Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wil me graag bij jullie voegen! Wij zijn 10 januari voor intake naar DD geweest en omdat AMH aan de lage kant was hebben we gister echo gehad! Gelukkig was die goed genoeg om te mogen starten! Op de terugweg zijn we gelijk bij de apotheek langsgereden en vanmiddag alle spulletjes al opgehaald! Met een beetje geluk kunnen we a.s. weekend al starten!

Ik heb me (nog) niet echt ingelezen hier, maar ga dat zeker nog doen! Voor een aantal van jullie zal ik "nieuw" zijn, dus hier even (in het kort) onze historie! Eind 2008 hebben we de stap gezet naar de fertiliteitsafdeling in Zwolle om onze grootste wens in vervulling te laten gaan. In 2009 hebben we een aantal iui pogingen gedaan en omdat dit niet gelukt was mochten we starten met ivf. Net voordat we de eerste poging zouden starten werd er bij mij baarmoederhalskanker geconstateerd en ben ik in een maand tijd 2 x geopereerd. Daarna ging het sein op groen en mochten we alsnog starten. De eerste poging was gelijk raak maar helaas is deze zwangerschap na 5 maanden geeindigd in een vroeggeboorte! Onze zoon werd geboren en is helaas kort na de bevalling overleden. Omdat er geen oorzaak werd gevonden en onze kinderwens nog groter was geworden zijn we doorgegaan. Na veel tranen hadden we in november 2011 een positieve test in handen! Zou onze droom dan toch nog in vervulling gaan? Helaas spatte ook deze keer onze droom uit elkaar en werd na een zwangerschap van (weer!) 5 maanden onze 2e zoon geboren, maar ook hij was te klein om bij ons te mogen blijven en heeft een uur geleefd. Het verdriet en de teleurstelling was zo groot...helaas was er ook deze keer geen verklaring waarom het weer mis was gegaan! Het verdriet en het gemis van onze jongens is verschrikkelijk groot, maar onze kinderwens is nog net wat groter....Na allerlei gesprekken en onderzoeken gaan we toch nog een poging wagen en zijn we vanwege mijn leeftijd (ik ben al een oudje ahum;-)) in DD belandt. We zijn opgelucht dat we nog een kans krijgen en hopen uiteraard dat onze grootste wens toch nog in vervulling zal gaan!

Lieve groet Esly

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Esly, wat moedig en dapper dat jullie wederom alle moed bij elkaar hebben verzameld om toch weer voor een brusje te gaan voor jullie 2 zoontjes. Heb je verhalen destijds gevolgd, vreselijk daar zijn geen woorden voor.

'fijn' dat jullie de stap naar dd hebben genomen en ik hoop echt van harte dat ze jullie grootste wens in vervulling kunnen laten gaan. Heeft dr. S nog aanvullend onderzoek gedaan?

ik wens jullie heel veel succes en je bent hier van harte welkom!

Geplaatst

Sas, lieve Sas...dit is niet het nieuws wat je verwachtte. Hopelijk zijn de bloeduitslagen oke morgen!

je hebt hier weinig aan, maar t is een kansberekening he? Maar ik begrijp heel goed dat dit even rauw op je dak is gevallen.

wanneer heb je weer een echo? Dan kun je misschien vragen of ze weer even naar t nekje willen kijken. Sterkte, dikke knuffel!

Geplaatst

Sas wat een rotnieuws!!!!! (hoeveel mag de nekplooi max zijn dan??)

Wat een zenuwslopende uren worden dit!! Bah!!

Ik hoop voor jullie op een goede uitslag van de combitest!!!!

Heel veel sterkte gewenst deze vreselijke uren!

Groetjes Nathalie

Hoi meiden,

De nekplooimeting was niet goed, 3,6 mm. Op zich hoeft dat niet te betekenen dat er iest is..eea hangt ook af vd uitslag van de combitest die we morgen krijgen. Maar toch dit is een domper en niet wat je wilt horen... We proberen positief te zijn en te zien wat morgen ons brengt.

Verder was het wel heerlijk om zo lang meer dan een half uur...naar Uk te kijken en alles erop en eraan te zien. Hij is nu 6 cm en je zag de hersenen, de ribben, ruggegraat, vingertjes, duim in de mond. Maar het was allemaal nog veel fijner en mooie geweest als de nekplooi lekker dun was geweest.

Geplaatst

Esly, welkom hier!!

Ik "ken" je wel van andere topics en heb veel bewondering voor je dat je na die vreselijke ervaringen de stap naar DD toch gaat zetten!!

Ik hoop alle goeds voor jullie!!

Hebben jullie aanvullende testen gehad in DD??

Bij het zh waar ik nu loop zijn ze bezig met een onderzoek naar vroeggeboorte en progesteron..

Heel veel suc6 gewenst in DD!!!

Groetjes Nathalie

Hallo dames,

Ik wil me graag bij jullie voegen! Wij zijn 10 januari voor intake naar DD geweest en omdat AMH aan de lage kant was hebben we gister echo gehad! Gelukkig was die goed genoeg om te mogen starten! Op de terugweg zijn we gelijk bij de apotheek langsgereden en vanmiddag alle spulletjes al opgehaald! Met een beetje geluk kunnen we a.s. weekend al starten!

Ik heb me (nog) niet echt ingelezen hier, maar ga dat zeker nog doen! Voor een aantal van jullie zal ik "nieuw" zijn, dus hier even (in het kort) onze historie! Eind 2008 hebben we de stap gezet naar de fertiliteitsafdeling in Zwolle om onze grootste wens in vervulling te laten gaan. In 2009 hebben we een aantal iui pogingen gedaan en omdat dit niet gelukt was mochten we starten met ivf. Net voordat we de eerste poging zouden starten werd er bij mij baarmoederhalskanker geconstateerd en ben ik in een maand tijd 2 x geopereerd. Daarna ging het sein op groen en mochten we alsnog starten. De eerste poging was gelijk raak maar helaas is deze zwangerschap na 5 maanden geeindigd in een vroeggeboorte! Onze zoon werd geboren en is helaas kort na de bevalling overleden. Omdat er geen oorzaak werd gevonden en onze kinderwens nog groter was geworden zijn we doorgegaan. Na veel tranen hadden we in november 2011 een positieve test in handen! Zou onze droom dan toch nog in vervulling gaan? Helaas spatte ook deze keer onze droom uit elkaar en werd na een zwangerschap van (weer!) 5 maanden onze 2e zoon geboren, maar ook hij was te klein om bij ons te mogen blijven en heeft een uur geleefd. Het verdriet en de teleurstelling was zo groot...helaas was er ook deze keer geen verklaring waarom het weer mis was gegaan! Het verdriet en het gemis van onze jongens is verschrikkelijk groot, maar onze kinderwens is nog net wat groter....Na allerlei gesprekken en onderzoeken gaan we toch nog een poging wagen en zijn we vanwege mijn leeftijd (ik ben al een oudje ahum;-)) in DD belandt. We zijn opgelucht dat we nog een kans krijgen en hopen uiteraard dat onze grootste wens toch nog in vervulling zal gaan!

Lieve groet Esly

Geplaatst

Helaas een slechte uitslag. op Down 1;160, trisomie 18: 1:25 en trisomie 13 1: 30. Doorverwezen naar UMC afdeling prenetale screening. Daar bespreken welke onderzoeken gedaan kunnen worden,voor en nadelen en risicos bespreken. Dan denken we snel of de vruchtwaterpunctie te doen of bloedonderzoek in Duitsland , als daar naast de trisomie 18 en 13 ook andere worden meegenomen zoals bij de vruchtwaterpunctie. We willen snel weten waar we aan toe zijn. Maar we gaan uit van het slechste met deze waarden. We zijn ondanks dat we rekneing hielden met helemaal stuk en verdrietig.

Geplaatst

Sas, bah wat een naar nieuws. Ik weet even niet de juiste woorden te vinden. Ben er stil van. Ik hoop echt dat uit de onderzoeken blijkt dat jullie ukkie geen van de afwijkingen heeft! Heel veel sterkte!

Geplaatst

Ach Sas, wat lees ik nu?! Wat een rottige berichten!

Spannend en onzeker allemaal! idd echt tussen hoop en vrees kan ik me voorstellen.

Sterkte lieve meid, ik hoop dat het allemaal meevalt!

Geplaatst

o bah, Sas!! Ik heb het laatste stukje van jullie spannende tijd gevolgd en ben er stil van! Ik snap dat jullie snel willen weten waar jullie aan toe zijn, dit is verschrikkelijk! Heel veel sterkte gewenst!

Liefs Esly!

Geplaatst

@Jose en Nathalie; er is in DD geen verder onderzoek gedaan naar de oorzaak vd beide vroeggeboortes. In Zwolle hebben ze me zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd, maar toen daar geen oorzaak gevonden kon worden zijn we, op ons eigen verzoek, doorgestuurd naar het Radboud. We hebben een heel gesprek met hem gehad, hij heeft verder onderzoek gedaan en de conclusie getrokken dat hij me een hele goede kans geeft met een buikcerclage! Vanwege mijn operaties aan mijn baarmoederhals is deze zo zwak geworden dat een zwangerschap erg zwaar is voor me en hij denkt me te kunnen helpen met een buikcerclage. Uiteraard hebben we dit wel met Dr. S. besproken en hij staat hier helemaal achter. Het enige wat hij heeft gedaan is mijn amh waarde prikken en hoewel die nogal aan de lage kant was ziet hij het, na het maken van een echo, gelukkig wel zitten om te gaan stimuleren. Nu is het wachten op mijn ongi, de eerste tekenen zijn er dus we hopen vh weekend te kunnen starten. Aan de ene kant natuurlijk super, dit is wat we willen, maar aan de andere kant vinden we het zo verschrikkelijk eng! Toch gaan we door! We hebben 2 mooie mannetjes gezien die we helaas elke dag verschrikkelijk missen en willen zo graag een kindje wat wel bij ons mag blijven! Hopelijk krijgen we nog een keer de kans en mogen we die wel afsluiten met een gevuld wiegje!

Liefs Esly!

Geplaatst

Jeetje Sas wat vreselijk voor jullie!!! Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen..wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop op een goede uitslag voor jullie!!

Groetjes Nathalie

Helaas een slechte uitslag. op Down 1;160, trisomie 18: 1:25 en trisomie 13 1: 30. Doorverwezen naar UMC afdeling prenetale screening. Daar bespreken welke onderzoeken gedaan kunnen worden,voor en nadelen en risicos bespreken. Dan denken we snel of de vruchtwaterpunctie te doen of bloedonderzoek in Duitsland , als daar naast de trisomie 18 en 13 ook andere worden meegenomen zoals bij de vruchtwaterpunctie. We willen snel weten waar we aan toe zijn. Maar we gaan uit van het slechste met deze waarden. We zijn ondanks dat we rekneing hielden met helemaal stuk en verdrietig.
Geplaatst

Ik hoop het ook ontzettend voor jullie!!

Groetjes Nathalie

@Jose en Nathalie; er is in DD geen verder onderzoek gedaan naar de oorzaak vd beide vroeggeboortes. In Zwolle hebben ze me zo ongeveer binnenstebuiten gekeerd, maar toen daar geen oorzaak gevonden kon worden zijn we, op ons eigen verzoek, doorgestuurd naar het Radboud. We hebben een heel gesprek met hem gehad, hij heeft verder onderzoek gedaan en de conclusie getrokken dat hij me een hele goede kans geeft met een buikcerclage! Vanwege mijn operaties aan mijn baarmoederhals is deze zo zwak geworden dat een zwangerschap erg zwaar is voor me en hij denkt me te kunnen helpen met een buikcerclage. Uiteraard hebben we dit wel met Dr. S. besproken en hij staat hier helemaal achter. Het enige wat hij heeft gedaan is mijn amh waarde prikken en hoewel die nogal aan de lage kant was ziet hij het, na het maken van een echo, gelukkig wel zitten om te gaan stimuleren. Nu is het wachten op mijn ongi, de eerste tekenen zijn er dus we hopen vh weekend te kunnen starten. Aan de ene kant natuurlijk super, dit is wat we willen, maar aan de andere kant vinden we het zo verschrikkelijk eng! Toch gaan we door! We hebben 2 mooie mannetjes gezien die we helaas elke dag verschrikkelijk missen en willen zo graag een kindje wat wel bij ons mag blijven! Hopelijk krijgen we nog een keer de kans en mogen we die wel afsluiten met een gevuld wiegje!

Liefs Esly!

Geplaatst

Esly, ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Spannend dat jullie er weer voor gaan! Ik hoop heel erg dat jullie gauw weer zwanger mogen zijn, en dan met uiteindelijk een gevuld wiegje als gevolg! Vind het zo vreselijk wat jullie tot twee keer toe is overkomen! Erg dapper dat jullie nu weer vol goede moed zijn hoor!

Hoe 'laag' was je Amh eigenlijk? De mijne was ook te laag, maar gelukkig geen last van gehad met stimuleren. Hopelijk jij straks ook niet!

En mocht je weer zwanger raken krijg je een buikcerclage zei je, is dat hetzelfde als een cerclage bij de baarmoedermond?

Heel veel succes, hopelijk dit weekend al starten!!!

Liefs, syl.

Geplaatst

Lieve Sas, wat een schrik..... alle hoop en vreugde stort op zo'n moment flink in elkaar kan ik me voorstellen.

Heel veel sterkte!

Lieve Esly, zie dat jij hier bent gaan meeschrijven en dat jullie een nieuwe poging in DD willen gaan doen. Bewondering voor jullie doorzettingsvermogen! Alle geluk toegewenst daarbij, ik blijf zo af en toe nog meespieken hier dus kan jou nu ook mooi volgen ;-).

Geplaatst

@Syl; mijn amh was "maar liefst" 0,17! Gelukkig bleek ik tijdens de echo nog wel een voorraadje eicellen te hebben waardoor we toch kunnen starten. Hoe laag was ie bij jou? Het zegt natuurlijk lang niet altijd iets, kijk naar jou handtekening! Super zeg! Hoe voel je je? Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik een cerclage aan mijn baarmoedermond gehad, een buikcerclage wordt via een buikoperatie op de grens van je baarmoeder en baarmoedermond geplaatst.

@Dee; Dank je wel!! Ik ben een poos niet op het forum geweest, maar doe m'n best om er weer wat meer te zijn. We zijn hard aan het werk om de draad weer op te pakken en dat gaat met vallen en opstaan. Ondanks het verdriet om onze 2 mannetjes is onze kinderwens nogsteeds springlevend en hopen we dat deze toch nog in vervulling mag gaan! We zijn heel erg blij dat we nog een kans krijgen maar vinden het tegelijkertijd zo verschrikkelijk eng! Met een beetje geluk mogen we binnen een paar dagen beginnen....verstand op nul, blik op oneindig en hopen op succes!

Liefs Esly!

Geplaatst

@ Esly;

Oh dus dat is echt wel anders zo'n buikcerclage. Hopelijk gaat dat dan DE oplossing zijn bij een volgende zwangerschap, maar wat zal het spannend zijn zeg nog een keertje zwanger! Nog maar even niet teveel aan denken lijkt me. Eerst maar weer zwanger zien te raken! First things first!:)

Mijn amh was rond de 1 geloof ik, laag voor mijn leeftijd. Maar altijd goed te stimuleren gelukkig, dus wat het dan precies zegt? Gelukkig waren er bij jou in ieder geval wel voldoende eitjes te zien die nog kunnen gaan rijpen, goed teken!

Ben je al gestart met stimuleren inmiddels?

Ik voel me goed hoor, dank je. Wel wat kwaaltjes maar daar zeur ik niet over. Veel te dankbaar voor dit wondertje in mijn buik!:)

@ sas; nog een dikke knuffel voor jou meid! Denk aan je!

Geplaatst

Meiden,

We hebben na een goed gesprek met de artsen besloten om een vlokkentest te doen. Deze kan as maandag al mits de placenta zo ligt dat er geen risico voor Uk is. Op de echo vandaag was dat wel het geval. De arts hoopt dat dat maandag anders is. Indien de test gedaan kan worden hebben we woensdagmiddag de uitslag al. Dit is nog een beperkte uitslag of er 1vd 3 trisomieen waarop we hoog scoren aanwezig is. Zo ja dan kunnen we zelf al een keus maken aangaande wel/niet beeindigen van de zwangerschap. Indien de uitslag goed is, kan de vlag nog niet uit want we moeten dan 2 weken wachten op de volledige uitslag die aangeeft of er andere afwijkingen zijn en welke dat dan zijn. De bloedtest via Duitsland is minder adekwaat en test alleen op die 3 trisomieen en niet op andere afwijkingen , die wij wel willen weten. We doen wel in onderzoeksverband mee aan de bloedtest,maar krijgen daar dan geen uitslag van te horen.

Aan de ene kant ben ik "blij"met de snelle actie. Hoe eerder we "het"weten hoe beter. Maar ik vind het ook doodeng omdat als het niet goed is de vreselijke beslissing geomen moet worden.

Ik merk dat probeer om afstand te nemen van Uk, zo van als we toch afscheid moeten nemen dan maar niet hechten. Maar merk ook dat ik dat niet goed kan. Voelt ook niet eerlijk naar Uk toe. Weet niet of ik het zo uitleg dat jullie het begrijpen.

Kortom we weten iets meer maar de onzekerheid is er nog wel voorlopig.

Geplaatst

jeetje sas,

wat kun je daar nou op zeggen ...

wat een kl*te tijd moeten jullie nu doorstaan, iedere minuut van de dag, weer die onzekerheid..wat als dit, wat als dat en misschien dat..en als het dat is, dan.... pff....afscheid wil je niet nemen, maar is het goed besluit om door te gaan, als de test slecht nieuws brengt ?

Ik heb totaal geen ervaring, hoe jullie je moeten voelen en wat jullie moeten doorstaan, maar kan er wel een idee bij vormen en wil jou en sas-man heel veel sterkte wensen.

Liefs,

Jolanda

Geplaatst

Hoi Sas,

Wat voor een ontzettend lastige keuzes staan jullie zeg! Ik hoop dat het allemaal goed verloopt maandag en dat jullie snel zekerheid hebben!!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Pfff...sas...wat een nare berichten zeg. Weet niet zo goed wat te zeggen :-(.

heb er geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving, maar wat lijkt me dit moeilijk zeg.

Wil jou en je man veel sterkte wensen de komende tijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden