Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste dames,

al een tijd lees ik mee op het forum, ben alleen niet zo'n schrijver. Voor onze vijfde ivf poging zijn we naar dusseldorf gegaan.

Tot nu toe vind ik het maar een rommeltje. Vorige week de punctie gehad, maar helaas geen terug plaatsing ivm kans op overstimulatie. Eerst werd gezegd dat we wel een terug plaatsing zouden hebben. Kwartier later weer niet.

We gaan nu voor een cryo als alles goed ontdooit. Vandaag gemaild om te vragen of ik progynova kan combineren met 5 mg prednisolon en wanneer ik moet beginnen. KRijg ik een mail terug dat ik hopelijk een keer antwoord ga krijgen van dhr. S. Echt niet te geloven. Zijn er dames die dus beide medicijnen hebben geslikt.

Weet iemand ook wat de nadelen zijn van de embryoscope.

heel veel succes allemaal en bedankt alvast.

groetjes petra

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Petra

balen dat je geen to hebt gehad zeg, mbt de embryoscoop: geen nadelen, juist het voordeel dat de embryo's niet steeds uit hun omgeving worden gehaald viir de tussentijdse beoordelingen maar dat ze constant op temperatuur blijven.

Geplaatst

@ Petra, wat een raar verhaal, Jammer dat er geen tp is geweest. Ik heb geen ervaring met de medicijnen

@ Tool, hihi ik denk dat je in de war bent want ik gebruik geen fostimon en heb geen fm meting. Ik moet juist geen eicellen produceren.

@ Babeth, weer opgeknapt? volgende week de 1ste echo toch? Spannend, het is je zo gegund!

Geplaatst

Sas ik ben inderdaad weer opgeknapt gelukkig , pffff hakte er in hoor. Inderdaad volgende week de echo, maar jij morgen weer, ik hoop dat je Bms mooi is en dan straks naar Spanje, ik duim voor jullie!! X

Geplaatst

Hee Jolanda hoe was het vandaag?

@Petra.. Ook hier geen ervaring.. Ik heb nog nooit een Cryo gehad.. Wil wel dat warme stoofje uitproberen als er wat in te leggen valt.. Hoeveel follikels had jij dan? Ik vind DD ook wel rommelig hoor, maar de resultaten zijn er wel.. In Nijmegen ging het wel iets gelikter.. Haha, maar nog lang niet zo erg als Rijnstate in Arnhem..

Ik kreeg vandaag de apotheker zelf aan de telefoon over het recept voor intralipid.. Hij snapte er niks van.. Hij gaat wel nog voor me proberen om er bij de groothandel 2 te krijgen ipv 10.. Hoe doen jullie dat? Ik heb vandaag even gebeld met DD en zij had het over een kliniek 30 km verderop.. Iemand ervaring? Ik vind het wel jammer dat ik dat niet hier kan doen.. Weer op en neer.. Iemand trouwens nog een goede route zonder veel file?

Nou morgen gelukkig weer een dagje niks.. En dan zaterdag weer de auto in..

Geplaatst

kalimera,

hihihi, sas, dan ben ik inderdaad verkeerd. Wie gebruikt dan wel fost/im.on???

Petra, welkom en balen at je geen tp hebt gehad! hoop dat de cryo gaat lukken!! Ik heb alleen ervaring met predn. en bij ons is het toen gelukt bij de 5e x, helaas geëindigd in een mk, maar goed, er waren geen tekenen van afstoting, dus dat was positief.

Margot, dat adresje 30 km verderop is bij een vriend van dr. Pf. in Lang/enfeld, geloof ik.

Ik heb het zelf toen in DD laten zetten, deed men niet moeilijk over. Maar mss dat de regels zijn aangepast. is ook alweer een paar maanden geleden.

Heb je beanie al eens benaderd? zij heeft het geloof ik ook bij andere gezet.

succes morgen met de fm, hoop dat er wat meer te zien is!

hier sinds woensdag ook aan de predn. heb al een paar dagen gevoeligere (.)(.) en beginnende keelpijn, wat zou kunnen duiden op afstotingsverschijnselen (dat laatste dan, niet de (.)(.)). geen idee welke kant dit op gaat. Op zich heb ik dit ook al eens eerder gehad (die gevoeligere boebies), en toen was het ook niets. volgende week zou ik meer moeten weten.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meiden, de BMS is mooi op schema, 6,9mm en bijna 3 lagig. Dus dat gaat goed. Maar ja dat is nooit een probleem bij mij. Mijn bms doet het altijd braaf op de progynova. Hoor vandaag van Spanje wanneer weer een echo. Als het zo doorgaat dan denk ik toch ergens vlgd weekend begin die week erop naar Spanje.

Geplaatst

Wauw Sas, fijn dat het goed gaat.. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig maar hoe doe jij dat in het buitenland? Heb je een adresje waar je kan slapen? Maak je gebruik van een bekende eiceldonor? Als ik jouw handtekening lees, zie ik dat je ook al veel hebt meegemaakt.. Zou zo fijn zijn als al die moeite ook eens beloond werd..

Geplaatst

Hi Margot, ecd in het buitenland is anoniem. We weten dus behalve leeftijd en uiterlijke kenmerken niets van de donor. Vinden we prima trouwens. Voor ons is de donor iemand die ons een bouwsteentje geeft die ik niet heb. We logeren altijd in Allicante in een hotel, het stikt daar van de hotels in allerlei prijsklasse. Dus er is altijd wel een hotel te vinden lastminute. De echos doe ik bij een particuliere gynaecoloog in ruste omdat het ziekenhuis niet wil mee werken. Prima heb ze niet nodig ook.

Net als velen van ons hebben wij ook al veel meegemaakt met als hoogtepunt het verlies van kostbare zaadjes.... Maar ach je komt overal weer overheen en gaat weer door. Moelijke vindt ik dat ik het alleen doe omdat mijn lief steeds( het is alsof hij het zo plant:laugh:) voor zijn werk ver weg zit als we weer in een behandeling zitten. Maar gelukkig gaat mijn moeder dan steeds mee, die kent Allicante inmiddels ook op haar duimpje....

Geplaatst
Maar hoe heb jij de zakken infuus dan geregeld? Heb je er gewoon 10 besteld?

Breek even in (schreef vroeger hier mee maar ben uiteindelijk overgestapt naar een ander ziekenhuis. Lees nu wel mee).

Ik heb er destijds toen 10 besteld. Het ging alleen per 10 stuks. Tijdens onze vierde poging ben ik naar L.angenfeld gereden. Dat is die vriend van Pf.

Bij onze vijfde poging was er een forumgenootje die mij geholpen heeft met het infuus.

Mocht je maar 2 zakken nodig hebben: zie mijn handtekening. Houdbaar tot medio maart 2013. (ik heb nog 4 stuks).

Succes!

Breekt weer uit.

Geplaatst

hoi Margot,

deze heb ik op recept via de apotheek besteld. konden ze helaas alleen maar per 10 aanschaffen.

Mocht je 2 zakken nodig hebben wellicht zou je Henne kunnen pb-en.

Maar hoe heb jij de zakken infuus dan geregeld? Heb je er gewoon 10 besteld?
Geplaatst

@margot,

Ik had hetzelfde als jij. Maandag was er niets te zien (vandaar dat ik bloed moest laten trekken) en gisteren ineens waren ze wel te zien, zelfs 1 van 22, maar de rest eigenlijk nog te klein ! Het ging nu ineens heel snel, ik heb morgen punktie. Jij hebt morgen echo, dus ik denk dat jij morgen ook meer gaat zien en ergens volgende week punktie hebt. duim duim...als ik je zie, dan doe ik wel effe zwaai zwaai...lol

@tool,

hahahah, das wel echt rasecht...in die streek. Als die plat gaan praten, dan moet ik toch goed luisteren, apart taaltje...hahahaha

Tenminste, ik ben absoluut geen voetbalkenner, dus moest iemand vragen, geel en zwart, is dat niet... maar er kwamen een aantal clubs uit, dus heb de grootste maar genomen (richting duitse grens, toch ?). Leuke combi waarin je lesgeeft, heeft inderdaad van alles wat, dat houdt het tenmiste ook varierend.

@petra,

wat kl*te dat het zo gegaan is. Eerst zeggen ze dit en dan dat. Maar van overstimulatie hoor ik ook niet echt leuke dingen. Als je dat goed te pakken hebt, kun je beter even een stap terug zetten, want anders is je poging al bij voorbaat mislukt, toch ? Ik heb dan zelf geen ervaring met overstimulatie, maar het kan behoorlijk vervelend zijn, als ik andere ervaringen lees.

Wij hebben gisteravond een info gesprek gehad (omdat ik morgen punktie heb). Wij hebben gevraagd wat de mogelijkheden zijn mbt embryoscope.

Daar moet je minimaal 3 eitjes voor hebben, dan is het een optie. Ik heb toen aangegeven, eitjes hebben, is een groot probleem bij ons, wat als ik bijv. 3 eitjes heb, ze gaan de embryoscope in en 1 houdt er na 2 dagen mee op , de ander na 3 dagen en de laatste haalt de 5 dagen niet, dan heb ik niets meer, dus ook geen TP. Tja, zeiden ze, dat is inderdaad een nadeel. Je zou kunnen kiezen voor een gewone TP (buiten embryoscope, 3 dagen na punktie), dan kun je de natuur zijn beloop laten en moet je 2 weken in spanning afwachten of het goed gaat. Bij een embryoscope weet je (bijna zeker) als het de 5 dagen niet haalt, je er bijna zeker van kunt uitgaan, dat het in je baarmoeder ook niet zal doorzetten. Op basis van deze info, hebben we gekozen voor embryscope, mochten we 3 eitjes behalen.

@sas,

Vandaag telefoontje. Weer een stapje dichterbij. joehoe.

Gisteren 2e fm gehad, maar ik ben beduusd. Maandag 1e fm gehad, toen was niets te zien. Gisteren ineens 2 links, 2 rechts. Er zat er 1 van 22 en die andere waren tussen 14 en 16. Goh, zegt Dr. S, das nog eens een verrassing. Omdat er 1 zit van 22, is de punktie ingepland voor morgen, maar ik vindt dit eigenlijk te vroeg, omdat die andere nog niet zo groot zijn. Dacht dat punktie het beste was als de grootte van de follikel 18-20 zou zijn. Dr. S. zegt dat we nu wel moeten vanwege die 1 grote. Hij zal het wel weten, maar mijn gevoel zegt..te vroeg, wat vinden jullie ?

Heeft iemand hier ervaring met accupunctuur bij TP ?

Heb gisteren de info brochures bekeken en zag dat Dusseldorf accupunctuur aanbiedt bij TP. Nou ben ik absoluut geen fan van naalden, maar ben er wel over aan het denken om het eens te proberen, dus ben eigenlijk op zoek naar ervaringsverhalen.

Geplaatst

He Jolanda, schiet aardig op opeens bij jou. Maar je moet toch nog de pregnyl spuiten?? Daar moet normaal toch 36 uur ofzo tussen zitten? Door de pregnyl krijgen ze in elk geval ook nog n stoot, dus die van 16 zullen dan ook nog gaan meedoen. Hoe laat moet je morgen?

wij hadden 4 in de es, uiteindelijk hebben wij toch een tp van 2 gekregen op dag 3 geloof ik, omdat deze er al goed uitzagen en men had de es nodig, lol.

Succes morgen!

Idd aan de Duitse grens, kirc.hro.a

Geplaatst

Pregnyl hebben we vannacht gezet. Om 00.30 (leuk tijdstip..hahahaha).

Hier was ook even verwarring over, want bij ons vorig ziekenhuis, kregen we de instructie dat we deze nooit zelf mochten zetten en dat die door een verpleegkundige in de bil gezet moest worden. Dusseldorf zei dat nooit eerder gehoord te hebben en zei, de pregnyl gewoon zetten zoals je ook menopur doet.

Wij hebben dit eens op internet opgezocht en het blijkt normaliter gewoon in de buik gezet te worden. Tijdstip is dan wel weer hetzelfde, moet inderdaad 33-35 uur van te voren.

Punktie is om 11.30. Zal ook de 1e keer zijn dat ik het "alleen" moet doorstaan, want de vorige keren is mijn man iedere keer mee mogen gaan en in dussdorp mag dat dus niet.

hahahaha, zat ik toch goed met de plaatsnaam...lol

Geplaatst

He Jolanda, waar hebben ze dat dan gezegd? Zou best kunnen, per zh is het weer verschillend. Ik heb het altijd zelf gezet.

en met de punctie, ge en probleem. Je krijgt toch een roesje of lichte narcose, he voelt er niets van en je man is er wanneer je weer bij komt. En de narcotiseur en assistente zijn erg aardig! Veel succes morgen!

Geplaatst

Wij zijn altijd in Genk in behandeling geweest. Maastricht was ook een optie geweest, maar die deden geen narcose en die hebben ook weer voorwaarden mbt bmi en daar zou ik niet aan voldoen, dus hebben we voor Genk gekozen. Ook omdat we in Belgie wonen en daar 6 pogingen vergoed krijgen, dat heeft ook wel de doorslag gegeven. Narcose hebben we in Genk ook altijd gehad, alleen iedere poging werdt het steeds moeilijker om wakker te worden uit die narcose, dus zal mij benieuwen hoe ik deze keer erop ga reageren. Laatste punktie in Genk (half juli 2012) was een hels punktie, nooit eerder zo een napijn gehad. Normaal heb ik wel "bruikkrampen" na punktie, alsof je ongesteld moet worden, goed te doen met wat pijnstillers, maar toen...was niet fijn, heb echt gehuild van de pijn, maar ik voel me in goede handen in dusseldorf !

Veel plezier met het maken van je trouwalbum zondag !

Ik had er zeer goede herinneringen aan en kijk nog regelmatig naar 1 van de mooiste momenten uit mijn (ons) leven.

Geplaatst

Hi Jolanda.. Ik zal je morgen niet zien waarschijnlijk.. Ik moet al om 9 uur in dd zijn..

Ik moest in Nijmegen ook zelf de pregnyl zetten maar nooit op zo' n laat tijdstip.. Pff ook zwaar, moet je nog opblijven ook.. Ben jij ook zo moe of ligt het echt aan mij!?

Heel veel succes morgen.. Gaat goed komen hoor, positief blijven!

Weer gezeur gehad bij de apotheek.. Er ligt nu voor 250 euro aan medicijnen in de koelkast waarvan ik niet eens weet of ik ze ga gebruiken..

Mijn directeur heeft me ziek gemeld voor komende week.. Dat is wel heel lief, had ik wel even nodig.. Zelf ga ik echt continu over de grens heen en durf niet over te geven aan mijn gevoel..

Geplaatst

Nou vanmorgen weer geweest, bij overigens een heel lieve Duitse arts. Rechts twee grotere en ik dacht twee kleine en links hield zich weer fijn verstopt.. Maandag weer.. pff, kan net zo goed een week op vakantie gaan in Düsseldorf..

Vandaag zonder file gereden.. Ook lekker hoor!

Nu onderuit op de bank klaar zitten voor de intocht van Sinterklaas.. Blijf een juf hè!

Geplaatst

Hai dames,

margot, maandag zijn ze weer wat gegroeid. Wie weet zijn ze links dan ook zichtbaar! Ik duim voor e! Fijn dat Keniaanse ziek heeft gemeld! Geeft toch wel wat meer rust in dit toch al stressvolle traject.

jolanda, hoe is t gegaan vanochtend? Hoop dat je geen napijn hebt en een mooie oogst.

Geplaatst

margot,

ik hoop dat je maandag beter nieuws krijgt. Ik weet inmiddels wel dat er op een paar dagen veel kan veranderen, dus wie weet, wordt je nog verrast.

Hier is minder goed nieuws. Bij de punktie hebben ze geen eitjes gevonden. Ze waren al voortijdig gesprongen, kl*te nieuws, dan maar weer (proberen) om positief te blijven en vooruit te kijken naar de volgende poging. Maandag wordt ik gebeld en hopelijk mag ik dan de volgende cyclus weer opnieuw beginnen.

Geplaatst

@ Jolanda. Wat ontzetten balen dat je eitjes al gesprongen waren. Heel veel sterkte. Blijf inderdaad positief, maar dat is niet altijd makkelijk. Op naar een goede volgende ronde.

@margot. We gaan duimen dat er maandag meer follikels zijn.

hier weer begonnen met progynova. Over 9 dagen eerste controle. We hebben besloten de embroscope te proberen en hopen dat er een ( liever meer) overblijven.

Succes allemaal. Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden