Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij gaan de volgende poging icm het Nij Barrahus doen. Afgelopen keren zijn we iedere keer op en neer gereden, maar dat breekt ons op. Vandaar onze keuze. Inmiddels goed gesprek gehad in Wolvega. Hopelijk brengt de tweede poging meer geluk!

nathalie, wauw, ik lees dat je een koningskoppel verwacht. Prachtig, wat mooi!

Geplaatst

Dank je wel lieve Sas! Met jou/jullie gaat het ook goed zo te zien, 3/4 zit er bijna op. Pffff en dan te bedenken dat je er een tijd geleden heel anders in stond, bijzonder hoor!

Geplaatst

Dank je Jose! Jij heel veel suc6 toegewenst met een nieuwe poging! En Babeth natuurlijk ook!! Het is echt weer het "ouderwetse" Dusseldorf topic zo :) Alle anderen natuurlijk ook heel veel suc6 gewenst!! Op naar een mooi resultaat!! Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi allemaal!

Mag ik hier mee schrijven en lezen? Ik heb kort meegelezen en geschreven in het topic voor eiceldonatie maar we hebben besloten hier niet voor te gaan maar een laatste poging in dd te doen. Mijn gyn in v.oorburg wilt mij niet helpen vanwege mijn lage amh van 0,05 maar dr. S vond dat niet bezwaarlijk gelukkig. We hebben onlangs ons intakegesprek gehad en bloed laten prikken. Over anderhalve week horen we of hij groen licht geeft om te starten met een icsi.

Vraagje: waarom schrijven jullie namen met een punt erin?

groetjes Lalena

Geplaatst

Welkom Lalena, spannend voor jullie! Ik wens je veel succes.

die punten worden gebruikt, zodat je niet direct via google te achterhalen bent.

maar ook dat schijnt niet te werken ;)

het wordt gedaan ivm privacy.

Geplaatst

He Sas, thanks voor de bemoedigende woorden :) de kleintjes doen het goed gelukkig. Met jullie kleine uk alles goed?? Groetjes Nathalie

@ Nathalie, snap dat je graag de 28 weken over wilt... maar komt goed!! De kleintjes doen het goed?
  • 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

ik ben net nieuw hier op dit forum, maar wil graag mee kletsen.

Heb helaas al wat achter de rug.

Ben 29, man is 36 jaar, 7 jaar geleden begonnen.

2 iui behandelingen gehad zonder hormonen, 1 met clomid, 3 met puregon.

eerste 2 IVF behandelingen in Nederland (Apeldoorn) gehad, allebei zeer heftige stimulatie (net geen overstimulatie). In verband met minimaal medicijngebruik op recept (ik moest nog minder dan het minimale wat ze me aan konden bieden).

3de ivf in Dusseldorf gehad, geen bevruchtingen omdat ze de punctie te vroeg hadden ingepland.

4de ivf in Dusseldorf net achter de rug. Helaas hebben de medicijnen mijn cyclus totaal niet plat gelegd, waardoor alle follikels dankzij mijn eigen ovulatie zijn gesprongen, 1 nacht voor de punctie.

de 3de en de 4de ivf behandelingen krijgen wij volledig vergoed vanuit Dusseldorf,

nu op voor de 5de IVF (wordt ICSI) behandeling in Dusseldorf.

Waarschijnlijks ergens september / oktober omdat we met dr S hebben afgesproken dat ik elke dag een bloedonderzoek en echo krijg. Eerder dan oktober kan ik geen langere periode vrij nemen of krijgen van mijn werk.

we zijn trouwens onbegrepen onvruchtbaar,. Ik heb wel wat endometriose maar dat zit vooral rond mijn middenrif en niet rond mijn eierstokken. Mijn man heeft slecht bewegend zaad, maar natuurlijk zou het bij ons moeten lukken. Nou ja, dan had het de afgelopen 7 jaar al wel moeten lukken...

Het "probleem" bij mij is dat ik vooral ontzettend heftig reageer op hormonen. met 100 eenheden Puregon en 10 dagen heb ik al 27 follikels van 19 mm. Vandaar dat ik lastig te plannen ben met een behandeling.

dus dat was mijn verhaal, ik hoop hier mee te kunnen schrijven.

Hoe maak je trouwens zo'n handtekening?

• 1 maand later...
Geplaatst

Haha Wen, thanks!

Je bedoelt moi dus :p

Vandaag wd8 en ben nog erg rustig moet ik zeggen, normaal heb ik al behoorlijke testdrang en ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu niet zo heb.

Geplaatst

Spannend José! Succes! Ik duim voor je!

Knappekloon, jij hebt ook al een aardige historie zeg! Ook veel succes gewenst! Dit topic sliep een beetje, dus misschien heb je daarom nog niet echt aansluiting gevonden, maar er zijn zat topics waar actiever gekletst wordt hoor.

Geplaatst

Jose, spannend! Ik ga ook voor je meeduimen!

Knappekloon, het is inderdaad erg rustig hier, maar wie weet komt er wel weer nieuw leven in dit topic. Bij je instellingen kan je ook je handtekening aanpassen. Succes!

Geplaatst

Lieve jose. Wat lees ik nu???? Een eerste positieve test! Joehoe!!!!!! Alvast een eerste voorzichtige felicitatie!

Op naar een gezonde en blijvende zwangerschap! Ik vind het zo leuk voor jullie!!

Wanneer heb je de eerste echo?

• 2 weken later...
Geplaatst

Jose, joehoe!! Ik zie je banner!!! Wat een heerlijkheid! Nogmaals gefeliciteerd meis!

Wanneer heb jij de eerste echo? Ik blijf duimen voor een mooi knipperend hartje en een gezonde en voldragen zwangerschap.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben hier lang niet geweest maar lees dat er hier ook weer oude bekenden schrijven. Inmiddels is ons zoontje bijna 1 jaar en willen we binnenkort eigenlijk wel voor een brusje starten. We hebben nog drie cryo's. Ik vraag me af of i.r.m.a nog steeds degene is waar je heen moet bellen voor afspraken?

José, ik lees dat je zwanger bent.gefeliciteerd!

Sas, hoe gaat het met jou?. Schiet al op!

En Nathalie hoe gaat het met de tweeling? Is ook al aftellen nu.

Hebben jullie ook ervaring met samenwerking met een Nederlands ziekenhuis voor de echo's? Ik zie het eigenlijk niet zo zitten om weer voor alles naar dusseldorf te rijden. Dat heeft me de vorige keer toch best wel opgebroken. En nu hebben we natuurlijk ook al een kleintje waar we rekening mee moeten houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden