Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, er zijn aardig wat posts bij. Leuk. @mijn baby, wat super om te lezen dat jij bij de eerste keer ivf al na de eerste terugplaatsing zwanger was! Dat lees je toch niet veel. Hopen dat het nu ook snel gaat lukken. Voor een aantal gaat het nu dus echt beginnen. De spanning kriebelt nu al in mijn buik. Maar mediteren (of yoga trouwens) is een goede tip! Kan ik proberen wat te ontspannen. Ik ben nog niet eens begonnen met ivf. @ Hilly, is dat standaard dat je eerst een maand de pil moet slikken? Ik lees dit voor eerst. Ik zal de wie wat waar ook even invullen.

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff: Ivf, UZ Gent

Pucca: Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla: Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

20 februari:Nyonyacilla laatste uitslagen en hopelijk groen licht

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl.

1 maart: Pucca 3e injectie Zoladex

Punctie:

Geplaatst

Wie wat waar:

Moedeloos: eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Afspraken ziekenhuis:

27 februari: TESE hubby

Punctie:

Geplaatst
Wie wat waar:

Mijnbaby: UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's.

Afspraken ziekenhuis:

27 februari: TESE hubby

rond 8 april beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie.

Punctie:

3e week van april de punctie

Geplaatst

Wie wat waar:

Mijnbaby: UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie: IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl

27 februari: Moedeloos TESE hubby

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

He meiden,

Heb eindelijk tijd gehad om ook het schema bij te werken...fijn & overzichtelijk zo :-)

@nyonyacilla: hoe is het gegaan vandaag??? heb je groen licht? Ik hoop het voor je!!! Ik moet trouwens ook eerst aan de pil (10 a 15 dagen) zodra mijn volgende menstruatie begint. Had er ook niet eerder van gehoord!

@Lieff: ik ga aan de pil zodra ik ongesteld word (hopelijk zo snel mogelijk ;-), maar waarschijnlijk rond 6/7 maart. Dan aan de Decapeptyl (elke ochtend prikken), dan stoppen met de pil en starten met Gonal F (elke avond prikken). Na start Gonal F duurt het ongeveer 15 dagen voor de punctie is, afhankelijk van de groei van de eitjes. Zie je erg tegen de 3e prik op deze week?? Is dat dan je laatste controle echo voordat je mag starten?

Hebben ze in jullie ziekenhuis iets gezegd over de hoeveelheid eitjes waar ze naar streven? Mijn gyn had het over 8-10 eitjes bij de punctie, dat dat mooi is. Heb vorige week uiteindelijk 2 afspraken gehad; eentje met partner over IVF in het algemeen en een over alle medicijnen die ik ga krijgen. Die worden morgen trouwens keurig allemaal bij me thuis bezorgd :-)

En wordt er bij een van jullie ook onderzoek gedaan naar kleine afwijkingen in de baarmoederholte door een kijkonderzoek? Als ik voor dit onderzoek wordt ingeloot dan heb ik vooraf nog een kijkonderzoek.

Geplaatst

Nee niet gedaan Kees! Lijkt me geen

Fijn onderzoek?! Wij

Moesten alleen een uitgangs echo maken en beiden

Bloedprikken en ik wegen BMI.. Was 3 jaar terug.

Hoefde nu ook allemaal niet bij nieuwe poging..

Alleen bloedprikken! Waardes zijn maar 1 jaar geldig..

Geplaatst

Nee lijkt me ook niet heel fijn maar gyn zei wel dat het eventuele hele kleine afwijkingen dan wel gezien kunnen worden, die ze op echo & bloed niet kunnen zien. En dat als er dan iets kleins is dat ze dat dan wellicht kunnen weghalen voordat je aan de IVF begint... daarom ga ik wel kijken of ik eventueel ingeloot kan worden. Morgen heb ik een belafspraak met de gyn, kan ook zijn dat ik uitgeloot word en dan gaan we de 'gewone' IVF in en dan heb ik ook alleen bloed prikken en echo.

Geplaatst

@ Nyon: hoe was het gisteren?

@ Keesie: Dat is het lange schema zeker? Kan je alle injecties zelf zetten? Fijn dat je weer een stapje verder bent. Heb je de terugplaatsing in een ander ziekenhuis?

Als mijn buik rustig is dan is het mijn laatste deca en kan ik daarna beginnen met stimuleren. Heb niet zoveel zin in de laatste injectie, had na de 2e al zoveel bijwerkingen, zal nu nog wel erger worden.

Ik heb een hysteroscopie gehad, is dat hetzelfde?

Geplaatst

Net belafspraak gehad...ik ga 'gewoon' door hoe het gaat, ben niet ingeloot voor kijkonderzoek (@Lieff is idd hysteroscopie).

Dan nu maar hopen dat ik snel ongesteld word...I hate to wait...:-(

Voor mij inderdaad de lange variant; de prikken zet ik zelf. Bij de IUI's ook gedaan en dit ging eigenlijk wel ok, dus hopelijk nu ook. OLVG werkt samen met AMC en daar doen ze de terugplaatsing, daar brengt manlief ook de eitjes heen na de punctie.

@Lieff: balen dat je er tegenop ziet...hoop voor je dat het in ieder geval niet erger wordt. Hopelijk laatste stapje op weg naar baby!!!

@mijnbaby: ja hoe erg is dat wachten...gelukkig is februari een korte maand, maart klinkt in ieder geval al weer een stukje dichterbij ;-)

Geplaatst

Wie wat waar:

Mijnbaby: UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie: IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl

27 februari: Moedeloos TESE hubby

27 februari: Pucca 3e injectie Zoladex

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

Geplaatst

@Keesie jammer dat je kijkoperatie niet doorgaat maar aan de andere kant tis ook niet echt fijn al die operaties aan je buik. Ik hoop voor je dat je snel ongesteld wordt!! Raar he normaal wil je dat eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen!! Suc6 bij t wachten en verder met alle dingen.

@lieff sterkte de 23e bij je de 3e injectie; hoop voor je dat de bijwerkingen afnemen ipv nog meer toenemen....ik krijg de 27e mijn 3e en tevens laatste injectie...ik hoop dat de bijwerkingen niet nog erger worden: heb nu al megahoofdpijn, warmte aanvallen vooral 'snachts,pijn in me gewrichten, heel snel moe!! Maar ja tis voor een goed doel....

@mijnbaby wachten duurt lang he....pff vertel mij wat!! En nu ook maar hopen dat het voor ons allemaal lukt en dat we in april allemaal zwanger zijn.

Voor mij is het de 1e keer ivf en vind het ook allemaal erg spannend en weet er ook eigenlijk niet zo heel veel van. 5 maart hebben we een infoavond en vlak daarna een ziekenhuis afspraak heb de bevestiging daarvan nog niet binnen maar zal best wel goedkomen...rond 26 maart zijn de 4 weken van de zoladex ook voorbij dus denk dat we tegen die tijd gaan beginnen met....???

Geplaatst

@ Keesie: vind je het jammer dat je niet ingelood bent voor de hysteroscopie? Maar als je dat graag wil, dan doen ze dat toch sowieso wel? Bij mij stelde ze het zelf voor.

En nu dus weer wachten. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij.

@ Pucca: laten we hopen dat de bijwerkingen afnemen, maar ik vrees er voor... Vervelend dat je er nu zo'n last van hebt. Bij mij is het even wat minder, maar de 4 weken zijn bijna voorbij. Donderdag een nieuwe stoot er bij. Jij de 27e weer, zitten we echt dichtbij elkaar. Ik heb ook geen idee wat er daarna te wachten staat, ik hoor het donderdag.

@ mijnbaby: leuk een citytrip, waar ga je naartoe?

Geplaatst

@mijnbaby leuk een citytrip...ik ga ook 9 maart een weekje naar Spanje even een weekje relaxen in de zon en even bij tanken en vol nieuwe energie er aan beginnen als ik weer terug kom....heb ik wel even nodig heb echt van die dagen dat ik er even door heen zit en moe ben...al die vervelende bijwerkingen van de Zoladex...

@lieff ben benieuwd wat je donderdag te horen krijg...spannend!! En hopelijk is de injectie nu niet zo pijnlijk!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Doen we elk jaar rond deze tijd, vorige jaar

Waren we in barca en dit jaar istanbul.. Heb er zin in!!

Hoop dat ik daarna lekker kan beginnen!

Waar in Spanje gaan jullie? Wij waren vorig jaar en in barca

En dr zomer in Valencia heerlijk!!

Geplaatst

Ja vond het even wel jammer dat het niet doorging Lieff, maar nu eigenlijk wel ok zo. Scheelt ook weer gedoe, want omdat ik nu op dag 13 zit van m'n cyclus had het al heel snel plaats moeten vinden omdat ze zoiets het liefst in de 1e helft van je cyclus doen. Ik heb eigenlijk niet gevraagd of ik het wel zou mogen krijgen als ik het zou willen. Nu wil ik gewoon beginnen dus deze keer nog maar even zonder dan.

@Pucca & mijnbaby: oeh heerlijk er even uit, wat fijn!! Dat scheelt dat weer een paar dagen 'wachten', zo lekker om weg te zijn en er even helemaal niet mee bezig te zijn!!

@mijnbaby: ik ben net 35 geworden, zal het in ons overzichtje erbij zetten :-)

Oh en ik heb vanmorgen mijn medicijnen binnen gekregen....wat een boel!! De hele groentela in onze koelkast zit vol, hahaha....dat belooft wat, we hebben er wel wat voor over he!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden