Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Jolanda,

Spannend voor je. Is het de 1ste keer in Dusseldorf? Aan mij he je niets, wij zitten midden in onze 2de ECD traject in Spanje na 3x ICSI in DD.

Maar er zullen vast meiden zijn die ook weer gaan beginnen in DD.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He jolanda. Ik ben voorlopig nog niet in startmodud. Zitten nog in de overweegstand of we nog n zesde keer gaan doen of niet. Maar ik wil je wel heel veel succes wensen volgende week! Op naar mooie follikelmetingen en n goeie punctie! Goeie bevruchtingen en n mooie tp. We slepen je er wel doorheen!!

Sas. Je hebt de deca erin! Toi toi toi! Balen dat je man niet mee kan! Maar wens je veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Jolanda, welkom hier, er zijn er vast die binnenkort ook gaan starten, heel veel succes!

sas, jij ook zeg, jullie bijzondere ecd traject van start! Ik hoop dat jullie allergrootste wens nu vervulling zal gaan!

Syl, fijn dat alles goed met je gaat, er komt een onwijs spannende periode aan maar daar kom je doorheen hoor x

Ik heb voorzichtig Goed nieuws, woensdagsmiddag voor de eerst keer getest en deze was licht positief, Ik had deze test liever wat donkerder gezien maar de testen daarna werden gelukkig donkerder dus het begin is er....

Ik hoop van harte dat er snel meer mooie berichten zullen volgen!! X

Geplaatst

Babeth, wowwwwie......het begin is er inderdaad. Nu duim ik keihard dat dit prille begin mag uitgroeien tot een prachtig baby'tje. Een voorzichtige felicitatie van mij. Spannende en onzekere tijden breken er weer aan voor jullie.

Geplaatst

Babeth, goed nieuws!!! Wow super meid, gefeliciteerd alvast met dit goede begin! Ben blij voor je!

Dat er maar gauw meer mogen volgen hier!

jolande jij veel succes met je poging!

En Sas, jij ook he! Je gaat weer van start.. Ik hoop ook zo dat jullie droom nu uit mag komen!!

Met mij alles goed hoor, vind het idd nog wel superspannend, maar dat zal de komende weken nog wel blijven. Zie erg uit naar de volgende echo, maar is ook weer heel eng...moeilijk mens he!;)

Buikje groeit al wel dus dat is goed lijkt me:)

Tool, ben benieuwd of jullie toch nog een poging gaan wagen.Het begint wel te kriebelen geloof ik he!:) Zo jammer dat het zo verrekte duur is en je niets meer vergoed krijgt! Succes meis!

Geplaatst

Sylvia,met mij redelijk goed.ik heb 2 poging in DD gedaan maar jammer zonder resultaat.nu heb ik gestopt voor een paar maanden.

hoe is het verde met jou?hoop ik alles goed gaat met jou tot eind 40 weken.

geniet ervan meid.

liefs,

Eva

Geplaatst

Oh Eva wat ontzettend balen meis!!! Bah wat oneerlijk!

Veel sterkte in je rustperiode in ieder geval! Ik hoop dat je even flink kunt opladen, en ga je dan ergens in het nieuwe jaar weer verder of weet je dat nog niet?

Sterkte!

Geplaatst

@sas67,

Ook al "heb ik niets aan je", toch bedankt voor je reply. Spannend dat je in een ECD traject zit en dat nog wel in spanje.

hoe ver zit je al in het traject en gaat het nog steeds volgens schema ? heel veel suc6, want je hebt helaas ook al het nodige mogen verwerken.

@tool,

Van harte gefeliciteerd met je trouwen ! Hoe voelt dat tegenwoordig, als getrouwde vrouw, hahahaha. Ik hoop dat je een hele mooie onvergetelijke dag hebt gehad. Die van mij is alweer 5 jaar geleden, gossie, wat vliegt die tijd...

Ik zie aan je onderschrift dat je in mei een vmk hebt gehad, maar daarna aan de DHEA bent gegaan. Je waarden zijn inderdaad goed omhoog gegaan, dus begrijp niet zo goed, waarom jullie dan nog twijfelen om door te gaan ? DHEA neem je toch op voorbereiding van een toekomstige poging ? sorry als ik een stomme vraag stel, maar kon het niet uit je onderschrift opmaken wat de reden is waarom jullie stoppen / willen doorgaan.

@meiske,

hoe is tie verder ? zijn de tests al donkerder geworden en begin je het nu te geloven ?

Van harte gefeliciteerd.

@nathalie,

Voor ons wordt het inderdaad de 1e keer DD, maar helaas niet in het traject.

Vandaag uitgangsecho ? spannend. Suc6 !

Vanmorgen is bij ons de 1e spuit menopur er weer in gegaan. Altijd bereid je je voor op een nieuwe poging, maar op het moment dat de 1e spuit er weer in gaat, realiseer je je dat pas, dat er weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen aankomt. Hopelijk gaat het deze keer wel een keer goed. We zijn van maart dit jaar al bezig met alleen maar stimuleren en proberen en iedere keer weer niks, 1 * afgebroken en 1* abnormale eicel gevonden waar men niks mee kon, dus ik ben nu wel klaar voor wat goed positief nieuws.

Geplaatst

Hoi Jolanda, spannend weer voor jullie . Hoeveel menopauze spuit je? Ja ecd is een heel traject maar ook dat went zeg maar. Vandaag gestart met medicatie voor opbouwen bms. Dus we zijn weer begonnen. Van minder in een hoera stemming dan bij de eerste ecd poging. Beetje zelfbescherming denk ik.

Geplaatst

He Jolanda, geen domme of stomme vraag hoor, maar we zitten tegen de grens aan van wel of niet doorgaan. Het is toch iedere keer een impact, die teleurstelling en ik merk dat ik iedere keer moeilijker uit dat dal kom. En financieel zitten we ook even niet lekker. Het is toch altijd een hoop geld.

en ja, ondanks een goeie stijging van de d.h.e.a waarde weten we niet of we nog een keer willen doen. Liefst wel. Maar financieel zit het er niet in.

Geplaatst

He Jolanda,

Spannend weer zo'n eerste spuit!!

Het is waar wat je zegt, zodra de eerste spuit er weer in zit weet je het weer!

Jij ook heel veel suc6 gewenst!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Is er misschien iemand die ervaring heeft met Synarela neusspray? Zo ja wat zijn de ervaringen en de kosten??

Aangezien ik het advies heb gekregen meer groenten en ook gevarieerde groenten te nuttigen vroeg ik mij af of iemand nog wat in zijn groentela heeft liggen? Ik heb ook nog wel wat liggen alleen een beetje eenzijdig.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hè Nathalie,

ik heb synarel gebruikt. Vond t maar smerig, maar dat vond ik de superfucked ook. Heb t bij de apotheek in DD gehaald, 151 euro geloof ik.wel van de verzekering vergoed gekregen. Gewoon de rekening ingediend. Ik heb verder iets in m'n la liggen.

Geplaatst

@sas67,

Menopauze ? ...hahahaha..ja, zo zou het soms kunnen voelen. Al die emoties in het MMM traject...Vondt het wel erg lief dat je het schreef, moest er wel mee lachen, maar ik begrijp wel wat je probeert te zeggen.

Mijn menopur hoeveelheid is 2 * daags 225 IE (=2*3 flesjes). Dit is een vrij hoge hoeveelheid, die volgens mij al redelijk max. is, dus heb mijn man al gewaarschuwd, dat er de komende tijd tot aan de punktie, een "gehumeurde" vrouw gaat rondlopen in huis, maar hij zei zelf al..dat ben ik toch al gewend..hahahahaha...

kan me goed voorstellen dat als je ecd doet, dat je de 1e keer denkt, goh, nu moet het toch goed gaan en dan helaas weer mislukt, dat je dan de 2e keer wat minder optimistisch bent, maar goed, iedere ronde is toch weer een nieuwe kans. Mag ik je vragen hoe dat in zijn werking gaat wat betreft verzekering ? ik zag dat jullie al 3 pogingen gehad (waarschijnlijk al volledig vergoed), maar ECD 1 zelf moeten betalen en nu ECD2 ook ? Ik heb geen idee wat daar voor een prijzen bij komen kijken, maar ook omdat je het in spanje doet, lijkt me dat best kostbaar ?

@tool,

Heel herkenbaar wat je schrijft. Iedere keer weer opnieuw moeten slikken, incasseren en weer proberen positief opnieuw op te laden, vraagt heel veel van je (zowel lichamelijk als geestelijk). En ja, dat financiele gedeelte, dat maakt het er inderdaad ook niet beter op. Het zijn behoorlijke prijzen. En gaf het maar garanties, dan wist je dat het geld goed besteed was, want een mislukte poging is zo kostbaar en duur.

Ik hoop dat jullie de keuze kunnen maken waar jullie achter kunnen staan.

@nathalie,

Hoe ging de echo ?

@meiske,

Joehoe ? heb je nog tests gedaan ?

Synarela gebruik ik nu ook, 2*daags. Het is inderdaad niet goedkoop. Ik dacht ook dat het ergens tussen eur 150,00/190,00 kostte. Daar schrok ik wel van, ik dacht dat pregnyl het duurste was, maar laat die maar eur 10.00 zijn. Wij moeten het zelf betalen, dus weet niet hoe de verzekering dit spul vergoedt. Ik weet wel dat dit hormoon niet in BE te verkrijgen was, dus check wel effe of je het in NL krijgt, zodat je weet dat je het in dusseldorf moet meenemen. Wat gebruik betreft, instructies waren; goed rechtop in een kast zetten, want als het omvalt, kan het leeglopen, 1e keer bij gebruik, een aantal keren sprayen, zodat de lucht uit het pompje gaat. Sprayen gaat heel makkelijk, je denkt soms..is er wel iets uit gekomen, maar na een paar minuten "proef" je het wel. Het is inderdaad wel vies, maar toch goed te doen.

Tik je een heel bericht, en dan ben je automatisch uitgelogd, mag je niets posten. Erg vervelend. Hebben jullie dat ook ? maar goed, dat ik eerst alles kopieer, zodat ik niet weer opnieuw hoef te beginnen..

Geplaatst

@Jolanda,

hahaha zie nu pas mijn verschrijving, komt door de Iphone...stom ding

Ik gebruikte ook 2xdd 225 Menopur( nu wel goed geschreven). Ik had er geen last van,maar dat heb ik eigenlijk amper gehad van de medicijnen.

Wij hebben idd 3x ICSI vergoed gekregen. ECD betaal we dus zelf en geloof mij dat is een rib uit ons lijf. Mijn lief zegt ook dat als uk er eenmaal is hij gelijk een krantenwijkje moet gaan doen:-)) de 2de ECD is goedkoper dan de eerste,maar denk aan 4 tot 5 x de kosten van DD. Maar goed we werken er hard voor en als het uiteindelijk leidt tot een uk dan is het geen weggegooid geld. Maar ik realiseer mij dat het niet voor iedereen is weg gelegd om zulke bedragen uit te geven.

Geplaatst

Tool en Jolanda, bedankt voor de info over Synarel neusspray!!

Inmiddels heb ik het besteld en betaald bij m'n eigen apotheek in a'dam en mag het morgen ophalen na 14.00 uur. Pfffff wat een opluchting zeg, was al bang dat ik het niet zou kunnen krijgen hier.

Het viel me mee, kostte 119 euro. En ga het ook proberen te declareren.

Echo was goed alleen dus weer van medicatie veranderen, nu dus Synarel, Menopur en Puregon.

Bloedafname voor AMH waarde en T-cellen gehad, viel weer bijna flauw omdat ze geen bloed kregen uit beide armen. Toen uit m'n hand wat ook niet opschoot, heel irritant. Gelukkig mocht ik gaan liggen, ben met bloedafname voor m'n galblaasoperatie al eens flauw gevallen en het voelde weer zo aan.

Zie al weer tegen de volgende bloedafnames op!

Hebben jullie daar nooit last van??

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

nathalie, vervelend dat de bloedafnames bij jou zo verlopen. Heb er gelukkig geen last van, bij mij vloeit het rijkelijk zullen we maar zeggen.

fijn dat je het ook in nl hebt kunnen krijgen. Vandaag dus beginnen met de syna.rell.e. Succes! Over een weekje de eerste fm dan? Toi toi toi!

Geplaatst

Hoi Tool,

Ben jaloers op je! Tot een jaar geleden liep het bij mij ook lekker door, nu niet meer.

Ik verwacht za of zo m'n menstruatie dus dan pas beginnen met de Synarel.

Mag ik vragen waar jij je intralipid infuus hebt laten zetten? Heb volgende week een gesprek met de huisarts om deze vraag voor te leggen.

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden