Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lieff jammer dat je z on lange ochtend in het ziekenhuis heb gezeten maar je hebt in ieder geval groen licht en je mag al eerder beginnen!! Das wel mooi!!

Ik moet 6 maart naar het ziekenhuis dus ben benieuwd....hopelijk mag/kan het bij mij ook!! Al zit ik van 9-3/17-3 in Spanje.

@moedeloos sterkte maandag in t ziekenhuis...ik wil altijd dat het weekend word en dat duurt altijd heel lang terwijl als het weekend is die 2 dagen voorbij vliegen dus voor je het weet is het maandag :huh1: enne ik voel me nog heeel jong hahahah ik mag maandag weer z 'on fijne spuit dus voor mij hoeft het nog even niet ;-)

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Nyon: Het zaad van mijn man is al een aantal keer getest en was altijd goed. Maar in Gent wilde ze het zelf nog eens testen om te kijken of het ivf of icsi wordt.

Hopelijk word je snel ongesteld. Ben benieuwd naar de korrels, denk dat het hetzelfde is, omdat het bij mij ook tegen littekenweefsel is.

@ moedeloos: super spannend voor jou, het is bijna zo ver!

Ik vind het spannend om te gaan beginnen, had het nog niet verwacht. Vind het ook wel eng.

@ Pucca: als het alleen om stimuleren gaat dan is het geen probleem als je in Spanje zit, prikken kan je overal ;).

Geplaatst

@Lieff. Ik weet nog goed dat ik mijn eerste prik moest zetten het heeft een half uur geduurt en er zijn wat tranen aan de pas gekomen. ik vond het zo eng allemaal. Ga jij ze zelf zetten of gaat je man het doen?

Geplaatst

@lieff das waar dat het ook in Spanje kan maar het is eigenlijk de bedoeling dat me vriend het gaat doen bij mij ik val nl al flauw bij bloedprikken kan dr echt niet tegen!! Vind mezelf al heel stoer dat ik aan ivf ben begonnen....en heel erg spannend brrr

Mijn vriend gaat nl niet mee naar Spanje ga met 2 vriendinnen...en anders moeten zij het maar doen....

1 ding is zeker er komen voor ons allemaal spannende weken aan....en hopelijk met een goed en mooi einde :-))

Geplaatst

O echt moedeloos jeetje, heb er nog niet over nagedacht of ik het ga kunnen of niet. Maar weet wel zeker dat ik het zelf ga doen, want mijn man is veel te voorzichtig.

Geplaatst

@ Pucca: dat is wel vervelend zeg. Ik zou zeker aan die vriendinnen vragen of ze het willen doen. Het mooie er van is dat ze er dan bij betrokken worden en er veel begrip voor zullen hebben. Aan de andere kant is het natuurlijk wel vervelend dat je vriend er niet bij is. Maar misschien verloopt het met Zoladex anders hoor.

Geplaatst

Ja @lieff we moeten het nog ff een weekje afwachten...ik weet er wel veel van tenminste over het spuiten mijn zusje heeft al van dr 9e suikerziekte en spuit dus 4x op een dag dat vind ik zo knap van haar....zo trots op haar dat ze dat kan ik bedoel ze was 9...ik ben nu 35 en vind het doodeng!!

@moedeloos knap van je hoor!!

Geplaatst

Meiden bij mijn eerste IVF dacht ik ik kan nooit me

Zelf prikken. Na de prik instructie heb ik gehuild als

Een klein kind.. De eerste paar dagen deed mijn man het..

Maar toen moest hij een keer weg en was ik aangewezen

Op me zelf.. Ik durfte het niet, maar deed het toch..

En doe het nu nog zelf! Het valt reuze mee.. Jullie zullen het

Zelf ervaren..

Geplaatst

Ohhh ik moet bijblijven wat veel berichtjes alweer ;-)!

@nyonyacilla: goed te horen dat alles ok was!!! Fijn hoor! Zitten in hetzelfde schuitje; allebei wachten tot je ongesteld wordt; heb er nog nooit zo'n zin in gehad als nu, hihi. Hoe lang is je cyclus 'normaal' denk je dat je lang moet wachten? Ik zit nu op dag 16 (gemiddeld 25 dagen)...dus aftellen.

@Wanda: we volgen dezelfde route; ik heb ook 6x IUI gehad en nu eerste IVF, ben benieuwd hoor veel succes want je bent al begonnen :-)

@Lieff: Wat goed dat je al mag starten, dat is toch goed nieuws!! Balen dat het allemaal zo lang duurde...grr die ziekenhuizen kunnen je echt gek maken, alsof je al niet lang genoeg op alles wacht... Hoop dat de bijwerkingen je nu ook meevallen! Ik weet dus nog geen eenheden...dat gaan ze me pas vertellen als ik ermee moet starten. Heb er ook helemaal niet naar gevraagd bedenk ik me nu eigenlijk.. Bij de Puregon had ik aldoor lage eenheden (75 en 68), dus denk nu ook starten met lage eenheden.

@moedeloos: oh kan me je spanning echt voorstellen....bijna zover!!!

@Pucca: was ook bang voor de prikken maar vind ze gelukkig meevallen. Wat superfijn dat je vriend dat gaat doen en inderdaad HEEEEEL stoer dat je dan wel gewoon aan IVF begint!!!!! En je verhaal over suikerziekte; beste vriendinnetje haar zusje heeft dat ook vanaf heel jong en bewonder haar zo daarmee. Zet gewoon een spuit in d'r been in de kroeg, zo stoer. Echt dat hielp bij mij ook wel bij het hele idee; ik dacht 'zij kan dat zo stoer zelf doen en moet dat altijd doen, dus ik wil dat ook kunnen.'

@mijnbaby: hahaha, wat een verschil hier he, konden we maar een beetje van elkaars moed overnemen, jij hebt gewoon 'zin in de prik'...zou zo schelen in het gevoel of je ergens wel of niet tegenop ziet!

Mijn mannetje is deze week op wintersport dus ik ben home alone...kennen jullie dat dat je dan de hele avond van alles en nog wat op internet aan het afzoeken bent...granaatappelsap (is nieuw voor mij!), acupunctuur, innesteling bevorderen....pffffff ;-)

Geplaatst

@ Pucca: zeker knap van je zus, suikerziekte lijkt me sowieso moeilijk om te hebben. Maar als het prikken echt niet lukt, kan je het altijd nog aan haar vragen.

@ Mijnbaby: het lijkt me juist enger als een ander het doet. Het lijkt me in het begin nog wel mee vallen, maar hoe meer je prikt, hoe meer last je van je buik krijgt. Of niet?

@ Keesie: of wij moeten minder berichtjes schrijven, dan is het beter bij te houden haha.

Het is zeker goed nieuws dat we kunnen gaan starten.

Wat de eenheden betreft: bij mij is er geprikt op het hormoon fsh. Daaraan kunnen ze zien hoe hoog de eicelvoorraad is en vanuit daar bekijken ze de hoeveelheid. Normaal is het 150, maar omdat ik wat ouder ben (en de voorraad wat minder is) is het hoger.

Ja als je alleen thuis zit ga je inderdaad nog meer opzoeken over ivf. Granaatappelsap is bij mij onbekend, klinkt vies ;). Wat doet dat?

Geplaatst

De eerste paar dagen prikt me man.. Maar na een paar

Dagen deed ik het zelf.. En dat is idd wel een stuk fijner..

Na maten je lang prikt( ik heb. 3 x lang Schema gedaan) kan je blauwe plekken krijgen.. Ik deed Altijd in me

Buik prikken.. Benen vond ik niks bah..

Geplaatst

@ Moedeloos, ik wil je alvast veel succes wensen maandag. Hoe zit het precies met de uitslagen? Krijg je dat vrij snel te horen? Eindelijk gaat het weer beginnen voor je. @Pucca, wat lekker dat je op vakantie gaat. Heerlijk je zinnen een beetje verzetten. Wij wilden in mei een maand weggaan maar dat gaat nu natuurlijk niet door. Ik had geen zin om na mei te beginnen. Volgens weekend gaan we saampjes weg, dan zijn we 10 jaar samen. Wel iets om te vieren. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met het prikken. Mijn vriend en ik gaan in ieder geval samen naar de prikinstructie en ik denk dat hij het voornamelijk maar moet gaan doen. Toch wat prettiger. Ik vind het ook wel een beetje eng maar weet je wat ik helemaal eng vind....... het weghalen van de eitjes. Brrrrr. De homeopathische korrels heten thiosinaminum. Dat is toch wat anders. Ik ben trouwens ongesteld geworden! Dus ik kan mij maandag gaan aanmelden. Yess! Fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Ik heb bij de IUI's ook altijd in m'n buik geprikt, meestal maximaal 10 dagen, dus dat viel wel mee, heb gelukkig nooit blauwe plekken gehad. Probeerde altijd eerst rechts van m'n navel en de volgende dag links om eventuele plekjes te voorkomen... Wat bij mij ook hielp was om een rolletje buik beetje hard te pakken zodat ik meer bezig was met het vasthouden dan met de prik zelf, hielp ook wel in het begin. Zag er zeker ook tegenop maar bij de laatste IUI heb ik de Pregnyl prik zelfs in het toilet van een restaurant gezet (moest om bepaalde tijd...en wilde er ook niet voor afzeggen ;-) ). @nyonyacilla; ja ik zie ook echt wel op tegen de punctie...brrr. Heb ernaar gevraagd bij de intake en daar vertelde ze dat ik een pilletje krijg in de ochtend om rustig te worden, dan een prik met verdoving (in je bil) en dan een plaatselijke verdoving in de baarmoedermond. En dan de punctie... Enige wat ik kan denken is dat het maximaal een kwartier duurt en dat ik het er maar voor over moet hebben. Maar kan me je gevoel helemaal inleven! Wel lekker dat je nu ongesteld bent :-) het gaat beginnen!!!!!!!!!!

@Lieff: nou vind het wel gezellig hoor al die mailtjes ;-) Ok goed om te weten van die hoeveelheid Gonal, ik moet inderdaad bloed laten prikken als ik ongesteld word, dus dat zal dan daarvoor zijn. Ja die granaatappelsap...als je het googlet dan kom je op veel onderwerpen over dat het de innesteling zou bevorderen...geen idee of het 'waar' is! Heb het inmiddels wel geproefd en vind het best lekker...dus baat het niet dan schaadt het niet ;-)

Lekkere zondag girls, trusten!!

Geplaatst

@ Nyon: mooi dat je ongesteld geworden bent, dan kunnen jullie gaan beginnen. Toch andere korrels.

@ Moedeloos: succes morgen!

@ Keesie: Welke medicatie spoot je bij iui? Ik had alleen Clomid. Knap dat je ff snel tussendoor in een restaurant kan prikken, dan ben je al wat gewend en zal je er straks minder moeite mee hebben. Mooi dat de granaatappelsap lekker is, ga je het vanaf nu dagelijks drinken of probeerde je het alvast uit?

@ Pucca: succes morgen met de injectie. Krijg je die in je bil?

Mijn man vroeg gisteren nog of ik tegen het prikken op zie, maar eigenlijk helemaal niet. Als het straks maar niet tegen gaat vallen.

Geplaatst

Keessie ik nam me prikken ook altijd mee haha..

Maar pregnyl mag je pas max 15 min van te voren klaar maken, anders loopt het medicijn terug zei

Mijn arts in het Umc u bij mijn laatste cryo tp..

Want moest zes uur prikken maar had afgesproken en vroeg, of ik het klaar mocht

Maken en mee nemen maar toen zei ze dus neeeeeeee!!!!

Geplaatst

Dag dames,

Na een vrije week (hier is het carnavalsvakantie geweest) morgen weer gaan werken.

Ben benieuwd hoe ik dat straks moet gaan regelen. Jeee.... dat zie ik nog niet helemaal zitten. Maar ja, komt tijd komt raad toch???

Ohhh ik moet bijblijven wat veel berichtjes alweer ;-)!

@nyonyacilla: Gelukkig is alles oke. Hoe lang moet je nog wachten denk je???

@Keessie: Het voelt nog niet alsof ik al begonnen ben. Ik moet 's ochtends echt even aan de pil denken. Anders vergeet ik hem echt regelmatig. Hij ligt nu naast de broodtrommel op het aanrecht.

@Lieff: Ziekenhuizen hebben niet altijd even goed door hoe spannend alles kan zijn. En dat daardoor de tijd ook eeeeerg lang kan duren. Ja je hebt gelijk, ik woon in Zeeuws-vlaanderen. We gaan in principe naar Dr. Vossen in AZ Sint Niklaas, alleen terugplaatsing wordt UZ Antwerpen.

@moedeloos: Heel veel succes. Nog even...

@Pucca: Ik zet de spuitjes nu al 4 IUI's. De eerste keer (pregnyl) kwam mijn mama zetten. Maar dan staat ze wel heeel dicht bij het proces. Naar mijn gevoel iets te dicht. Ik heb een vriendin die verloskundige is en die wilde het ook doen. Maar ik wilde het eerst zelf proberen. Sindsdien zet ik ze zelf.

Ik ben nog steeds erg bang bij bloedprikken in het ziekenhuis, maar thuis gaat redelijk.

@mijnbaby: Wanneer mag jij weer gaan prikken? Succes. Ik ga 3 ampullen Menopur spuiten.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Afspraken ziekenhuis:

27 februari: Moedeloos TESE hubby

27 februari: Pucca 3e injectie Zoladex

5 maart: infoavond ivf EMC

6 maart: Intakegesprek EMC

8 maart: Lieff start Gonal F

8 maart : Wanda Start Suprefact

14 maart: Lieff Follikelmeting

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 21 maart: Wanda Start Menopur

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

@ mijnbaby: ik krijg geen puregon, maar Gonal F (225 eenheden).

@ Wanda: lastig he om het op je werk te regelen. Zijn ze wel op de hoogte? Dan is het misschien iets makkelijker. Ik heb net een nieuwe baan en heb het maar meteen verteld.

Ik heb voor het eerst wordfeud aan het spelen (op de pc). Nog iemand die het speelt?

Geplaatst

@ Lieff: weet zeker dat het straks allemaal mee gaat vallen, je staat er al relaxed in, dus volgens mij gaat dat helemaal goed komen!! Granaatappelsap wil ik straks elke dag gaan drinken als ik 'echt' begonnen ben, dus kom maar op ongesteldheid ;-) Bij de IUI had ik Puregon en Pregnyl.

Wat fijn en dapper dat je het al op je werk verteld hebt, terwijl je er net begonnen bent...ik durfde dat niet. Ben nu zelf weggegaan maar had aldoor het idee dat ze me maar lastig zouden vinden als ik het zou zeggen waarom ik aldoor weg moest. Kon redelijk vaak een goede smoes verzinnen en vaak begon ik dan iets later en werkte ik iets langer door, dan merkten ze helemaal niets.

Heb helaas geen wordfeud skills ;-)....

@ mijnbaby: heb in datzelfde toilet in het restaurant zelfs die 2 stomme ampulletjes meegenomen en het ter plekke 'klaar' gemaakt! Voelde me een beetje een junkie...;-)) Nu bij de IVF heb ik Ovitrelle, die zit gelukkig in een voorverpakte spuit!

@Wanda: oh hahaha dat ga ik straks vast ook hebben, die stomme pil gewoon vergeten! Stom he, vroeger was je bijna panisch om hem een dag te vergeten, want 'stel je voor dat je zwanger zou worden!' If we only knew....! Ja op je werk...zie mijn verhaal hierboven, ik durfde het niet maar kan me voorstellen wat Lieff zegt dat het misschien wel wat rust geeft.

@moedeloos: heel veel succes morgen ik ga heeeeeeel hard voor jullie duimen!!!

@Pucca: sterkte met de 3e injectie meis!!

P.S. Hebben jullie ook aldoor dat je iets post en dat je dan opnieuw in moet loggen? En dat je hele verhaal dan ook weg is...grrr

Geplaatst

Nou @ Keesie ik ga het nu voor de 3e keer typen hopelijk kan ik het nu wel plaatsen ik word er dus elke keer uitgegooid zonder dat hij het plaatst grrrr

Mij 3e injectie is nu geplaatst er kwam een andere mevrouw en die deed het niet zo fijn het was zelfs pijnlijk!! Maar ja het zit er weer in en t was gelukkig de laatste keer!! We zijn weer een stapje verder. Ik krijg de spuit in me buik.

@ lieff heb je al meer last van bijwerkingen ?? Of valt het wel mee?? Enne ik ben Pucca76...bij Wordfeud.

@Nyon fijn dat je ongesteld ben geworden dan kan je nu ook gaan beginnen. Kijk er helemaal naar uit naar de vakantie even helemaal wat anders. Mijn vriend gaat ook me naar de prikinstrukties hij mag goed opletten hahaha

Ik zie erg tegen de punctie op maar gelukkig duurt dat nog even en hopelijk gaan ze met goed verdoven. De arts zei dat ze vroeger 2 paracetamols kregen maar dat ze er nu wel achter zijn dat het toch wel erg pijnlijk is en dat ze het nu beter verdoven. Mijn nichtje in Engeland is onder narcose geweest zo doen ze het in Engeland!

Geplaatst

Pucca: ook ik zie er op tegen de punctie, grrrr je hoort echt horror verhalen...

Ik heb namelijk mijn voorgaande pucties onder SEDATIE gedaan. ( check internet als je niet weet wat ik bedoel)

ik heb helemaal niks mee gekregen van alles dat terwijl ik rond de 30 eitjes steeds heb...

dit word ons eerste keer KORT en zonder sedatie.. ik vind het dus ook dood eng!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden