachtje doorslapen gaat nog wel even ben ik bang voor.

Eer gaat best snel hoor bij het UWV ik had binnen 3 dagen bericht van ontvangst en 2 dagen later de brief met hoeveel geld we krijgen dus ik denk dat je met een week wel weet waar je aan toe bent.

Sandra, balen van je BI hou je zelf wel in de gaten he! Niet te veel doen( ja weet het is moeilijk maar gelukkig is het kamertje nu bijna klaar en heb je de eerste wasjes ook al gedaan. ( gelukkig had ik dat gisteren allemaal al gestreken dus daar hoef ik mij niet druk meer om te maken)

Shanna, wat een leuke dingen heb je besteld zeg! Moet nog de bestelling plaatsen voor mijn dochter op het KDV. En wij doen cupcakes met een blauw muisje erop ipv beschuiten ( mijn moeder maakt ze)

meiden sorry als ik iemand vergeten ben maar kom er op teug.

Geplaatst

Even een snelle update vanuit dr Spaanse zon. Chantal, wat schrikken zeg! Wens je veel sterkte.

Hier alles prima. Sevilla was prachtig, heb heel veel gelopen. Te veel, maar t was de moeite waard. Nu hebben we een huurauto en gaan lekker langs de kust touren. Nog maar precies 10 weken!

Vrijdag 3d echo gehad, was heel mooi. En ons meisje is gelukkig nog steeds een meisje.

Ik ga ontbijten, volgende week reageer ik uitgebreider op jullie berichtjes.

Geplaatst

Chantal bed/bank hangen valt te overzien!

Zelf ben ik er gewend aan geraakt.

Een advies... Ga niet koken! (toch).

Achter het aanrecht staan is echt heel slecht, zeker als het wat langer duurt! Doe het niet!

Gr. Shanna

Geplaatst

Shanba, jij word eerder geholpen ;) 2 weken eerder als ik het goed heb hihi

wij moeten echt nog 3 maanden hihi

chantal fijn dat het beter gaat!!!! Nu op de bank en laat manlief maar draven whagaha

was de echo goed??

jessi leuk wat te horen!! Lekker crusen man! ;) en gelukkig nog steeds een meisje hihi

Geplaatst

Yes, mag naar huis echo was het zelfde als gisteren iets minder als 2 cm moet me dus wel rustig houden ( deed ik deels al ivm de BI)

Shanna ik moet oficeel nog 3 maand maar heb over 2 weken een gesprek betreft wel of niet inleiden omdat ik geen suiker heb gekregen tot nu toe ga ik er vanuit dat ik gewoon door moet lopen, misschien nu niet volgende week eerst weer controle echo en dan die maandag erop naar Halbesma.

Oja koken doe ik al weinig mijn schoonmoeder kookt 6 dagen in de week tussen de middag dus alleen op zondag en dan doen we meestal nog makkelijk. ( ovenschotel meestal)

Jessi, geniet nog van je vakantie heerlijk! Helaas zat dat er al niet meer in maar we zouden nog een weekend weg gaan moeten maar even kijken of dat nog gaat iemand nog tips?

Geplaatst

@chantal wat een fijn nieuws dat je lekker naat huis mag!! lekker rustig aan doen

lekker hoor nog een weekend weg in het vooruitzicht :-) ik vind de eilanden altijd erg leuk!

@jessi fijn dat de echo goed was, geniet lekker van je vakantie daar! ben wel een tikkie jaloers haha :-)

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3977[/ATTACH]

Ik was vroeg thuis ivm algehele stroomuitval op het werk, dus thuis nog wat gedaan op de laptop. En dus maar even een buikfoto voor jullie gemaakt :happy3:

ga nu ff tukken en reageer straks even op al jullie berichtjes van vandaag

laterrr

Geplaatst

Ola Jessi, geniet nog maar ff lekker van jullie laatste vakantie samen ... Hier regent het weer.

Chantal gelukkig weer thuis, helaas bank hangen voor jou maar het zijn nog maar de laatste loodjes. En ik lees dat jouw schoonmoeder kookt 6. X in de week , klinkt heel luxe of kan ze niet lekker koken ... Hi hi.

Tip voor weekendje weg, Maastricht of idd Texel.

Sandra, je reactie op Quin ... Geweldig lag gevouwen.

Fijne avond

Geplaatst

Ja idd. Hahahaha Wij zijn nu al zo'n 3 jaar chronisch moe...... Onze dochter meldt zich heeeel vroeg in de ochtend elke keer! Sinds een paar maanden eindelijk om 6.30 uur. Maar daarvoor regelmatig 5.00 uur of 6.00.

Geplaatst

We gaan nog een een weekje met de kinderen weg....tjonge jonge het lijkt wel een hele volksverhuizing!!!

Wat je allemaal niet meeneemt...met name voor de kids!

Heb er heel veel zin in...nog eventjes er tussenuit voordat spruit 3 er is. Wat wordt het toch spannend allemaal.

De komende weken gaan zo snel.

Je hebt nog hemelvaart er tussen zitten. Pinksteren.

Verjaardag schoonvader. Verjaardag van mijn kleine nichtje.

En dan ondertussen denken of je alles klaar hebt.

We gaan eerder de box neerzetten dan we in gedachten hadden.

Omdat onze kleine meid nogal jaloers is ingesteld...willen we haar er eerst aan laten wennen dat dat ding in de woonkamer staat.

Mede omdat het op de plek komt te staan waar eerst haar speelplekje was. Deze wordt verplaatst.

Verder hebben we voor de kraamweek zelf. Kleine cadeautjes voor haar. Poppen speelgoed, zodat ze mee kan gaan doen met de dingetjes die we voor spruit 3 doen. Pop ook in bad.

Pop ook schone luier. Pop ook drinken..etc etc.

Ben best wel een beetje angstig hoe ze gaat reageren.

Toen zij werd geboren was Nick heel boos op mij. De eerste weken keek hij mij alleen maar boos aan. Dan was hij zijn papa aan het knuffelen en kijk dan over papa's schouder heel boos naar mij!

Dit hadden wij van hem totaal niet verwacht, aangezien hij zo'n zachtaardig lief jongetje is.

Mama's hoe gaan jullie dit doen?

Geplaatst

Hier ook shanna,

Wij moeten de hele woonkamer verbouwen voor de box weg te zetren. Ten koste van jamey zijn speelplek.. Maar daarom betrekken we hem nu overal bij. Hij helpt mee kamertje verven, kamertje aankleden, ibrichten ebz...

We laten hem boven een nieuwe plek voor z'n sperlgoed uitkiezen (wel op zijn kamer)

Lees regelmatig een boekje over een nieuwe baby. Eigenlijk wat ik 4 jaar grleden met de katten heb gedaan hihi. Stukje bij beetje laten wennen...

Eer lekker buikje, en ja hahahahapas over 18 jaar weer!! ;)

Geplaatst

Eer, mooi buikje hoor!! En inderdaad pas over 18 jaar weer;)

misschien toch teveel geslapen gistermidag?

Shanna, ook hier een verhuizing onze kleine meid gaat van kamer veranderen en dat hopen we binnen 14 dagen klaar te hebben zdat ze kan wennen aan haar nieuwe kamer. Ook voor haar hebben we een pop besteld die ze de fles, bad en op het potje kan zetten.

Gelukkig is ze niet jaloers aangelegt ze vind baby's heel erg leuk en wil ze alleen maar knuffelen ( soms een beetje te wild).

Verder zijn we ook bezich met haar te vertellen dat er een baby broertje komt en als ze de 3d echo ziet wijs ze eerst naar de foto en dan naar mijn buik en zeg ze bebe ( ze is bijna 18 maad)

Sandra, hoe is het kamertje, staat alles?

Hier verder alles goed, nog wel harde buiken maar probeer niks te doen alleen lukt het me nog niet zo goed;) weet dat het moet grrrr!

Verder geen nieuw! Oja mijn lieve donor komt hier nog poetsen vlak voor de bevalling en haar hub gaat morgen de vijver dicht gooien en alles omploegen zodat er gras gepoot kan worden. ( lief he)

Geplaatst

Wat lief chantal!!! Wat een lieve donor! ( en man uiteraard!)

En rustig blijven erj. Zeg je tegen mij ook hihi

Kast en commode staan half, maakt malief vanavond af. Ik ben al kleding in de kast aan't gooien ;)

Zo nog wat hydroluiers strijken dan kunnen die ook de kast in.

Heb net 3 uur over de voorkamer gedaan. Ben iets doirgeslagen in nesteldrang denk ik whahaha heb bijna alles weg gegooit hihi

ik ga zo met james naar zwemles, dan lekker frietjes van de friettent eten en dan de achterkamer maar verder... Dan gaat manlief lekker boven verder ;)

Xx

Geplaatst

chatal wat een lieve donor! fijn dat je hulp het !

wat een triest weer vandaag zeg! bah echt een huispakken dag ;-P

Gisteren de 3d gehad, alleen de beeb had er geen zin in ze lag helemaal met der voetjes en handen voor der gezichtje en bijna in de placenta gedraaid

wat we ook probeerde ze bleef zo liggen haha

we hebben een paar mooie foto,s mee gekregen van de zijkant van der gezichtje en dat is wel erg schattig

ze heeft alles nog een keer gecontroleerd en alles was goed! dat is het belangrijkste toch :-)

Noi ik wens jullie allemaal een goed weekend!

rustig aan doen

Geplaatst

Meiden had jullie nog een paar foto's belooft van de 3d echo nou hier zijn ze dan!!!

[ATTACH=CONFIG]3979[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3980[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3981[/ATTACH]

Sas, jammer dat ze zo dwars lag, gelukkig wel een paar foto's van der en was alles goed met haar.

Sandra, is het kamertje nu klaar? heeft je hub de rest in elkaar gezet?

Geplaatst

Hoi meiden ... Ondanks dat ik nog geen moeder ben weet ik wel dat als je babay(2,3 etc) krijgt het belangrijk is dat je de baby NIET vast houd als de broertjes zusjes voor de eerste keer de baby gaan zien. Dus bv in de wieg leggen en samen gaan kijken... Maar dat wisten jullie vast wel.

Leuke echo foto's zeg... Byzonder !!

Ff ego berichtje... Vrijdag verrassings dag voor mijn vader en moeder geregeld . Had gezegd dat ik ze om 10.00 uur zou komen ophalen, ze feestelijk gekleed moesten zijn en dat de rest n verrassing werd. Nou ze dachten dat ik ging trouwen .... Ha Ha we gingen idd naar t gemeente huis echter mijn vader kreeg n lintje vd koningin. Een te leuke dag gehad ... Mijn moeder die er 100% v overtuigd was had een etagère gemaakt ( bloemstuk) incl bruid en bruidegom erin gehangen .... Nou die staat op tafel te pronken :-)

Vriend lief en schoonpapa hebben op 2 wanden na de baby kamer af dus ook hier vorderingen. Yes.

Meiden ik ga douchen want schoonouders willen ontbijten. Later meer

Fijne dag eer

Geplaatst

Wat een drama website is dit toch!

Ik ga nu voor de derde keer proberen op jullie te reageren deze keer type ik het maar in word, misschien wet ik het nog uit ijn hoofd…….

Chantal, wat een mooie echo foto’s ik vind het zo bijzonder om te zien! En als je dat ziet weet je wel weer waarom je het “even” rustig aan moet doen. Neem maar alle hulp aan die je kunt krijgen, iedereen weet dat jij er niks aan kunt doen.

Sas, wat fijn dat jouw echo ook goed was! En ookal kon je niet alles helemaal goed zien, dat alles goed is is toch het belangrijkste! En voetjes en handjes vind ik zelf ook zo bijzonder! Dat alles erop zit, vingertjes, teentjes en het enkeltje! Zo mooi!

Eer, mooie buikfoto van jou! En wat een leuke verassing voor je vader! Het lijkt mij heel bijzonder om een lintje te krijgen. Waar heft hij het voor gehad? Vrijwilligerswerk of iets anders bijzonders?

En wat fijn dat het kamertje begint op te schieten, dat geeft zoveel rust.

Sandra, fijn dat juliie kamertje ook zo goed gaat. En die nesteldrang… haha, het ruimt wel lekker op!

Shanna, die weken gaan nu zeker hard! Er zijn zoveel dingen die vast staan de komende tijd. Geniet daarom maar lekker van jullie weekje weg!

Jessi, wat klinkt het heerlijk in de spaanse zon! Zijn jullie alweer thuis, of heb je nog lekker een paar dagen?

Ok, nu eerst maar eens dit versturen en dan proberen de foto’s erop te zetten, eindelijk zit ik een keer met de laptop op schoot ipv de ipad of telefoon, dus hopen dat het lukt!

Geplaatst

ok, het eerst is gelukt!

nu de foto's

[ATTACH=CONFIG]3988[/ATTACH]

ons wondertje in 3D zo geweldig!

[ATTACH=CONFIG]3987[/ATTACH]

en op een een of andere manier kan ik de buikfoto van vandaag niet vinden, dus dan maar een foto van een tijdje terug.

groetjes Danielle

Geplaatst

D@@ntje en Chantal: wat een mooie 3d foto's, zo recht van voren! Eer en D@@ntje: mooie bescheiden buikjes!

Zal proberen om vanavond ook een paar 3D foto's te plaatsen, ze staan nog op de cd-rom. Ons meisje gebruikte mijn placenta als kussentje, dus het was heel moeilijk om haar gezichtje goed in beeld te krijgen. Ik moest op mijn zij liggen, en af en toe bukken en springen (niet dat dat hielp hoor...). Ze heeft in ieder geval mijn lange benen en tenen, en de appelwangetjes die ik als baby ook had (zeg maar gerust flinke appelwangen!). En het voorhoofd en de neus zijn weer precies die van vriendlief. Zoals verwacht wordt het een flinke baby, ze liep 3 tot 7 dagen voor op 'schema', en was 1519 gram. Vriendlief en ik waren ook allebei forse en lange baby's, dus ik had ook geen klein babietje verwacht.

Shanna: hoop dat je geniet van jullie laatste vakantie met z'n viertjes! Het idee met de pop klinkt heel goed. Volgens mij worden peutertjes sowieso snel jaloers als er een brusje bijkomt, dat hoor je wel vaak. De tip van Eer klinkt ook logisch.

Chantal: wat heerlijk luxe dat je schoonmoeder kookt! Ik hoop wel voor je dat ze meer talent heeft dan mijn schoonmoeder ;-)

Shanna: ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar misschien is de Nijntje wekker (slaaptrainer) iets voor haar als ze altijd zo vroeg wakker wordt? Oud-collega's zijn er echt super enthousiast over. Hun peuters komen pas uit bed als Nijntje haar oogjes open doet. http://www.dewinkelvannijntje.nl/nijntje-slaaptrainer.html

Sandra: wat heerlijk dat je het kamertje al kunt inrichten, en kleertjes kan wassen. Heb je al foto's? Ben heel benieuwd! Hier mijn mijn deadline van kamertje klaar met 30 weken al verstreken... Er komt ook steeds iets tussen in de weekenden zodat vriendlief niet echt opschiet met klussen. De muren zijn nu 1x gesausd, en moeten nog een keer. En op één wand moet het roze Pip-behand nog. Dan nog de vloer weer schoonmaken (stuuckspul, lijm, verf etc) en daarna kunnen de meubels er pas staan. En die komen vrijdag al... Vriendlief heeft gisterochtend een paar uur staan verfen voordat we naar de stad gingen. Voor het eerst in 15 jaar geen Koninginnenach gevierd dus om te voorkomen dat hij te brak was. Volgens mij baalde hij daar stevig van, hij was erg stil en sjaggie.

Hier weer aan het werk na een heerlijk weekje vakantie. Nog 17 dagen om mijn projecten af te ronden, echt veel te kort. Vandaag schiet het ook niet op, ik heb flinke indalingspijn (denk ik). De scherpe messteken onderin mijn buik leiden me erg af. Vorige week had ik dat ook één ochtend in Sevilla. Ik moet de steken soms echt wegpuffen. Hebben jullie daar ook last van? En kan dat eigenlijk al wel met 31 weken?

Zie dat het een heel verhaal is geworden, sorry! Ik ga weer een poging doen tot werken...

Geplaatst

Hierbij een paar 3D foto's van ons meisje. Omdat ze met haar gezicht in de placenta lag zijn de meeste foto's helaas erg wazig geworden. Als de echoscopiste het beeld een halve cm verschoof dan viel het hoofdje deels buiten beeld, dus dan lijken de hersentjes een zwart gapend gat. Deze 3 foto's zijn eigenlijk de enige die nog redelijk gelukt zijn. [ATTACH=CONFIG]3992[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3993[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3994[/ATTACH]

Iemand trouwens nog tips tegen vreselijke indalingspijn? Zit ze al de halve dag met tranen in mijn ogen weg te puffen. Heb nu een warme kruik op mijn buik maar dat helpt niks, en paracetamol ook niet. Straks maar een warm bad proberen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden