Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Pucca,

Wat ik begrepen heb, ga ik ook onder narcose bij de punctie. Ik weet het nog niet helemaal zeker.

We zijn toch eigenlijk enorme bikkels he. Grote dames met naalden :happy7: .

Ik vind het knap van ons allemaal. Of we nu zelf prikken of niet. Het is toch weer een hele opgave.

Voor mijn werk moet ik niemand op de hoogte brengen. Ik ben zelfstandige.

Het nadeel is dat ik iedereen week dezelfde clientjes bij me heb zitten. En ik wil niet aan alle ouders gaan vertellen waarom.

Met sommige ouders heb ik meer een klik. En we zijn er behoorlijk open over. Maar er zijn zeker ouders bij die ik niet wil inlichten.

Het is al erg genoeg dat het me dan een volle dag (of meerdere dagen) salaris kost. Niet dat dit uitmaakt. Maar ja....

Vertellen is toch weer enorme stap die ik niet bij iedereen wil maken.

In het ziekenhuis van Antwerpen zeiden ze dat ik 4 dagen thuis zou zitten na de punctie.

Wat wordt daar bij jullie over vermeld? Ik denk dat ik knettergek wordt als ik juist die dagen thuis zit.

Ik snap best dat je een dag of wat moet bij komen, maar 4 vind ik wel veel.

Groetjes

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mijn baby goed dat je dat zegt van die sedatie wist niet wat het betekende maar nu wel...daar ga ik om vragen thanx...jammer voor je dat het nog zo lang moet duren...ik vind de tijd best wel snel gaan maar dat komt omdat ik tegen die prikken op ziet en voor je het weet is het dan al weer zover haha

Geplaatst

@Wanda ja erg he bang voor die naalden...maar we zijn stoer we slaan ons er wel door heen...en ik ga er gewoon om vragen die sedatie of narcose! Anders lig ik vast niet stil haha ik hoor het volgende week over hoe en wat maar ik denk dat het wel verschilt bij de een of de ander maar t zal best wel pijnlijk en gevoelig zijn die dagen erna...

Geplaatst

Sedatie moet je vooraf bespreken. Omdat je dan lang schema moet doen! En moet ingepland worden bij dag behandelingen.

Ik wilde dit Keer kort, als mijn punctie door de weeks

Uitkomt en er is plek mag ik onder sedatie anders plaatselijk verdoofd.. Spannend..

Ik hoef nu

10tot 12 dagen te prikken 75 eh

Geplaatst

@mijnbaby ow oke nou ja kan het in ieder geval vragen..weet niet hoe ze het in het Emc doen hij had het er over dat ik 10-14 dagen moest spuiten dus dat zal dan ook wel kort zijn?? Ik weet er nog niet zoveel van...volgende week hopelijk wel..blijft spannend ;-)

Geplaatst

He Pucca nou die stap is weer gezet!!! Stomme vrouw die het dan ineens pijnlijk maakt...kan echt zo'n verschil zijn wie het doet. In ieder geval weer een stapje dichterbij :-)

Oh dames echt die punctie...waarom zijn er zoveel verschillen als het gewoon heel pijnlijk is?? In de folder van mijn ziekenhuis staat letterlijk: 'soms kunt u nog wat suf zijn en kan het verstandig zijn die dag rustig aan te doen. Zorg eventueel voor vervoer naar huis.' Nou dan zou je toch zeggen dat het redelijk te doen is! Maar als andere ziekenhuizen sedatie (thanks mijnbaby, wist ik niet dat dat kon!) doen en in andere landen zelfs onder narcose...pffffffffff

Ja dan zijn we inderdaad echt vette bikkels (;-) Wanda)!!!

Is er bij jullie trouwens een maximum aantal eitjes wat ze willen 'oogsten'? Mijn gyn had het over een stuk of 8 dat dat mooi is maar als ik er 30 bij mijnbaby hoor...wow!

@mijnbaby: hoe lang is een lange versie van de ivf dan?

Geplaatst

@ Keesie: moeilijk is het he om het op je werk te moeten regelen, vandaar dat ik het nu ook maar meteen verteld heb. Ik heb het niet tegen collega's gezegd, alleen tegen leidinggevende.

Vervelend dat je er steeds uitgegooid wordt, heb daar zo'n hekel aan, dus ik typ mijn berichtje in kladblok voordat ik het post.

@ Moedeloos: ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is.

@ Pucca: mooi dat de 3e injectie gezet is, wel vervelend dat he zo pijnlijk was.

Ik heb nog niet zoveel last van extra bijwerkingen, maar de opvliegers en de overhitting 's nachts lijkt erger.

Zal je binnenkort een opzoeken met wordfeud ;).

@ Wanda: tegen mij is nog niks gezegd over hoe lang ik thuis moet blijven na de punctie.

Over de punctie: ik durf/wil er eigenlijk nog niet over na te denken en wil me nu richten op de hormonen enzo. Maar mijn gedachte nu is: ik zie het dan wel hoor, ga me er nu niet druk om maken.

Geplaatst

Ja denk dat dat wel de goede gedachte is, je richten op waar je nu mee bezig bent en je proberen niet te druk te maken, thanks Lieff :-)!!

en goeie tip van het kladblok!!

Geplaatst

Joehoe!!! Moedeloos, volgens mij kun je je forumnaam even veranderen want dit is supergoed nieuws :-)) Gefeliciteerd meis!!!!

Geplaatst

Moederloos WOW goed nieuws!

Keesie: ik heb 3 keer IVF gedaan en 2 x een punctie gehad, beiden onder SEDATIE ( dag behandeling de sedatie word toegediend door een anesthesist)

1 keer waren mijn bloedwaardes vlak voor de punctie niet goed, ik zat tegen overstimulatie aan. alle 3 keer heb ik lang schema gedaan, dat houd

bij mij in vooraf bij menstruatie beginnen met de PIL paar weken en daarna deca erbij spuiten een tijd en daarna stoppen met de pil, en als je begint weer

de menstrueren puregon erbij spuiten en dan stoppen met deca en door gaan met pureagon... kortom ik was zeker 5 weken zoet!!

Ik spuit toen 100 maar nu ga ik 75 spuiten want mijn lichaam maakt onwijs veel eitjes elke keer rond de 30, 1 keer 35 en toen is mijn

poging gestaakt.

dit keer hebben we kort schema op cylcus dag 2 of 3 beginnen met spuiten tussen de 10 a 12 dagen en dan de punctie HEERLIJK! alleen is de kans klein

dat ik dit keer weer onder sedatie mag gezien het zo kan zijn dat het in het weekend valt of wat dan ook... maar liever na 2 weken er van af dan naar weken...

Geplaatst

Wanda bij ons in UMCU zeggen ze de dag van punctie rustig doen en je laten verwennen.

volgende dag kan je weer alles.. ligt ook aan de hoeveelheid eitjes iemand die 30 eitjes had

heeft meer last dan iemand die er 6 had....

Geplaatst

Hey meiden,

Na een lange slopende dag gister kregen we dus eindelijk goed nieuws.

Mijn man heeft alleen toen de verdoving uitgewerkt pas wat pijn gehad, maar hij was vrij snel de ouwe gelukkig.

We moeten heel lang wachten tot de chirurg nog een keer langs was gekomen, maar dat hoefde later niet meer toen hadden we dus de uitslag gesprek, wat was ik zenuwachtig. Hij gaf me een hand dr gerrits en zei ik heb goed nieuws en wat een last valt er dan van je schouders. Alleen kwam er een dikke maar achter aan, omdat mijn man xyy chromesoom heeft willen ze ICSI met PGD doen dat houd in dat ze alleen de goede embrio`s gaan selecteren dus de embryo`s met xx of xy de rest willen ze niet terug plaatsen, omdat we anders kans hebben op een kind wat niet helemaal gezond is.

En aangezien ik vaak heel veel eitjes heb ga ik er uit dat dat helemaal goed gaat komen.

Alleen moeten ze dit gaan overleggen en bespreken en vergaderingen hier voor hebben ze niet vaak omdat het heel weinig voor komt. En die vergadering staat pas voor augustus gepland en kreeg ik dus te horen dat ik pas in september mag beginnen. In het begin zei ik dat vind ik te laat, maar na een gesprekje met mijn man willen we er toch voor gaan. We wachten nu al zo lang dan kan deze 7 maanden er ook nog wel bij.

We gaan eerst lekker op vakantie en genieten van de aankomende nichtjes of neefjes.

Dus helaas kan ik hier niet meer mee schrijven omdat wij pas in september gaan beginnen, maar uiteraard hou ik jullie in de gaten en ga heel hard voor jullie duimen dat dit een groenbankje gaat worden en uiteraard reageer ik ook af toen nog mee.

Meiden het gaat jullie goed... We kunnen het!!!!!

Geplaatst

@ moedeloos: Heel jammer dat jullie zo lang moeten wachten. Als het lukt dan kunnen jullie even een paar maanden rust nemen. Jammer dat je niet meer meekletst, maar ik begrijp het wel.

Volgens mij heb ik zoiets bij babyboom gezien. Een stel dat een kindje had met een erfelijke ziekte, (hij had niet meer lang te leven). Zij gingen voor een 2e kindje d.m.v. embryoselectie.

Geplaatst

Jullie hebben me toch wel nieuwsgierig gemaakt naar de verdoving die ik krijg tijdens de punctie, dit staat in de folder:

De standaardprocedure bestaat uit een combinatie van

intraveneuze bewuste sedatie voorafgegaan door lokale verdoving. In uitzonderlijk

geval is een algemene anesthesie mogelijk.

Weet iemand wat intraveneuze bewuste sedatie is? :ohmy:

Geplaatst

De intraveneuze sedatie een methode waarbij er een infuusslangetje in de arm een narcosemiddel wordt toe gediend. Dit narcosemiddel zorgt ervoor dat u een gevoel van ontspanning en geruststelling krijgt. Er wordt dan zoveel van het narcosemiddel toegediend dat u toch nog reageert op aanspreken.

Heb het gegoogled en m.a.w. ik ben van de wereld, maar toch ook weer niet smile005.gif. Nou ja, nu ga ik er niks meer over opzoeken hoor haha, ik wacht het wel af.

Geplaatst
De intraveneuze sedatie een methode waarbij er een infuusslangetje in de arm een narcosemiddel wordt toe gediend. Dit narcosemiddel zorgt ervoor dat u een gevoel van ontspanning en geruststelling krijgt. Er wordt dan zoveel van het narcosemiddel toegediend dat u toch nog reageert op aanspreken.

Heb het gegoogled en m.a.w. ik ben van de wereld, maar toch ook weer niet smile005.gif. Nou ja, nu ga ik er niks meer over opzoeken hoor haha, ik wacht het wel af.

Gelijk heb je! dat doe ik ook... voor mij is ook de kans dat ik sedatie krijg mits mijn punctie niet in het weekend valt

en mits er plek is... ik zie het wel....

Geplaatst

Moedeloos; misschien een hele domme vraag hoor. Maar wat zijn 4 rietjes?

Ik ben nog niet helemaal mee in alle vaktermen.

Zo te horen is het in ieder geval goed. Dus GEFELICITEERD.

Ik heb inderdaad ook gezien van dat stel dat de selectie gebruikte. Er waren er 2 volgens mij.

1. die man had erfelijk gezien bijna geen zaadproductie (dacht ik)

2. ze hadden een kindje met een ernstige erfelijke ziekte. Wisten niet of ene kindje het andere kindje zou leren kennen. Retardatie was al aanwezig maar hij leefde wel nog toen het andere kindje geboren werd.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

moedeloos, fijn te horen dat je goed nieuws hebt gehad!! Ik weet ook niet zo goed hoe of wat met de 4 rietjes. Volgens mij is dat waar het sperma in bewaard wordt en ze hebben het natuurlijk rechtstreeks uit de bal gehaald toch? Ik kan mij wel voorstellen dat je baalt dat je moet wachten ondanks dat je al zo lang wacht. Hopelijk kan je het even naast je neer leggen en even een paar maanden niet (zoveel) aan kinderen krijgen denken.

Nou, ik heb ook weer wat bijgeleerd. Heb ook even gegoogled naar sedatie. Ik heb even opgezocht hoe het bij mij in het ziekenhuis zit qua pijnbestrijding:

Tijdens de punctie bieden wij pijnstilling aan in de vorm van een injectie Rapifen in een ader van uw arm. Hiervoor krijgt u een infuus in uw onderarm. Als voorbereiding op de verdoving krijgt u soms een injectie met atropine. De Rapifen maakt enigszins suf en werkt pijnstillend, het is kortwerkend, snel na de punctie verdwijnt de sufheid.

Volgens mij zit dit wel goed. Hoe minder ik ervan mee krijg hoe beter hoor. Mijn baby, wat veel eitjes!! Jeetje zeg, had je daar niet giga veel last van? Waren alle eitjes toen goed? Ik heb mijzelf gisteren aangemeld voor ivf. Ik krijg eind deze week of maandag te horen of ik kan starten. Ik hoop het zo erg. Ik kan echt niet wachten en het klinkt raar maar ik heb gewoon zin om te starten!

Geplaatst

@wanda, 4 rietjes moet je zien als 4 kleine buisjes met alleemaal zaadcellen erin die ze rechtstreeks uit zijn bijbal hebben gehaald.

Het wachten nemen we maar voor met de zomer voor de deur moet dat wel goed komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden