Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tool wat aardig dat ze een mail hebben teruggestuurd, ik weet dat ze altijd heel druk zijn dus wel attent.

@Esly jij zit dus weer in de wachtweken. Bij welke poging was je de vorige keren zwanger? En is het nu standaard dat je te horen krijgt in welk stadium je embryo zich bevindt? Anderhalf jaar geleden hoorde je alleen of het matig, goed of top was.

@Sas dank voor je berichtje

@Nathalie ik heb me erop ingesteld dat het een langdurig proces kan worden omdat ik veel last heb van cysten. Ik probeer het per stap te bekijken en niet te ver vooruit te denken. Dat heeft me de vorige keer erg geholpen. Go with the flow.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Tool,

Toch wel prettig dat M.iep. en S.choltes je een mail terug hebben gestuurd! Misschien toch een soort van Dusseldorf afsluiting?

Ik vind dat je heel sterk klinkt! Vind het erg knap!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

@Tool; ik snap je helemaal!! Wij zitten sinds eind 2008 in het traject en het kost bakken met energie. Ik vind het dapper van je dat jullie stoppen want daar is ontzettend veel kracht voor nodig. Ik kon het nog niet en wij hebben dus nog een poging gedaan in DD maar merk aan mezelf dat ik zo moe ben van alles! Heel veel sterkte gewenst en ze zeggen niet voor niets dat wonderen bestaan dus wie weet meid!

@Danore; vorige keren was ik bij m'n 1e ivf zwanger, 2e ivf niet zwanger, 3e ivf wel zwanger en nu 4e ivf....Ik ben telkens zwanger geraakt van een verse embryo, hopelijk nu ook weer! Pff....de verwachting is dat dit ook voor ons de laatste poging zal zijn dus ik hoop met heel m'n hart dat er een klein wondertje in m'n buik zit! Dr. S.choltes heeft bij de intake de stadia van embryo's besproken en dat ze bij voldoende embryo's de embryoscoop zouden gaan inzetten zodat ze ze goed konden volgen. Bij de tp heb ik ook wel een beetje doorgevraagd van welk stadium is het en hoe is de ontwikkeliing etc etc. Hij vertelde toen dat het een blasto in een goed stadium was en dat we een goede kans maken....maar ja...nu moet het nog wel "even" gebeuren he?!

Geplaatst

Esly, ik duim met je mee hoor!

nathalie, tja, sterk. He is toch wel moeilijk hoor. En dat zal het nog wel even blijven. Hopelijk met de tijd minder, maar merk ook dat de hoop op...toch nog redelijk vooraan aanwezig is...terwijl ik eigenlijk wel reëel wil blijven.

onze eerste zwangerschap was een wondertje dat nu een sterretje aan de hemel is. Echt, hoe deze tot stand is gekomen, we snappen het niet. Op dag 8 en dag 25 intiem geweest (yep, toen hadden we al heel weinig contact omdat we al jaren met moetjes bezig waren) en zwanger?! Volledig buiten m'n vruchtbare periode om...echt een wondertje...helaas niet meer mogen meemaken een spontaan wondertje. Wel via ICSI, maar helaas ook een sterretje geworden vorig jaar...

Geplaatst

Hi meiden, echo was goed uiteindelijk. De tut die de echo deed heeft ons weer flink veel stress gegeven. Ze zag iets en niets op de echo. Deed vaag en raar. Ging de gyn er bij vragen maar toen mijn lief aan tut vroeg is er dan iets zei ze nee nee. Moesten wachten op de gyn en in die 5 min lig ik dus op de tafel en wordt er door tut niets gezegd om ook maar een beetje gerust te stellen. Gyn komt doet de echo en zegt dat hij niets raars ziet en laat wel doorschemeren dat hij tut niet helemaal begrijpt. Alles ligt er goed bij. Hersenhelften mooi gedeeld, hersenen mooi, kleine hersenen in ontwikkeling, geen raar gezicht geen hazenlip. Kortom voor nu goed. Over 2 wk afspraak bij gyn. Kortom we zijn blij maar vlgd keer wil ik tut niet meer bij de echo hebben. Hartje ook gehoord zo gaaf. Nu nog proberen of ik hartje vanavond zelf ook kan vinden.

Geplaatst

Het blijft moeilijk om een grens te stellen voor jezelf, hoe ver wil en kan je gaan? Persoonlijk heb ik die grens al een paar keer verlegd. Ik zei vroeger altijd dat ik nooit aan IVF zou beginnen, gelukkig heb ik dat wel gedaan. Ik heb nu geen idee hoe vaak we het willen proberen, heb iig een verzekering gekozen die 4 pogingen vergoed. Maar het voelt wel anders nu we al een kindje hebben. Een tweede zou fantastisch zijn maar als het bij onze dochter blijft is het ook meer dan we ooit hadden durven dromen.

@esly ik duim voor je

@sas wat een verhaal met je echo, wat kunnen mensen toch dom zijn hè. Maar super dat alles goed is!

Geplaatst

He Tool,

Kan me voorstellen dat deze stap ontzettend moeilijk is!

Ik durfde hem niet te maken ondanks dat we de grens bij 4 icsi pogingen hadden getrokken, daarna bij 6 omdat het pesa zaad dan op zou zijn! Ik ging al zekerheden inbouwen...vroeg m'n man of hij een tese wilde ondergaan als het niet zou lukken etc...obsessief kan ik het beter noemen en gelukkiger werden we er niet van ook financieel niet!

Hoop kan je niet wegnemen denk ik! Hoop doet leven! Maar alleen zolang het je leven natuurlijk niet dusdanig beinvloed dat het obsessief word.. misschien slijt dit in de loop der tijd...ik weet het niet Tool, kan er niets zinnigs over zeggen...maar wens je alle goeds!

Groetjes Nathalie

Esly, ik duim met je mee hoor!

nathalie, tja, sterk. He is toch wel moeilijk hoor. En dat zal het nog wel even blijven. Hopelijk met de tijd minder, maar merk ook dat de hoop op...toch nog redelijk vooraan aanwezig is...terwijl ik eigenlijk wel reëel wil blijven.

onze eerste zwangerschap was een wondertje dat nu een sterretje aan de hemel is. Echt, hoe deze tot stand is gekomen, we snappen het niet. Op dag 8 en dag 25 intiem geweest (yep, toen hadden we al heel weinig contact omdat we al jaren met moetjes bezig waren) en zwanger?! Volledig buiten m'n vruchtbare periode om...echt een wondertje...helaas niet meer mogen meemaken een spontaan wondertje. Wel via ICSI, maar helaas ook een sterretje geworden vorig jaar...

Geplaatst

Jeetje!!!! Laat zij je ff schrikken brrrrrrrr, kan me voorstellen dat je haar niet meer wilt hebben de volgende keer!!

Super dat de echo goed was Sas!!!!

Groetjes Nathalie

Hi meiden, echo was goed uiteindelijk. De tut die de echo deed heeft ons weer flink veel stress gegeven. Ze zag iets en niets op de echo. Deed vaag en raar. Ging de gyn er bij vragen maar toen mijn lief aan tut vroeg is er dan iets zei ze nee nee. Moesten wachten op de gyn en in die 5 min lig ik dus op de tafel en wordt er door tut niets gezegd om ook maar een beetje gerust te stellen. Gyn komt doet de echo en zegt dat hij niets raars ziet en laat wel doorschemeren dat hij tut niet helemaal begrijpt. Alles ligt er goed bij. Hersenhelften mooi gedeeld, hersenen mooi, kleine hersenen in ontwikkeling, geen raar gezicht geen hazenlip. Kortom voor nu goed. Over 2 wk afspraak bij gyn. Kortom we zijn blij maar vlgd keer wil ik tut niet meer bij de echo hebben. Hartje ook gehoord zo gaaf. Nu nog proberen of ik hartje vanavond zelf ook kan vinden.
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

Wij zijn vandaag voor een intake gesprek bij dr S in Dusseldorf geweest.

Na 3 mislukte ISCI's in het AMC wilden we toch eens weten wat er in het buitenland mogelijk is.

Na vorige maand een grote teleurstelling en gruwel ervaring te hebben gehad in Gent gingen wij vanochtend iet wat terughoudend op pad.

Nu zitten we samen op de bank met een hoop informatie erbij.

Het blijkt ineens dat ik een verhoogde FSH van 11 heb wat kan duiden op vervroegde overgang (ben 31, gelukkig was AMH wel 2,5)

Hierdoor zullen ze waarschijnlijk met een kort protocol gaan werken om op die manier meer eicellen te creeren. Hebben jullie daar ervaring mee?

In het AMC werken ze alleen met een normaal protocol. Ook denken ze geen deka te gebruiken maar iets anders. (weet niet meer wat)

Verder ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie de echo's in nederland gedaan? (en de meiden die met poging 4 of meer bezig zijn, werd dit nog vergoed?)

Hebben jullie tijdens de punctie en terugplaatsing in Dusseldorf gelogeerd? En waar?

Ik zag dat er 2 Landal greenparcs parken vlak over de grens liggen, dat lijkt ons ideaal, hebben jullie ervaring?

Het is voor ons 3 uur rijden dus elke keer heen en weer lijkt me niet handig....

Ik hoop dat jullie mij wat meer info en tips kunnen geven! Alvast bedankt!

Geplaatst

*breek ff in*

Hi Suzie,

Ik heb vorig jaar met je op het septemberbankje gezeten... Daar vielen we toen allebei vrij snel af. Nu dus verder in DD? (Ben overigens wel nieuwsgierig naar je gruwelervaring in Gent, de meeste mensen zijn juist zo enthousiast!)

Op een van je vragen kan ik je vast antwoord geven: je kunt je echo's laten maken in A.mstelveen, in het A.mstelland ZH. Ze doen dat vaker. Als je wilt PB me dan even, dan laat ik je weten bij welke gynaecoloog je moet zijn! Over de vergoeding kan ik je niks vertellen....

Je hebt het over het korte protocol. Ik mocht bij mijn derde IVF (in hetzelfde ZH als waar ik de eerste 2 pogingen heb gedaan) ook ipv lang schema het korte schema volgen, wel met deca, maar meteen na 1x deca starten met stimuleren (combinatie van gonal-f/menopur). Bij mij ging dat heel goed, 5 gelijkmatig groeiende follikels met 5 eicellen (daarvoor steeds 4 eicellen), 4 embryo's waarvan 2 goed genoeg voor tp. Ik was niet alleen vanwege het korte spuiten blij met dit schema!

Heel veel succes en ik hoop voor je dat deze poging gaat lukken!

*breek weer uit*

Geplaatst

Suzie, wij hebben onze vierde icsi poging in DD gedaan. Ik deed de echo's in een lokaal ziekenhuis. (b.ronovo in den H.aag). De echo's werden onder een speciale DBC code weggeschreven waardoor ik nooit een rekening heb gezien mbt de echo's. Je krijgt alleen helaas geen korting op de icsi poging in DD zelf, als je de echo's daar niet doet.

Tijdens de vierde poging hebben wij een weekje gelogeerd in L.andal L.ommerbergen. Dat was ongeveer 40 minuten rijden naar DD. Ik vond het ideaal, maar wij hebben ook nog rekening te houden met mijn zoontje (destijds 3 jaar). Hiervoor was L.andal dus echt super. Het scheelde lange ritjes heen en weer vanuit het westen van nederland naar DD. Ik moest namelijk, naast de icsi behandeling, 2 maal een intralipid infuus doen in Langenfeld, nabij DD. Hierdoor moesten wij in 1 week tijd, minimaal 4 keer richting DD. Terwijl ik lag bij te komen van de punctie, kon mn zoontje en mijn man lekker genieten in de indoorspeeltuin en der kinderboerderij van Landal. Je zou eventueel ook aan een bed en breakfast kunnen denken.

Persoonlijk vond ik DD kundig maar wel erg commercieel en soms te gehaast. Zelf had ik een beter gevoel in Gent, maar voor iedereen is dit gewoon anders. Als jouw gevoel er goed bij is en je hebt vertrouwen in een kliniek of ziekenhuis, dan is er al een belangrijke stap ondernomen. En voor de een is dat het ene ziekenhuis en voor een ander weer een andere kliniek.

Succes met je beslissing en komende behandeling!

Geplaatst

Beste Suzie,

Welkom hier! Ik was gisteren ook in DD dus wellicht hebben we elkaar gezien! Het was erg druk vond ik, ik moest wel een uur wachten.

Ik heb zelf positieve ervaringen met DD, ze zijn ontzettend aardig allemaal en Dr S probeert echt een passende oplossing per persoon te vinden. Ik ben eind 2011 zwanger geworden van een dochter die juli vorig jaar geboren is. Nu zijn we weer begonnen aan de eerste poging voor een broertje of zusje. Ik heb een zeer laag AMH maar daar hebben ze veel ervaring mee gelukkig. De uitgangsecho laat ik meestal in ons lokale ziekenhuis doen (nooit een factuur voor gehad) en de follikelmetingen doe ik zelf liever bij Dr S, maar dat is persoonlijk. Omdat er bij mij weinig eitjes groeien en ik te maken heb met cysten vind ik het fijner als Dr S het zelf kan beoordelen. Veel succes met je keuze!

Geplaatst

Hoi Suzie,

Hier ook goede ervaringen in DD! Ik vind dr. S. erg kundig, wel soms wat warrig..haha.. maar dat moet je een beetje voor lief nemen. Gewoon alles goed vragen wat je wilt weten. Verder word je er over het algemeen heel snel geholpen en zijn er ook nog eens veel meer mogelijkheden dan in Nederlandse ziekenhuizen. Kortom; wij zijn er erg tevreden over.

Ik hoop dat jij dat straks ook kan zeggen, maar bovenal dat je poging mag slagen natuurlijk!! Heel veel succes in ieder geval!

@ alle anderen; hoe is het met jullie? Erg rustig hier de laatste tijd geloof ik?

Ik ben ook niet zoveel meer aan het forummen eigenlijk. Voor mij nu de laatste loodjes en die zijn best vermoeiend moet ik zeggen. Nog 2 dagen werken en dan heb ik eindelijk verlof, zo blij mee! De kleine groeit gelukkig goed, dus ondanks de vermoeidheid en andere kwaaltjes ben ik super gelukkig! Nog een week of 5 te gaan... Spannend hoor!

Sas en Nathalie; hoe loopt het bij jullie??

Geplaatst

@ Sylvia, meid bij jou schiet het nu echt op!!! Hier alles goed, 18 weken nu en as maandag de uitgebreide 20 wk echo. Spannend omdat we toch nog wel bang zijn dat er iets gevonden wordt...Als alles wel goed is dan ga ik echt genieten van de kleine Uk. Voel mij goed, wel moe en last van bloeddruk,maar verder oke.

Jij heel veel succes met de laatste loodjes. xx

Geplaatst
@ Sylvia, meid bij jou schiet het nu echt op!!! Hier alles goed, 18 weken nu en as maandag de uitgebreide 20 wk echo. Spannend omdat we toch nog wel bang zijn dat er iets gevonden wordt...Als alles wel goed is dan ga ik echt genieten van de kleine Uk. Voel mij goed, wel moe en last van bloeddruk,maar verder oke.Jij heel veel succes met de laatste loodjes. xx
Ja wat gaat het ineens hard nu he! En jij ook alweer 18 weken dus! Fijn dat het goed gaat!Spannend maandag joh! Kan ik me goed voorstellen! Maar als dan alles goed is ga je echt lekker genieten he!! Misschien voel je je uk nu af en toe al? Anders gaat dat vast binnenkort wel gebeuren, zoooooo genieten!:) Succes voor maandag en je laat wel wat weten he!X
Geplaatst

Dag allemaal!

Ik start in mei met eerste behandeling in DD (heb er 2 in nld gedaan). Is er iemand die mij meer info kan geven hoe eea met de follikelmetingen gaat als je ze in nederland doet? Hoe wordt eea aan Dr Scholtes doorgegeven?

Verder heb ik gehoord dat Dr Scholtes vaak snel overgaat tot een punctie, als follikels 16mm tot 18mm zijn (ben gewend in nld dat ze minimaal 18mm tot ongeveer 20 a 22mm zijn).

Verder vroeg ik mij af wie in DD de embryscope voor maar 3dagen heeft gebruikt (ik wil niet tot dag 5 wachten).

Ook een vraag hoe eea gaat als je te weinig medicijnen hebt, even nasr DD voor recept werkt niet.

Graag jullie ervaringen en reactie!

Groetjes Peultje

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Geen ervaringen met FM's in NL. Ik vind twee kapiteins op 1 schip niet verstandig, dus daar kan ik je geen ervaringsverhaal over vertellen.

3 dagen embryoscope kan, ik zie dat je POF hebt, vaak heb je dan ook niet veel bevruchtingen en bij minder dan 3 bevruchtingen gaat S. vaak al over op TP's op dag 2 of 3.

Je betaald trouwens ook per dag dat je de embryoscope gebruikt.

Als je te weinig medicijnen hebt kunnen ze een recept faxen naar jou. Jij mailt hem naar je apotheek of print hem thuis uit en neemt hem mee naar de apotheek. Tip: informeer ff bij je apotheek of ze zonder piepen/miepen Duitse recepten aannemen of dat je een stempel van je HA moet regelen. Sommige apotheken doen nl moeilijk. En die stress wil je niet als je a la minute je spullen nodig hebt.

Het formaat van de follikels: daar moet je het met S over hebben als je het anders zou willen.

Geplaatst

@ Peultje,

ik liet de echos voor DD in NL doen. De uitslag mailde in door aan DD. Later voor ons ECD traject in Spanje wild ehet ziekenhuis niet meer meewerken, dus heb ik een particuluere gynaecoloog gevonden die de echos deed. NL deed dus alleen de metingen en bemoeide zich niet met het verdere traject, dus zeker geen sprake van 2 kapiteins op 1 schip.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de embryoscoop, die was er toen nog niet.

Recepten mailde DD naar mij, ik moest van de apotheek wel een stempel hebben de huisarts, die deed dat ook altijd keurig.

Aangande follikels grootte, overleg dat idd met DD

Geplaatst

We hebben de extra 20 wk echo gehad...Uk lag weer eens dwars letterlijk dan ook waardoor de kindercardioloog het hartje wel kon zien maar niet van alle kanten. Met de hoop dat hij nog eens zou draaien werd er eerst door een andere arts gekeken naar de rest van UK; alle organen zijn er allemaal goed, navelstreng is mooi gevormd, hersenen ook, ruggetje helemaal goed. Helaas was Uk nog niet gedraaid dus kon de kindercardioloog alleen beoordelen op wat ze zag en dat was goed. Voor de volledigheid wil ze 15-4 nog een hartecho doen met de hoop dat UK dan wel meewerkt( ze zei dat het opvoeden van een kind in de baarmoeder al begint!) Maar conclusie is dat het er nu allemaal normaal uitziet maar dat ze gezien ons verhaal toch nog even een keer wil kijken. Mocht er dan toch wat gevonde worden dan is het van dien aard dat het klein is en opereerbaar/behandelbaar.

Wij zijn blij voor ons is dit voldoende. Ik kan nu echt gaan genieten!!!

Geplaatst

Wat een goed bericht, sas!!! Ik ben enorm blij voor jullie. Weer een mijlpaal verder, na de eerder vervelende testen. Wat zal dat toch weer een opgelucht gevoel geven. Weten jullie trouwens al wat het gaat worden of blijft het nog even een verassing?

Geplaatst

Sas, wat een goed nieuws!!! Wat fijn dat de echo er goed uit zag joh! Zal een hele opluchting voor jullie zijn, echt heerlijk!

Nu lekker een beetje gaan genieten van jullie wondertje he! Hoe voel je je verder?

@ Peultje: ik heb ook altijd alle echo's tijdens een poging in NL laten doen, vond dit altijd prima werken. Ik belde dan na de echo even de uitslag door aan Dusseldorf, en kreeg dan van hen weer een vervolgplan door. Scheelt je een boel reistijd!

een recept mailen ze je altijd gewoon door, ik kon het altijd zo ophalen bij mijn apotheek, zonder stempel van huisarts o.i.d.

Veel succes met je poging!

Geplaatst

Ik ben nieuw op het forum en nog even zoekende waar ik mee ga schrijven. In elk geval op het 'ouderenforum' (ook al schijn ik met bijna 40 nog piepjong te zijn haha). Ik wil misschien een overstap maken van het a.mc naar g.ent of d.ussel.dorf. Nu had ik vandaag g.ent aan de telefoon en duurt het 2 mnd voor ik op intake kan komen en vervolgens moet ik de hele selectieprocedure weer in (opnieuw naar de psych e.d.) en dat duurt dan nog zo'n 6 maanden.

Hoe is jullie ervaring met d.usseldorf als je overstapt van een ander zh? Moet je dan ook weer een hele selectieprocedure in en hoe lang is daar de wachtlijst?

Gr. Janneke

Geplaatst

Hey piepjonge Janneke !! ;-)

Even nog onze ervaring:

Wij belden met DD en konden binnen een paar weken terecht voor een intake gesprek. Ze vragen alleen om je dossier van andere klinieken mee te nemen en die kijken ze dan in bij dat gesprek. Binnen een paar tellen zag Dr S.choltes al wat t probleem was. Daarna snel aan de beurt voor t 'echie'.

Doei, zie je weer bij 'ons' haha.

Geplaatst

Mees, ik kom er inderdaad weer aan (nee, blijf sowieso bij jullie!)...ik kom niet in aanmerking voor DD. Ze helpen geen alleenstaanden. Als ik het goed begreep is het bij de duitse wet verboden om eicellen te bevruchten met donorzaad. Ik zou daar wel de stimulatie/punctie kunnen laten doen maar bevruchting moet dan ergens anders. Klinkt erg complex.

Ga het nog even op mij laten inwerken allemaal.

Gr. Janneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden