Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ moedeloos: Gelukkig heeft je man er niet lang last van gehad, fijn! En 4 rietjes dat is top :-) Alleen het wachten is dan maar weer iets wat je 'gewoon' moet gaan doen, het is dan niet anders...heeeeeel veel succes meis straks en laat het ons weten he hoe het met je gaat of als je er de balen van hebt ergens de komende maanden van dat gewacht!!!! Heb het ook bij babyboom gezien en dat resulteerde toch mooi in een gezonde lieve baby, dus hoop dat je geduld meer dan beloond gaat worden :-)

@ mijnbaby: ok dat is inderdaad veel..en balen als je halverwege moet stoppen door overstimulatie, aan de ene kant denk je vast 'het kunnen niet genoeg eitjes zijn' maar te veel is dan ook niet goed. Wel heerlijk inderdaad dat je dan nu de korte variant mag doen :-) En maar gewoon duimen dat je die sedatie lekker krijgt!

@ Lieff & Nyonyacilla: hahaha de google junks ;-) Nou dat klinkt toch goed dat je er wel 'bij' bent maar toch ook weer niet. Afwachten maar weer en intussen niet meer zoeken naar alle verhalen over de punctie....

@ Nyonyacilla: ik heb er ook gewoon zin in hoor, vind het niet raar want het lijkt nu weer alsof ik ook echt iets aan het doen ben in plaats van afwachten. Tenminste...ik moet natuurlijk eerst ongesteld worden....zit nu op dag 20, met een beetje mazzel word ik het dit weekend. Wanneer besluiten ze bij jou of het nu IVF of ISCI gaat worden? En maakt dat qua hormonen dan nog uit? Hoop ook dat je lekker mag beginnen :-)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Keesie zeker irritant.. Na 5 weken pats boem stoppen..

Ik was er kapot van..

Maar spuit nu minder hormonen en minder

Lang. Dus gaat helemaal goed komen. Ben

Alleen bang dat de punctie op de dag voor de bruiloft

Van mijn vriendin is.. Grr

Geplaatst

He pas na 5 weken stoppen...dat is zeker balen...!! Ik wist helemaal niet dat het dan nog kan, ze doen toch aldoor echo's en dan zien ze toch dat er mega veel eitjes zijn? Kan me helemaal voorstellen dat je dan kapot bent want je stelt je er helemaal op in dat het doorgaat.

Wanneer gaat je vriendin trouwen? Hoop ook dat het niet net op die dag is...

Stom he nu die 29e dag in februari, voelt ineens ook als een lange maand terwijl die altijd snel voorbij is ;-)

Geplaatst

Ja kan want je gaat pas met puregon stimuleren en na 6

Dagen ofzo echo maat er kunnen de echo

Er op ineens heel veel kleintjes mee groeien...

21 april en ik begin rond 8 april spannend!

Geplaatst

Ik zat al steeds te denken... hoe heette dat programma ook alweer maar het was babyboom waar ik gezien had dat iemand gevolgd werd bij ivf. Het lijkt mij echt verschrikkelijk dat je na 5 weken moet stoppen met de behandeling. Ben je al zover.... Maar goed dat ze stoppen want als je hoort of leest over overstimulatie..... laten we hopen dat we daar allemaal geen last van hebben! @keesie ik heb al te horen gekregen dat ik ivf ga doen. Het zaad van mijn vriend was de tweede keer heel goed dus icsi is niet nodig. Volgens mij is icsi en ivf trouwens precies hetzelfde qua hormonen. Ik hoop dat jij ook snel gaat menstrueren en dan kan het voor jou ook gaan beginnen. Ik ben best zenuwachtig voor het telefoontje.

Geplaatst

@ Nyon: hmm zo te lezen ben jij ook high tijdens de punctie ;).

@ Keesie: zou mooi zijn als je komend weekend ongesteld wordt. Vind het ook niet raar dat je er zin in hebt. Het is wel een beetje dubbel, want je wil graag beginnen, maar je weet ook dat het best zwaar zal zijn.

@ mijn baby: wanneer is de bruiloft? Zou zeker zeer jammer zijn als het gelijk valt. O lees net dat het de 21e is ;). Ik moet alleen met Gonal F stimuleren en krijg na 8 dagen een fm.

Pff meiden, ik was net lekker aan het winkelen. Had een beetje teveel gekocht, dus liep wat te sjouwen met die tassen. Nog ff snel Kruidvat in, maar super druk aan de kassa. Tijdens het wachten krijg ik een enorme opvlieger, werd duizelig en het zweet stond overal. Ik kon wel huilen (ook door de hormonen natuurlijk)! En had nog leuke schoenen gezien, maar die heb ik nu niet meer mee kunnen nemen, balen! Voel me nu net een klagend kind, maar begin de opvliegers een beetje beu te raken. Zaterdagavond moesten we ook al eerder naar huis omdat ik het niet meer kon houden, had 1 cocktail op, maar dat kan dus niet. Zoooo even lekker geklaagd haha.

Geplaatst
@ lieff, hoe reageerde ze op jouw werk toen je vertelde over ivf? Heb je niks verteld bij je sollicitatie? Of werkte jij maar 2 dagen?

Ik ben meteen eerlijk geweest over de operatie. Toen ik aangenomen werd was het nog onduidelijk of de operatie in dec of jan zou zijn (ik begon 1 jan), en ze waardeerde het heel erg dat ik het van te voren aan gaf. Na de operatie (voor einde proeftijd) pas verteld dat we ivf gaan doen, ze reageerde positief. Het zal niet altijd even makkelijk zijn om het te regelen op het werk, maar ze zei dat dat voor mij geen belemmering mocht zijn.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Afspraken ziekenhuis:

5 maart: infoavond ivf EMC

6 maart: Intakegesprek EMC

8 maart: Lieff start Gonal F

8 maart : Wanda Start Suprefact

14 maart: Lieff Follikelmeting

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

Ja het is niet anders.. gelukkig waren de andere 2 ivf pogingen zonder overstimulatie.. Ik mag dit keer nog minder spuiten 75.

Lief gonal en puregon is het zelfde het heet alleen anders. in het UMCU krijgen de mensen met oneven geboortejaar Puregon en de andere GONAL..

wij moeten na 6 dagen langs komen voor een echo en ik moet rond de 10 tot 12 dagen spuiten...

Jullie beginnen allemaal al vrij snel... spannend meiden!

Geplaatst

@lieff irritant he die opvliegers als je je ook maar een beetje druk maakt dan krijg je het al warm en dan komt er weer 1 pfff bij mij is me hoofdpijn nu wel wat gezakt gelukkig!! Bij jou gaat het al wel opschieten volgens mij ben jij de eerste..spannend...

Ik kan niet wachten totdat het maandagavond word dat we eindelijk is wat meer info krijgen en dan gelukkig dinsdag gelijk intakegesprek. Dan weet ik ook wat meer over sedatie of niet en welke verdoving anders.... Je bent toch maar een beetje aan het rondneuzen op het internet....en van al die verhalen wordt je ook niet altijd vrolijk!

@moedeloos jammer dat het bij jou nog wat uitgesteld wordt...maar je kan nu ff je gedachten op wat anders zetten.

Geplaatst

@lieff ik denk om een beetje te kijken wat het beste werkt ofzo en dan kunnen ze dat aan het jaattal zien...ik weet ook nie hoor zeg maar wat....

Geplaatst

@mijn baby ik hoop dat ik ook maar 10-12 dagen hoeft te spuiten....heb ik denk ook begin april de echos en dan half april de tp....

Geplaatst

Oh Lieff, wat een verhaal...irritante opvliegers en dan nog in een drukke Kruidvat ook....!!! Haha nou je kan hier altijd klagen hoor want kan me voorstellen dat je op dat moment met 1 druk op de knop gewoon lekker thuis had willen zijn!!!!! Is ook wel lekker om het dan even van je af te schrijven, pffff als ik het zo hoor dan hoef ik helemaal niet uit te kijken naar die deca ;-)

Met de IUI's heb ik Puregon gehad en nu dus Gonal, mijn gyn zei idd dat het hetzelfde is alleen een andere merknaam. Geen idee eigenlijk waarom ik nu die krijg...

En mijnbaby; je begint lekker de 8e april en dan een superkort schema van 10 dagen en dan lekker met een 'emmy in de oven' naar het huwelijk ;-) Mag je alleen geen champie drinken, hihihi

Manlief is op weg terug van de wintersport en staat in de file...duurt nog wel ff voordat hij thuis is, kan ik die zalige stomme film op tv toch kijken hihihihi!!

Geplaatst

@ Pucca: bij mij is de hoofdpijn ook minder, dat is dan wel weer fijn. Kan me voorstellen dat je zin hebt om meer info te krijgen. Is dat een algemene info avond of persoonlijk?

@ Keesie: Ja ik moest het even kwijt hoor, haha. Hoe lang moet jij deca spuiten? Of weet je dat nog niet?

Fijn dat je man thuis is!

Geplaatst

@lieff het is een informele avond maar je moet er wel geweest zijn voor dat je een intakegesprek krijg. Gelukkig heb ik dat de dag erna. Het wordt nu wel steeds spannender normaal kijk ik erg uit naar het weekend en wil ik dat het heel lang duurt voordat het maandag word nu kijk ik er naar uit...gek hoor haha

Mijn hoofdpijn is nog steeds minder alleen de warmteaanvallen zijn er nog steeds maar gelukkig meestal 's avonds. Nog weekje mag jij gaan beginnen daar kijk je vast al naar uit...

Geplaatst

Ja ik weet dus niet hoe lang ik aan de deca moet...heb 21 van die spuitjes in de koelkast liggen en hoop toch echt niet dat ik meer van die dingen nodig ga hebben ;-) Volgens mij hangt het er ook een beetje mee samen wanneer ik aan de gonal mag en dat is weer afhankelijk van de echo's/bloed prikken... Zijn elke keer weer kleine hindernisjes of je wel of niet naar de volgende stap mag, zo voelt het een beetje. Maar goed, eerst maar eens starten hahaha, laat dat die rode ellende maar beginnen!

Pucca, wel fijn om ook zo'n algemene avond te hebben voordat je het intake gesprek hebt, kun je alles wat je wilt vragen aan je gyn ook even rustig voorbereiden!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Afspraken ziekenhuis:

5 maart: infoavond ivf EMC

5 maart: nyonycilla laatste uitleg arts

6 maart: Intakegesprek EMC

8 maart: Lieff start Gonal F

8 maart : Wanda Start Suprefact

9 maart: Nyonyacilla prikinstructie ivf verpleegkundige

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

Ik heb gisteren goed nieuws gekregen, mag gaan starten! Zoooo ik was echt zo blij met dit nieuws. Maandag moeten we nog een keertje naar de arts om nog wat uitleg over de hormonen te krijgen, volgende week vrijdag krijgen we de prikinstructie van de ivf verpleegkundige en 16 maart moet ik gaan beginnen! Ik ben het even kwijt (ondanks het overzicht) wie is er nu daadwerkelijk al begonnen met de ivf behandeling? Lieff jij toch? En Keesie moet nu 1 deze dagen ongesteld worden en dan kan jij ook beginnen toch? @ lieff wat super dat ze zo reageerden op je werk. Dan heb je echt geluk. Bij mij op mijn werk doen ze niet echt moeilijk. Volgens mij voel ik mij meer bezwaard.

Ik was vanmorgen gelijk alweer om 6 uur wakker terwijl ik pas half 8 op hoef te staan. Die zenuwen, echt iri! Vandaag nog een half dagje werken en dan lekker een weekend weg met mijn vriend. Heerlijk heb er zin in. Voor het geval ik hier niet meer ben vandaag alvast een fijn weekend.

Geplaatst

@ Nyon: super dat je ook mag beginnen! En 16 maart is al snel. Welke hormonen ga jij spuiten?

Geniet van jullie weekend weg!

Ik ben nog niet begonnen, volgende week donderdag mag ik voor het eerst spuiten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden