Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Wanda: Ik moest er ook rond die tijd zijn en kon rond 12 uur richting huis.

@ Pucca: en en en???

@ Keesie: best kans dat je migraine hebt, ik kreeg dat wel van de deca. Dan helpt een paracetamol wel een beetje, maar niet helemaal of de hoofdpijn is heel snel weer terug ondanks de paracetamol.

@ hier: de laatste en meteen de lastigste week is ingegaan. ik durf niet aan een positieve uitkomst te denken, maar dat is puur zelfbescherming.

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

@Wanda, ik moest bij mijn vorige puncties tot 2 uur na de punctie blijven ter observatie, daarna kon ik opgehaald worden. Heel veel succes morgen!

@Keesie, jij ook al die vreselijke hoofdpijn.... hopelijk gaat 't nu beter....

@Juul, wat fijn dat de hoofdpijn bij jou afgelopen is....

@Pucca, hoe gaat 't, heb je al een telefoontje gehad over de tp? Spannend hoor....

@Lief, heel veel sterkte in deze slopende wachtweek, hopelijk ben je de eerste die hier kan zorgen voor een mooi groen lijstje!

@Hier, heb de laatste dagen ook veel last van hoofdpijn, echt zo'n zwaar bonkend hoofd, ik ken dat helemaal niet van mijn vorige pogingen. Voel me niet helemaal happy op 't moment, ben nogal down, weet niet waarom.... het zal toch misschien de spanning weer zijn, weet 't niet.... Morgen start ik met de Menopur, hopelijk neemt die ellendige hoofdpijn hier dan ook af!

@All, fijne zondag!!!

Geplaatst

Liesjuh, Pucca en Lieff; kregen jullie ook een roesje?

Ik krijg dat namelijk wel. Ik denk zelf dat ik dit wel prettig vind omdat ik zo niet te veel mee krijg.

:confettistars:

Wanda

Geplaatst

Ik kreeg geen roesje, maar wel een verdoving waar je high van wordt. Was helemaal niet verkeerd haha. Maar goed, je krijgt het natuurlijk wel allemaal mee en als je dat liever niet hebt, dan is een roesje een goede optie. Maar dan zal je waarschijnlijk wel iets langer moeten blijven.

Geplaatst

Hoi dames. Het is even een tijdje geleden dat ik geschreven heb, maar ik voel me de laatste dagen niet echt lekker. Hoofdpijn en nu begint er ook nog een zere keel / neus. Ik hoop dat het niet erger wordt. Zaterdag heb ik mijn laatste pil geslikt en in verwacht dat ik donderdag ongesteld ga worden. Daarna heb ik weer een echo en mag ook ik met Gonal-F beginnen.

Over de pijnstillers. Ik heb van mijn apotheek vernomen dat ik alleen maar paracetamol mag nemen. Geen alive of ibufen. Hier zitten wat schadelijke stoffen in voor het ongeboren kindje. Dus wees daar voorzichtig mee. Ik mag alleen paracetamol nemen.

@ lief. Hoe is het met me, hou je het nog vol je wachtdagen...

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

2 april: Liesjuh start Menopur

2 april: s0entje informatieavond

2 april: Wanda 3e follikelmeting

2 april: Champietal 2e follikelmeting + bloedprikken

5 april: Juul 1ste follikelmeting

6 april: Keesie 1 ste follikelmeting / bloed prikken

6 april: nyonyacilla 1 ste follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

10 april: s0entje intakegesprek

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2/3/4 april

Champietal: rond 2e week april

Juul: 11 april

Nyonya:ergens in week 15

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april

Pucca: 13 april

Geplaatst

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer....vanmorgen om 09.15 werd ik opgebeld dat we om 13.20 de tp hadden. Dus dat was goed nieuws.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen met een erg volle blaas liep het wat uit en waren we 13.40 aan de beurt. Daar werd verteld dat 7 van de 8 eicellen waren bevrucht dat er 6 goede waren en er 1 daarvan werd teruggeplaatst morgen werd gekeken of de overige 5 kunnen worden ingevroren.

De terugplaatsing was gelukkig zo gebeurt al ligt mijn baarmoeder achterover gekanteld dus moest het met een bochtje maar het zit er in.....

Nu worden het 2 lange weken....wel elke dag 3x2 bolletjes vaginaal inbrengen maar ja dat is het ook het ergste niet vergeleken wat we allemaal moeten doorstaan.

@Wanda heel veel sterkte nogmaals morgen...ik kreeg geen roesje maar na de 2e spuit morfine kwam het op hetzelfde neer.

@lieff sterkte deze laatste wachtdagen zal best wel slopend zijn...

En de rest veel suc6 met spuiten en de echo's....en dat die vervelende hoofdpijn gauw bij jullie mag verdwijnen weet er alles van pfff:mad:

Geplaatst

@Pucca, wat fijn dat de tp goed is verlopen, hopelijk kunnen de overige 5 emmy's nog ingevroren worden, zou mooi zijn!

Hopelijk gaan deze twee wachtweken snel voorbij.... heel veel succes!!!

Je verhaal over de volle blaas ken ik, erg is dat hè, je moet dan zo nodig plassen en moet het maar ophouden.... nadat je de emmy aan boord hebt mag je direct naar het toilet, maar dan wil het plassen maar niet.... zeer irritiant..... herken je het? Ik kon toen echt niet plassen, was veels te bang dat ik 'm zou uitplassen, terwijl dat schijnbaar helemaal niet kan.... tja..... nogmaals succes, duim voor je!!!!

@Wanda, ik heb geen roesje gehad, wel een pijnstillend middel. Volgens mij doen ze dat bij ons ook niet..... veel succes morgen!!!

@Hier een echte rotdag... voel me ellendig.... barst van de koppijn en ben erg onrustig.... pffffffffffff

Geplaatst

@ Lieff; ja dat is waar deze week is natuurlijk het spannendst…en lastig inderdaad…ik moet het natuurlijk nog mee gaan maken maar kan me voorstellen dat de uurtjes nu iets trager gaan dan vorige week. Hoop dat je wat dingetjes hebt om de tijd wat 'sneller' te laten gaan, we blijven natuurlijk duimen voor je :-)))

@ Pucca; Heerlijk, jij hebt de 'buit ook binnen'!!!!! En wat een mooie score, hoop dat ze de overige 5 mooi in kunnen vriezen :-) Lekker gaan broeden ook, succes!!!!!!!!!

@ all; M'n hoofdpijn was vandaag weg en nu een klein beetje aan het opkomen maar ben nu heel relaxed en dat komt goed. Dus duim voor mezelf dat het geen migraine is ;-) Dus Liesjuh hoop dat je er ook vanaf bent als je de Menopur straks hebt!!!!

Lekker avondje meiden, lazy sunday evening here ;-)

Geplaatst

@ Anna: fijn dat je bijna mag beginnen. Vervelend die hoofdpijn.

@ Pucca: wow goede score hoor! Hoeveel cellig is de embryo? Nu de spannende wachtweken in.

@ Liesjuh: hopelijk is de hoofdpijn vandaag wat minder.

@ Keesie: mooi dat de hoofdpijn weg is. Gelukkig geen migraine dan!

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het hier?

@ Pucca, je hebt het achter de rug. wat een goed nieuws 6 goede bevruchtingen! Nu hopen op het beste. Waar ligt het eigenlijk aan of het wel of niet ingevroren kan worden? Of het zich blijft delen?

@ Wanda, hoe is het gegaan?

@ Lieff, nog een paar dagen! Ze kunnen niet snel genoeg voorbij gaan. Ik kan mij voorstellen dat je niet wilt hopen.

Wat verschrikkelijk hé die hoofdpijn. Op een gegeven moment stond ik op en nam ik gelijk 2 paracetamolletjes in. Ik moet zeggen dat het sinds gisterenmiddag goed gaat! Vandaag is dag 4 van de gonal f. Het helpt dus gelukkig. Misschien een rare vraag maar voelen jullie iets van je eierstokken?

Geplaatst

@ Nyon and Keesie, alles goed met jullie? Minder hoofdpijn dus, fijn he. Ik dacht dat er geen eind aan kwam, een volle week koppijn, vandaag een beetje. Ik heb donderdag de 1ste fm, jullie vrijdag. Ik ben zoo benieuwd. Hoe lang nemen de meesten onze dosis? 12-14 dagen dacht ik? Hoe is het met de Gonal f, bijwerkingen? Ik heb moodswings, was van het weekend moe, en sinds giser steekjes in de eierstokken. jullie? Goed nieuws denk ik, dan gebeurt er dus iets!

@Lieff, pucca, duim duim duim. Ik hoop dat jullie binnenkort verrassend nieuws mag ontdekken. Who knows.. Hou je taai

@ Champietal en Wanda: sterkte vandaag!

Geplaatst

Hi Meiden,

Vandaag 2e meting gehad. Er waren al heel wat aan het groeien. De grootste was 15 mm.

Ze verwachten de punctie net na de pasen.

A.S. donderdag terug voor de 3e meting.

Ik lees hier geregeld vrouwen met hoofdpijn. Ik spuit helemaal geen deca, alleen maar pregnyl, maar heb ook de hele tijd zeurende hoofdpijn.

Merk ook dat ik erg down ben de hele tijd. Ik kan mij dit van de vorige keer niet meer herinneren.

Merk dat ik een klein lontje heb en snel geirriteerd ben...................nog even hoop ik!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

april

2 april: Wanda 3e follikelmeting

5 april: Champietal 3e follikelmeting + bloedprikken

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

maart

april

Wanda: 2/3/4 april

Testdatum:

Zo, even de mijn leeftijd veranderd en mijn afspraak

Geplaatst

@ Champietal, hoeveel dagen spuit jij nu het stimulerende middel? Zal wel fijn zijn na de pasen. Lekker lang weekend en dan de punctie. Vervelend dat je jezelf niet super voelt.

@Juul en Keesie. Gelukkig wordt de hoofdpijn minder bij je. Mijn hoofdpijn is zo goed als weg. Vandaag eindelijk weer gesport. Mijn arts zei dat gonal f gemiddeld zo'n 10 a 12 dagen gespoten moet worden. Vrijdag zal voor mij dan dag 9 zijn. Voor jou ook toch Juul, ik dacht dat je 1 dag eerder begonnen was. Ik vind het ook spannend, je weet dat het eraan zit te komen, volgende week ergens maar wanneer..... je kan het niet plannen. Ik neem aan dat het na de pasen zal zijn. Ik voel dus ook een soort van steekjes in mijn eierstokken. Ik dacht dat het tussen mijn oren zat haha en ik heb af en toe opvliegers. Hormonen doen veel met je lijf! Zijn de stemmingswisselingen nog te handelen of voel je je rot?

Geplaatst

@Wanda, hoe is het gegaan vandaag? Ben benieuwd hoe de punctie verlopen is en wat de opbrengst is!

@Lief, weet je al wanneer je gaat testen of krijg je op 6 april een bloedtest? Sommigen (waaronder ikzelf) kunnen het niet laten om eerder te testen.... Hoe is het met je?

@Nyon, fijn dat de hoofdpijn weg is! Ik voel niks aan m'n eierstokken, jij wel dan?

@Champietal, fijn dat er zoveel aan het groeien waren, op naar donderdag voor de 3e meting! Lees dat je hetzelfde hebt als mij, de vorige keer nergens last van en nu hoofdpijn, snel geïrriteerd en down.

Wel apart dat jij het net zo beleeft.... hoop voor je dat het snel beter gaat!

Geplaatst

@ Nyon & Juul; joh ik ben ook zo blij dat die hoofdpijn weg is, al heb ik er dus maar 2 dagen last van gehad… Nu nog geen bijwerkingen van de Gonal maar dat gebruik ik nu de 4e dag. Wel heel extreem moe toen ik vanmorgen opstond maar dat is pas een bijwerking als ik het morgen weer heb ;-) Nog geen steekjes in de stokken…ben zo benieuwd of er al veel aan het groeien zijn, hahaha!

@ Champietal; Goed nieuws!! Heb je die hoofdpijn niet voor niets zullen we maar zeggen… Als je punctie na de Pasen is dan is het inderdaad aftellen nu, heerlijk voor je :-))

@ Wanda; goede 'laatste' meting gehad?? Of al onder een roesje geweest vandaag??? Ben benieuwd!!!

@ all; denk aan jullie!!

Geplaatst
@ Champietal, hoeveel dagen spuit jij nu het stimulerende middel? Zal wel fijn zijn na de pasen. Lekker lang weekend en dan de punctie. Vervelend dat je jezelf niet super voelt.

Hi,

Ik ben al op dag twee van mijn menstruatie begonnen met Gonal te spuiten.

Normaal gesproken is dit pas op dag 4/5, maar een paar jaar geleden kwam het bij mij niet op gang als ik later begon te spuiten, we hebben toen een IUI gedaan, maar zijn een maand later gelijk begonnen met op dag 2 te spuiten en dat werkte.

Nu we met een nieuwe IVF zijn begonnen, vond de arts het nodig om het nu ook weer gelijk zo te doen.

Inmiddels dus vanaf 23 maart al aan het spuiten.

De eerste week 225IE, maar nu inmddels al bijna een week 300 IE.

Op de doosjes staat de prijs wat het kost. Ik geloof dat ik inmiddels al voor € 3.000,- aan Gonal in mij heb gespoten..................niet normaal hé, wat dat allemaal kost.

Geplaatst

@Champietal, nee het is inderdaad niet normaal wat de prijzen zijn. Ik spuit ook zo'n 75-100 euro per dag aan Menopur. En dan hebben we het nog niet over de andere medicijnen die er bij komen.

Wel fijn dat ze leering hebben getrokken uit je vorige cyclussen.

Hoe was je meeting gisteren???

@Keessie, Wel fijn dat je geen hoofdpijn meer hebt. Kan me niet voorstellen alsmaar met hoofdpijn lopen pffff. Zwaar hoor.

@Liesjuh, ben je begonnen met de Menopur???? Spannend hoor.

Hier is alles goed gegaan. Inderdaad even een roesje gehad dus 30 minuutjes lekker liggen slapen.

Ik moest om half 8 binnen zijn. Om kwart over 8 kwamen ze me halen. Uiteindelijk om half 9 op de tafel en een half uur later was ik weer terug.

We waren om 12 uur thuis, daarna een rustig dagje op de bank.

Ik voel wel veel druk op mijn onderbuik. Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.

Onze uiteindelijke score ..................... 16!

Ik loop helemaal te stuiteren.

Vandaag krijgen we van Antwerpen te horen hoe de bevruchting is gegaan.

Ze gaan half IVF en half ICSI doen. Dus ik ben heel benieuwd.

Spannend hoor............

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Antwerpen heeft zojuist gebeld.

Van de 8 eitjes IVF zijn er 3 overgebleven en van de 8 ICSI eitjes zijn er 6 over gebleven.

Ik weet neit of dit goed is of niet maar ik denk dat ik er wel blij mee ben.

XXX

Wanda

Geplaatst

@Wanda, wauw 16!!!!!!! Wat een goeie score, kan me indenken dat je aan het stuiteren bent, hahahaha.....

Hoezo gaan ze half IVF en half ICSI doen, nog nooit gehoord dat ze dat ook doen? Hoe laat krijg je een telefoontje van Antwerpen?

Duim voor je dat ze allemaal bevrucht worden, zou helemaal supersss zijn!!!!

Doe het nog even rustig aan hè, die druk in je onderbuik hoort er inderdaad bij...... denk er effe aan om veel te drinken, vooral bij die score van je!!!!!

Ik ben gisteren met de Menopur gestart.... inderdaad weer spannend, ik ben er toch meer mee bezig dan ik verwacht had... zit steeds op dit forum rond te neuzen....

Geplaatst

Ow... zie dat je gelijk met mij bericht.... je hebt je telefoontje al gehad, je mag zeker blij zijn met 9 bevruchtingen, super hoor!!!!

Hoeveel gaan ze er terugplaatsen? Spannend allemaal hè, doe het nog even rustig aan, goed voor jezelf zorgen!!!!

Geplaatst

Hey liesjuh,

Grappig dat we tegelijk aan het posten waren. hihi

We hebben zelf gekozen voor half IVF half ICSI.

Mocht er een reden zijn waardoor IVF toch geen optie zou zijn, dan hadden we onze ICSI eitjes nog.

Dus eigenlijk een soort voorzorgsmaatregel die ikzelf gevraagd heb.

Toen ze belde, baalde ik eigenlijk wel van de 3 IVF (ik dacht dat het weinig was), maar de 6 ICSI vond ik super.

Nu weet ik inmiddels dat het allebei een hele mooie score is.

Nu nog 1 score behalen. :zwanger:

Peace of cake toch???

XXX

Wanda

PS Lieff, trek jij het nog een beetje???

Geplaatst

Wie wat waar:

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Afspraken ziekenhuis:

april

5 april: Champietal 3e follikelmeting + bloedprikken

Punctie:

maart

april

Wanda: 2 april

Testdatum:

Wanda: 16 april

Geplaatst

Wanda, oké interessant.... misschien ga ik dat ook wel vragen, denk dat je met ICSI meer kans hebt op bevruchtingen.... maar volgens mij doen ze dat alleen als de man "slecht zaad" heeft toch?

Wanneer krijg je de tp? Spannende weken breken aan.... nu nog even die laatste score behalen, hahaha.... je omschrijft het wel mooi, heel veel succes!!!!!

Lieff, ben ook benieuwd hoe 't met je gaat.... jij zit nu echt in de "ergste" dagen..... wat een spanning.... mijn duimen draaien voor je!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden