Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja en na zeven uur auto zijn we er! Een wachtkamer tjokvol Nederlanders! Misschien wel mede forummers..

En nu loopt de dokter natuurlijk totaal uit, uur wachten....slik, niet klagen..

Maar wel lekker kunnen piesen!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Moes, wat een ellende! Wij zijn gistermiddag vertrokken. Hebben wel echt noodweer gehad in DD maar waren net

uiteten geweest en terug in het hotel. Vanochtend binnen 10 min daar en ik hoorde al dat alle

NL patiënten nog onderweg waren...

We hebben een erg goed gesprek gehad met dokter K. Wat is dat toch een aardige man en hij neemt ruim de tijd. We zijn zeker 40 min binnen geweest.

We gaan een nieuw protocol doen de volgende keer (toch lang maar wel mèt Menopur) zodat ik niet weer één dominante follikel heb die de hele boel verpest.

Manlief krijgt toch genetisch onderzoek. Dokter K denkt dat er niets uitkomt maar vind het wel goed om te doen zodat we zeker weten dat er niets aan de hand is.

Hij was erg positief. De eerste keer toen het met 16 weken mis ging door die neurale buis afwijking is gewoon echt vette pech en voor hem een teken dat ik gewoon zwanger kan worden.

We rijden in de Tour de France en gaan binnenkort Parijs echt een keer halen zo sprak hij ;-))

moes sterkte daar!

Wij gaan eerst op vakantie en dan in augustus weer beginnen.

voor de andere dames in de wachtweken: ik duim!!!!

Geplaatst

Moes, wat een ellende. Wij hebben het ook 1 keer gehad. Gelukkig niet zo extreem als jullie maar het is zo frustrerend als je in de auto zit.

Ik wilde de laatste keer de avond voor de punctie echt per se een hotelovernachting in Dusseldorf. Wat was dat heerlijk zeg. Geen stress in de ochtend.

Tinkerbell, dat klinkt allemaal veelbelovend! Waarom kiest hij voor lang protocol?

Lekker eerst even op vakantie en dan uitgerust beginnen.

Geplaatst

Moes hoe was jou afspraak? Is het allemaal

nog goed gekomen?

Twinklestar, hij kiest voor het lange protocol omdat ik in het verleden in NL meer follikels van gelijke grote had bij het lange protocol. Ik heb nu al 2x n stuk of 8 hele kleintjes die nog onder de 18mm zijn bij de punctie (en dus meestal geen rijpe eicel bevatten) en één echt enorme follikel die volgens dokter K alle medicatie opneemt en al snel op springen staat.

Mijn AMH is hoog (4,2) maar ik maak niet tientallen follikels aan (integendeel) daardoor durft hij het lange protocol wel een keer aan. Zit er niet echt op te wachten maar hij denkt nu van beide behandelingen het goede bij elkaar te brengen. In NL meer eicellen met lange protocol maar kwaliteit niet optimaal, in korte protocol minder maar door Menopur wel goede kwaliteit . Dus nu lang protocol met veel Menopur...hopelijk is dat de toverformule ;-))

Geplaatst

Hallo meiden!

Daar ben ik weer.....wat een bizarre dag! Mega veel omgeknakte bomen in DD en een file, niet om door te komen!! Dr. S. had van DD naar DD (gewoon dus van huis naar werk) 5,5 uur gedaan!

@Tinkerbell, het was een supersnel gesprekje. Ik kwam de bezemkast niet eens uit. Hij was ontzettend gehaast. En bij de echo zat de camera al in mijn onderkant en toen moest het apparaat nog drie keer in de reset en opnieuw gestart, ik voelde me vrij lullig......letterlijk zegmaar....;)

Ik heb niet alles kunnen vragen. Maar we hebben besloten, toen we weer buiten waren, dat we in augustus starten en niet nu nog even huphup voor de vakantie deze poging doen. Gewoon eerst uitrusten en dan van start. Dan is dr. S weliswaar op vakantie maar dat is dan maar zo.

@Noes, ga jij op gesprek of per telefoon? Netzo goed waarschijnlijk.

@Lisselotje, wat ben je toch steeds weer attent met meelezen en succes wensen! Gezellig vind ik dat.

@10eke, hoe gaat het met jou??

@Twinklestar, ook zo leuk dat jij steeds meeleest!!

@Meiske, ik dacht ook dat je met een punctie echt zuur zou zijn in de file, wég poging vrees ik dan. Er waren mensen met een afspraak om 8 uur en waren er pas 13 uur.

@Okaasan, hoe gaat het meis?? Vol goede moed weer aan het broeden?? En de medicatie??

Tot snel weer!!

Moes

Geplaatst

Misschien ook wel even lekker om eerst wat uit tevreden en te genieten van je vakantie...

Ik leef enorm met jullie allemaal mee... En hoop dat jullie allemaal zwanger mogen worden.. En kunnen genieten van jullie zwangerschap...

Dus mijn duimen blijven voor jullie allemaal draaien!!!!

Geplaatst

10eke, ooowww wat erg! Herken het zo. Afleiding zoeken is het enige wat helpt: ik kijk mijn 6 seizoenen DVDbox SATC altijd opnieuw, ga naar m'n yogalesjes, theedrinken met vriendinnen...alles om maar niet te hoeven zitten nadenken/voelen.

Ik leef met je mee!

Geplaatst

Vandaag iets heel aparts meegemaakt.

Ik ging observeren op een basisschool groep 1/2. Ga ik naast een jochie van 5 zitten dat ik nog nooit heb gezien.

Hij: ik weet waarom jij hier bent.

Ik: oh ja? Waarom dan?

Hij: jij hebt een baby in je buik.

Ik: nee hoor.

Hij: had je dan een baby in je buik?

Ik: (wtf) eh nee...(tja, tegen een kind van 5 zeg je niet ja joh, ik heb vorige week 2 embryo's terug laten plaatsen )

En toen moesten we stil zijn van de juf... ik vond het heel bizar, kwam zo uit de lucht vallen..

Ik ben heel benieuwd naar zondag... ik heb nog altijd flinke menstruatie krampen, die heb ik altijd 4 a 5 dagen voor ik ongesteld moet worden dus het broekloeren is gestart...

Geplaatst

Haha 10eke, wat flauw dat je niet gelijk even de beginselen van de IVF en cryo's aan dat guppie vertelt!

Bijzondere ervaring inderdaad, dan schiet je hart ook even in een sprongetje denk ik?

Wat is het toch killing deze wachtweken. Ik hoop dat jouw krampen niks te melden hebben uiteindelijk, alleen een dubbele streep!

Sterkte weer met het broekloeren.

@Kim, wat klote joh voor jou! Echt heel erg balen. Knuffel!

@Remmir, hoe gaat het met jou? We hebben even niks gehoord of ben je nog op vakantie?

@Meiske, lukt het liggende leven nog? Weliswaar voor een goed doel maar het blijft een flinke investering.

Liefs Moes

Geplaatst

Oh 10eke wat onwijs bijzonder zeg!! Wie weet weet dat ventje meer.....je zit nu 6 dgn na de tp toch? En 11dgn na punctie?

Moes, het gaat wel hoor, dagen duren wat lang maar ach....er zijn ergere dingen

en hoe voel jij jr.?

Geplaatst

@meiske. Ik zit nu 8 dagen na tp (vorige week wo).

@moes, tja begin daar eens over te vertellen. Nou jochie, er zijn zaadjes en eitjes. Je gaat naar een dokter, die de eitjes uit je buik haalt als je slaapt. Dan prikt hij in elk eitje een gaatjes met een naald zodat het zaadje Door de naald in het eitje kan komen en daarna stopt ie de eitjes weer terug in je buik. Mooi verhaal voor een kinderboek (griezelafdeling) hahaha

Geplaatst

@meiske, dat je dagen lang duren geloof ik graag maar het lijkt me ook lastig voor je dochter.

Met mij gaat het oke, morgen weer naar de acu. Hopelijk deze keer gewoon met vier weken ongi. En dan toch na de vakantie starten, geeft mij meer rust. Ik vond dat hele haastige consult in dd wel heel raar, hij knipte twee keer met zijn ogen en had echt nul persoonlijk contact ofzo.

Geplaatst

@10eke...prachtig verteld, en nu de cryo nog als extra optie!! Ik zeg, uitgeven!

Geplaatst

10eke, dat moet een 'teken' zijn! hoop het voor je.

Moes, kan me voorstellen dat het vervelend voelt. Ik heb dat bij dr S ook wel eens gehad. Sta je na zoveel moeite en een lange reis binnen een paar minuten weer buiten en heb je amper het gevoel dat je hem 'bereikt' hebt.

Misschien een idee om dat gewoon even terug te melden? Misschien kun je een telefonische afspraak ter compensatie regelen zodat je eventuele vragen nog kunt stellen?

Ik ga in Augustus (zal wel tweede helft van de maand worden) ook van start! Spannend!!!

Geplaatst

Moes, wat rot hoe het ging, nu waren de omstandigheden ook wel extreem, indien je er geen goed gevoel bij hebt zou ik dat aangeven bij Irma en nog een afspraak maken eventueel.

10Eke, dan ben je nog verder! Wanneer ga je testen ?

Geplaatst

10eke, wat een ervaring, ik kan me voorstellen dat je er kippenvel van kreeg! Toch hoor je dat wel vaker met jonge gevoelige kinderen en...hebben ze gelijk!

Spannend hoor, ik hoop echt voor je dat het gaat lukken.

Moes alweer een beetje bijgekomen? Als je nog vragen hebt, kun je ze idd even mailen. Af en toe is het ook wel echt een contactgestoorde.

Ik heb maandag een belafspraak met hem. Nu maar hopen dat er niet weer een orkaan langsraast... Ik wilde eigenlijk langskomen op donderdag, maar dan is het een feestdag in Duitsland, dus dat feest ging niet door.

Net ook gemaild met een acupuncturist, dus ben benieuwd wat daar uitkomt, misschien ook goed tegen mijn hitte-aanvallen, ik heb ze dag en nacht.... Ik zal toch niet in de overgang zitten?

Het zal wel door die grote hoeveelheid hormonen komen!

Tinkerbell, ook weer veilig uit DD gekomen? Fijn dat je zo'n aardige arts hebt en dat er goed over het protocol wordt nagedacht.

Lisselotje, wat lief dat je ons nog steeds volgt, gaat alles goed met je?

Remmir, alweer terug van vakantie?

Meiske, wanneer mag je weer wat meer gaan doen?

Okaasan, wanneer komen de eerste testen uit de kast???

Zo, hier nog 3 dagen werken en dan....4 weken vrij!! (en dan weer hard sparen voor ICSI nr 7 (toch een geluksnummer?? nrrrrrrrrrrr 7, BINGO!!!) haha!

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden