Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla: Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

20 februari:Nyonyacilla laatste uitslagen en hopelijk groen licht

23 februari: Lieff controleecho en 3e injectie Decapeptyl

27 februari: Moedeloos TESE hubby

27 februari: Pucca 3e injectie Zoladex

rond half maart: Keesie start Decapeptyl/Gonal F

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Keesie: rond 11 april

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ mijnbaby: Istanbul lijkt me mooi en het is lekker om even weg te zijn. Wij doen dat ook elk jaar rond deze tijd, maar dit jaar kwam het niet uit. We willen naar IJsland, maar daar is in de winter niet zoveel te doen. Ik ben 33 en hoe oud ben jij?

@ Pucca: heerlijk een weekje naar de zon! Dat zal je vast wel goed doen na de lange winter in NL.

@ keesie: dan had je het inderdaad snel moeten laten doen als dat de 1e helft van de cyclus moet. Een hysteropscopie doen ze niet altijd standaard, blijkbaar in Gent wel.

Je hebt de medicatie vroeg binnen, maar dan kan je er alvast gewend aan raken ;).

Geplaatst

Kees ja ik ken het zo een groente la vol hahah..

We hebben het er allemaal voor over..

Lieff ja we hebben er erg veel zin in even 5 dagen weg

En daarna al snel beginnen..

Ik ben 28 jaar.

Geplaatst

@mijnbaby ik ga naar La Nucia dat is voorbij Benidorm en voor Valencia en het is er nu heerlijk weer!! Heb er erg veel zin in...even wat anders aan je hoofd!! Istanbul lijkt me ook erg leuk daar wil ik ook nog een keer naar toe.

@Keessie @lieff precies daarom had ik het zo ingepland dan gaat de tijd wat sneller...je denkt er toch steeds aan en het zonnetje doet je altijd goed!!

Enne ik ben 35 jaar....

Geplaatst

Even over wat anders: doen jullie nog iets aan extra vitamines slikken...ik lees wel eens over granaatappelsap of extra lijnzaad slikken!?

Ik slik de vitamine pil van het kruidvat vitaal zwanger met foliumzuur,probeer gezond te eten,wandel met de hond,sport op de sportschool en drink bijna nooit alcohol. Goed bezig toch...

Geplaatst

Heerlijk Pucca ik ben zowel in Benidorm als Valencia geweest zal vast heel mooi zijn La Nucia..

Ik heb bij 2 van de 4 tp granaatappelsap gedronken bij de laatste 2 niet. verder slik ik alleen Folliumzuur.

Misschien wil ik dit keer acupentuur doen, weet het nog niet zeker...

Geplaatst

Grappig dat we allemaal wat ouder zijn, maar niet heel oud natuurlijk :laugh:

@ Pucca: je bent goed bezig hoor.

Ik slik altijd multi vitamine i.v.m. lage weerstand, daarbij eet ik meestal gezond, 1 keer per week zwemmen, 's avonds regelmatig een rondje wandelen en verder beweeg ik genoeg op mijn werk. Alcohol drink ik sinds de deca weer wat meer, omdat ik nu toch niet zwanger kan raken, maar daar stop ik straks weer mee. En foliumzuur ben ik net als mijnbaby behoorlijk zat (na ruim 1,5 jaar dagelijks), dus daar begin ik pas weer mee 2 weken voor stimuleren.

Oja ik neem wel plantaardige druppels voor het psychische gedeelte en ik mediteer. Verder ben ik er helemaal niet zoveel mee bezig hoor (ahum).

Geplaatst

Hallo dames,

Hier nog iemand die start met IVF.

We hebben afgelopen week onze intake gehad en nu van de gyn ons totaal schema.

Pffff is toch wel weer even slikken.

Het gevoel dat jullie in het begin van jullie discussie beschrijven is zoooo herkenbaar.

Zelf moet ik de pil nemen tot 8 maart en dan starten met een neusspray.

Die weer nemen tot 21 maart en dan gaan kijken of idd alles stil ligt.

Spannend ook weer he.

Groejtes

Missy

Geplaatst

Ha ha neeee zeker niet heel oud ;-) moet wel elke keer wennen hoor als ik mijn leeftijd ergens moet zeggen...voel me nog zo een twintiger...!! En inderdaad nu de medicijnen binnen zijn kan ik wel aan het idee gaan wennen dat dat ook allemaal echt voor mij is!

Heb ook tegen manlief gezegd dat hij nu niet meer mag zeuren als hij een keer een prik moet doen in het ziekenhuis ;-)

Toevallig ben ik ook van de week weer met de foliumzuur begonnen, was er ook even helemaal klaar mee om het elke dag braaf (voor niets) te slikken, is maar goed dat je er geen overdosis van kan krijgen.

Ben vorig jaar met yoga begonnen om beter te kunnen ontspannen, had zo'n stress van werk en de IUI's dat ik daar wel heel veel aan gehad heb.

Volgens mij doen we er allemaal wel al veel voor, inderdaad ahum Lieff, ben er verder ook helemaal niet mee bezig ;-)

Heeft een van jullie verdere ervaring met acupunctuur? Ik heb het tijdens de laatste 2 IUI's wel gedaan, zonder resultaat, dat wel...maar voelde wel ok om nog iets extra's te doen.

En granaatappelsap????

Geplaatst

Hi Wanda,

Welkom!!

Spannend jij bent dan al 'echt' begonnen en ook de lange variant met pil. Wat zit er in die neusspray; Decapeptyl?

Is dit ook je 1e IVF??

groetjes Keesie

Geplaatst

@ moedeloos; helemaal waar!!! In mijn geval ben ik alleen manlief wat later tegengekomen ;-)

@ Lieff; sterkte morgen!!!!

Geplaatst

Moedeloos: jaaaah... Soms wil je wel maar dat heb je niet

Altijd in de hand.. Je moet ook een hubbie hebben.. En er klaar

Voor zijn.. Want het is niet niks de mmm..

Ik begon op 25 en 26 was ik moeder..

Maar dat was geluk!!

Geplaatst

Hoi Keessie,

Ik ben afgelopen donderdag (16-02-2012) gestart met mijn pil. Ik moet deze nemen tot 08-03. Daarna Neusspray.

Ik heb Suprafact voorgeschreven gekregen.

Het is inderdaad onze allereerste IVF. We hebben 6 x IUI onsuccesvol gehad. De eerste 2 in Terneuzen (NL) en de andere 4 in Sint Niklaas (B).

Voor de overstap hebben we zelf gekozen.

Ik ben 32 jaar en we zijn inmiddels 3,5 jaar bezig.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Wanda hallo en welkom leuk dat je ook mee schrijft

Heel veel suc6....

@Keessie ja over die granaatappelsap ik heb dat ook maar gelezen dat veel meiden dat drinken...

@moedeloos je hebt helemaal gelijk...maar toen wist ik nog niet dat ik endometriose had tenminste in het ziekenhuis waar ik toen was zeiden ze van niet. En ik had mijn huidige vriend nog niet ontmoet...Maar ach 35 is ook nog jong :tongueP:

@lieff ik ben ook vorige week pas met die vitaal zwanger begonnen hoor...heb vorig jaar ook elke dag die foliumpillen geslikt..en psychisch heb ik er nog niet z'on last van. Ik laat het maar over me heen komen en we zien wel of het lukt.

Geplaatst

Wie wat waar:

Nyonyacilla: Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

20 februari:Nyonyacilla laatste uitslagen en hopelijk groen licht

5 maart: infoavond ivf EMC

6 maart: Intakegesprek EMC

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Geplaatst

zo héhé daar ben ik weer eens. Ik moet hier echt wat vaker gaan inloggen. Hier nog een 30-er! 31 om precies te zijn. Afgelopen maandag zijn we voor de laatste uitslagen naar het ziekenhuis geweest. Bloed was allemaal goed en de tweede zaadtest van mijn vriend was heel goed. Blij toe. Dus we kunnen gaan beginnen met ivf!! Het is nu wachten totdat mijn menstruatie begint, dan kan ik mij aanmelden. Waarschijnlijk hetzelfde als bij jullie maar ik word dan in die week terug gebeld of ik daadwerkelijk kan beginnen. Mijn arts heeft aangegeven dat er in principe geen wachtlijst is. Laten we het hopen! Ik zit nu op dag 30 van mijn cyclus dus ik kan voor de verandering niet wachten totdat ik ga menstueren. Hoe gaat het met jullie? Hoe is je controle echo geweest lieff? Ik ben ook weer begonnen met foliumzuur te slikken. Ik was het ook een beetje zat en was gestopt. Wat ik trouwens sinds kort gebruik zijn homeopathische korrels om het littekenweefsel in mijn eierstokken op te lossen/zachter te maken. Ik kan het mij bijna niet voorstellen dat het helpt maar mijn oom is homeopathisch arts en hij raad het mij aan om dit te gebruiken. En het schijnt bewezen te zijn dat als je op de dag van de terugplaatsing en 3 dagen later accupuntuur te doen dit zou helpen. Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat dit dan eigenlijk doet met je lijf.

Geplaatst

Wie wat waar:

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

Punctie:

Geplaatst

@ Wanda: welkom. Een zeeuw zo te lezen, ik ook. Start je in Sint Niklaas met ivf?

@ Nyon: Spannend! Hoe lang is je cyclus normaal?

Zijn die korrels Symphytum officinale D12? Ik neem die op advies van een natuurgeneeskundige na de operatie en omdat ik endometriose heb.

@ Keesie: hoeveel eenheden Gonal F moet jij spuiten? Ik 225.

Geplaatst

We zijn gisteren dus terug naar het ziekenhuis geweest. Het was een zware ochtend, want er ging vanalles mis. We waren er om 9 uur en rond half 1 stonden we pas buiten. Teveel om uit te leggen, dus daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Maar na een nieuwe injectie Decapeptyl en een echo eindelijk groen licht gekregen voor ivf en wat blijkt (Pucca, misschien interessant voor jou) ik hoef de hele maand decapeptyl niet uit te zitten, maar mag nu over 2 weken starten met stimuleren. De deca werkt dan nog 2 weken en ondertussen kan ik Gonal F gaan spuiten. De uitslag van het zaadonderzoek was goed.

Geplaatst

Wie wat waar:

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/ LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

8 maart: Lieff start Gonal F

14 maart: Lieff Follikelmeting

Punctie:

Geplaatst

@ Lieff balen zo'n ochtend. Wel heel fijn dat je over 2 weken al kan gaan beginnen met stimuleren. Het scheelt toch weer wat weekjes wachten. Ik neem aan dat toen jullie begonnen met iui dat het zaad toen ook getest was? Mijn cyclus is elke maand totaal verschillend (

Geplaatst

@Pucca 35 is idd nog jong. Je bent zo jong als je je voelt haha

@Lief, Fijn dat je al zo snel mag beginnen met stimuleren spannend hoor.

Vandaag de laaste dingen geregeld met de zorg verzekering en met het ziekenhuis en op maandag naar Gent. Ben zo zenuwachtig bbrrr.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden