Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Junior, dat is lekker snel. Moet je vantevoren niet aangeven hoeveel je er teruggeplaatst wil hebben? Wij hebben volgens mij een of ander formulier moeten invullen en ondertekenen.

Wij gaan morgen naar DD, gesprek met Dr. S. en dan wil ik weten wat de kansen op innesteling zijn en een tp van 3 als we deze poging in combinatie met prednisolon en intralipid doen en assisted hatching.

volgens dr. P is het effect van de intralipid: The effect of the lipid-infusion is like a high-dose omega-3-fatty acids for a short term. This has an extra effect around the time of the implantation of the fertilized egg. Due to the fact, that the lipids have no significant side effects, it is a useful tool with an extra effect.

Vandaar dus dat wij ons goed willen informeren over het effect. Als de kans op innesteling namelijk groot is, dan weet ik nog niet of we er 3 laten terugplaatsen. twee heeft dan meer onze voorkeur.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow spannend allemaal bij jullie! Junior, zitten ze bij jou ook in de embryoscope?

Ik en 29 en mijn man 34. We zijn 3,5 jaar bezig voor een tweede. De eerste is niet het biologische kindje van mijn man. Dus toen het allemaal niet wilde lukken dacht ik eigenlijk ook dat het probleem bij hem lag, fout gedacht!

En dat terwijl ik op mijn 17e bevallen ben van mijn zoontje. Dwars door de pil heen! nog altijd moet ik terug denken aan een opmerking die de verloskundige me destijds maakte, wees maar blij, nu is je lijf in een uitstekende conditie, later hoeft het niet meer zo makkelijk te gaan...

Maar goed, de kinderwens voor een 2e is er erg groot, ik heb bij de 1e door mijn leeftijd dingen ook minder bewust meegemaakt denk ik.

Geplaatst

Roosie, klinkt goed hoor. Ook jullie succes!

Twinkel,

Combi van meer gewicht en n verstoorde hormoonhuishouding waardoor je insuline t allemaal niet meer kan bijbenen, vermoed ik zo.

Op zich zou t namrlijk ook weer weg moeten zijn na de bevalling. Dus grote gok, maar denk dat ik in de juiste richting zit.

Geplaatst

Twinkel voor jou ff een flinke duim draai en we hopen op een mooie positieve test.! Dat moet nu wel gaan gebeuren in deze topic!!

Lala, insuline spuiten bah bah bah. Ik heb een man die dat dagelijks moet ondergaan. Ik hoop voor jou dat metformine al voldoende zal zijn.

Tool succes met het gesprek en alles noteren he!

Sas spannend dat het nu eindelijk "gaat gebeuren". Fijn ook dat iedereen mee wil werken.

Junior 6 bevruchtingen wat een mooi resultaat.

Roosie jij ook al 6 bevruchtingen dan woensdag de tp wat een spannende tijden breken er hier aan.

Dames die ik ben vergeten of die ff afstand hebben genomen. Wens je jullie veel liefs toe!

Geplaatst

Hoi Tool, klopt wat je zegt, maar Irma heeft het bij mij open gelaten. Ik bel haar morgen. Ik merk dat jij ook twijfelt. Aan de ene kant denk ik ook dat als er een verhoogde kans op zwangerschap/innesteling is, ik er beter 1 kan terugplaatsen. Aan de andere kant wil ik geen spijt hebben van mijn beslissing om er 1 terug te plaatsen. Want als het mislukt zal ik mezelf altijd afvragen of de 2e misschien wel zou blijven zitten.

Hoi Roosie, ze zitten idd lekker warm in de embryoscope. Ik denk dat jij follikels bedoeld in plaats van eitjes. De punctie moet je nog ondergaan toch? Ik kan me voorstellen dat je op jonge leefdtijd het moederschap anders ziet. Heb je nog spullen bewaard van je zoontje?

Hoi Lala, fijn dat je geen suiker hebt! Gelukkig groeit je mannetje goed.

Twinkel, hou je het nog vol?! Een dikke knuffel

Liefs Junior

Geplaatst

goede avond dames,

kwam na een anatal dagen weer even buurten zag dat er gezellig veel geschreven is. Heb nog niet alles terug gelezen, maar las wel de mooie resultaten van junior. Wow, wat een superscore voor de embryoscope! Dat klinkt echt veelbelovend. Tja, moeilijk zo'n keuze voor 1 of 2. Denk dat dr. S je wel goed kan adviseren en de kansen kan inschatten.

Lala, wat fijn geen suiker! Herelijk dat je kleine mannetje zo goed groeit en het zo goed doet! Keep on going!

Tool, morgen een afspraak bij dr. S. vergeet je lijstje niet! Spannend. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen van de prednisolon en intralippid. Heel veel succes morgen.

Twinkle, Hoe is het met jou???? Hoe voel je, je? Kan je de spanning nog een beetje aan? De duimen zijn hier nog overuren aan het draaien, hoor. Heel veel succes en sterkte deze laatste 2 dagen!!

Voor iedereen die ik even "vergeten"" ben,: sorry. (ga eerst maar even verder bijlezen)

Geplaatst

Wen,

Tja.....pijnloos is t niet masr iedereen reageert er anders op. Eerste keer werd ik achteraf wat misselijk, geen idee waarom. Tweede keer was pijnlijker, masr misschien omdat ik de keer daarvoor nog in mn hoofd had zitten.

Gewoon openminded er naar toe gaan. Meer kan je toch niet doen.

Succes!

Xx

Geplaatst

EGO tijdje niet geweest omdat ik het even niet meer zie zitten. De 17e moest ik voor een FM en ik had weer genoeg eitjes maar niet groot

genoeg en mijn stok ligt weer extreem hoog. 20ste moest ik weer terug en weer hetzelfde. De behandeling is dus weer net zo als in december

afgebroken. Ik heb een licht diabetes medicijn gekregen om mijn stok te ondersteunen. Ik weet het vreemde gedachte omdat ik geen diabetes

heb. Dat leverde uiteraard van die lekkere discussies bij mijn apotheek op die het recept niet telefonisch wilde aannemen. Omdat ik deze

medicatie nog niet eerder heb gehad moest ik er persoonlijk heen dus dat werd de dienstapotheek na mijn werk s'avonds. Wederom die discussie

weer uit proberen te leggen dat dd veel verder is in de medische wereld. Nu staat er gewoon in de bijsluiter inderdaad voor diabetes type 2

en daaronder staat "in onderzoek bij vrouwen die geen eisprong (ovulatie) hebben door polycysteurs ovariumsyndroom" Als ze nu zelf hun werk

verstaan en gewoon op de eerste pagina van de bijsluiter hadden gekeken had het me twee discussie's gespaard. Het advies qua hormonen was wel

dat ik beter nog wat kon afvallen. Mijn behandelingen liggen nu dus weer een paar maanden stil, ben bijna 36 en we hebben tot nu toe op die

peneltystip mogen staan maar we hebben nog nooit kunnen schieten. Mede daardoor ben ik heel erg aan het twijfelen om er mee door te gaan. Het

is altijd wat anders waardoor het niet tot een TP komt. Aan de ene kant heb ik zoiets ik stop ermee ik wil die ellende niet meer, en aan de

andere kant heb ik zoiets gewoon doorgaan want als ik 50 ben ben ik te laat..

Ik hoop dat ik niemand ben vergeten.. Twinkel, Noor, Junior ik hoop en duim voor jullie!

twinkel wat goed 5 van de 7.. Je mag vandaag testen toch?

ik schijn dus het korte protocol gehad te hebben en heb geen immonologisch onderzoek gehad.

Wat heb je trouwens een pech met dat bloed van jou het zal je ook een keer meezitten..

tool yep ging weer snel het spuiten maar ja het heeft niet mogen baten.

junior wat een toestand met die apotheek tjonge tjonge, gelukkig heb ik geen problemen met mijn apotheek ook niet met de naaldjes. We hebben

een heel arsenaal hier liggen. Kan er volgens mij een methadon bus een week van voorzien. 6 van de 9 goede score hoor. Hoop op een goede

terugplaatsing

sas heb je al een afspraak in cyprus?

noor ben blij voor je dat ze toch nog 6 cellen hebben gevonden, het lijkt me niets om mee te maken wat jij hebt meegemaakt geeft mij maar

de narcose van dd. Heb je al TP gehad?

lala wat leuk het wordt dus Jaylin ;), ben blij dat je geen suiker hebt pfoehh

Roosie en Kathy welkom en succes.

Gabrie jij gaat weer beginnen succes misschien heb ik nog wel wat voor je.

Liefs Bumbie

Geplaatst

Kwam effe snel kijken of er al iets van Twinkle vernomen was.

Twinkle, hoe is het????

Hoop zo dat alles positief is en je een vreugdedansje aan het doen bent!

Geplaatst

Hoi Bumbie,

Wat een drama zeg. Weer afgebroken! Heb erg met je te doen, hoop dat deze medicatie werkt.

In brussel is de narcose in de prijs inbegrepen en dus standaard hoor. Alleen kies ik er voor om het niet te doen..

Elke narcose is toch weer een hoop chemicalien en met al die icsi's van mij ben ik wel erg vaak onder narcose per jaar!

Ja de tp is vorige week dinsdag geweest. 3 blastocysten teruggekregen waarvan 1 hele snelle.

Twinkel..... morgen testen toch?!!!! ik duim keihard voor je!!

Geplaatst

Lala, wat een goed nieuws. Geen suiker!!! Zal wel een opluchting zijn of niet?

Tool, hoe was het in Dusseldorf?

Bumbie, Getver het houdt ook maar niet op bij jullie hè! Heb je dr. S nog gesproken over hoe verder? Ik hoop echt dat ze iets kunnen bedenken waardoor het bij jou wel gaat werken.

Geplaatst

Sorry was nog niet klaar met mijn bericht maar drukte per ongeluk op reactie versturen...

Wat vervelend dat de apotheek zo moeilijk doet. Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt met de medicatie.

Ik mag morgen testen. Nog een dagje wachten dus aangezien ik 's avonds ga testen ( wil geen negatief nieuws als ik daarna direct moet werken).

Geplaatst (aangepast)

bumpie, jeetje, alweer afgebroken, wat rot hey!!! kan me voorstellen dat je vertrouwen nu een deuk heeft gekregen en dat je nu weer stil staat.

wie vroeg van de hysteroscopie? Effe kijken, Wen toch?I

k heb zowel twee keer de hsg (het doorspuiten van de eileiders gehad) en een hysteroscopie/kijkoperatie.

Bij de eerste keer de hsg had ik hendig pijn, een onervaren assistent in opleiding gynaecologie deed het onderzoek. jeetje, het was dat ik lag, anders was ik omgekiept, de eendebek was kapot, het balonnetje sprong kapot. en toen zijn we maar gestopt, nadat de 'echte' gyn ook nog eens had gefroeteld daar beneden. Van de vloeistof kun je idd iets misselijk worden en wat krampen krijgen, alsof je errug ongesteld moet worden.

De tweede keer heb ik een cytotecpilletje en paracetamol vantevoren ingenomen en was het met mijn eigen gyn binnen 10 minuten gepiept, geen centje pijn.

Bij de hysteroscopie, de kijkoperatie, heb ik niets gevoeld, want dat ging onder volledige narcose. ook twee keer gehad, de tweede keer was meer een herstelkijkoperatie om zo alle verklevingen weg te halen.

Sterkte en success in elk geval!!!

Twinkel, morgen is het zover...spannend meid...mijn duimen draaien overuren!! toi toi toi!!!

wat een goed gesprek hebben we gehad in DD. beslist weer een stukje wijzer.

We gaan dit keer met DHEA aan de slag. naast de prednisolon den intralipid. Hij vond dit (DHEA) wel een goeie optie voor mij en wellicht dat dit mij/ons meer eitjes zou kunnen opleveren. niet dat ik er10 ofzo zou moeten verwachten, maar wellicht wel meer dan de 4-5 die ik normaal heb.

heb ook opnieuw bloed moeten prikken, op vit. D en DHEA waarde. Dit wordt dan nog een keer getest bij de startecho.

Heb voor de DHEA ook al een recept meegekregen.

Op onze vraag hoeveel we er zouden kunnen terugplaatsen icm prednisolon en intralipid en ah, heeft ie (komen we nu achter) niet echt een antwoord op gegeven. hij begon eigenlijk meteen over de embryoscope en wilde eigenlijk proberen om onze embryo's op kweek te zetten. Ik weet het nog niet. Hij zei namelijk dat ze dan 5 dagen op kweek gaan en als ze eenmaal voorbij de 8-cellige fase zijn, dan zou de innesteling wel moeten lukken, maar als ze niet verder doordelen dan 8, heeft een terugplaatsing eigenlijk ook geen zin, omdat de innesteling dan bijna geen kans heeft. Dus dan is het voorbij, of niet??? Weet niet goed wat ik hiermee moet. twijfel hier nog echt heel erg over. of embryoscope of AH. Hier zijn we dus nog niet uit. Met 3 embryo's konden we in elk geval ook de embryoscope doen, normaal doen ze dit als er 4-5 embryo's zijn. Hoe denken jullie over de embryoscope?

Recept van de meds heb ik nog niet meegekregen. dit omdat het effect van de DHEA nog niet bekend dan zijn en voor hetzelfde geld moet de dosering worden aangepast.

Hij had het ook erover om wellicht een combinatie van hormonen te doen, menopur met een ander preparaat, maar hij heeft niet gezegd welke. Wellicht is dit de DHEA?

En met de betaling, hebben we ook alweer iets kunnen regelen ;-), dus dat is mooi meegenomen.

Dus ik ga morgen of donderdag de dhea bestellen via de apotheek en dan ermee beginnen. Ook tijdens stimulatie moet ik dit gebruiken.Starten in april was dus geen probleem. DHEA moet je ongeveer 6-8 weken vantevoren gaan gebruiken/innemen. Dus vanaf volgende week weer een tabletje meer om te slikken.

mbt de vit. D. mocht deze niet hoog genoeg zijn, had hij het erover om een vit. D. shot te geven, iets van 20000 eenheden???

En vriend gaat ook aan de multivit., vit. D en omega 3, plus ook nog selenium en zink erbij. Als dat geen goeie embryo's worden weet ik het ook niet meer..hahahahaha

lala, fijn dat je geen suiker hebt!!!

noor, alles nog goed?

Sas, al iets van Cyprus gehoord? wanneer gaan jullie er ook alweer naar toe?

fijne avond!!

aangepast door Tool
kleine aanpassing
Geplaatst

Hi Wen,

Ik ben erg voor blastocysten transfer omdat je dan de vroege stoppers er uit filtert en je zeker weet dat je een sterke jongen terugkrijgt. Maar het risico is dat het niet tot een terugplaatsing komt omdat het zo schijnt te zijn dat veel embryo's er op dag 4 mee nokken. Dat schijnt t moment te zijn dat de zaadcel belangrijk wordt; de eerste drie dagen draait het voornamelijk om de eicel.

Echter het is altijd maar de vraag of embryo's die het in het labo niet overleven het misschien wel in de baarmoeder gered hadden. Als je drie embryo's hebt en in Duitsland kun je er drie terugkrijgen, dan is de baarmoeder het beste plekje. Het heeft mijns inziens alleen zin als je de beste drie uit wilt zoeken dus bij drie of minder win je er niets mee. Je krijgt dan toch alle embryo's terug. Als ze het in de baarmoeder niet doen doen ze het ook niet in de embryoscope dus het biedt bij minder dan drie geen voordeel. Het is wel een aardig experiment in die zin dat je kunt zien hoe sterk je embryo's zijn en of het er aan ligt of ze vroeg stoppen of niet. Maar of je het daar voor wilt doen.... niet mijn keus...

Mijn afspraak bij brussel is dus: 3 of minder embryo's dag 3 terugplaatsen, meer dan drie dan selectie en terugplaatsing op dag 5.

Scheelt je ook veel geld voor de scoop.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel.

gr

Geplaatst

Interessant Tool (en Noor!).

Onze plakker emmie, was op dag 3 niet de beste (7 cellig) en die is samen met een 6 cellige in het lab gebleven. Op dag 5 bleek die 7 cellige tot een compactie ontwikkeld en dus zeker vriezen waardig (we hadden al op dag 3 een emmie van 7 die er beter uit zag terug geplaatst gehad immers). Die verse bleef niet plakken, maar die compactie ontdooide als een blasto! Dat was voor het eerst dat we zagen dat het überhaupt mogelijk was dat een emmie van ons doorontwikkelde en we leerden ervan dat de best ogende emmie niet perse de beste hoeft te zijn als je ze wat langer in het lab laat ontwikkelen. Als deze niet was blijven hangen, hadden we ons al voorgenomen dat we de volgende keer alles tot dag 5 wilden laten groeien.

Succes met jullie keuze Tool!

Geplaatst

Bumbie, Jeetje, wat een ellende dat er weer een poging moest worden afgebroken. Waarom zit het nou niet mee. En dan ook nog eens die apotheek met dat diabetes medicijn....grrrr.

Hopelijk is dit medicijn wel de oplossing voor jullie.

Interessante materie de keuze tussen AH en een blasto cq embryoscope.

Tijdends de second opinie in Gente werd hetzelfde gezegd als wat Noor al beschreef. Bij weinig eicellen geniet het daar de voorkeur om ze op dag 2 of drie terug te plaatsten terwijl bij veel eicellen ze deze laten doorgroeien tot blasto's. (tenzij je zelf het anders wilt).

Blijft natuurlijk een moeilijke keuze. Wat is een betere omgeving, de baarmoeder of een embryoscope / broedstoof.? Wisten we het maar.

Daarnaast natuurlijk het verhaal dat na drie dagen pas de sperma cel een dominante rol gaat spelen.

Noor, wat lees ik nu? heb je vandaag een positieve test gehad????? ooohhhhhhh!! Alvast een voorzichtige felicitatie dan. Hoeveelste poging voor een brusje was dit?

Twinkle, wat knap dat je nog niet getest hebt. En heel begrijpelijk dat je pas morgenavond gaat testen. Heel veel sterkte en succes morgen! Heb er goede hoop op! Hoe voel je je?

Tool, kan je de DHEA zo bij elke apotheek ophalen? Dr. S raadde dit ons ook aan. Heb gegoogled maar het schijnt in Nederland niet vrij verkrijgbaar te zijn. Anders laat ik dr. S een recept uitschrijven en faxen naar mijn apotheek.

Noor, jij hebt toch ook DHEA gebruikt? Hoeveel mg gebruikte jij?

Dank voor de reacties mbt de hysteroscopie. Ik ga vantevoren maar een paracetamolletje innemen en laat het maar over mij heen komen. Toch altijd weer een beetje spannend dit soort dingen.

Geplaatst

Tool, Mischien een brutale vraag, maar mag ik vragen waarom jullie de rekening krijgen voor ivf terwijl er icsi toegepast gaat worden. Is dit compensatie omdat er vorige keer iets mis is gegaan of kan je gewoon goed onderhandelen met dr. S?

Geplaatst

he noor, je schrijft over je afspraak in Brussel: 3 of minder embryo's dag 3 terugplaatsen. meer dan 3 dan selectie en terugplaatsing op dag 5.

hebben ze in brussel dan ook de embryoscope? Ik dacht dat ze bij de emryoscope altijd 5 dagen erin moesten blijven?

We hadden nu bij de 4e icsi weliswaar 4 embryo's, waarvan eentje dus gestopt was met delen en de andere 3 hadden we teruggeplaatst.

Het risico dat er geen tp is, is idd groter, zeker als we (weer) maar 3 embryo's zouden hebben.

Nadeel toch wel van 1 eierstok, die ook niet helemaal optimaal werkt.

Mss dat de DHEA in mijn voordeel gaat werken. En ga toch ook proberen of ik de punctie niet later kan krijgen en niet al bij 18 mm...

Geplaatst

Tool, tijdens het telefonische evaluatiegesprek met dr. S is ons ook DHEA aanbevolen. Ik ga anders dr. S wel mailen met de vraag een recept uit te schrijven. En dan maar hopen dat je dit bij iedere apotheek kan krijgen.

Hoeveel DHEA is jullie voorgeschreven? Is het een potje met een x aantal pillen of juist in mg?

Tijdens het telefonische evaluatiegesprek ben ik vergeten te vragen wat DHEA exact doet (behalve eicelkwaliteit verbeteren ofzo), maar vroeg mij af of je er ook meerdere eitjes door krijgt. Zou wel handig zijn, want ik heb ook maar 1 werkende eierstok.

In weet natuurlijk niet of ze in Brussel een embryoscope hebben, maar in gent in ieder geval niet. het is wel zo dat je daar een dag 5 (blasto) terugplaatsing kan laten doen. Dat wordt in gent aanbevolen als je meerdere bevruchte eicellen hebt , omdat de kans dat er dan emmy's afvallen (bij een dag 5 tp) aanwezig is. Bij te weinig eicellen loop je dan het risisco dat er geen tp is. En aangezien vooralsnog onbekend is of die het in de baarmoeder dan wel gedaan zouden hebben, raden ze daar aan om bij weinig eicellen voor een dag 3 tp te gaan. Tenzij je zelf anders wilt.

Aan de andere kant kan je door de langere ontwikkeling wel zien wat er gebeurd en heb je wel de sterkste over voor een evt terugplaatsing.

Blijft een lastige keuze. AH of embryoscope.

Geplaatst

he Wen,

op het recept staat (voor 3 maanden): DHEA 50mg 90st.

Dus ik ga 50mg slikken/innemen. Heb geen idee of dit dus een potje is of een doosje met strips, hoe groot ze zijn, etc.

Op de website van DD staat een beschrijving van de DHEA: Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reaktie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effecten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderde ovariële reserve.

Normaliter wordt dit zelf door het lichaam aangemaakt door de bijnier, maar naarmate je ouder wordt, wordt dit dus minder geproduceerd. Verder staat er ook in: Vanuit de voortplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patiënten gemeld. Er wordt een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken.

Je zou het dus al 6-8 weken vantevoren moeten gaan gebruiken om effect te zien.

Ik ga dr. S. zelf ook nog mailen met een aantal vragen over de embryoscope en AH. Want stel we hebben er niet meer dan 3 en we laten ze doordelen tot dag 5 en ze delen na dag 3 niet meer door...dan hebben we niets en moeten we ermee klaar komen dat we dan echt met zijn tweetjes verder moeten. dit is echt onze laatste poging/behandeling.

Ben een beetje huiverig. Hoor toch wel meer dat het bij sommigen niet tot een tp is gekomen met de embryoscope...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden