Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe gaat het met jou Nathalie? De eerste spuiten zitten er al weer in of niet?

Ik heb ondertussen een heel beurs gevoel in mijn buik.. Ik weet niet hoe dr s de eieren eruit gehaald heeft maar ik denk door een tank te gebruiken..

Geplaatst

Margot,

Nee, wat zeg je nu ? wat een k*t nieuws. Hebben ze evt. gezegd hoe dat kan ? van de 4 moet er toch altijd wel iets van door ? Heb je dit al eens eerder gehad, want ik zie dat je miskramen hebt gehad, dus je zou wel zwanger kunnen worden (en dat met een laag AMH).

Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk verdrietig en teleurgesteld bent. Dikke knuf xxxx

Jolanda

Geplaatst

Ik heb geen idee hoe dat kan.. Dat was nou juist niet het probleem.. Het blijven plakken daar zat het hem in.. Ik ben ook een beetje lam geslagen..

Geplaatst

Ach Margot wat erg om te lezen! Hoe kan dat nou toch?! Daar reken je natuurlijk helemaal niet op! Pff..sterkte meid, snap dat je even lam geslagen bent...

Geplaatst

Margot ik schrijf hier wel eens af en toe als ex DD ganger en ik weet hoe vreselijk je je moet voelen...

Het is bijna nog erger dan een mislukte poging omdat je dan nog het gevoel hebt dat je een kans hebt gehad. Nu is het zo onaf.

Bij mij is een keer de punctie gecanceld vanwege voortijdige eisprong, wat in alle opzichten minder erg is dan wel een punctie maar geen bevruchtingen, maar toch herinner ik me goed dat ik daar veel meer last van leek te hebben dan van een 'gewone' mislukte poging.

Omdat ik het zo goed snap wil ik je even veel sterkte wensen. Dit is echt een enorme tegenvaller zeg!!

lfs

Geplaatst

he meiden

effe terug van long time weggeweest. Kon de puf niet vinden om het forum te bezoeken/te schrijven.

Wat is er weer heel veel gebeurd, ik lees straks alles eens rustig door.

Hier alles goed, inmiddel ruim 18 weken onderweg. 23 april uitgerekend dus dat schiet enorm op.

Ben flink ziek geweest dus vandaar effe geen forum voor mij.

meiden ik denk aan jullie allen

en ow ja, mijn ijskast is nog vol

Geplaatst

jeetje margot, ik weet hoe je je voelt, wat een klap in je gezicht is dat. Alsof de grond onder je voeten wordt en is weggeslagen.

Een hele dikke knuffel voor jou en je man. weten jullie al hoe verder> Neem aan nog een gesprek met dr. S?

Jeetje, vind het echt erg...brengt me meteen weer terug naar mijn 3e ivf....3 eicellen, ook geen bevruchting. Vandaar dat in DD icsi bij ons werd gedaan, ondanks dat het zaad goed genoeg was voor ivf. maar nu blijkt dus dat dit ook niet altijd een garantie is op bevruchting. pfff....

ivfmoeke, jeeij, welkom terug (effe). zat laatst aan je te denken. Hoe is het met je schoonzus? en jij alweer 18 weken? wow! hoop dat je verder niet veel kwaaltjes hebt!

heb gisteren een formulier naar dr. S. doorgestuurd (Irma ook maar even op de hoogtegebracht) dat hij moet invullen en ondertekenen om de medische adviseur bij mijn verzekering van nadere informatie te voorzien om hopelijk eindelijk mijn onkosten vergoed te krijgen voor de controle van de dh/ea waarde. jeetje mina...wat een gedoe allemaal...hoop dat hij voor 30 november het formulier terugsstuurd, getekend en wel :-)

Geplaatst

Hoi Margot,

wat erg,

ik kan me je verdriet goed voorstellen.ik heb ook in oktober me gemaakt.

het is verschrikkelijk als je de hele molen doorloopt en dan geen tp hebt.

ik wens je in elk geval heel veel sterkte!

En Hoop dat jullie bij jullie volgende poging meer geluk hebben.

Geplaatst

Gossie tool,

Ik zit in zo een draaicaroussel, dat ik er misselijk en duizelig van wordt.

Momenteel schreeuw ik het uit, nooit meer, het hoeft niet meer, ik houdt er mee op, het is genoeg geweest..maar dat zijn de emoties en frustraties die momenteel door mijn lijf gieren. Ik denk dat ik december effe een maandje rust neem, hoewel we bij de volgende ongi weer mochten starten en hierdoor weer ga twijfelen. Ik vindt het zo moeilijk om een keuze te maken. Als ik nu echt te dik ben (zoals zij zeggen), dan verandert er over 1 of 2 weken toch ook niets ? Ik ben van de stress en ellende wel alweer 2 kilo kwijt, dat scheelt alweer...ahummm.. maar goed, voelt het absoluut niet.

Hoe is het met jou verder ? komt de energie weer langzaam terug ? Ik zie dat jullie bezig zijn met papierwerk met die leuke instantie die zich verzekeringsmaatschappij noemt, dat ook alweer de nodige energie vreet. Hoe gaan jullie verder om met jullie kinderwens ? nog plannen / ideeen ? als ik te persoonlijk wordt, zeg je het maar, hoor, dan babbelen we gewoon over andere dingen en houdt ik mijn nieuwsgierige geinteresseerde mond.

Margot,

Dikke knuffel, ik hoop dat het weer wat beter met je gaat en het een plekje kunt geven en de energie kunt opladen voor een eventuele toekomstige poging.....xxxx

Sas,

Kun je de zenuwen nog te baas ? het komt steeds dichterbij. Suc6!

Geplaatst

He jolanda, moeilijk allemaal!! heel begrijpelijk!! misschien dat een maandje rust wel goed is, maar zoals je al zegt, met je gewicht, dat zal over twee weekjes ook niet opeens veel minder zijn, of je moet al gaan crashen...

ideetjes genoeg hier, hihihi, maar we krijgen het nog niet echt op papier gezet of utgewerkt of uitgepraat. Dit jaar gaat het sowieso niet meer gebeuren, een nieuwe behandeling of zelf in een natuurlijke cyclus proberen.

hebben het ook al even over ecd gehad. dat spookt al langer in mijn hoofd en we hebben een donor die ons zou willen helpen.

heb ook al door mijn hoofd laten gaan om een afspraak te maken met onze gyn hier in NL en onder haar supervisie/controle regelmatig echo's te laten doen zodat we de eisprong niet missen, terwijl we prednisolon gebruiken en ook het intra.lipi.d infuus gebruiken. bloedcontroles dan ook evt. via haar.

afspraak met dr. S., bekijken of hij er nog een kansje in ziet of ons gewoon hopeloos vindt.

kortom, we zijn er nog niet uit...soms denk ik ook wel eens, schijt aan alles, we stoppen ermee en gaan niet meer alles laten afhangen van onze kinderwens. maar dan komt die twijfel weer...

en ook hier begint het gewicht parten te spelen. ben sinds de mk in mei 10 kg bijgekomen...waarvan?? voornamelijk snoepen...en ik kom er niet vanaf...heb echt een vreetbuimodus op dit moment, chocola, koekjes, chips, energydrinks, cake, taart, maakt niet uit...vreet me echt kapot...ik denk dat mijn lichaam dit nu nodig heeft, pfff, hoor mij nu...mijn lichaam heeft dit nu nodig...NOT....ik wil gewoon even niet aan lijnen en afvallen denken en effe gewoon alles eten...maar ja, dat heeft voor mij dan alleen nadelige gevolgen...en kerst moet nog beginnen...pfff...

Geplaatst

@ Tool, het blijft moeilijk he dat dubben en twijfelen. Pff ik hoop dat jullie tot een goede beslissing komen

en wat dat eten betreft...ik zeg niets, gelukkig blijf ik al jaren constant op gewicht.....wel veel te zwaar hahaha

Geplaatst

super zeg sas! daar moeten toch wel n paar mooie embryo's tussen zitten! spannend! k ga duimen voor jullie! heb je al contact met je man gehad? ooohhh vind t reuze spannend!!!

Geplaatst

Hoi Margot,

Wat vreselijk voor jullie, heel veel sterkte gewenst!

Hoe is het met je buik?

Wij hadden dit met icsi 5, bevruchtingen waren bij ons ook nooit een probleem alleen toen dus ook niets blijft raar en verschrikkelijk klote, alles voor niets!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden