Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden

Allereerst Nathalie gefeliciteerd!!!

Ikl heb nog niet eerder wat van me laten horen in dit topic. Vorige week heb ik gebeld met DD voor een afspraak. Wij kunnen 9 april komen voor intake.

Nou vroeg ik mij af, het is voor ons een niet vergoede poging. (Misschien gaat we voor april het nog proberen in NL)

Wat nou als je complicaties krijgt van een IVF in het buitenlan en je moet daarvoor naar het ziekenhuis... valt dat wel onder je ziektekosten verzekering?

Misschien stomme vraag ....

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yes yes ik wist het...... Je schreef maar niks over bloedverlies en ik voelde die is zwanger

keampen heel herkenbaar hoort erbij!!

echt fantastisch!!!! Nu op naar een super hcg en echo, ik blijf duimen

Geplaatst

Whaaaaaa Nathalie... ik zit gewoon met tranen in mijn ogen.. Wat ben ik blij voor jou! Mooi nieuws meisje! Zie je dat je lichaam je voor de gek kan houden.. Wat een raar moment is dat het dat je het echt ziet staan... zwanger!! Broedt er maar lekker op en zorg dat ze een mooi warm nestje bij je hebben.. Ik stuur je mijn positiviteit in gedachten!

Geplaatst

Dank je Eve!

Nog even over je vraag..

Als er ernstige complicaties zijn kan je gewoon naar de eerste hulp in NL en dat zit gewoon in je basispakket.

Of bedoel je dit niet?

Groetjes Nathalie

Hey meiden

Allereerst Nathalie gefeliciteerd!!!

Ikl heb nog niet eerder wat van me laten horen in dit topic. Vorige week heb ik gebeld met DD voor een afspraak. Wij kunnen 9 april komen voor intake.

Nou vroeg ik mij af, het is voor ons een niet vergoede poging. (Misschien gaat we voor april het nog proberen in NL)

Wat nou als je complicaties krijgt van een IVF in het buitenlan en je moet daarvoor naar het ziekenhuis... valt dat wel onder je ziektekosten verzekering?

Misschien stomme vraag ....

Geplaatst

Eve , ik breek even in voor jouw vraag... Ik heb specifiek contact gehad met zowel de zorgverzekeraar als f.reya en die gaven aan dat complicaties die voort komen uit een poging die niet vergoed wordt, dan niet vergoed worden. Het maakt zelfs niet eens uit of de behandeling in NL of buitenland gedaan is....ben toen erg geschrokken van dit antwoord, denk dat maar weinig mensen dit weten.

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaa Nathalie!!!!!! Super nieuws zeg, ik lees het nu pas (was een weekend weg), van harte gefeliciteerd!!

Telefoontje over de hcg-waarde al gehad?

Babeth nogmaals heel veel sterkte met alles waar je nu doorheen moet.

Geplaatst

Meiden, hier weer een verhaal zeg...

Om te beginnen met hcg.. NEE nog steeds niet, wacht nu op het telefoontje.

Komt het verhaal..

Ik 2 dagen in spanning voor het telefoontje van de huisarts over het hcg (had het niet meer)...belt ze op dinsdag 18/12 om 13.00 uur.

Ze vertelde dat het algemeen bloedbeeld prima was..ok gelukkig maar ik wacht op het hcg...( bloedbeeld was voor dr. Pf)

Hcg waarde wist ze nog niet, ze heeft het zelf nog nooit meegemaakt dat hiervoor bloedgeprikt wordt, ze doen het daar alleen met zwangerschapstesten!! pffffffff

Ze had het dus voor mij voor het eerst op het labformulier ingevuld!

Ze wist niet wanneer de waarde bekend was maar ik kon wel even met het lab bellen..

Ik met het lab bellen van atal...krijg ik te horen dat dit een WEEK!! kan duren omdat ze dit weer opsturen naar een ander lab omdat dit geen standaard onderzoek was..............WAT??????? Ik gaf aan dat ik genoeg mensen ken die dit binnen een dag horen en hoe dit kan...tja die man kon alleen maar aangeven dat het niet standaard was.

Ik vroeg bij welk lab ik dan wel terecht kon..die het sneller wisten.. wist hij niet.

Ik de kliniek gebeld waar ik ook het Intralipid infuus 2x heb laten aanleggen + bloed prikken...zij deden gelukkig geen zaken met atal.

Ik kreeg het nummer van hun lab en gevraagd hoe het zat met hcg waarde. Die mevr. gaf aan dat als ik het dezelfde dag zou laten prikken ik het de volgende dag (vandaag dus) zou weten.... ( is nu dus nog wachten op het telefoontje).

Gelijk gevraagd of ze bloed wilden prikken zodat ik de buisjes kon opsturen naar dr. Pf aangezien hij dit adviseerde ivm de t-cells.

Dit wilde ze doen..............1,5 uur later (met het ov doe je er een uur over) werd m'n bloed geprikt voor hcg en bloed voor dr. pf. echt zulke lieve mensen daar!!!!

Ik dacht dus wel ff een spoedzending te doen met DHL naar dr. Pf. maar nee dat ging niet door!!!

Een spoedzending kon niet meer online dus ik bellen..moest ik doorgeven wat het was..mmm probeerde er nog omheen te draaien maar kon er toch niet onderuit het later te vermelden aangezien die man bleef doorvragen.

Antwoord was: "nee mevr. particulieren mogen geen menselijke organische stoffen vervoeren". Als ik het een dag later had kunnen opsturen dan had ik het online kunnen regelen en zouden ze niet doorvragen over hetgeen erin zat!!! Pffffffffffffff ik in de stress, man moest het ontgelden!! Ik had het niet meer.

Zegt man ook nog: "lieverd, anders moeten we het nu maar gewoon afwachten net als iedere zwangere vrouw".

Dat was natuurlijk niet het goede antwoord!

Ik al jankend vertellen (uhh was eigenlijk schreeuwen) dat ik wel snap dat die t-cell check geen garantie is maar dat ik het toch wil! Ik klamp me vast aan alle strohalmen in de buurt!

Opeens zegt man: "mail die dr. Pf. met de vraag of we het nu zelf kunnen brengen en daar in de brievenbus doen" ik gedaan, man nog geholpen omdat m'n engels zo beroerd is en dus lang duurt. Het was intussen 18.00 uur ( 18/2)

ik de honden nog even uitlaten, die gingen mee. Eten en drinken in de auto en we reden om 18.30 uur weg toen we een bevestiging hadden van dr. Pf. dat dit misschien de makkelijkste manier was.

Man heeft zowel heen en terug gereden, onderweg een mac want daar had ik zo'n trek in en we moesten toch eten (vanaf nu weer gezond eten hoor!).

Uiteindelijk waren we rond 23.30 uur weer terug, helemaal kapot, voornamelijk m'n man want die had alles gereden de schat!

Honden uitgelaten, dr. Pf gemaild dat we het in de brievenbus hadden gedaan en naar bed. Tjeetje wat een dag!!

Dr. Pf heeft vanmiddag al de uitslag en nu dus wachten op de hcg waarde....spannend.......

In de tussentijd nog maar een clear blue digitale zwangerschapstest ertegenaan gegooid met indicator.

Wat een prachtig woord toch: ZWANGER 3+ !! Ik weer janken, blijf er naar kijken..

Sorry voor m'n lange verhaal maar moest het ff kwijt!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oh pfffff, meis toch wat een enorme ondernemingen hebben jullie moeten ondernemen!!! Snap dat die T-cellen e.d. ook heel belangrijk voor je zijn om te weten. Hopelijk komt het nu gewoon goed!

Maar ehh... 3+ zei de test? Nou dan moet je hcg-waarde in ieder geval goed zijn toch!!:)

Sas hoe gaat ie met jou? Lekker aan het genieten met manlief? Hoe voel je je?

Geplaatst

Jeetje Nathalie, wat een verhaal en wat raar dat er gezegd wordt dat Hcg geen standaard onderzoek is en dat je een week moet wachten op de uitslag. Ik ben toen op maandag in DD geweest en had op dinsdag of woensdag de uitlaatgas, ook die van dr. Pf. Gelukkig is nu alles bij pf. En krijgen jullie morgen de uitslag! 3+ zal wel een goed teken zijn. Ik heb nooit deze zw.test gebruikt.

Geplaatst

He Sylvie en andere meiden,

De test zei 3+ ja is gelijk aan 5 weken staat op de gebruiksaanwijzing..

Nu eindelijk de waarde die ik doorkreeg. Hij begon z'n zin met

Toen zei hij, dit is het nog niet...3447 ohhhhhhhhh wat was ik gelukkig!!

Het was gister toen ik het bloed liet afnemen wd 14 van een blastocytentransfer = toch gelijk aan eigenlijk wd 16? Dan is 3447 toch goed??

Volgende week laat ik weer bloed afnemen bij de kliniek en nog even het advies afwachten van dr. Pf m.b.t. die t-cells.

Ik moet zeggen dat ik op en top gestresst ben om al die waardes etc om maar nog niet te spreken over de echo....o moet nog ff een afspraak maken in DD hiervoor!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Tool!

Bizar he dat van het hcg!

Gelukkig kon het in die kliniek in A'dam wel binnen 1,5 dag!

Wat betreft die zwangerschapstest..ik ben nu een beetje obsessief bezig...eerst dus die van kruidvat, toen ik dacht dat die stuk was omdat die zo snel een streep gaf, die van CB, nadat die een streep gaf, de volgende dag weer. En nu dacht ik.. ik moet er een hebben waar je een hoger hcg voor nodig hebt dus deze test maar...m'n man moest er om lachten!

Groetjes Nathalie

Jeetje Nathalie, wat een verhaal en wat raar dat er gezegd wordt dat Hcg geen standaard onderzoek is en dat je een week moet wachten op de uitslag. Ik ben toen op maandag in DD geweest en had op dinsdag of woensdag de uitlaatgas, ook die van dr. Pf. Gelukkig is nu alles bij pf. En krijgen jullie morgen de uitslag! 3+ zal wel een goed teken zijn. Ik heb nooit deze zw.test gebruikt.
Geplaatst

Wow Nathalie wat een superwaarde! Echt top, ik zou bijna denken....het zijn er twee. Maar goed, dat zegt natuurlijk niks. Nu op naar weer een volgende stap/ hindernis, de eerste echo.

Geplaatst

@ nathalie, Jeetje wat een stress maar een mooie HCG!!! Je moet het door de huisarts cito laten aanvragen dan bepaald het lab het dezelfde dag. Maar ged heb je niet meer nodig!! Wanneer heb je de echo?

Geplaatst

Met mij alles goed, Voel nog niets, alleen moe. Vrijdag de echo...vind het doodeng. Hoop zo op een mooie echo.

manlief weer heerlijk thuis en die begint het een beetje te verwerken haha

Geplaatst

Wat ontzettend spannend Sas vrijdag!! Logisch dat je het doodeng vind...vind het ook en die van mij is nog niet eens ingepland, moet nog een afspraak maken.

Grappig he met die mannen...ze worden meegesleurd in dit proces en volgen braaf (als je geluk hebt) en als het dan ineens werkelijkheid wordt dan moeten ze er lijkt nog wel meer aan wennen dan wij :)

Weet die vriendin het al van je die met je mee was naar de tp??

Op naar een mooie echo Sas!!

Groetjes Nathalie

Met mij alles goed, Voel nog niets, alleen moe. Vrijdag de echo...vind het doodeng. Hoop zo op een mooie echo.

manlief weer heerlijk thuis en die begint het een beetje te verwerken haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden