Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Hilly: Een infectie door Chlamydia?

@ Moedeloos: mooi dat je er een goed gevoel over hebt, hopelijk pakt het goed uit. Krijgen jullie meteen de uitslag?

@ Nyon: Voor jullie ook spannend dan, heeft je vriend nog iets bijzonders gedaan in de tussentijd om het sperma evt. te verbeteren (vitaminen, sporten)?

wij hebben een afspraak staan over 2 weken voor controle, spermaonderzoek en een 3e injectie Decapeptyl. Die injectie werkt een maand en als uit de echo blijkt dat alles rustig is kunnen we daarna gaan starten.

@ Keesie: spannend a.s. dinsdag! De hormonen zijn wel een stuk heftiger als bij iui, maar niet iedereen heeft er evenveel last van.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nyon en Lieff, ja we weten de zelfde middag nog of er zwemmers gevonden zijn. En dan kan ik gelijk mijn volgende cyclus starten. Zo fijn allemaal dat het hiet best snel kan. Na 4 jaar lang de meeste tijd op wachtlijsten te hebben gestaan.

Geplaatst
@ Hilly: Een infectie door Chlamydia?

ja. En ik heb naast mijn huidige partner maar 1 andere partner gehad. Ook in een vaste relatie dus.

Mijn vriend heeft het niet en ook nooit gehad, dus het is duidelijk waar het vandaan komt....

Dan ben je zó voorzichtig... :'-(

@Nyon

In november bij een bloedonderzoek troffen ze antistoffen aan en ik ben meteen in december geopereerd zodat ze de schade konden bekijken.

Geplaatst

Spannend Moedeloos en hartstikke fijn dat jullie ook gelijk de uitslag te horen krijgen! @ Keesie, dat is weer een voordeel van werkloos zijn! Je hoeft met niemand rekening te houden lijkt mij zo rustgevend. Je kan elk moment naar het ziekenhuis gaan als je wil. Wij moeten maandag weer naar het ziekenhuis en ik merk dat ik alweer meer gespannen wordt. Hebben jullie hier ook last van? Ik ben benieuwd als we straks echt gaan starten.... het is toch niet goed als je steeds spanning voelt.

@ Hilly, nou ik heb dat dus ook gehad. Precies 10 jaar geleden. Afgelopen december is mij dus duidelijk geworden dat ik daardoor moeilijk zwanger kan worden. Nooit gedacht dat het de reden zou zijn. Ik ben er nu wel een beetje overheen maar ik heb echt wel zelfmedelijden gehad. Ik heb naast mijn vriend maar 1 andere 'vriend' gehad. Van hem heb ik dus gekregen. En ik ben nu al 10 jaar samen met mijn vriend dus zo zie je maar, je hoeft niet met jan en alleman te gaan om het te krijgen. Hoe zit het dan precies, je lichaam had antistoffen? Was het dan wel al weg? Dat moet wel als je vriend het nooit gehad heeft. Moet een klap in je gezicht geweest zijn.

Mijn vriend heeft trouwens een hoge dosis foliumzuur en zink gekregen om het zaad wat beter te krijgen. Ben toch wel heel erg benieuwd, hoop dat het goed uitpakt.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben op 2 januari 2012 begonnen met me eerste spuit zoladex om in de overgang te gaan om dus mijn endometriose stil te leggen. Op 2 februari heb ik mijn 2e spuit gehad en in de week van 27 februari krijg ik mijn 3e spuit. Daarna gaan we dus beginnen met IVF.

We zijn al 3,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. Na ongeveer 5 kijkoperaties zijn ze er toch achter gekomen dat mijn endometriose zo snel groeit dat de kans op gewone zwangerschap minimaal is.

Ik vind het allemaal erg spannend. Ik heb nu van de lekkere overgangskwalen: s nachts zweten,hoofdpijn,soms lekker opvliegend.

We hebben als het goed is 5 maart een info avond in het EMC. Maar ik dacht ik ga eens rondsnuffelen op internet of er nog meer zijn die rond deze tijd met een IVF behandeling starten. Zo kan ik een beetje met lotgenoten praten.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld me bij jullie aan! wij zijn nu al even bezig voor een brusje voor ons zoontje van bijna 2,5 jaar.

we hebben 4 Tp gehad en zijn nu weer terug bij af.. in april gaan we voor ons 2e ivf poging.

we gaan dit keer voor een Kort schema ipv van 3 x lang schema, dat is dus wel heel fijn zo kort prikken..

Geplaatst

Welkom Pucca en Mijnbaby,

Helaas ken ik het gevoel van de overgangskwalen als ik deca aan het spuiten was had ik ook zo`n last van opvlieger en emobuien.

Wordt dit jullie eerst IVF?

Mijnbaby, Geweldig dat jullie al een zoon hebben vanuit een IVF. (geeft ons weer moed) Maar natuurlijk is het verdriet om een 2de kindje er niet minder om kan ik me zo voorstellen. We gaan duimen dat April een vruchtbare maand is. Lekker het voorjaar weer in.

Geplaatst

@ Nyon: logisch dat je spanning voelt, het is ook niet niks allemaal. Maar wat je zegt, het is niet zo goed voor je lichaam. Wel eens aan mediteren gedacht? Dat helpt bij mij goed, als ik het een paar keer gedaan heb ben ik een stuk rustiger.

@ Pucca: wij zitten ongeveer gelijk. Ik krijg nu Decapeptyl waardoor ik 3 maanden in de overgang zit ook i.v.m. endometriose. Ik krijg de laatste injectie 23 februari, dus het scheelt ongeveer een week met jou. Ik heb ook zo'n last van opvliegers, 's nachts zweten, hoofdpijn. de 1e maand had ik er bijna geen last van, maar na de 2e injectie kwamen de bijwerkingen op gang was dat bij jou ook? Hoop dat het niet nog erger wordt na de 3e injectie.

@ Mijnbaby: Welkom. Hoeveel dagen verschil zit er tussen lang en kort schema?

Voor ons nog een week voordat we terug kunnen op controle.

Geplaatst

Hoi

@ lieff leuk dat je reageerd! Grappig dat we een z'on beetje gelijk lopen kunnen we elkaar op de hoogte houden. Ik had de eerste maand niet zoveel last van de bijwerkingen 's nachts af en toe wat warm maar nu heb ik hele erge hoofdpijn en lijk ik 's nachts wel een straalkacheltje. Hoop ook niet dat het nog erger wordt na de 3e injectie. Is het voor jou ook de eerste keer?? Ik heb nog geen afspraak staan voor het ziekenhuis maar krijg binnenkort een brief waarin dat de afspraak zou staan.

@ mijn baby het is voor ons de 1e keer ivf ben eigenlijk helemaal niet z'on ziekenhuistype maar het is de enige manier om een kindje te krijgen en het geeft weer goede hoop nu ik lees dat het bij jou gelukt hoop voor je dat de volgende poging wel goed gaat.

@moedeloos ja het is de 1e keer ivf erg spannend allemaal

Geplaatst

Hoi dames,

Lieff tussen lang en kort zit behoorlijk wat weken.. Lang schema begin je bij de eerste

menstruatie dag met de pil en na een paar weken doe je een paar weken deca er bij en daarna deca en pureagon bij mij

+- 5 weken bezig... en nu is het vanaf menstruatie dag 2 meteen puregon een dag of 10 a 12..

Ja dames het is een wonder en een groot geschenk ons zoon, ik dank god elke dag voor mijn zoon..

ik ben mega blij met hem.. maar de wens voor een 2e is nu ook heel aanwezig ik heb altijd 3 kinderen gewild..

maar als zwanger worden niet van zelf sprekend is mogen we alleen maar hopen en bidden... hoop dat we

het geluk nog eens mogen mee maken!

en dat het een groenbankje word in april!

Geplaatst

He lieve dames!

Welkom Pucca & Mijnbaby, fijn dat jullie meeschrijven!

@Mijnbaby, dat geeft ons allemaal goede moed dat jullie bij de eerste TP al zwanger werden, inderdaad op weg naar een heel groen wachtbankje in april :-)

Ik heb gister het intake gesprek gehad met m'n mannetje; we zijn er klaar voor! Morgen langs het ziekenhuis om alle receptjes op te halen en het schema door te nemen. Ga ook aan de Decapeptyl, dus kan straks meepraten over de bijwerkingen...

Goed idee om een lijstje te maken, hoe doen we dat? Ben echt een forum nerd...sorry!!

Trusten!

Geplaatst

Het was voor ons ook een grote verrassing dat we na de 1e tp zwanger waren..

Het is net een lot uit de loterij.. Puur geluk.. Wij hebben nu 4 x topper

Tp gekregen maar geen postieve test en 4 cryo's zIjn gesneuveld..

HOpen dat april ons allemaal gelukt brengt...

Groen groen groen!!

Geplaatst

Ik heb mijn schema en recepten ontvangen. Nu wordt het toch wel heel echt hoor... Eind vd maand beginnen met 1mnd de pil en dan dus eind maart beginnen met prikken. Als alles loopt zoals verwacht. ;)

Geplaatst

@ Pucca: hmm jij hebt het dus ook dat de bijwerkingen na de 2e injectie erger zijn. Ik vrees voor de 3e, want vind het 's nachts nu al bijna niet te houden. Leuk dat we bijna gelijk lopen, nog net niet in het zelfde ziekenhuis ;).

@ Mijnbaby: wat een verschil tussen het lange en korte schema.

@ Keesie: vandaag je schema ophalen, hoe ziet het er uit? Denk dat je een lagere dosis deca krijgt (ik krijg 3,75), dus hoop dat je niet teveel last zal krijgen.

@ Hilly: spannend, toch weer een stapje dichterbij het begin.

Ik zal eens kijken of ik een lijstje kan maken. Vind het een leuk idee, dan kunnen we elkaar goed volgen.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff: Ivf, UZ Gent

Afspraken ziekenhuis:

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl.

Punctie:

Geplaatst

@ lieff ziet er goed uit het lijstje ik kan alleen nog niet veel info geven weet nu alleen dat ik in de week van 27-2 de 3e injectie krijg....zodra ik meer weet zet ik het erbij. Krijg jij in het ziekenhuis de injectie?? Bij komen ze het thuis doen. Kan helemaal niet tegen injecties en dit is nog een flinke ook in je buik het duurt gelukkig maar paar seconden. Dat wordt nog wat straks met die injecties elke dag maar dat gaat me vriend doen gelukkig.

@Hilly spannend voor je dat je einde van de maand gaat beginnen suc6

@ Keessie ik hoop voor je dat je niet al teveel last hebt van de bijwerkingen bij mij viel het de 1e 4 weken wel mee maar na de 2e injectie pfff heel veel hoofdpijn en s nachts heb je het lekker warm ;-)

Geplaatst

@ Pucca: Denk dat het met de ipad ook wel kan hoor. Als je onderaan mijn berichtje op 'met citaat regaeren' klikt, dan haal je boven- en onderaan

weg en dan vul je je eigen gegevens in. Zo moet het lukken.

Ik moet de 3e injectie krijgen op de dag dat ik terug naar Gent moet, dus laat hem dan maar meteen daar zetten, de 1e heb ik ook daar laten zetten, de 2e hier door de doktersassistente.

Bij mij moet hij in een spier, pff wat doet dat pijn.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff: Ivf, UZ Gent

Pucca: Ivf EMC Rotterdam

Afspraken ziekenhuis:

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl.

1 maart: Pucca 3e injectie Zoladex

Punctie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden