Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

lala, wat fijn om van je te horen!! lekker rustig aan doen en zoveel mogelijk van jullie bink genieten.

Fijn dat hij het zo goed doet! hoop dat de evaluatie goed is gegaan!

Sas, spannend zeg!!! mss over 3,5 week al een tp!!! wowie!!

hier vanochtend een onverwacht tripje naar DD gemaakt.

Wilde mijn dhea laten testen via de huisarts (met in mijn achterhoofd om de uitslag dan voor de 30e maart binnen te hebben), maar dat ging dus helaas niet lukken. Het bloed zou naar Nijmegen moeten worden opgestuurd en het is een niet vaak voorkomend onderzoek, dus soms wachten ze dan ook tot ze er een paar van hebben en ook al hadden ze er spoed van gemaakt, dan had het waarschijnlijk nog niet op tijd geweest.

dus voor de zekerheid maar naar DD gereden. uurtje heen, 20 minuten binnen en toen weer uurtje terug en meteen door naar mijn werk.

Nu dus redelijk vermoeid, dus ik denk dat het vandaag een vroegertje gaat worden.

Twinkel, al bijna 12 weken, gaat snel he? Hoe voel je je?

Roosie, alles goed?

liefs,

Tool

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

sas, wow wat snel ineens! leuk zeg!

over een paar weken al de terugplaatsing! fijn dat je moeder mee kan naar cyprus. succes met plannen van de reis icm de cyclus. hopelijk valt het een beetje gunstig zodat je mischien gebruik kan maken met een of andere pakketreis aanbieding. correndon wil wel eens leuke aanbiedingen hebben. soms goedkoper als een losse vlucht.

komen weer spannende tijden aan! ga zo voor je hopen op een plakkend cypriootje!

Geplaatst

tool, jeetje even op en neer naar DD. dat is een lekmer verhaal zeg, dat het hier in nl weer zo lang moet duren voordat er een uitslag is. eigenlijk best belachelijk.

gelukkig kon je naar DD rijden zodat je op tijd de uitslagen hebt. wanneer heeft DD deze?

Geplaatst

Tool, het is wel een gedoe hè met al dat bloedprikken. Jij gaat toch ook aan de prednisolon? Dan krijg je nog heel wat bloedtestjes. De meeste kun je gelukkig wel gewoon in nl doen. Maar een uurtje rijden is gelukkig nog wel te overzien! En alles voor het goede doel hè!!!

Wen, wanneer gaan jullie weer starten?

Ja hier bijna 12 weken. Kan ik het eindelijk tegen iedereen vertellen!! Je begint het nu ook al wel te zien dus moet iedere ochtend nadenken over wat ik nu weer moet aantrekken...

Ik voel me redelijk goed. Ik heb het idee dat de kwaaltjes wat beginnen af te nemen zodat ik me ook weer wat fitter voel.

Geplaatst

he Wen, ik hoop dat de uitslagen toch wel voor de 30e bij dr S binnen zijn. de vorige keer heb ik mijn bloed laten prikken de 24e januari en op de 31e had ik telefonisch consult en toen was het al bekend. Dus ik denk dat het nu ook wel zo snel zal gaan.

Men is daar op de hoogte dat ik de 30e een afspraak heb.

Morgen trouwens nog een rekening van DD betalen. Was een beetje tussen alle andere paperassen gekomen, oeps...

Geplaatst

He Twinkel, ja ik ga idd ook aan de prednisolon. Als het aan mij ligt, dan laat ik alles in DD doen. Weet ik tenminste zeker dat het op tijd daar is. Op de een of andere manier heb ik niet zoveel vertrouwen dat het goed en snel gaat.

Maar, wanneer moet je nu precies laten testen? je begint 10 dagen voor de tp met de prednisolon toch? moet je dan meteen laten bloedprikken en wanneer dan weer? dat is het plannertje in mij, die wil alles weten, hahaha.

Geplaatst

@Tool, even op en neer naar DD, ach je moet er wat voor over hebben he?

@Twinkel, heerlijk dat je het al een beetje gaat zien. Het is je zo gegund meid!

@Wen, zal ook eens kijken bij Corendon, wie weet.

Geplaatst

Tool, het is echt niet nodig om alles in dd te laten doen hoor. Algemeen bloedbeeld kan in ieder ziekenhuis/ prikpost. De huisarts krijgt vaak dezelfde dag of de volgende dag de uitslag. Dan bel ik even met de assistente. Die print het voor me uit zodat ik het kan ophalen en thuis inscannen. Daarna mail ik het naar dr. Pf.Het is even een gedoe maar scheelt wel een ritje dd en je hoeft niks voor te schieten.Ik ben wel naar dd gereden toen dr. Pf vroeg om de t-cellen te laten testen aangezien dat niet in nl kan.Ik weet het niet meer precies maar volgens mij moest ik 2 a 3 dagen voor de tp bloedprikken. En 2 dagen na de tp (weet ik niet meer zeker). Vervolgens iedere 7 à 10 dagen totdat je stopt met prednisolon. Ik hoop zo dat het bij jou net zo gaat werken als bij mij! Het is jullie zo gegund.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

Twinkel, ah, nu is het mij al iets duidelijker.

Ik had ook al met de ha afgesproken om het via hun te laten testen. Heeft me zelfs al formulieren mee gegeven (even zoeken waar ik deze ook alweer heb gelegd, hahaha).

Vooralsnog heeft het gebruik van vit. D en omega 3 nog niet veel effect op onze vruchtbaarheid gehad (lees geen spontane zwangerschap) ondanks (toevallig) op het juiste moment geknuffeld. Dus er moet toch iets zijn wat een bevruchting/innesteling tegenhoudt. Hoop dat de prednisolon dan idd een uitkomst biedt.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, dit is wat dr. Pf ons mailde mbt het prednisolon gebruik:

So in your case, with a slight elevated TNF-alpha, you should start with 5 mg prednisolon 10 days prior the the transfer. 3 days prior transfer, check the normal blood count to see, if there are any signs for an infection. Also 3 days prior transfer intralipid infusion with 20% infusion solution; 3 days after transfer normal blood count and intralipid infusion. 6 – 7 days after the pregnancy test is positive, check the lymphocytes subsets including regulatory t-cells to see, if there is a good expansion of the regulatory-t-cells, or are there any signs for rejection.

Ik kon ook gewoon via mijn huisarts het bloedbeeld laten prikken. De uitlag was de volgende dag binnen.

Scheelt toch weer een ritje naar DD.

Geplaatst

Sas, spannend meid!!!! hoop dat je niet veel last van de deca hebt!! mijn duimen draaien!!!

Noor, hoe is het met jou en je binkie in je buik???

Lala, hoe is het met matt???

Wen, hoe gaat ie met jou?

Eva? bij jou ook alles goed?

Hier duurt het me opeens van de ene op de andere minuut te lang voordat we weer kunnen beginnen, terwijl het al over 2,5 week is.

Baal er ook van dat ik het sporten zo mis. weet dat ik er goed aan doe, maar ik mis het gewoon, kan het niet uitleggen. Jarenlang 2-3 keer per week gesport, voorheen 4-5 keer per week gezwommen en nu in een keer naar 1 keer per week, waar moet ik heen met al mijn energie (die ik eigenlijk al niet meer had)??? zal wel door het zonnetje ook komen, zie dat er thuis vanalles moet gebeuren en ik ben al verlof aan het inplannen voor de 'spuitweken' en wachtweken en dan blijft er niet veel meer verlof over, als we ook in september nog met vakantie willen, zucht...

Geplaatst

Lala, dank je. Hoe is het met jou?? Al beetje aan het herstellen? Ik jou je on de gaten via april topic

Noor, lief van je!! Nog steeds aan het genieten van je been in je buik??

Tool, nog ff volhouden. Die 2wk zijn zo om, maar wachten is moeilijk ik weet het.

Geplaatst

Sas heel veel succes,

Tool, met mij gaat wel goed, maar ik ben een beetje zat van het wachten hih.ik moet nog 2 maanden wachten voor een afspraak in Gent,

voorige week donderdag dr Scholtes heeft mij gebeld over de uitaslag bloedonderzoeken (van 28 maart),hij zegt dat ik moet wachten tot alle bloedtesten binnen is.maar tot nu toe hij heeft mee niet treug gebeld.

ik ga zelf vandaag naar Imra bellen over de uislag van mij bloeltesten dat via e-mail naar mij mailen.

liefs

Eva,

Geplaatst

Hee allemaal!

t gaat.....als ik kalm aan doe, en dat is er niet van gekomen gisteren en vandaag. Fijn om even thuis te zijn maar ook hectisch met op tijd in Leuven zijn voor bv te geven.

Matt gaat goed, het vochtgehalte in zn couveuse is al naar beneden gehaald (is om zn zouten vast te houden) en hij heeft nu echt geen zuurstof meer bij. Daarnaast eet hij goed en is hoj al bijna 2500 gram!

Zijn katheter blijft t weekend er nog in, en daarna gaan ze een paar keer per dag urine aftappen dmv karheter.

mochten de bloedwaardes/urineaardes dan stabiel blijven gaat knul naar de afdeling en leren ze mij hoe ik die katheter moet plaatsen.

zodra we dat kunnen, mogen we allebei naar huis.

kan dus over twee weekjes al zijn, kan ook langer duren.

maar eerst even afwachten wat de echo van maandag en woensdag as zegt.

dan mag hij thuis flink groeien en zal er waarschijnlijk over n maandje of twee, drie toch een operatie nodig zijn om een drain te plaatsen in zijn nier. Om de rest van de druk eraf te halen. Daar is hij nu nog te klein en te licht voor. Dus eerst moet mannetje groter worden! En daar is hij hard mee bezig. Hahaha

Tot zover!

ik weet niet of ik komende week internet heb. Ik ga in belgische vorm van ronald mcdonald huis zitten en weet niet of ik daar wifi heb. Zo niet: peter zal wel in maart 2010 en/of april 2012 bijhouden hoe t ermee is. Hou die twee topics maar in de gaten dan.

Iedereen succes!!

Xxx

Geplaatst

Lala, dat klinkt goed allemaal behalve dat je zelf wat meer rust moet nemen maar dat wordt lastig met dat op en neer rijden. Hoe lang is het rijden? Wel fijn dat je straks in dat huis kan zitten daar. Maar hopelijk groeit Matt als kool en kan hij binnenkort naar huis.

Sas, heel veel succes weer met het spuiten!

Tool, het aftellen kan beginnen. Sport je minder ivm de behandelingen? Wel goed om eens te proberen. Ik heb de laatste poging ook heel erg goed naar mijn lichaam geluisterd en niks gedaan wat niet goed voelde. Ik weet natuurlijk niet of het daardoor komt dat ik zwanger ben geworden maar het kan in ieder geval nooit kwaad.

Geplaatst

@Lala, wat fijn dat Matt het zo goed doet. Het is wel een toppertje hoor.

Zorg jij een beetje voor jezelf meis?

@Twinkel, het spuiten was maar 1x en dat ging prima, ik ben ook niet bang voor spuiten dus dat scheelt. Nu wachten op de ongi....duurt lang hoor dat wachten..

Vandaag is mijn opa jarig, 97 jaar wordt hij!! Nog helemaal goed en bij de tijd. Gaan we vanmiddag gezellig met hem vieren. Ik gun het hem zo dat hij ooit nog eens zijn achterkleinkind kan vasthouden. Hij heeft er wel 4 al, maar die zijn 18 en 17, kids van mijn zus en 5 en 3 kids van mijn nichtje. Dus nog een van zijn oudste kleindochter zou wel leuk zijn.

Geplaatst

goeiemorgen!

Lala, fijn dat Matt het zo goed doet! wel ookop jezelf letten meissie!!

twinkel, mijn lichaam begon te protesteren. van de ene kan tben ik aan het opbouwen en me aan het voorbereiden op de komende poging en van de andere kant was ik roofbouw aan het plegen op mijn lichaam. geef nu nog maar 1 uurtje les,de rustigste les. mis het sporten wel, en hoop ook dat het iets oplevert. maar vermoed ook dat nu alles eruit komt, moeheid van alles wat er gebeurd is de afgelopen jaren, een sluimerende keelpijn, verkoudheid, pfff, not funny.

30 maart naar DD. startecho en planning. Hoop dat ik de superfucked op tijd binnen heb

Sas, you go girl!!!

Geplaatst

gefeliciteer met je opa!!! zou idd heel bijzonder zijn als hij zijn jongste achterkleinkind ook nog in zijn armen kan sluiten!

Geplaatst

Twinkel (en andere meiden), heb toch nog een vraag over de embryoscope.

stel we hebben 5 embryo's en we laten deze in de embryoscope gaan en stel ze komen er alle 5 goed uit na dag 5.

Wat gebeurt er met de embryo's die niet worden teruggeplaatst? Worden deze ingevroren? ja toch?

Ben nog steeds aan het twijfelen of we dit wel of niet moeten doen, omdat het onze laatste keer is...zucht...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden