Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach Jolanda, dit ga je niet menen!!! wat erg zeg!!! dus ze hebben je zaterdag de punctie laten ondergaan en zeggen dan achteraf dat er geen eicellen te vinden waren? en dat dit door overgewicht zou komen??? is het eerste wat ik hoor.

Jeetje mina, kan me voorstellen dat jullie boos zijn en terecht!!!

hoe gaat het dan nu verder? Laten ze je hiermee lopen? ik kan me ook wel voorstellen dat je geen zin hebt om terug te gaan en je weer op nieuw op te moeten laden voor een volgende poging. wat erg...heb er gewoon geen woorden voor.

heel veel sterkte meid, ook voor je man!

x

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maandag was er niets te zien op de 1e FM, dan ineens bij de 2e FM, een overrijpe, waardoor punktie zo snel mogelijk moest plaatsvinden. Dan bij punktie vinden ze niets en zeggen ze, ja ze zijn gesprongen en nu ineens in het bloed waren ze toch ineens weer te vinden. Dat allemaal omdat er te veel "vet" (sorry voor het woord), in de weg zou zitten ? nee, die smoes kan ik niets mee en wil ik gewoon ook niet geloven. Het is toch geen roulette of zoals het uitkomt ?!

Ik heb mijn man gevraagd om dusseldorf nog eens te bellen om te vragen of er alsnog niet iets mogelijk is deze ronde, want ik voel ze gewoon nog zitten. Ik denk dat onze kans is geweest, maar wil toch nog even alles op alles zetten !

Bedankt voor je lieve woorden en steun, kan nu wel iemand gebruiken om even tegen aan te leunen. Ik waardeer het enorm !

In de familie weet niemand waar we mee bezig zijn. Op het werk zitten alleen maar kerels, die snappen sowieso niet wat het inhoudt. M

ijn man huilt ook alleen maar en zegt, doe aub afvallen. Alsof het allemaal zo makkelijk is om te doen..

Geplaatst

(Ik lees meer op het Forum dan dat ik nog reageer maar nu dus ff. Ben niet meer met IVF bezig vandaar.)

Breek even in .......Jolanda wat een bullshit ! Overgewicht beinvloed niet de echo/punktie. Ik heb er meerdere gehad in Utrecht destijds en was en ben ook ruim 100 kg !!!!! Laat je niet van de wijs brengen hoor meid ! Ik ben het levende bewijs dat het wel werkt heb nu een zoon van bijna anderhalf en had bij de laatste poging maar 3 eitjes.....Ik wens je heel veel kracht en sterkte meid.....breek weer uit.

Geplaatst

helaas...omdat de pregnyl al donderdag gezet zou zijn, zou het nu te laat zijn ?

ik ben dan wel geen dokter, maar als de eitjes nog voelbaar aanwezig zijn, hoe kan het dan nu te laat zijn...pfffffff....

ik zal het wel (weer) moeten laten bezinken en het weer een plekje (moeten) geven...k*t zooi...

toch bedankt voor jullie lieve schouders en de tijd om naar mijn gezeur te luisten...jullie zijn echt kanjers ! xxx

Geplaatst

jolan, je bent niet aan het zeuren. je wilt je verhaal kwijt en dat kan hier. We steunen elkaar ongeacht of we elkaar kennen of niet. Je leeft gewoon met iemand mee en als dit gebeurt, dan is het gewoon vreselijk en het liefst wil je om je heen slaan, maar dat gaat (meestal) niet.

Balen dat er niets meer gedaan kan worden, zucht...je zou er het liefst heen willen rijden en om een echo vragen en dan meteen ter plekke toch nog een punctie laten doen als ze nog zichtbaar zijn. Maar helaas, zoals je al zegt, weer een plekje moeten geven en weer verder gaan.

Het is gewoon een heel moeilijk traject, helaas zonder garanties.

Meid, een dikke knuffel voor jou en je man!

liefs,

Tool

Geplaatst

Oh Jolanda wat erg.. Dit is een verschrikkelijk bericht.. Wat moet je hier nu weer mee?! Ja makkelijk gezegd, opladen.. Dit wil je niet nog een keer meemaken.. Laat ze eerst maar eens bedenken hoe het dan zou moeten.. Afvallen in dit traject is heel moeilijk.. Ik ben na drie pogingen ook 8 kilo afgevallen, maar daar zijn er weer 4 van bij.. Ik heb dan wel geen overgewicht maar toch vliegt het bij mij er echt niet af.. Dus dat is niet zomaar even gedaan..

Hè getver joh.. Maar hier mag je gewoon je verhaal kwijt.. Je zeurt niet!

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Jolanda,

Ook ik heb ( fors) overgewicht en dat was nooit een probleem in DD. In Spanje zeiden ze wel dat wat minder gewicht beter is maar geen reden om niet te behandelen.

Ik zou nog eens goed met DD gaan praten. Succes meid!

Geplaatst

Meiden, woensdag hoor ik het definitief maar spanje denkt dat as vrijdag de donor de punctie heeft. Dan zou ik zondag in Spanje moeten zijn. Het komt nu wel weer heel dichtbij en dat maakt mij ook weer onrustiger. Maar ja dat hoort erbij he.

Geplaatst

Hoi Tool,

Onwijs bedankt voor je info, had alleen al 1 snuif genomen voor de zekerheid 's avonds.

Neem aan dat dit toch niet echt kwaad kan? Dan tel ik vandaag als eerste dag en begin ik woensdag met de puregon en menopur...toch?

In Leiderdorp moest ik soms veel langer dan 3 dagen decapeptyl gebruiken alvorens te beginnen met de puregon, dit omdat ze anders teveel puncties tegelijk hadden op 1 dag.

Vind het knap hoor dat lesgeven! Praten en instructies tegelijk geven en als jij het fout doet dikke kans dat iedereen het fout doet :)

Ik ben altijd een schaap tijdens de groepslessen :) behalve als de routine er echt supergoed inzit!

We zitten ws in hetzelfde schuitje qua snoepen en neiging tot inactiviteit alleen jij geeft toch nog 2x per week les en ik zit al 8 dagen op de bank te nietsen..:(

Groetjes Nathalie

kalimera!

Nathalie, ik zou vandaag beginnen met puffen. Volgens mij wordt vandaag ook als eerste cyclusdag gezien. Ik ben gisteren ook bongi geworden rond 15 uur en dan telt de eerste dag pas vandaag...

puf nog niet echt om te sporten, maar ik zal wel moeten,de verplichting om les te geven is toch wel een stokje achter de deur. Als ik dat niet zou hebben, dan zou ik denk ik bijna niets meer doen en dan zou het lichamelijk de spuigaten uitlopen.

Verder merk ik ook dat mijn conditie langzaam nu achteruit aan het gaan is, nu ik ook zwaarder aan het worden ben. dus toch maar wat minder snoepen en kijken of ik er toch wat kilootjes of grammetjes vanaf kan krijgen (liever kilootjes).

Geplaatst

Jolanda wat verschrikkelijk zeg!! Logisch dat je boos bent!!!

Hopelijk krabbel je weer snel op!!

Onwijs veel sterkte gewenst!

Groetjes Nathalie

Hoi dames,

Van sterk en positiviteit is er nu helemaal niks meer over.

Ik ben behoorlijk boos !!! Mijn man heeft zojuist met dusseldorf gebeld, omdat we maar niets hoorden.

Het blijkt nu ineens weer dat mijn eitjes er wel nog zaten (volgens mij nog steeds zitten, voel nog behoorlijke druk daaronder), bloed heeft dat uitgewezen !

Het zou door mijn overgewicht komen dat ze niets konden vinden. Ik weet dat overgewicht een probleem KAN zijn, maar dat dat toch niet zo hoeft te zijn ?

Waarom laten ze je dan uberhaupt starten ? Ik heb nog nooit eerder gelezen dat overgewicht een echo / punktie beinvloedt. We hebben zelfs nog een echo gedaan na de punktie voor we naar huis gingen, en toen liet de dokter zien, dat er wel nog een follikel zat van 13.5, maar dat die leeg was ?! Ik begrijp er helemaal niets meer van. We zouden bij mijn volgende ongi tijdens een bloeding op echo moeten komen en als de eierstokken goed te zien waren, dan mochten we meteen weer beginnen. Maar je moet toch op dag 1 beginnen met je schema ? vorige maandag was er ook niets te zien (1e fm), dus waarom zou dat nu ineens anders zijn ? Ik ben zo ontzettend boos en teleurgesteld, dat ik geen puf meer heb om me opnieuw weer op te laden. Ben al 10 kilo kwijtgeraakt de laatste maanden (want met de hormonen gaat het nog langzamer) en nog zeuren ze, dat het lang niet goed genoeg is. Wanneer houdt het eens een keer op ?????? Sorry voor mijn ego berichtje, maar ik voel zoveel, maar ook weer zo weinig...ben helemaal leeg...

Geplaatst

Ontzettend spannend weer Sas, wel een geruststelling dat het zaad er al is, dat scheelt een hoop stress!

Op naar een tp van 2 mooie embryootjes !!

Groetjes Nathalie

Meiden, woensdag hoor ik het definitief maar spanje denkt dat as vrijdag de donor de punctie heeft. Dan zou ik zondag in Spanje moeten zijn. Het komt nu wel weer heel dichtbij en dat maakt mij ook weer onrustiger. Maar ja dat hoort erbij he.

Geplaatst

Nou.. ik heb mijn tas gepakt.. Op naar Düsseldorf.. Eerst even langs de McD.. Moet toch een fijn avondmaaltje hebben nu ik morgen niet mag ontbijten.. In nijmegen kregen we altijd een kalmerend pilletje voor de nacht, maar dat is hier niet zo.. Ben benieuwd hoe goed we zullen slapen.. Het hotel ligt echt om de hoek dus dat is wel heel fijn..

Ik vind het allemaal wel weer heel spannend..

Nou meiden.. ik meld me morgen wel weer..

gute nacht

Geplaatst

We werden verrast vandaag! Dr. S kwam vertellen dat hij 4 eitjes gevonden had.. Vandaag een reden om heel blij te zijn.. En dat met een AMH van 0,06! Morgen wachten op een belletje.. Iemand enig idee hoe laat dat kan zijn?

De punctie verliep heel voorspoedig.. Fijn hoor die narcose.. Geen centje pijn en snel weer op de been.

Nu even verder uitrusten bij zus op de bank! Manlief gaat weer werken..

Eitjes zijn na icsi met imsi de embryoscoop ingegaan.. Ben benieuwd hoe ze het daar gaan doen..

Geplaatst

Hey Margot,

Wat een supergoeie score, als je zo een laag AMH hebt ! Ik wist niet dat die zo laag was, zal ik wel ergens overheen gelezen hebben.

Volgens mij bellen ze 's morgens, maar ik heb die ervaring zelf nog niet mogen hebben, dus ga af op ervaringen van mede lotgenoten.

Het ziet er heel goed uit voor jullie, en imsi en de embryoscope en lekker vertroeteld worden door je zus.

Je mannetje zal ook heel gelukkig zijn of is eentje die "nuchter" (ja, hoor, we zien het wel) is. ?

Dan zul je maandag wel TP hebben, spannend !

Doe maar goed uitrusten en lekker bijkomen van het goede nieuws.

Goed gedaan !

Geplaatst

Meiden,

Onze donor heeft vrijdag de punctie, zaterdag wordt ik gebeld over het aantal bevruchte eitjes. Ik wordt uiterlijk maandag as verwacht want de tp zal maandag, dinsdag of woensdag zijn. Ik ga straks tickets boeken en hotel. Ik gok er maar op dat er bevruchtingen zijn, om nu te wachten met boeken tot zaterdag vind ik een beetje eng.

Zag al wel dat er maandagvroeg een transavia vertrekt , dan komen we om 9.30 aan en 1 uur later kunnen we dan in de kliniek zijn, dus dat is een mooie vlucht.

Ik ga mijn Spaans maar weer eens oefenen......

Geplaatst

@ margot, mooie score indanks je AMH.

Meestal bellen ze de ochtend en anders bel je hun als het te lang duurt. Succes!!

Als het goed is gan we een beetje gelijk oplopen.

Geplaatst

Margot, mooie score zeg!!!

normaal bellen ze in de ochtend, maar ik heb eigenlijk altijd zelf gebeld, omdat het best wel lang duurde (half 11 nog geen bericht). ben een ongeduld, hihihi.

Sas, nu gaat het erop aankomen. Ben benieuwd!!! hoop dat bij je donor alles goed gaat en dat er een paar mooie bevruchtingen tussen zitten!!! toi toi toi!!!

Geplaatst

Margot wat mooi zeg 4 eitjes!!! En dat met zo'n lage AMH waarde, helemaal niet slecht! Super fijn!

Je wordt in de ochtend gebeld, hopelijk een beetje vroeg, anders gewoon lekker zelf bellen hoor! Veel te spannend om zo lang in afwachting naast die telefoon te zitten! Succes!!

Sas, bijna weer richting Alicante!!! Aaah, spannend! Hoe lang blijf je daar? Nog even een paar dagen lekker vakantie met je moeder samen?

Geplaatst

Hey Tool! Goed hoor, dank je!

17 weekjes alweer ja, gaat echt de goede kant op he! Elke controle blijft erg spannend hoor, maar we zijn al verder dan de eerste keer en tot nu toe steeds alles goed gelukkig. Dus we zijn blij:)

Hoe gaat ie met jou? Trek je het allemaal nog een beetje?

X

Geplaatst

@ Sylvia, we gaan maandag en donderdag weer terug. Ik heb niet zo veel dagen meer en vrijdag wordt de dochter van mijn zus 18 en geeft een feest waar tante Sas en oma niet mogen ontbreken.

Jij ghaat goed zo te lezen. Heerlijk geniet er maar van.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden