Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Tool, zo te lezen een fijn gesprek geweets met veel om over na te denken:-)

@ Bumie, ach meis weer een teleurstelling! Een hele dikke knuffel voor jou

@ Lala, mooi geen diabetes.

@ Wen, heel veel succes morgen met het onderzoek!

Geplaatst

@ All, ik hoor vandaag of morgen de uitslagen van het bloed en bel die dan door aan Cyprus. Dan kan ik ook aangeven wanneer we willen starten. Ik zelf denk aan een tp in April,maar weet niet of het ze dan lukt om voor die tijd een donor te vinden en te stimuleren. Anders wordt het een maand later.

Geplaatst

Dank jullie wel dames, het is toch iets wat ik op een rijtje moet zien te krijgen de aankomende tijd..

Ik volg jullie wel, maar zal me even een beetje terugtrekken als jullie niet erg vinden.. Van de menupur werd ik trouwens altijd heel moe, maar dat kan ook komen omdat ik s' avonds spoot.

Maar TWINKEL en NOOR ben ontzettend blij voor jullie van harte gefeliciteerd.. :woohoo:

Liefs Bumbie

Geplaatst

Twinkle en Noor, nog bezig met vreugdedansjes??? Hoe is het met jullie?. Al een beetje het besef van de 2 streepjes? Wow, ben zo blij voor jullie!

Op naar een paar mooie knipperlichtjes (en voor Noor mischien wel drie stuks.....)

Geplaatst

Hoi, ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten. Zo gek om na al die teleurstellingen nu ineens een positieve test te hebben!

Roos37, ik kan het niet helemaal goed uitleggen want grotendeels was het ook gewoon intuïtie. Mijn vriend had overigens precies hetzelfde. Maar voor de rest had ik ook al heel snel allerlei gekke kwaaltjes (heel sterk ruiken en misselijk worden van vieze luchtjes, een enorm opgezette buik, obstipatie, gevoelige borsten, slecht slapen s nachts, steekjes bij mijn liezen.) En omdat ik dit keer pregnyl had gespoten ipv utrogestan te gebruiken wist ik dat dat dit weekend uit mijn bloed zou zijn. De kwaaltjes bleven echter.

Sas, jeeee, wat super dat het allemaal zo snel gaat. Heel veel succes in cyprus!

Geplaatst
@ All, ik hoor vandaag of morgen de uitslagen van het bloed en bel die dan door aan Cyprus. Dan kan ik ook aangeven wanneer we willen starten. Ik zelf denk aan een tp in April,maar weet niet of het ze dan lukt om voor die tijd een donor te vinden en te stimuleren. Anders wordt het een maand later.

Ik doe ook ECD in Barcelona en mede omdat ik zelf 1.80 hebben we de max lengte terug gebracht naar 1.68 maar nog moesten we 7 maanden wachten op een donor. Gaat het in Cyprus zo snel. Ben benieuwd naar je ervaringen daar, het scheelt ook de helf van de kosten als het ook de helf van de tijd scheelt ga ik misschien nar de poging ook wel overstappen.

Gr S

Geplaatst

@Sylvia,

Ja ze zeggen dat het zo snel kan,maar ik ben wel een beetje sceptisch hoor. We zien wel. En ja het is idd de helft goedkoper. Dat was voor ons niet de doorslag maar speelt wel mee.

Welke kliniek ben jij in Spanje?

Geplaatst

Twinkel!!! gefeliciteerd meid!!! whoehoe!!! ben zo blij voor je!!

Nathalie, Welke DHEA heb je dan besteld??? want er staan er enkele op die site??? Als ik het zo zie is het wel een stuk goedkoper. Hoe lang duurde het voordat je het binnen had?

Geplaatst

Twinklestar, kwam even spieken hier.....toch gelukt nu!!!! Wat goed en hoe onwerkelijk, maar geweldig!

Ik hoop dat de vitamine d en pregnyl het voor mij ook gaan doen, heb geen prednisolon. Maar eerst maar eens een terugplaatsing zien te scoren, vandaag eerste spuit gehad.

Noor dat ziet er ook goed uit! Blijft het streepje er goed uitzien, je bent nog wat voorzichtig hè?

Grtz! Megan

Geplaatst

he sas zou fijn zijn als je al zo snel kan beginnen!

Twinkel ben nog steeds zo blij voor je, lekker van genieten, het is zo bijzonder. Je weet nu in iedergeval ook dat het dus wel kan.

Geplaatst

Had goede hcg waarde, dus weer een stapje verder. Maar ik wil die 8 weken doorkomen en dan gaat de vlag echt uit!

ik durf het gewoon niet te geloven, gek he.

Wen had jij vandaag hysteroscopie?

liefs

noor

Geplaatst

hoi Nathalie,

kan je misschien schrijven waar heb je de Melatonine gekregen?via recept of gewoon bij de winkel?

ik ben eigelijk opzoek naar medecijnen dat eierstokken beetje sterken waarvan meer eitjes krijgen.

gr Eva,

Geplaatst

Vanmorgen weer de in Düsseldorf geweest, eitjes zijn ongeveer 10 mm nu, recht 4 die mee doen, links te gevoelig dus heeft hij niet gekeken. As dinsdag terug. Vorige keer ging het in deze periode al minder met het mee groeien van de eitjes dus hoop echt dat de 225 menopur het nu beter foet! Morgen ook beginnen met de andere spuit om de eisprong tegen te houden..

Begin voozichtig positief te worden! Heb er een heel goed gevoel bij! Een paragnost heeft mij gezegd dat ik begin 2012 zwanger zou worden. Toen ze me dit in 2009 vertelde was ik natuurlijk zwaar beduusd! Dan pas?? Maar toen een andere paragnost me dit 3 maanden geleden ook zei... Ik pit er iig hoop uit! Good luck voor de rest!! En het wachtbankje? Is er maar 1 nu hè?

Geplaatst
Vanmorgen weer de in Düsseldorf geweest, eitjes zijn ongeveer 10 mm nu, recht 4 die mee doen, links te gevoelig dus heeft hij niet gekeken. As dinsdag terug. Vorige keer ging het in deze periode al minder met het mee groeien van de eitjes dus hoop echt dat de 225 menopur het nu beter foet! Morgen ook beginnen met de andere spuit om de eisprong tegen te houden..

Begin voozichtig positief te worden! Heb er een heel goed gevoel bij! Een paragnost heeft mij gezegd dat ik begin 2012 zwanger zou worden. Toen ze me dit in 2009 vertelde was ik natuurlijk zwaar beduusd! Dan pas?? Maar toen een andere paragnost me dit 3 maanden geleden ook zei... Ik pit er iig hoop uit! Good luck voor de rest!! En het wachtbankje? Is er maar 1 nu hè?

Sorry! Lekkere spelfouten! Stomme woordenboek op de iPhone..!

Geplaatst

Roossie dus je heb er in elk geval 4. halen ze de linker niet leeg, ja toch wel? Welke cyclusdag zit je?

Ik heb precies hetzelfde gehad met een paragnost, en het is wel uitgekomen. Ben er laatst voor de slaapproblemen van mijn zoontje geweest en verrek wij hebben voor het eerst in 16 maanden doorgeslapen. Bizar. Elke nacht ben ik er 16 maanden lang tussen de 7 en 14 keer uitgeweest en nu lijkt het over. Durf niet te vroeg te juichen maar zijn onrust is echt weg.

Toen zei ze overigens dat ik toch nog een keer zwanger zou worden maar ze dacht niet deze poging maar en ik ben het nu wel. Hopen dat ik het blijf!

Groetjes en ik ga voor je duimen

Geplaatst

Noooooor, Nogmaals gefeliciteerd! Wanneer mogen jullie voor de echo? Hoeveelste poging voor een brusje was het nu?

Heerlijk he, dat doorslapen ineens. Het breek je op een gegeven moment zo op. Mijn zoontje heeft er ook ruim een jaar over gedaan om door te slapen. Pas toen ik gestopt was met de borstvoeding, ging hij de nachten doorslapen.

Tja, hier ook nog steeds hoop vanwege een tweetal paragnosten, die echt nog steeds een tweede kindje zien voor ons.Ze konden alleen toen niet exact aangeven wanneer. Ja, als mijn zoontje iets groter zou zijn. Nou wordt mijn zoontje aankomede zomer 4 jaar, dus groot genoeg dascht ik zo...ha,ha.

Twinkle, Is jouw echo datum ook al bekend?

Roossie, toch sowieso 4 follikels. Mag ik vragen waarom ze de andere kant niet konden meten? Alvast veel succes voor de komende meting.

Sas, al iets gehoord van Cyprus of april reeel is om ecd te kunnen doen?

Junior, ben even het overzicht kwijt, maar wanneer heb jij de tp, of heb je die al gehad? Wel fijn zo mooi aantal in de embryoscope.

Tool, al iets wijzer geworden over embryoscope vs AH?

Nathalie, heb je nog even een pb-tje gestuurd. Ben trouwens ook wel benieuwd naar de melatonine.

Ego, gisteren hysteroscopie gehad. Viel mij harstikke mee. Totaal niets gevoeld. Achteraf wel napijn in de vorm van ongi achtige krampen en bloedverlies. Tijdens de hysteroscopie kon je meekijken op een kleurenscherm. Erg interessant om de binnenkant van de baarmoeder te zien. Alles zag er goed uit, dus dat is alvast weer een stapje dichterbij bij poging 5.

Geplaatst

Roossie, waarom is 1 kant te gevoelig? Gelukkig toch 4 mooie folikels aan de andere kant. Wanneer heb je de volgende meting? Ik duim voor je!!!

Noor, moeilijk hè om echt te geloven dat het zo is? Maar het is je gegund. Een beetje genieten mag wel hè?

Wen, gelukkig viel de hysteroscopie mee en was alles goed. Heb je al enig idee wanneer jullie met de volgende poging gaan starten? Laten we hopen dat al die paragnosten gelijk hebben!!!

Ik heb 10 februari al de eerste echo! Is wel heel snel. Ik vraag me af of ze dan al echt iets kunnen zien... De eerste echo doen we in dd. Heeft iemand er ervaring mee hoe het daarna verder gaat? Moet ik nu al naar de huisarts voor een doorverwijzing voor een gyneacoloog? En wanneer volgt de tweede echo?

Geplaatst

Roosie, fijn dat ze beter groeien dan de vorige keer. Hopelijk kan de functie de volgende keer meteen ingepland worden.

Wen , gelukkig is de hysteroscopie meegevallen, en ben blij voor je dat alles er netjes uitziet! Wat is nu de volgende stap, of kun je al iets gaan plannen nu?

Noor, fijn dat je een goed hcg hebt. Kun je al een beetje genieten?

Twinkle, dat is idd best snel 10 febr. Ze kunnen al wel iets zien, maar als dat nog niet is hoef je niet bang te zijn. Ze moeten pas met 7 weken echt iets zien volgens mij. Ik had de echo dezelfde week in DD omdat ik 1 dag voor de test een lichte bloeding had. Maar ze konden nog niks zien. Volgens mij bij 6.5 week zagen ze een hartje hier in NL. Ik moest gewoon naar het ziekenhuis bellen en zeggen dat ik ivf had gedaan en me wilde aanmelden voor een gyn. Kon ook aanmelden voor een VK. Maar dat vond ik persoonlijk niet prettig. Ik wilde supergoed in de gaten gehouden worden. Ik kreeg in het begin ook elke 2 wken een echo.

Ik heb afgelopen woensdag een tp van 2 emmies gehad. Dokter S zei dat ik zaterdag 4 febr al kon testen. Klopt dit wel? ik weet dat ik geen 2 weken hoef te wachten omdat ze op de 5e dag zijn tp. Maar 4 febr is 2 weken na bevruchting. Ik hoor het wel vaker, maar ik had 2 jaar geleden licht positief getest op de avond voor mijn testdag. Dus 2 weken na TP. Maar het zal allemaal wel. Ik hou zaterdag sowieso niet vol hahhaa. Ik denk dat ik woensdag begin.

Liefs Junior

Geplaatst

hahahha, functie is punctie. Jeetje, die hormonen maken me altijd zo warrig. Ik was net boodschappen gaan doen. Heb ik de boodschappentas aan de kinderwagen gehangen. Sta ik in de rij, ligt me tas nog in de auto. Vorig jaar kon ik nog snel naar buiten rennen. Maar nu moest ik MET kinderwagen en al langs die krappe kassa met mensen ernaast. Echt een drama!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden