Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Sylvia, Ja ze zeggen dat het zo snel kan,maar ik ben wel een beetje sceptisch hoor. We zien wel. En ja het is idd de helft goedkoper. Dat was voor ons niet de doorslag maar speelt wel mee. Welke kliniek ben jij in Spanje?
Hoi Sas, Ik zit bij de IVI kliniek in Barcelona. Daar zeiden ze ook tussen 3 en 5 maanden een donor te hebben. Wij wachten en wachten na 7 maanden toch maar eens gebeld. Ze zeiden bij de intake dat het geen probleem was we hebben allebei donker haar en donkere ogen. Toen was het probleem mijn lengte 1.80 daar hebben ze er niet veel van in Spanje en dat begrijpen we. Na een boos telefoontje met de mededeling dat we naar een andere kliniek zou gaan konden we de maand erna starten. We hadden maar 1 embryo en het was meteen raak. Dus wilde we toch wel een 2x proberen en hebben ons wee opgegeven. Ze gingen contact leggen met onze donor maar die wilde niet meer, opzoek naar een nieuwe . Die was binnen 4 maanden gevonden( we hadden de lengte veranderd nar 1.68 maakt mij niks uit), helaas was er helemaal geen embyo goed dus konden weer zonder iets naar huis. Maar wat wel fijn was is dat in die kliniek geld: geen TP niet betalen! Dus weer op zoek naar een donor, we kwamen op een voor ranglijst dus, die hooguit 3 maanden zou duren. Na 5mnd weer boos geworden al die loze beloftes en het is al zo een spannende tijd. Gelukkig werkte ze mee en kregen we 12 eicellen uit de vriezer er waren er 8 goed bevrucht en 2 TP helaas negatief, 2 niet goed genoeg voor invriezen dus nu nog 4 cryo's . Daar hebben we nu over anderhalve week een TP van. Heb jij al een intake gehad in Cyprus? Welke kliniek op Cyprus zijn jullie? Gr S
  • Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Hier niet zo goed nieuws. Het viel me gisterenmiddag op dat ik eigenlijk niks voelde, geen steekjes, geen gevoelige borsten, niet misselijk etc. Hier was ik best tevreden mee. Want ik heb in totaal 8 tp gehad, waarvan ik er bij 7 vanalles voelde, van steekjes tot de misselijkheid. Toen ik zwanger was voelde ik wel wat, maar niet zo heel veel. Maar ja, vanochtend kreeg ik veel steekjes en mentruatiekrampjes. Ik moest naar de wc, en ja hoor.... Bruine afscheiding. Ik heb de hele ochtend al een zwaar gevoel in me onderbuik en een zeurende pijn in me lies. En nee.... het is niet die bekende "zwangerpijnindelies" want dat dat verschil ken ik nu onderhand heel goed. Ik had bij al mijn mislukte pogingen deze pijn in me lies. En die van toen ik zwanger was leek er erg op, maar was toch anders en het trok telkens snel weg. Ik heb het allemaal weer onderschat. Ik dacht dat een mislukte poging voor een brusje makkelijker was. Maar ik ben net zo verdoofd en verdrietig als al die vorige keren.

Geplaatst

@Sylvia, jeetje wat een idioot gedoe met wachtlijsten en donor. Ik heb niet eens de tijd om zoveel maanden te wachten gezien mijn leeftijd. Wij zijn bij Dogus IVF Center. Tot op heden alleen per mail en telefoon contcat maar dat verloopt fijn. De intake op cyprus is per telefoon/mail, dus we hoeven er alleen heen voor een tp. Ik wacht nog op bloeduitslagen die in nl geprikt zijn en dan heb ik weer contact met cyprus.

Geplaatst

Junior, begrijp ik nu goed dat je afgelopen woensdag de TP had.... kan de bruine afscheiding niet van een eventuele innesteling zijn?

Natuurlijk ken jij je lichaam het best maar omdat het zo kort dag is .....

Geplaatst

junior. wellicht wil je t niet horen, maar t kan toch nog goed zitten. mss is t nog iets van oud bloed of iets van de tp? in elk geval ik herken je gevoel! balen meid! hoop toch dat t nog goed komt!

Geplaatst

hey junior is fit niet wat vroeg voor een menstruatie!?

heb je een blasto transfer gedaan?

Iemand ervaring met starten/ menstruatie na borstvoeding?

Ik heb nu 7 mnd de borstgegeven en 1 maand gestopt wij willen ook binnenkort weer beginnen

Geplaatst

Hoi Sas, het schiet dus al een beetje op. Fijn! Je gaat ecd doen, is dat dan ook zonder het zaad van je man? Of moet zijn zaad ook nog daarheen?

IVFmoeke, ik heb geen idee hoe dat zit. Ik heb begrepen dat het soms wat langer kan duren voordat je ongesteld word na de BV. Maar misschien kun je het laten opwekken?

Ik snap wat jullie bedoelen dat het wat vroeg is. Maar dat is bij mij altijd. Ik ben zelfs een keer op wd 3 ongesteld geworden, dat was wel een cryo. Ik heb dat ook vaak bij Irma aangegeven dat ik dat ik het gevoel heb dat mijn embryo's niet eens de kans krijgen, omdat mijn lichaam al zo snel bezig is met menstrueren. Ik las ook dat bruin niet verkeerd hoeft te zijn. Maar ik maak me heel erg zorgen over die krampen. Vooral dat zeurend gevoel wat ik altijd heb voordat ik ongesteld moet worden. Maar ik kan nu alleen maar wachten, en doorgaan met die bolletjes.

Geplaatst

Junior, dat is wel heel vroeg inderdaad. Ik hoop echt voor je dat je ongelijk hebt en het toch innestelings bloeding is.

Ivfmoeke, sorry nog geen ervaring mee maar misschien iemand anders hier wel.

Sas, ik hoop dat jullie snel een donor hebben!

Geplaatst

@Junior, Bah wat ontzettend K*T voor je! Hopelijk heb je natuurlijk geheel ongelijk maar toch, dit bevorderd het allemaal niet, ik kan me voorstellen dat je erg ontdaan en verdrietig bent!

@Sas, wat fijn dat je daar zulke goede ervaringen mee hebt. Ik heb er zelf nog maar weinig van gehoord dus lees aandachtig je stukjes mee. Hopelijk ben je daar gauw aan de beurt.

@Twinkle! Wat fijn zo snel al een echo! Super coool!

Voor iedereen die ik nu vergeet (hoofd als een vergiet), veel succes met alles!

Op mijn linkereierstok zaten de vorige week wel 3-4 eitjes dus die zullen hopelijk ook wel meegegroeid zijn. Ik weet niet waarom maar die kant doet altijd zeer. Dus Dr. S zei dat we die kant maar niet verder gingen pesten, hij kon er ook niet goed bij zei hij. Ook het prikken links is vervelend dus doen we maar rechts.

Ik hoop echt dat we morgen voor te horen krijgen dat we voor de punctie kunnen, dan zijn we al een stapje verder dan ooit, en een fijne bijkomstigheid is dat we dan volgens mij na de pregnyl kunnen stoppen met spuiten! Wat inmiddels als een verademing klinkt.

Ik had afgelopen zaterdag ineens helder slijmverlies en wat steekjes dus ik hoop niet dat mijn eisprong al is geweest.. Maar dat zal wel niet kunnen toch?

Tot gauw allemaal!

X

Geplaatst

Junior, ik duim voor je dat er niks aan de hand is.

Twinkel,

En dan val je in een gat....ik herken het!

Je kunt een VK bellen na de echo. Hebben wij gedaan. Was t 'ziekenhuizen' even helemaal zat. Nu komen we er niet onderuit maar toch...

Blijf overigens gewoon naar de VK gaan ook, al is t maar voor t sociale gesprekje. Hoewel de gyn ook heel begaan is met ons hoor!

Maar in principe geld t 'normale' traject vanaf nu. Wel aan de vk zwggen ivf-icsi, dan krijg je de 20wkn echo in t ziekenhuis. Mocht je dat willen.

Voor iedereen een knuffel, ik probeer morgen meer te posten.

Xx

Geplaatst

Twinkle, hier ook het normale traject ingegaan bij de verloskundige. daar wel vertelt van onze icsi zwangerschap. Hierdoor kregen wij de echo's wel bij een gyn in het ziekenhuis, maar voor de rest vielen wij gewoon onder de verloskundige.

Wij hadden een echo met 7 weken en hadden toen een kloppend hartje. Zo onvoorstelbaar mooi en intens. Nog heel even en ik gun jou (en iedereeen overigens) dat je daar strakjes ook heerlijk van mag genieten!

ivf moeke, je vroeg iets mbt borstvoeding en menstruatie en beginnen met een poging. Wat wilde je exact weten. Ik heb BV gegeven tot de eerste verjaardag van mijn zoontje. Rond de 8 a 9 maanden begon ik weer te menstrueren en was mijn cyslus vrijwel gelijk weer regelmatig. Op advies van de gyn wel gewacht totdat ik helemaal gestopt was met bv geven. Na ongeveer 3 maanden na stoppen met BV zijn wij weer de eerste poging voor een brusje gaan doen.

Junior, hoe is het met je? Ik blijf (mischien tegen beter weten in) dat het toch te maken heeft met een innestelingbloeding.

Roossie, succes morgen met de FM meting!

Geplaatst

Oja, Nathalie. ik ga je nog een pb-tje sturen. Ben vandaag naar de brievenbus gelopen. Gelukkig is het buiten koelkast temperaturen.......:laugh:

Geplaatst

junior hoe gaat het?

twinkle ik herken het: deze wachtmaanden vind ik met momenten heel erg moeilijk maar probeer te geniete

d s mailde dat we voor echo en bloedonderzoek kunnen komen, De 15e al aan de beurt. ik zie wel weer een beetje tegenop om weer te gaan beginnen maar eerst eens een menstruatie dan de rest :) we mogen ins al prijzen met 1 kindje dat realiseer ik mij elke dag

Geplaatst

Ivf moeke, ik del je gevoel. Ondanks dat de wens voor een tweede kindje voor mijn gevoel mischien nog wel sterker is, realiseer ik mij dagelijks hoeveel geluk ik al heb door mama te mogen zijn en dit te ervaren. Ik heb nog regelamtig echt tranen van geluk in mijn ogen bij de kleine dingen, zoals saampies naar het theater van woezel en pip (mama aan het huilen), sinterklaasintocht (mama aan het huilen) , samen koekjes bakken (mama aan het huilen) en ga zo maar door., Tranen ven geluk en dat geeft mij dan weer de kracht om door te gaan.

Ik hoop zo intens dat iedereen op het forum dit geluk ook eens maag gaan ervaren!

Geplaatst

oh wen ik herken jou gevoel Ook heel erg. De wens voor een tweede is echt enorm. Ik kon me dat nooit voorstellen en dacht weleens ' jeetje dames wees blij dat je er een hebt' maar het is zoals je het krijgt.....

Hier ook zo een emo mama

Geplaatst

Zeg wel eens voor de grap dat ik met de geboorte van mijn zoontje veranderd ben in een weekdier. Met regelmatig die tranen (van geluk). Een echte emo mama (en ik ben daar bere trots op!).

Hopelijk komt je menstruatie snel kan je gaan beginnen. Op naar een brusje.

Geplaatst

Ivfmoeke, ik snap dat je er een beetje tegenop ziet. Vooral dat wachten.....

Wen, ik kan niet wachten totdat ik al die dingen ook kan doen met mijn zoontje. Dat duurt nog wel even, al gaat de tijd de afgelopen maanden supersnel, op de afgelopen week na dan haha.

Ik heb gisteren naar DD gebeld, ze zeggen ook dat het een innesteling kan zijn en ik moet afwachten. We hebben helaas geen cryos mee. Dus het hele gedoe zal opnieuw moeten als het weer mislukt is. De bloeding is zondagavond gestopt en nog niet teruggekomen.

Liefs Junior

Geplaatst

Oh hier nog zo'n weichei... er kwam van de week een meisje spelen en die ging mijn hummel knuffel echt zo met de armen er om heen...en toen deed mijn hummel die lieve mollige armpjes ook om haar heen en stonden ze zo een halve minuut te kroelen... zooooo lief... snik snif... allebei 80 cm hoog en dan zo lief armpjes om elkaar.... boehoe ik wil dat iedereen dit mee mag maken! Maar heb t ook als ik her van iemand lees die al zo lang aan het tobben is....en het lukt dan...zit ik te snikken achter mijn ipad! mijn man kijkt me dan meewarig aan... jij met je stomme ipad... hihi

Geplaatst

Noor, zo herkenbaar...ha, ha. Zelf in spanning zitten als een van de meiden mag gaan testen en dan ontzettend blij of juist verdrietig zijn als de uitslag er is.

Junior, Kan dus nog alle kanten op! Fijn dat het bloedverlies is gestopt. Wie weet (hopelijk) een innestelingsbloeding. Wanneer mag je ook al weer officieel testen. Duurt toch niet zo lang meer?

Geplaatst

@junior blijf hoop houden! Je bent niet de eerste me een innestelingsbloeding en ook niet de laatste! Duim voor je!

Net terug uit Dusseldof! Heb dik 10 eieren! Dr. S zei na de echo er in zat Oh dat is een verassing! Pff vorige keer niks en nu volop grootte! Dus donderdag punctie! Bij Irma geïnformeerd over hoe en wat en we hebben aangegeven dat we na de punctie willen blijven liggen, het is daar duidelijk niet gebruikelijk maar mag dus als laatste en dan een kwartier langer blijven liggen. Ze zei dat Dr. S er niet in geloofd maar ik wil niks geen risico nemen en alle beetjes helpen toch? Dus de afspraak voor de terug plaatsing staat ook al voor dinsdag.. En dan wachten..... Ik vind het zo spannend allemaal! Eindelijk gaat er dan ook echt wat gebeuren!

Geplaatst

Noor, herkenbaar hoor. Ik kan ook helemaal meeleven met de meiden hier op het forum. Vooral degenen die hier al langer schrijven en die al zoveel tegenslag hebben moeten verwerken. Ik heb ook wel eens een traantje gelaten omdat een poging van iemand mislukt was.

Roosie, wat een goed nieuws zeg! Ik ga voor je duimen! Heel veel succes donderdag.

Geplaatst

junior bij eerste zwangerschap had ik ook innestelingsbloeding het kan echt...... Wat zou dat toch fantastisch zijn nu direct zwanger

twinkle en Noor idd zo herkenbaar janken achter de computer ik zal nooit meer vergeten de dag van onze 12 wkn echo toen ik bij thuiskomst las dat henne bij de 12 wkn echo geen kloppend hartje meer gehad ik heb geschreeuwd/gehuild....... Mijn man zegt dan jij met je forum

fijn toch dat we elkaar op deze manier kunnen steunen

Geplaatst

Roosie, spannend!

Wil je na de punctie of de tp blijven liggen? Dr. Marx heeft daar namelijk geeen problemen mee. Van die mag je rustig een tijdje blijven liggen.

Vind t af en toe wel verwarrend dat iedere arts zo'n beetje zn eigen protocol heeft. Maar goed, beter dan hier in nederland.;)

Overigrns, in ons lokale nieuwsblad staat een advertentie voor een vacature bij hen. Medisch- secretaresse vlgs mij. Iemand interesse?

Hihihi

Roos, spannend, hier gaan de duimen weer draaien.

Junior, hou vol!

Voor iedereen een virtuele knuffel!

Geplaatst

Roosie, wat goed, zeg. Tien follikels die klaar leggen. Morgen de punctie. Ik begrijp dat ze daarna de embryoscope in gaan? Alvast heel veel succes!

Een functie voor medisch secetaresse? Als in mijn secundaire arbeidsvoorwaarden wordt opgenomen dat ik dan ook gratis behandelingen krijg, wordt het aantrekkelijk......ha,ha. LOL

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden