Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jolanda, mmmm, das balen. Ik had op dag 7 vanaf start sy.nare.lle ook maar drie follikels. Maar nu moet ik wel erbij zeggen, dat ik een slow responder ben en nooit veel follikels zal hebben...hoop dat de poging toch nog goed gaat en dat ie niet afgebroken wordt. Maar van de andere kant, dan weet je wel dat t niet fout kan gaan tijdens een punctie en de tp en dat je geen slecht nieuws kunt krijgen, al is een afgebroken poging natuurlijk ook niet leuk, begrijp me niet verkeerd. Je wilt gewoon dat alles in een keer goed gaat. Ik duim voor je!!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh Jolanda.. Dat is echt balen .. Helaas heb ik daar zelf ook ervaring mee..

Maar ik spuit nu zoveel hormonen .. Ik heb nu al last van mijn buik.. Of het is psychisch.. Nog twee dagen wachten.. Ik ben wel vreselijk moe.. Ik slaap het liefst ds hele dag.. Kan niet met mijn werk, maar zou heerlijk zijn!

Vanmorgen weer record menopur.. Kwartiertje.. En met weinig schuim.. Ik tik me suf tegen de spuit..

Geplaatst
@ Roosie, welkom terug! Jeetje jullie hebben idd een heftige periode gehad! Maar fijn dat jullie er weer voor gaan!Wij zitten midden in ECD 2. Ik verwacht over een week of 2-3 de tp te hebben. Cyprus( niet griekenland) achter ons gelaten en alleen maar blik op Spanje. We zijn er g blij en tevreden met Spanje ook al is de 1ste ECD niet gelukt.
Oh hoe kom ik erbij! Ik dacht dat Cyprus ook onder Griekenland viel? Maar 2e poging in Spanje! Moet gewoon lukken, ga mega duimen!
Geplaatst

@ Noor, dat klopt! Jij was net iets eerder als ik geloof ik hè! Poeh op dat moment sneuvelde de ene naar de andere zwangerschap hier op het forum.

Thanks iedereen voor de reacties, en ik duim allemaal erg hard voor jullie mee!

Geplaatst

Vanmorgen weer record menopur.. Kwartiertje.. En met weinig schuim.. Ik tik me suf tegen de spuit..

he Margot, waarom moet je juist veel schuim hebben bij de menopur? Ik meen dat je juist zo min mogelijk belletjes moest hebben? Ik heb ook 450 ie gespoten en moest geloof ik drie flacons per keer (ochtend en avond) met elkaar mengen, maar heb nooit schuim erbij gehad. Rustig de vloeistof bij t poeder inbrengen, flacon een beetje schuin houden, dan optrekken en bij de andere flacon erbij spuiten en weer herhalen voor de derde flacon. En dan effe kijken of er geen luchtbelletjes in de spuit zitten, en dan de spuit in m'n buik.

Geplaatst

@tool,

Ik ben ook een slow responder, dus heb gewoon langer nodig. Het is altijd maar afwachten of een arts daar ook begrip en geduld voor heeft.

Daar we nu voor de 1e keer in dusseldorf waren, was het effe afwachten / aftastten hoe ze daar mee omgaan, maar gelukkig is het goed gegaan. We mogen (voor nu) door ! Lief dat je meeduimt. Alle duimen helpen !

@margot,

Ik begin nu ook last te krijgen van mijn eierstokken. Het is net alsof er uitverkoop is daaronder. Dringen en duwen..hahahaha, lijkt wel een bijeenkomst, maar dan krijg je echo, en dan zien ze niets...hahahahaha, het is en blijft gek hoe een vrouwenlichaam toch reageert.

En het is zoals Tool omschrijft, hoe je het moet doen, zoals jij zegt, met schuim ? doe je nog eerst de salsa met die flesjes, of hoe krijg je dat voor elkaar ? Wij moeten ook 3 flesjes 's morgens en 3 flesjes 's avonds doen. We gebruiken 1 water, die verdelen we op de 3 flesjes. Dan trekken we die 3 flesjes leeg en als je alles rustig doet, zijn er weinig bubbels, effe tikken en klaar ! klinkt makkelijk, maar als je de tijd neemt, zou het een stuk makkelijker moeten gaan. Wij zijn altijd met 5 minuten klaar, maar goed, zijn dan ook al 5 jaar gebruikers, dus dan krijg je ook wat meer routine.

Aan deze kant heb ik al weer wat moed gekregen.

Vanmorgen bericht gekregen van dr. S. We mogen doorgaan met spuiten en moeten donderdag terugkomen voor echo. Zoals het nu uitzag, doorspuiten t/m zo of ma, maar dat zou donderdag dan besproken worden. Ik duim zo dat er in ieder geval genoeg follikels zullen groeien, zodat we toch punktie mogen krijgen. Dan is het niet helemaal voor niets geweest. Ik heb nooit veel eitjes gehad, dus illusies maak ik me niet, als er maar genoeg zitten om punktie te krijgen, dan hebben we weer een kans. 1 goed eitje is genoeg zeggen ze, maar dan moeten we wel tot een punktie kunnen komen. Duimen jullie met me mee ?

Geplaatst

@ Jolanda,

ik duim mee hoor! Je hebt maar 1 goed eitje nodig!

@ Margot, Ik denk dat je met teveel kracht de vloeistof in de poeder spuit als je zoveel schuim krijgt. Rustig aan doen en de vloeistof schuin tegen de wand vh flesje spuiten. Zoals Jolanda al zegt het wordt steeds makkelijker.

Hier vanf morgen weer wat meer progynova en dan as vrijdag de echo om te meten hoe dik mijn BMS is.

Afhankelijk daarvan valt er meer te zeggen over het traject en dan zal waarschijnlijk ook de donor gaan beginnen.

Geplaatst

Jolanda , Tuurlijk duimen we voor en met je mee!!

sas, morgen eer progy.nova! Benieuwd hoe het vrijdag met je bms is! Toi toi toi

Geplaatst

Ik vind het heel lief dat jullie zo goed meedenken met mijn schuim probleem.. Ik denk ook dat ik het te snel wil doen... Maar het gaat steeds beter.. Bijna geen belletjes vanmorgen.. en een tijd van 10 minuten..

Geplaatst
Ik vind het heel lief dat jullie zo goed meedenken met mijn schuim probleem.. Ik denk ook dat ik het te snel wil doen... Maar het gaat steeds beter.. Bijna geen belletjes vanmorgen.. en een tijd van 10 minuten..

Like! You go girl!! Neem alle tijd om t klaar te maken! Je hoeft je niet te haasten, dat weet je hè!? Er staat nergens geschreven dT je t binnen een bepaalde tijd moet doen!

Geplaatst

Haha.. Ik doe geen wedstrijdje hoor, maar ik vind wel dat ik er niet te lang over hoef te doen.. In het weekend zet ik om zeven uur mijn wekker en duik ik erna mijn bedje weer in..

Mijn man heeft vandaag antibiotica voorgeschreven gekregen.. Stressmomentje.. Zijn teen is ontstoken en het gaat maar niet over.. Toch niet echt fijn als ik volop aan het spuiten ben.. Het lijkt soms ook wel alsof de duvel er mee speelt.. Altijd is er wel wat aan de hand.. Dan weer een verkoudheid of stress op het werk..

Maar goed.. Blijf toch positief.. hoop ik..

We hebben thuis weer eens over babynamen gesproken.. Das lang geleden dat we het daar over gehad hebben..

Mijn vermoeidheid blijft wel aanhouden. Mijn collega lachte me vandaag gewoon uit.. Bij mij op school weten ze dat ik weer bezig ben..

Nu even heerlijk onder een dekentje op de bank kruipen.. wachten tot een uur of 22.00 voor de laatste puf.. Morgen weer vroeg op. Ik hou maar rekening met en reistijd van ruim 2 uur, bleek de vorige keer helemaal niet zo ver naast de waarheid.. Morgen ga ik met mijn zus.. Ben stiekem wel een beetje nerveus, maar we zullen zien.

Geplaatst

Zit ik in de wachtkamer van dd.. Wat een file hadden we weer.. Gelukkig is het wel gezellig met zus! Die je er eigenlijk niet bij kan hebben vanwege de stomme vragen die ze stelt.. Hihi.. Waar de koekjes zijn? Of ze ook leuke folders hebben of alleen maar prijslijsten..

Pff en ik maar gespannen zitten wachten!

Geplaatst

@sas67,

Balletje gaat weer rollen. Suc 6 vrijdag !

@margot,

Vervelend dat je mannetje een ontsteking heeft opgelopen. Op de 1 of andere manier zul je zien, dat als je net in een traject zit, er nog iets om de hoek komt kijken, waar je ook nog "even" mee mag omgaan. Hoop dat de antibiotica snel aanslaat, dan ziet het er alweer beter uit.

Fijne collega die je hebt, die je gewoon uitlacht, of was het misschien aanlachen ? Mensen moet niet zo snel oordelen, als ze niet weten waar het over hebben, want de MMM wens je niemand toe, dus ik hoop dat het gekkigheid was (dat lachen).

Afgelopen maandag was er ook zo een gigantische file, maar ik denk dat het wel normaal is, omdat ze daar flink aan de weg aan het werken zijn. Op de autobaan valt het nog wel mee, maar zodra je het centrum binnenrijdt, dat wilt nog wel eens effe duren, maar goed, extra tijd inplannen en dan moet het wel goedkomen. Hahahahaha..leuke zus heb je. Ze weet je wel af te leiden met "leuke" vragen. Als het goed is, heb je nu inmiddels FM gehad, ben benieuwd !

Hoe is het met de rest van de dames hiero ? zwaai..zwaai...

Voor diegene die het interessant vindt, om prijzen te vergelijken. Ik ben maandag eens bij de apotheek binnengelopen in dusseldorf en heb gevraagd wat menopur daar kostte. Voor 10 ampullen, betaal je daar EUR 319.00 !!!! In NL, betaal je EUR 270.00 en in Belgie, EUR 194.00. pffff, wat een prijsverschillen.

Geplaatst

Margot, hoe is het gegaan bij de fm? Rot dat je man nu een ontsteking heeft. Dit gebeurt altijd, zul je zien, op de momenten dat je het eigenlijk niet erbij kunt hebben. Hoop dat je man zich snel beter voelt en dat het geen invloed heeft.

en ik mag ook hopen dat je collegaatje je aangelachen heeft, ipv uitgelachen. dit traject wens je niemand toe,. maar mss is het onwetendheid geweest. Maar desondanks niet leuk om het zo te ervaren!

oh, Jolanda, dat scheelt inderdaad in kosten zeg! jeetje!!

wanneer ben jij weer aan de beurt voor een fm?

Geplaatst

Ik mag morgen weer terug voor FM. Kon geen lokaal ziekenhuis zo snel vinden, dus maar weer naar dusseldorf karren en hoppa...weer een vrije middag eraan (heb er maar 25 op jaarbasis, is al niet zo veel), maar, we doen het gewoon. Wat moet je anders met je vrije tijd...

Ik heb sinds 2 dagen behoorlijke last van mijn eierstokken, zowel links als rechts. Dat zie ik dan maar als een goed teken, want normaal voel ik er maar 1. Zou het een goed teken kunnen zijn dat er groei zit, of zullen mijn stokken gewoon gevoelig zijn en mijn blaasjes met vocht gevuld worden...pfff.... wat je hersenen wel allemaal registreert en bedenkt van alles wat je voelt in je lichaam. Toch best complex he..zo een vrouwen lichaam..hahahaha

Tool,

Hoe is het verder eigenlijk zo met jou / jullie ? Jij reageert altijd op andere mensen, maar schrijft zo weinig over jezelf.

Ik begrijp dat jullie nog in twijfel zitten over wat te doen, maar wilde ook weten hoe het zo met tool gaat.

Al een maand en 2 dagen getrouwd. Goh, wat vliegt die tijd he. Hebben jullie evt. een trouwalbum laten maken ? wij kijken daar vaak nog naar, zelfs na 5 jaar..hahahahaha

Geplaatst

he Jolan, ik zie het ook altijd als een goed teken. Heb dan altijd het gevoel dat er iets groeit.

Hoe gaat het met Tool? goeie vraag, schrijf eigenlijk niet zo veel over mezelf omdat ik niet echt in behandeling ben, maar wel meeleef met de andere meiden hier en hun een hart onder riem wil steken.

Hier zitten we inderdaad erg in twijfel wat we nu willen doen. Na de vakantie hadden we meer de neiging naar stoppen met de hele mmm, maar daar is langzaam een wending aan het in komen. we praten er wel over. manlief ziet heel erg op tegen de teleurstelling en wat er met mij gebeuren zou wanneer het weer mis zou gaan. Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar het kan ook goed gaan...we hebben gisteren ook gesproken over ecd. Donor hebben we en iedere keer als ik haar zie, zegt ze nog steeds dat ze het wil doen, dus dat is wel een geruststelling.

Misschien moeten we nog een keer een evaluatiegesprek met dr. S. aangaan. Kijken hoe hij de kansen ziet voor een zesde keer. De dh.ea waarde is dan wel flink gestegen, en dat zou dan eigenlijk in ons voordeel moeten werken, zeker ook als we weer predni.solon en intra.lip.id zouden gebruiken, maar een poging zonder alle extra hormonen van een ivf/icsi trekt ons ook aan. Dan wil ik het in goed overleg met onze gyn hier doen, wellicht ook extra echo's om de eisprong te monitoren. via thuiszorg zou ik het intra. infuus kunnen laten zetten, is ook al geregeld.

en van de andere kant denk ik (dat is mijn rationele kant dan) laten we er maar mee stoppen, tis goed geweest.

je leest het, ik word dus heen en weer geslingerd. dacht dat het bergop ging, maar heb het gevoel dat ik weer langzaam aan het terugglippen ben. vind ik geen prettig gevoel.

ik slik braaf mijn vitamientjes door, mijn dhe/a en wat er nog meer bij hoort. proberen zoveel mogelijk te genieten, maar dat is toch moeilijker dan ik dacht. zijn nu bezig met de voorbereidingen voor de optocht van de carnaval (kom uit het zuiden van het land) en iedere woensdag is dan knutselavond, maar heb geen zin om daar heen te gaan. het liefst wil ik gewoon iedere avond lui op de bank liggen met een goed boek, maar dat kan niet, want op donderdag en vrijdag geef ik les in een sportschool. ook hier heb ik de laatste tijd vaker dat ik geen zin heb om te gaan. eenmaal daar is het prima, maar dat erheen gaan iedere keer...blèèèhhh...

Hoeveel dh.ea slik jij nu eigenlijk jolanda? ik zit nu dus op 75 en bij mij was het met 50 maar lichtjes gestegen en met 75 dus gigantisch...vandaar dat ik ook al graag zou willen weten hoe het in deze omstandigheden zou gaan met bv. een ivf/icsi of een eigen natuurlijke poging.

Geplaatst

je hoeft toch niet echt in een behandeling te zitten om dingen neer te schrijven. Zo te lezen, zitten jullie in een behoorlijk dalletje waarin je keuzes moet maken ? en waar doe je goed aan ? dat blijft altijd DE vraag.

MMM is niets anders dan keuzes maken en veel geluk te hebben. Een forum is niet alleen bedoeld om de "ellendige" dingen neer te zetten, maar toch ook de leuke dingen ? het hoeft niet altijd even persoonlijk te zijn (als men dat niet wilt), maar dan gaat de tijd ook wat sneller voorbij en krijg je ook wat meer inzicht in de persoon achter de naam. Ik begrijp ook dat lang niet iedereen dat ook wilt, want dan wordt het wel erg eng, als het "kortbij huis" komt.

Situatie die jij beschrijft, is heel herkenbaar. Op het moment dat een poging mislukt is, met alle emotionele uitbarstingen en verdriet daarbij, dan kom je op een punt waarbij je zegt, het is genoeg, het hoeft niet meer, het kan en gaat ook gewoon niet meer, maar dan..na een tijdje...komt er weer een rust over je heen en dan beginnen die vraagtekens weer, waardoor die deur weer op een kiertje gaat, en stiekem iedere keer weer open wordt geschoven en je nieuwsgierig wordt wat er achter die deur bevindt; nieuwe opties, nieuwe mogelijkheden, nieuwe kansen ?

Ik ben 31.08 begonnen met DHEA, 50 mg. Begin waarde (bleek na 2 bloedtesten) is niet bekend, omdat DHEA met sulfaat gemeten was, terwijl ze DHEA zonder sulfaat nodig hadden...grrrrr....dus ik heb zo een 2 weken geleden DHEA laten testen in Dusseldorf en daar is uit gekomen dat de waarde goed was (geloof 10.7, terwijl de onderwaarde 9.8 was of zoiets..heb het effe niet onthouden). Hoe dat verder zijn uitwerking heeft op welke behandeling dan ook, daar hebben ze helaas geen garanties/beloftes voor. Ik ken dames die er totaal geen nut bij hadden (wil je niet echt horen, maar het is helaas wel zo) en er zijn ook dames die er spontaan zwanger van zijn geraakt.

Eigen natuurlijke poging heb ik nooit gedaan, dus daar kan ik vrij weinig over zeggen.

Carnaval seizoen is inderdaad weer losgebarsten na afgelopen weekend. Ik ben van origine zelf uit maastricht (geboren en getogen), maar woon nu halverwege in midden limburg in het belgische heuvelland, omdat ik mijn man heb leren kennen en die daar al een mooi huisje had. Hoe ik ooit uit maastricht heb kunnen verhuizen (te veel overtuiging van een lieve man, denk ik dan), dat is mij nog steeds een raadsel, want normaliter krijg je limbo's niet zo snel van hun plek...hahahahha. Ben jij ook een echte limbo, of een "geimporteerde versie" ...ahumm...

Waarin geef je les in de sportschool ? misschien dat jij mij kunt motiveren om eens iets langdurigs vol te houden. Beginnen is altijd leuk en dan ben je nog enthousiast, maar dan, net wat je zegt... je moet je ertoe bewegen om ook die weg naar de school iedere keer weer te vinden en het is zoooooooooo makkelijk om te zeggen, ...hmm, het regent...hmmm, ik ben moe, zware werkdag gehad...hmmm, ik ben ongesteld, niet zo een goed moment...hahahaha, smoezen zat, maar dan heb je jezelf er alleen maar mee, dat weet ik. Ik ben een heeeeeele tijd bij de fysio in behandeling geweest voor diverse klachten en dat gaat nu eindelijk eens wat meer de goede kant op, dus energie begint weer langzaam terug te komen en ik wil ook wel weer, maar die hormonen nekken je weer, zodat je weer even een stap terug moet doen (pfff). Ik heb me een home trainer gekocht, om rustig eens wat te trappelen. Als ik dan toch tv series kijk op tv, kan ik net zo goed wat trappen voor de tv, ipv lekker liggen op de bank. Beloning na het fietsen is dan net zo groot !

Geplaatst

Nou ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Rechts 2 en links niet te meten want die zat te hoog, maar hij was wel even te zien, dus misschien ook een ei? Dr S. reageerde niet echt. Kon uit hem niet opmaken wat hij ervan vond.. Nou heb ik er normaal ook echt niet veel, maar ben wel benieuwd wat dit gaat worden.. Zaterdag weer terugkomen voor nieuwe echo.

Mijn collega's zijn heel lief en begaan.. Ze lachen me gelukkig alleen maar toe. Wat dat betreft heb ik echt geluk met mijn werk. In de afgelopen jaren ben ik al heel vaak weggeweest en dat gaat allemaal in de baas zijn tijd. Collega's zorgen soms nog beter voor me dan ik voor mezelf..

Nou ik krijg dus ook zo'n infuus.. Nou heb ik wel een rare apotheker.. Die vroeg natuurlijk gelijk wat het was.. Ben benieuwd of ze het voor elkaar krijgen. Doen ze bij jullie ook altijd zo moeilijk?

@Tool herkenbaar wat je schrijft.. Soms denk ik ook wel aan stopppen.. Geeft ook weer rust. We zijn ook met adoptie bezig, dat maakt het ook nog heel dubbel.. Wat ik wel fijn vind in DD is dat het zo'n kort traject is (niet de reis ernaar toe ;-)).. Het is heftig maar ook redelijk te overzien..

@jolanda ik heb ook zo'n druk op mijn eierstokken.. veel meer dan eerder.. Moet toch een goed teken zijn!! Hoop dat je morgen meer te zien krijgt..

Zo nu even de teen van mijn man bekijken want hij is weer thuis.. Hij zit normaal in een hotel door de week, voor zijn werk.. Ook fijn in zo'n traject.. Gelukkig lieve familie die wel mee wil rijden!

Ik heb nog even nieuwe menopur en puregon besteld.. Mijn 2e FM is zaterdag en dan kan ik echt nergens meer medicijnen krijgen.. Wat een aanslag op mijn portemonnee. Maar om nou helemaal naar Belgie te rijden.. Heb er even geen puf meer voor..

Geplaatst

@Margot, kijk ook even bij weghalen en brengen topic voor medicijnen...

Tja van Dr S krijg je soms weinig hoogte. Maar op naar zaterdag. Mogelijk ziet hij dan links ook wat zitten

Jouw man zit dus door de weeks in een hotel? Ook lastig maar hij is tenminste in het land en weekenden thuis, neem ik aan? Die van mij is gewoon weken heel ver weg. Gelukkig hebben we zaadjes ingevroren dus heb ik hem helemaal niet nodig .....:laugh:

@ Tool, lastig he dat heen en weer geslinger tussen je gevoelens. ( lees ook wel eens "stiekem"mee met dik en duin topic) Wat je schrijft over je man herken ik. Die van mij is ook steeds bezorgd om mij elke keer wanneer er na een poging ik weer verder wil. Hij ziet ook het verdriet elke keer weer maar ziet ook mijn enorme grote wens voor een kindje.

@ Jolanda, jij morgen weer een FM meting. Heel veel succes.

Ik laat de echos bij een gynaecoloog in ruste maken want mijn ziekenhuis wil niet aan ECD in het buitenland meewerken...wel aan de ICSI toendertijd in DD. Heb er even een discussie over gevoerd met het ziekenhuis maar daarna mijn schouders opgehaald en op zoek gegaan naar een praktijk die het wel wil.

Idioot trouwens al die verschillen in medicijnen. In Spanje is het nog goedkoper. Voor mij niet zo interessant want ik gebruik alleen progynova en die worden op een kleine eigen bijdrage volledig vergoed door verzekering( Valt niet onder IVF oid)

Geplaatst

He Jolanda,

ben ook een rasechte Limburgse dame en mij krijg je ook niet weg uit m'n stad. Ik woon meer naar rechts, in de stad van die andere voetbalclub met de gele en zwarte kleuren, hihihi.

ik geef op donderdag een combinatieles van conditie, kracht en Pilates/yoga. Een combinatie van bestaande lessen bij ons. 5 nummers van de sh.bam, 2 nummers van de club.po.wer en 4 nummers van de clu.b. Yoga. E op vrijdagavond een uurtje clu.b.yoga.

Ligt ook een beetje wat je wilt bereiken. Conditie opbouw, kracht of gewoon voor de gezelligheid. Nu zijn mijn lessen altijd gezellig,hihih. En groepslessen zijn vaak wel meer een stimulans om door te gaan met sporten dan in je eentje trainen. Je komt dan ook meer voor de sociale contacten en bent toch bezig met sporten.

jouw dh.ea is ongeveer mijn waarde, in een keer! Dat is wel netjes, toch? Bij mij zat ie ook,net boven de referentiewaarde. Ik blijf t gewoon gebruiken totdat we echt besluiten om te stoppen.

zit trouwens sinds gisteravond aan de predni.solon, 5 mg. Mijn (.)(.) zijn nu al een paar dagen gevoeliger en ik weet niet of getoetst te zeggen heeft, omdat ik dit al eerder heb meegemaakt en toen was het ook niets, maar je weet maar nooit.

Margot, wat balen zeg, maar wie weet hoe het er zaterdag uitziet! Dr. S. Is nooit zo van het duidelijk zijn, je moet echt gericht vragen wat hij bedoelt. Maar ik heb ook als eens gehoord dat er niet zoveel follikels waren te zien en er zijn uiteindelijk bij de punctie toch veel eicellen uit gehaald! Er is altijd hoop! Hang in there girl!

sas, hoe gaat het met de fos.ti.mon? Be je al begonnen? Hoe ervaar je dit hormoon? Wel anders dan de meno of de deca?

weet je al wanneer je de eerste fm hebt? Zal volgende week ergens zijn, toch?

toi,toi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden