Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve dames, bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om me in te lichten.

Nu heb ik een specifieke vraag w.b. de embryo's; mag je daar zelf bepalen of je 1 of 2 embryo's laat terugplaatsen ongeacht je leeftijd?

en heb ik goed begrepen dat (bijna) alle overgebleven embryo's bevroren worden?

ik heb namelijk wel 20 rijpe eitjes geproduceerd waarvan er (maar) 11 bevrucht waren en tijdens TP zeiden ze dat we 2 top embryo's hadden waarvan ze er maar een teruggeplaatst hebben en de andere goede embryo's waren. Ze ontwikkelden zich goed maar de volgende dag werden we gebeld met de mededeling dat er geen enkele cryo's waren. Dat was wel een teleurstelling.. Ook al weet ik dat dit voor kan komen..

vanochtend toch maar getest op wd 9 en het is negatief.. Weet dat het vroeg is maar kon echt niet meer wachten.

Nogmaals bedankt!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik heb zelf nooit cryo's gehad. bij ivf 1+2 hebben we 2 embryo's teruggeplaatst gehad. bij ivf 3 geen want toen hadden we geen bevruchtingen. in DD bij icsi 4 hebben we een tp van 3 gehad. dit doen ze bij uitzondering en was ook vanwege leeftijd. bij icsi 5 een tp van twee. volgens mij ligt t helemaal aan leeftijd en beleid vh ziekenhuis.

Geplaatst

Hoi Tool en Jolanda,

Ik heb begrepen dat ze de punctie tot 22 mm doen althans, dat deden ze in Leiderdorp.

Jullie hebben gelijk..geen slechte score alleen minder dan ik had gehoopt...had gehoopt op de score van Sas haar donor :)

Ik moet morgen weer voor een FM, dus wanneer zal de punctie dan worden? Donderdag of vrijdag?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Nathalie, dat ligt er volgens mij ook aan hoe snel de follikels groeien. Ik heb gemiddeld 3 fm's gehad. Geloof de laatste keer zelfs twee keer. Maar stel ze zijn genoeg gegroeid, dan heb je idd kans op donderdag of vrijdag de punctie. In DD zijn ze iets eerder met de punctie. Dr. S. Wil nogal eens een punctie doen wanneer ze rond 18 mm zijn. En door de pregnyl krijgen ze ook nog een boost. Bij mij is het meestal zo gegaan. Maar iedereen reageert anders op de hormonen.

Hoe laat moet je vandaag? Heel veel succes!

sas, alles goed gegaan gisteren?

Geplaatst

Nathalie, spannend weer voor jullie! Beter wat minder eicellen van goede kwaliteit dan veel van mindere kwaliteit die misschien niet bevrucht worden of niet gaan doordelen. Ik duim en blijf je volgen hier!!

Ik zag je pb, meteen hier maar even antwoorden: we hebben nu één gesprek gehad voor het gezinsonderzoek, volgende week staat de tweede op de planning. Weer een klein stapje verder in het lange traject.

Sas: benieuwd naar nieuws van jou! Hoop dat je 2 mooie emmies bij je hebt en dat er een aantal de vriezer in zijn.

Druppel: als je wilt dat je verzekering de poging in Duitsland vergoed zou ik even goed navraag doen van tevoren (volgens mij moet je het ook 'aanvragen'). Logisch gedacht lijkt het me dat je, als het vergoed wordt uit de basisverzekering, vast zit aan de nieuwe regels voor 2013: dus als je nog geen 38 bent mag je bij de 1e en 2e poging max 1 embryo laten terugplaatsen.

Syl alweer 18 weken zag ik, wauw!! Fijn dat je die ellendige 16 weken voorbij bent waar het de vorige keer misging? Krijg je nu eigenlijk nog extra echo's? Of moet je braaf wachten tot de 20 weken echo?

Geplaatst

Hoi Tool,

Vandaag dus 2e fm, heb het net doorgebeld aan DD, denk persoonlijk gezien de grootte van de follikels dat ik vanavond de pregnyl moet zetten.

Endometrium: 11 mm

Rechts: 1x25, 1x21, 1x19, 1x17,3x15, 1x14 en een paar

Links: 1x15, 1x11 (? gister 12) en een paar

Ben wel tevreden, hoop alleen dat het wel goede eitjes zijn! En graag dit x wel bevruchtingen...word nu wel erg zenuwachtig.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Wat fijn Dee dat er nu al meerdere stappen in het traject zijn doorlopen!!

Ik hoop voor jullie dat het allemaal een beetje opschiet!

Je hebt gelijk wat betreft de eitjes Dee, hopelijk delen ze nu lekker door!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Even een vraagje over de embryoscoop....

Stel, de embryootjes delen dit keer wel door en er komt een tp uit de embryoscoop....op welke dag zal dit dan zijn?

Telt de dag van de punctie mee als dag 1 van 5 in de embryoscoop?

Stel ik heb op donderdag de punctie..en mocht het tot een tp komen...is maandag dan de tp? Of dinsdag??

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi dames,

Nathalie,

toen ik donderdag 18 oktober een punctie had ,tp geplaand 24 oktober dus 5 dagen in embryoscoop en telt niet de dag van het punctie als eerste dag van embrryoscoop.

Groeten,

Eva

Geplaatst

@druppel.. Ik hoop nog voor je op een mooi testresultaat.. Ik kom oorspronkelijk uit Arnhem.. en ben via Nijmegen in Dusseldorf beland.. Over Arnhem weet ik niks positiefs te zeggen.. Wat een verschrikking.. De enige die ik heel lief vond was een verpleegkundige, de enige die positieve energie meegaf.. De rest.. pff. Nijmegen was ook heel prettig, heel meelevend maar helaas mogen ze in Nederland niet zoveel door de stomme wetgeving en vandaar dat we uitgeweken zijn naar DD..

@Nathalie.. Spannend joh! Ik vond de punctie top met die narcose..

@dee78 wij krijgen waarschijnlijk in januari het gezinsonderzoek.. Spannend hoor! Cursus in september/oktober gehad..

@alle andere meiden.. Succes!

Geplaatst

Natalie: heel veel succes! Weet je inmiddels al wanneer je de punctie krijgt? Spannend weer zeg! Ik duim voor je hoor!!

Sas, hoe is het met jou? Ben heel benieuwd hoe het jou in Alicante vergaat en of je al twee toppers binnen hebt??

Dee voor jullie ook weer spannend zeg, het lange adoptietraject! Ik hoop echt dat het allemaal een beetje vlot mag verlopen, want jullie wachten al zo lang alles bij elkaar. Weten jullie al uit welk land je zou willen adopteren eigenlijk?

Hier inmiddels ruim 18 weken zwanger, alles gaat goed gelukkig. Morgen weer controle in het ziekenhuis, blijft toch altijd weer spannend! En dan als alles goed gaat over 2 weken 20-weken echo. Dan zijn we gewoon zomaar ineens op de helft...pfff..ik geloof het soms gewoon nog niet helemaal...

Druppel: hier trouwens ook R.ijnstate-ervaringen. De fert. afdeling heb ik goede ervaringen mee, de verloskamers daarentegen vond ik een ramp (de arts-ass. die we hadden bij de vroeggeboorte dan). Maar goed, voor de vruchtbaarheidsbehandelingen dus altijd wel goede ervaringen, wij deden de combi met Dusseldorf en dat werkte altijd prima!

succes!!

Geplaatst

Meiden, ik ben sinds vandaag in het bezit van 2 super emmies!! En nog 3 voor in de vriezer. Mag de 7de bloedtest doen. Komen morgen weer thuis.

@ Nathalie , onze score moet je niet vergelijken met jezelf. De donor van ons is pas 22 jaar jong en qua fertiliteit dus ook nog jong.

Geplaatst
Meiden, ik ben sinds vandaag in het bezit van 2 super emmies!! En nog 3 voor in de vriezer. Mag de 7de bloedtest doen. Komen morgen weer thuis.@ Nathalie , onze score moet je niet vergelijken met jezelf. De donor van ons is pas 22 jaar jong en qua fertiliteit dus ook nog jong.
Jeeej Sas, goed nieuws!!! Gefeliciteerd met deze 2 kanjers!:) Nu op naar een dikke 2e streep rond de 7e! Goede reis terug morgen!
Geplaatst

Nathalie: heel veel succes met de punctie. Hoop op mooie eicellen en die dan ook weer super emmies worden!

Sas: Wat een mooie score. 2 Super Emmies die moeten toch wel gaan plakken lijkt mij. En dan ook nog wat in de vriezer. Meid toi toi toi!

Syl: Jij al weer bijna 20 weken wat spannend en mooi tegelijk.

Tool: Hoe is het met jou meid? Heb je nog plannen?

LIefs,

Geplaatst

goede morgen,

Tool, ik ga bigen 2013 een poging doen dit keer misschien in Gent.

Sas en Nathalie sucses dames.

Sylvia,Fijn dat het zo goed gegaan is met je zwangerschaap.succes meid met de dikke buik en geniet ervan.

Geplaatst

Sas, ook hier, wat goed en spannend!!! en 3 cryo's!! geweldig!!! nu rustig aan doen en lekker warm houden, praat maar tegen jullie emmies!!!

Gabrie, had al in het D&D topic het volgende geschreven dat ik het eigenlijk niet meer geloof dat we spontaan zwanger kunnen worden en dat de enige manier via ivf/icsi is, omdat het tot nu toe alleen maar op die manier gelukt is. De eerste keer was weliswaar spontaan, maar ook eigenlijk redelijk kort na een kijk/hersteloperatie, dus er stond niets in de weg zeg maar, alles was vrij. Dat is nu niet meer het geval en helaas en hoe moeilijk ik het ook vind, om nog een 6e keer te doen, daar hebben we het geld gewoon niet voor, dus dan is de enige oplossing/optie om ermee te stoppen...hoe moeilijk en hoe erg ik het ook vind...dat stomme geld ook!

wanneer gaan jullie weer proberen?

Geplaatst

hoi Eva, zijn jullie al in Gent geweest? Hoor ook goeie berichten over Gent, ben benieuwd!! Wens je veel succes en sterkte! xxx

Geplaatst

Hoi Tool,

ja ik ben 2 keer naar Gent geweest,eerste keer voor bloedonderzoek tweede keer had ik met Pf Sutter een afspraak.

ik krijg ook een recept dat ik wanneer ik ongsteld ben die ik gebruiken.

maar voordat ik een poging doen wil ik eerste een afspraak maken met prof sutter.

Geplaatst

Hoi meiden,

Iedereen bedankt voor de interesse!!

Het ging ineens heel snel hier...maandag 26 1ste fm, dinsdag 27 2e fm, vandaag 29/11 punctie.

Er zijn 14 eicellen gevonden (meer dan verwacht) dus ben gematigd blij want nu nog afwachten of ze bevrucht worden...vorige keer hadden we met 5 eicellen geen bevruchting..

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Sas, gefeliciteerd met je 2 emmies! Op naar lekkere plakkertjes!!!

Ik had toch nog mazzel...in de buurt van de 15 eicellen...14. Nu nog afwachten of ze van net zo'n goede kwaliteit zijn als die van jullie!! Vorige keer hadden we nml geen bevruchtingen.

Heel veel sterkte gewenst in de wachtweken!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Meiden, hoe gaat de tp in DD???

Ik hoop dat we ook een tp gaan krijgen maar dat is nog even afwachten..

Kan je meekijken op een scherm en mag je daarna blijven liggen of moet je meteen opstaan?

Een ned.arts gaf mij namelijk als tip even 20 min blijven liggen met een kussen onder de bips en knieeen ophoog. Dit omdat de baarmoedermond soms nog niet goed gesloten is na een tp en dan zou het embryo weer met vocht naar buiten kunnen glijden.

Eigenlijk wil ik dit proberen maar weet niet hoe ze daar in DD tegenover staan?

Ik heb trouwens een adresje in adam (praktijk voor multidisciplinaire geneeskunde) waar ze me het intralipidinfuus gaan geven morgen (4 dagen voor tp ipv 3 omdat ze in het weekend dicht zijn).

Je moet consult etc zelf betalen en dit dien je dan in bij de zorgverzekering. Ik ga het proberen te declareren onder alternatieve geneeswijzen of gewoon uit de basis..

Ik moest eerst een consult met de arts om het een en ander te bespreken alvorens ze het infuus op een andere dag aanleggen.

Ook had ik de mail van dr. Pf mee en de laboratoriumuitslagen van dr. Pf zodat de arts dit kon inzien.

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden