Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moes, vreselijk balen dit weer maar wel de juiste keuze denk ik. Hopelijk kun je de medicijnen hier bij elkaar sprokkelen. Mits dr. s niet met een ander idee komt qua medicatie. Misschien reageer je niet goed op deze? Sterkte voor nu. Dikke knuffel.

Geplaatst

Ik deed het super op menopur. Misschien puregon minder? Dat was deze keer nieuw. Maar mijn ervaring is dat mijn lijf elke keer andere hoeveelheden eitjes laat meedoen. Dat had ik eerder ook toen ik nog gonal kreeg.

Woensdag zal het wel besproken worden aan de telefoon.

Het is shit en je weet nooit waar je goed aan doet maar voor nu voelt het beter. Twee is wel een groot risico. Vier voelt dan al beter. En als het volgende keer weer maar twee is zal er meer niet inzitten. Dan kan ik beter voegen denk ik....hoop ik....

Liefs en blijf jullie goeie tips over mij uitstorten!!!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Moes wat balen weer! Maar wel duidelijkheid nu! Ben benieuwd wat S erover zegt! Vond deze arts ook dat je beter kon stoppen? Ik snap je keuze heel goed. Ik denk ook verstandig. Net wat je zegt als het de volgende x net zo is dan kun je dat beter hendelen dan nu. Je durft nu nergens meer op te hopen of denken.. Wat een traject zeg pfff. Dikke digitale knuffel voor jou!!

Geplaatst
Lieve schatten zijn jullie met al het medeleven!! Echt fijn.

Poging afgebroken. Waren nog steeds twee follikels en die zagen er goed uit en ook bms was goed maar in vergelijk met andere keren voelde twee toch niet goed.

Hoeveel wil/moet je er minimaal hebben eigenlijk? Twee is toch werkbaar? Of niet handig vanwege vergoeding vd behandeling? Was het advies afbreken of vond je dat zelf 'verstandiger'? Wat heb je gemiddeld dan?

Geplaatst

Ik had de vorige keer acht maar dat was ff een uitschieter. De pogingen ervoor was steeds vier of minimaal drie. Twee is werkbaar maar voor de allerlaatste, zevende, poging vind ik het te risicovol. Het is de laatste keer...en staat zo schril tegenover vorige keer.

Ik weet dat het werkbaar is maar als er volgende keer ook maar twee zijn vind ik dat denk ik beter te accepteren.

In dd lieten ze mij zelf beslissen maar begrepen het volledig. Mijn eigen arts was er niet maar die er wel was snapte het gezien de opbrengst van vorige keer. Nou was daar niks van bevrucht dus dan zeg je weer dat je voor kwaliteit moet gaan....maar dan liever met iets meer....

Tja waar doe ik goed aan.... Het voelt als een goed besluit voor nu.

Weet jij al waar je keus naar uitgaat tiktak?? Qua dhea?

Liefs Moes

Geplaatst

Moes, en of het een goed besluit is. Ik kan me heel erg goed voorstellen na die acht van vorige keer dat je dit, maar met veel pijn in je hart, besluit. Ik zou denk ik precies hetzelfde hebben gedaan, hoe moeilijk ook. Poeh, heftig hoor.

Gelukkig is het mooi weer, kun je misschien de zinnen nog even verzetten door iets leuks te ondernemen met het gezin. Sterkte!

Maar volgende maand wel weer meedoen hoor, want je zou ook in het uitgerekend januari topic komen! Dat had je al beloofd!

Geplaatst

@Moes: ik moet nog contact met dd opnemen. Maar het moet ook nog steeds door de mm bij mijn partner. Das ook wat minder. Ik ben ook nog steeds niet ongi geworden. Dat schiet ook niet op. Als het je laatste poging is zou ik ook kiezen om voor iets meer te gaan. Echt heel spannend!!!

Ik weet dat ik bij de gyna hier in NL een x dhea heb voorgesteld. Die vond het maar niks. Zijn er cijfers oid bekend in hoeverre het slagings% wordt verhoogd?

Geplaatst

Lieve moes, ik vind het verstandig van je dat je gestopt bent. Het blijft natuurlijk een dilemma, maar denk ook dat je hier beter aan doet. Hoe was dr H? Wat ik me afvraag: krijg je de medicijnen niet gewoon vergoed krijgen als je nog geen punctie hebt gehad? Ik zou toch eens informeren, en als je de medicijnen dan ook nog eens in Nederland mag halen, scheelt het ook weer. Verder wel balen voor jullie hoor!! Hoeveel kan een mens hebben! Sterkte ermee.

Hier nog geen teken van de menstruatie, ik heb het idee dat het door dat decapeptyldepot komt. Pfff, schiet niet op dus, ik ga morgen maar eens een mailtje naar DD sturen.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes volgens mij heb je gelijk. Geen punctie is geen poging. En wie van jullie vroeg dat nou? Puregon van maart? Ja hoor die kan je nog gebruiken. Henne heeft het wel eens bij de fabrikant nagevraagd. Een maand na de datum kan nog makkelijk.

Geplaatst

Hi lieve Noes, ja een rot besluit vond ik het. Maar het voelt goed voor nu.

Ik weet het niet van de medicatie hoor, we hebben zo'n rare verzekering. Heb jij ze nog gebeld? Ik wel maar werd niet teruggebeld. Zou het mogelijk zijn om het in nl te bestellen??

Wat irritant dat je ongesteldheid nu langer duurt. Had vrijdag er moeten zijn? Dat depot simuleert een soort overgang geloof ik, mogelijk komt het daarvan? Of van je wild yamming dhea??? Doe je daar wat mee?

Dr H was oke maar mooi geen woord Engels....ik moest ineens weer over op ons mmm jargon in het Duits!! Ik kwam zeer knullig uit mijn tekst... Ik vond deze arts wel een lieve uitstraling hebben. Ze kwam uit het deurtje naast dr S😄. Het was druk daar joh vandaag! En onze navigatie viel op het laatste nippertje uit waardoor we fijn in het rond reden, om de lokatie heen.

Ik ga net als okaasan en jij voor het uitgerekend bankje in jan!!

En misschien moeten we dat voornemen alvast gaan vieren met taart??? Haha. Galgenhumor...

Tot snel!

Liefs Moes

Geplaatst

Moes, als je stug door blijft praten in Engels praat ze wel terug in het Engels hoor ;-). Ik kan namelijk echt bijna geen Duits dus begin daar ook gewoon niet aan. Ja ze is wel heel vriendelijk en lief.

Geplaatst

Lieve moes, wat een zware beslissing...maar als je geviel er goed bij is, dan is het een juiste beslissing geweest en hopelijk volgende maand beter en wordt januari 2015 jullie maand van de kleintjes!!!! Ik blijf in ieder geval net jullie mee lezen en mijn duimen draaien dag en nacht!!! Voor jou, voor noes, okasaan en alle andere dames!!!

Geplaatst

Het was een shit besluit. Maar toch heb ik er een goed gevoel bij.

Nu over iets van twee weken weer beginnen. Moet ik wel medicatie hebben. Ik heb de verzekering gemaild over hoe dat werkt met een gestaakte poging. Ik ga liever niet voor de medicijnen helemaal naar dd.

Hebben jullie gehoord van primen? Dat je gelijk doorgaat met de volgende poging en dat dit bij lage AMH betere resultaten zou geven omdat je lijf dan nog wat aan de hormonen gewend is?

Oke, nu wat anders: hoe waren de echo's van Twinkle en Remmir??

En hoe gaat noes?? Al begonnen??

En meiske?? Lekker misselijk??

Lisselotje blijft ook gezellig bij ons, lief.

En okaasan??? Morgen de fm? In Nederland toch wel? Succes!!

Liefs Moes

Geplaatst

He hallo! Nog steeds niet begonnen, als de menstruatie nog veel langer uitblijft, dan lopen we weer gelijk op Moes! Ik had DD gemaild hierover en kreeg het advies van dr S om een echo te laten doen om te kijken of de menstruatie eraan komt en alles in orde is. Nu ben ik toch woensdag vrij, dus maar even een afspraak maken. Toch voelt het vaak wel net of ik ongesteld moet worden, maar er gebeurt verder niets.

Moes ben benieuwd wat je voor antwoord van de verzekering krijgt. Ik zou anders eens wat ziekenhuis apotheken in nl bellen of die Duitse recepten aannemen.

Lisselotje en Remmir, wat fijn dat het zo goed met jullie gaat, jullie zijn onze grote voorbeelden!! 😃

Meiske en Twinkle, met jullie ook alles in orde?

Okaasan, hoe ver ben jij alweer met de cryo-cyclus? Mag het binnenkort ook weer? Het lijkt wel of mijn geheugen af en toe een beetje aangetast is door al die hormonen.... Haha!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Moes, over twee weken klinkt wel weer heel snel. Primen heb ik nog nooit van gehoord in deze context, alleen met verbouwen, hahaha. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hoop heel hard dat het zo bij jou werkt. Het zou toch wat zijn. Meds zou je volgens mij gewoon recht op hebben, een gestaakt poging telt normaal gesproken niet. Bel anders nog eens met de verzekeringstelefoon van Freya. Heb ik nooit gedaan, maar die schijnen veel te weten.

Ik ben blij om te horen dat je zelf een goed gevoel bij je besluit hebt. Dat maakt het geheel hopelijk iets minder zwaar.

Noes, vervelend dat het weer eens niet opschiet. Die stomme lijven van ons ook. Succes woensdag.

Ik heb inderdaad morgen de eerste FM. Gewoon in Nederland, nog net niet om de hoek, maar wel lekker dichtbij.

Geplaatst

Moes, mbt de medicatie, ik ging met mijn recept uit DD gewoon naar de apotheek die ook aan ons zkh verbinden is, als je aangeeft dat je contant afrekent zal het geen probleem zijn, wel vooraf even goed afstemmen.

primen heb ik nog nooit van gehoord maar klinkt niet onlogisch!

noes wat irritant als je er zo op zit te wachten, bleh

Geplaatst

Ja, okaasan, veel succes morgen!

Moes, van dat primen heb ik ook nooit gehoord maar idd zoals Okaasan zegt: eerst even goed in de primer zetten, nog 2 weekjes drogen en dan mooi aflakken met een prachtig resultaat!!! ( of zoiets...)

Slaap lekker!

Noes

Geplaatst

Moes, ik had de ziekenhuisapotheek hier vlakbij gemaild. Die stuurden me door naar de ziekenhuisapotheek een plaats verderop aangezien ze daar meer op voorraad hadden. Daar een mail naar gestuurd met uitleg (vind ik altijd wat makkelijker uitleggen dan bellen) en die wilden wel meewerken. Het is voor hun wel iets meer werk omdat ze de prijzen moeten veranderen. Maar als ze een beetje aardig zijn willen ze vast wel meewerken.

Noes, balen dat het nu zo lang duurt.

Okaasaan, succes met de eerste echo.

Hier gisteren een goede echo gehad. Helemaal blij!

Geplaatst

Wat fijn Twinkle dat je een goeie echo had!!! Super, pak van je hart.

Bedankt voor alle reacties. De prijzen veranderen van de medicatie?? Wat moet ik me daarbij voorstellen? En kun je mij in pb sturen welk zkh mee wilde werken? Misschien is dat ook iets voor mij?

Dat primen is inderdaad zoiets als jij schrijft Noes, een soort voorstrijken van de follikels en dan weten ze wat ze moeten doen. Wie weet, zo leer je steeds weer bij... Blijft bijzonder dat je voor deze info eerst zeven pogingen verder moet zijn.

Morgen spreek ik dd met de plannen voor de komende ronde. Ik hoop dat mijn lijf gewoon mijn cyclus weer oppakt.

Ik mag nog wat meeliften met Remmir dus dat helpt me ook aan wat ritjes. Bij mijn verzekering krijg je maar heel weinig vergoed van de medicatie, zoveel eigen bijdrage nog naast je eigen risico wat natuurlijk standaard is, echt raar.

Ik heb geen reserves meer om voor te schieten, ze accepteren geen creditcard.

Wie weet hoef ik dan maar een beetje bij te kopen als ik wat kan sprokkelen.

Lieve schrijfmaatjes, ik ga even werken en ik lees jullie later weer.

Okaasan, laat je weten wat de fm opleverde?

Noes, jij morgen op stap voor een echo??

Liefs Moes

Geplaatst

Moes, ik weet niet waar je woont maar de apotheek de Run in Veldhoven die levert ook medicatie voor behandeling in Het buitenland

Geplaatst

Twinkle, wat supergoed dat je een mooie echo hebt gehad!! Was je erg zenuwachtig? Ben heel blij voor je!

Hier hangt eindelijk de rode vlag uit🚩 vanmiddag net voordat ik een afspraak wilde maken voor een echo, ben ik ongesteld geworden... Gelukkig net voor het bellen dus. Donderdag kan ik nu ook eindelijk beginnen met spuiten!

Moes ik hoop dat er nog meer forumgenootjes wat over hebben! Ik heb iig nog neusspray over mocht je tekort komen! En wat ik bij deze poging over hou, is natuurlijk ook voor jou!

Liefs

Noes

Geplaatst

Lieve meiden, ik kan niet op het forum....alleen met 3G. Irritant!

Ik heb je pb gelezen Twinkle, bedankt! Morgen ga ik een rondje bellen met ziekenhuizen.

Meiske ook bedankt! Iets uit de route maar dichter bij dan DD!

Ik ga nog bij Remmir langs binnenkort.

Fijn Noes dat jij ook weer los kan. Spannend. Over een week of twee ik ook denk ik. Met primer!

Ik hoop dat ik snel weer met de Wifi mee kan lezen.

Liefs Moes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden